JDPL (Jadroplov d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska JDPL (Jadroplov d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.


Ukupno:69,5 mil $ ili po srednjem tečaju HNB-a danas 456,82 mil kuna. Na najnovijem izvješću stoji da je vrijednost flote 930 mil kuna. Znači duplo.

A koliko je trenutna cijena dionice od 35 kn niža u odnosu na knjigovodstvenu vrijednost kapitala u bilanci???!!!

"Izračunajte" to i napišite da Vam ne kradem "analizu"!!!

Ali sad ćete naravno reći da nije bitna knjigovodstvena vrijednost dionice, a "vrijednost flote u bilanci" JE bitno???!!!

Pa kad pišete analizu napišite onda koliko što vrijedi (za one koji ne znaju koliko im vrijedi tvrtka koje su dioničari)!
[/quote]

Knjigovodstvena vrijednost dionice ne vrijedi ni pišljiva boba. Ali kad bi ste već htjeli knjigovodstvenu, nakon revalorizacije imovine koju sam prije nabrojao, kapital bi bio negativan. Jer revalorizacija imovine od 400 mil kuna bi sadašnji kapital od 343 mil kn dovelo do -57 mil kuna kapitala. I zašto opet o knjigovodstvenoj vrijednosti. Pa recimo kupite auto. Taj auto vam odmah vrijedi 20% manje. I šta bi vama bilo važnije kad ne bi imali za kruh i režije i kad bi taj auto trebali prodati? Dal bi vas zanimalo po koliko ste ga kupili ili po koliko ga možete prodati?

Knjigovostvena vrijednost je ovdje nebitna jer nije u skladu s trzisnim vrijednostima iako je kapital smanjen. No, o tom potom.

Za sve koji se žele baviti dionicama iz ovog sektora evo malo i štiva. Ima 130 str. Valjda to nije puno. http://unctad.org/en/PublicationsLibrary/rmt2014_en.pdf

Evo post od kolege ingromana iz 04.mj.ove godine kad se također raspravljalo o vrijednosti JDPL:

“Malo si ugrizao koji milijun od vrijednosti brodova, upravnu zgradu “zaboravio”, a 90% kredita su dugoročni, inače ovo je najmanje zaduženi brodar. Već rastom vozarina, skače i vrijednost brodova, a to kupcima izgleda ne odgovara, oni bi se radije sada cjenkali i zaradili samom preprodajom imovine, a to neće proći, Jadroplov i u ovakvim uvjetima funkcionira, prodajom još dva starija broda mogu pokrivati sve obveze naredne dvi godine, a tada stižu novi brodovi koji su prolongirani na 2017.g. Ako ranije dođe do oporavka vozarina, neće morat ništa ni prodavat, a to može bit već ovih mjeseci.”

i moj post iz tog vremena (kad se flota procjenjivala na 80 mil USD – ako se stanje tržišta uskoro popravi, mogla bi za neko vrijeme biti i viša od te) :

“31.12.14.
kapital = 85 mil. USD = 370 kn po dionici
brodovi u bilanci = 137 mil. USD
trenutna procjenjena tržišna vrijednost brodova = 80 mil. USD
učinak revalorizacije: 137 – 80 = 57 mil USD (= -250 kn po dionici)
neto kapital nakon revalorizacije: 370 – 250 = 120 kn.

Trenutna vrijednost flote (ponavljam trenutna, jer tu se kolo okreće doslovno preko noći) je, kako je gore navedeno, 70-ak mil.EUR što daje NAV od oko 80-100 kn po dionici.

Mora da su ovi iz DUUDi ludi kad se toliko trude da JDPL prodaju kad mu je vrijednost kapitala negativna![emo_vrtimise]
Pa bolje da odmah otkažu natječaj kako ne bi morali još potencijalnom kupcu ONI platiti recimo 50-ak kn po dionici kako bi ga prodali???!!![emo_smijeh]

@pozitiva 2
Izracunali ste NAV kao da nikakvi dugovi ne postoje????
Zar vi zaista bas nimalo ne razumijete skolovane kolege Techmana.Aliasa i mnoge druge????

Ide dokap po 30 kn, vjerujem da je zbog toga skviknuo…

@pozitiva2
Da vi shvaćate išta od onoga što želim napisati ili da bar malo bolje čitate onda bi ste shvatili šta ja uopće želim reć. Ja zgradu uopće nisam nabrojao jer je ona pod AOP 012 građevinski objekti i oni ju vrednuju 7 mil kuna (vjerovatno vrijedi više jer je izamortizirana), ali to sad nije bitno. Ja vama govoriom o AOP-u 014 Alati, pogonski inventar i transportna imovina, gdje se ubrajaju brodovi, a koji iznosi 932 mil kuna. Ta stavka se treba revaluirati. Dajte pročitajte ovo što sam postavio o brodovima jer će vas jedino znanje spasiti od velikog gubitna novaca na dionicama. Nemojte slušati razne tipove po forumima, jer većina pojma nema, nego probajte sami naučiti i shvaćati i razmišljati svojom glavom. Stvarno nemam loše namjere i to vam govorim od srca. Forum stvarno nije mjesto gdje bi ste trebali donositi financijske odluke. Na ovom forumu sam oko 10 godina i čega sam se sve načitao ne bi vjerovali. Kasnije čovjek promjeni nick i ponovo piše iste g.luposti, a u tih 10 godina nije ništa naučio niti knjigu pročitao. Eto toliko

Što Vam se tu ne sviđa:

Nakon VAŠE valorizacije flote po 70 mil USD ispada:

kapital = 85 mil. USD = 370 kn po dionici
brodovi u bilanci = 137 mil. USD
trenutna procjenjena tržišna vrijednost brodova = 70 mil. USD
učinak revalorizacije: 137 – 70 = 67 mil USD (= -290 kn po dionici)
neto kapital nakon revalorizacije: 370 – 290 = 80 kn.

I to je to, nema tu velike filozofije![emo_zacudjen]

Ali obveze su vam 450 mil kuna. Procitajte odluke glavne skupštine. http://zse.hr/userdocsimages/novosti/rKu0V98doO3eOGH6TkXIQQ==.pdf
Temeljni kapital društva se nakon pokrića gubitaka iz prethodnih godina smanjuje na 343 mil kuna. I ako ide revalorizacija imovine od 400 mil kuna dolazi do negativnog kapitala. Bez toga da će i ove godine biti oko 100 mil kuna gubitka. S time bi kapital još više bio u minusu. Ne znam kako vam lakše objasniti. Skinite s interneta bilancu i stavke pišite jednu po jednu s vrijednosću brodova ovom koju sam ja naveo. Što više budete učili o dionicama to će te više shvaćati da knjigovodstvena vrijednost nema nikakve veze s realnom vrijednošću. Kratkotrajna imovina je već ok, ali ni ona ne prikazuje potpuno realno stanje. Dugotrajna nema niti blizu vrijednosti iskazane u bilanci. Pa recimo potraživanja od klijenata (kratkotrajna imovina) ili dani krediti imate u revidiranom izvješću koliko vam je dana tko dužan. Šta mislite da ako vam netko ne vraća kredit 4 godine da će vam taj kredit ikad vratiti? A on stoji u bilanci potraživanje ili dani kredit jer ne žele prikazati gubitak. Pogledajte primjer na Saponiji. Imaju tako dužnika koji su dužni ohoho vremena. To se isto treba izvaditi iz bilance i prikazati kao gubitak. Zato čitajte revidirane godišnje izvještaje u pdf-u a ne samo excel. U excelu ništa nećete naći i sve će izgledati lijepo. Vrlo je lako u računovodstvu frizirati brojke i lijepo ih prikazati


Temeljni kapital društva se nakon pokrića gubitaka iz prethodnih godina smanjuje na 343 mil kuna. I ako ide revalorizacija imovine od 400 mil kuna dolazi do negativnog kapitala.

Ali u bilanci su i rezerve od 243 mil.kn, koje zapravo poništavaju ovo smanjenje kapitala, tako da se ništa ne mijenja (više nema prenesenog gubitka, ali je temeljni kapital manji)!

Kako sam i prije naveo čisti NAV s trenutnom cijenom brodova (koja vjerojatno ne može biti niža, već bi trebala samo rasti) je 80-ak kn.

Nikoga ja nisam i ne navlačim!

Samo iznosim čiste brojke bez prevelike subjektivnosti.

A što ako se na kraju uspije i prodati dionice po 8o kn, hoćete li Vi, Alias i slični nadoknaditi razliku od 30 do 80?

Ja nisam ni na 80 ni sada na 30 nikome govorio niti da kupuje niti da prodaje, već samo koliko realno vrijedi.

A ne bih pisao niti to da neki lažno ne iznose da vrijedi ne 0,00 kn već da ima negativnu vrijednost (to znači da biste trebali dobiti dionicu JDPL besplatno i uz nju dobiti još nekoliko 10-aka kuna na svoj tekući račun!)

@pozitiva
Kako vi znate kolika je realna vrijednost tj. intizicna? Pa vi ne znate osnove računovodstva (nemojte se ljutiti), a kamo li izračunati nešto tako teško kao što je realna vrijednost. Da li ste do tog izračuna došli modelom FCFE, FCFF, DDM, rezidualna vrijednost, komparitanjem? Jel vama uopće jasno koliko vi subjektivno pišete?

Inace ja već pišem od 120kn da dionica ne vrijedi ništa. Tako ako me netko poslušao mogao je uštedjeti 90kn. Eto

New Report

Close