A to ćemo tek vidjeti, tko će bit živ, a tko mrtav za dvije godine. Zasad još brodovi plove. Čisto da se referiram na tvoj prvi današnji komentar.
krivit ću državu i upravu i sindikat…jer su svi oni znali kakvo je pravo stanje jadroplova kad je kretala prodaja…a nitko od navednih nije izlazio u javnost s pravim stanjem…nego se sve guralo pod tepih, u ormare itd itd…ima i sada ovdje dioničara koji žive u uvjerenju kako ovo vrijedi barem 80 kn/dionici….
dok nije sve isplivalo van…da nema love ni za plaće…da su na aparatima…
jesi ti znao da je takvo stanje u jadroplovu?
pa kako neću krivit upravu…kako neću krivit državu koja je većinski vlasnik…šta su čekali toliko dugo s prodajom?
šta je uprava radila kad je blagoslovila one novogradnje? šta se nisu prilagodili stanju na tržištu?
a sindikatu su bila samo puna usta kako jadroplov vrijedi daleko više nego pošto ga prodaje država…
najlakše je sada poslije pametovat…kad se sve zna…a još se tu još dosta toga ni ne zna…ali kad će biti vrijeme će se saznati i to…
država nam funkcionira po defaultu da ne gubi svoje novce…već novce svih nas…za što bi trebala odgovarati…isto kao što bi i uprava jadroplova već odavno dobila nogom u guzicu…ali očito da je bila podobna kad se kralo…prikrivalo…lažiralo…itd itd…
Ne znam dali ste svjesni da je uprava i nedavno davala priopćenja da situacija nije takva kakva se predstavlja u medijima. Osim toga na skupštini im nije dana razrješnica kao i NO.
Ako ste osječate “prevarenim” od strane uprave koja vas je prevarila lažiranim izvješćima i objavama imate pravo zatražiti odštetu. Inormirajte se što znači kada uprava i NO ne dobiju razrješnicu na skupštini.
Ne vjerujem da ćete se u to upustiti, ali bilo bi zgodno da jedanput netko odgovara za ovakve stvari i shvati da sjediti u NO ne znači samo primati naknadu nego da postoji i odgovornost.
A ako nije istina, onda neka se oni izbore da to i dokažu.
jel ide ovdje natječaj?
Naravno da sam informiran da upravi nije data razrješnica…kao ni NO…ali to mi sve govori…o državi, o upravi i nadzornom….
ovdje nitko neće odgovarati…trebala bi država prvo…a onda i uprava i nadzorni…ali to se neće dogoditi…i dioničari će ponovno popušiti…i nikome ništa…
lebowski neka ne zaziva da prodam svoje dionice…jer ću prodajom zakucati cijenu dionice na vrlo vrlo niske razine…neće se cijena oporaviti do stečaja…
Samo ti prodaj. Jadroplov nece u stecaj. Na odredjenoj razini ja cu ti sve otkupiti.
Ja samo ne mogu shvatiti kako ova firma misli preživjeti još dvije godine agonije s ovako niskim vozarinama. Kada su nedavno vozarine krenule gore ljudi počeli kupovati dionice iz ovog sektora i kad sam rekao da to neće potrajati jer jednostavno nema razloga za rast ljudi su govorili da nemam pojma. Trenutno je 767 milijuna DWT-a ukupnog brodskog prostora. Sljedeće godine dolazi samo novih 66,6 mil DWT-a. Skoro 10%. Evo obećao sam napraviti kratku analizu pa sad imam malo vremena. Znači brodovi koje JDPL ima/godina izgradnje/ nosivost i trenutna tržišna (NAV) vrijednost.
Solin/2012g/51000DWT/19 mil$
Sličan brod prodan: Tennei Maru 58,693 2009 Tsuneishi Zhoushan 28-Aug 14 mil $. Ovaj brod je 3 god. stariji ali ima veću tonažu. Zato ću otprilike staviti da solin vrijedi 19 mil $.
Sveti Dujam/2010g/52000DWT/14 mil$
Ovdje su brodovi skoro isto godište kao ovaj gore samo je manja tonaža ali neka bude 14 mil$.
Peristil/2010g/52000DWT/14 mil$
Isto kao gornji brod
Trogir/2001g/44000DWT/5,5 mil$
Skoro isti brod prodan: Aetos 48,893 2001 I.H.I. 27-Aug auction 5.5 mil$
Split/1998/42,500DWT/5 mil$
Sličan ali malo mlađi brod prodan: Force Ranger 45,950 1996 CSBC (Keelung) 14-Aug 4 mil$. Zato sam stavio 5 mil $.
Mosor/2001/42,500DWT/5,5 mil$
Već ranije nabrojani: Aetos 48,893 2001 I.H.I. 27-Aug auction 5.5 mil$. Iako Aetos ima veću tonažu ostavio sam 5,5 mil$ da vidite ćak i uz veće cijene koliko je promašen izračun JDPL-ove uprave.
Bene/2001/50000DWT/5,5 mil$
Isto godište i slična tonaža kao Aetos. I pazite to je aukcija. Znači najveći bider kupuje brod i nitko nije htio dati više od 5,5 mil$.
Ukupno:69,5 mil $ ili po srednjem tečaju HNB-a danas 456,82 mil kuna. Na najnovijem izvješću stoji da je vrijednost flote 930 mil kuna. Znači duplo. I pazite još nešto. Ovi brodovi su prodani (možete vidjeti po datumima) kad je BDI rastao, što povisuje cijenu brodovima. I onda će mi netko prodavati priče o vrijednosti JDPL-a. Fahrudin, na čemu ti onda temeljiš drukčiju vrijednost?
Je, kad BDI raste to povisuje cijenu brodovima, stvarno si strucnjak! Na dnevnoj razini. [emo_smijeh]
Postoji procjena koju je napravio inozemni procijenitelj nedavno i narucio ju je Jadroplov. To je jedina vjerodostojna analiza koja postoji.movo vase glupiranje na daljinu odokativno bez ukljucivanja znacajnog djela imovine, potencijalnih i stvarnih obaveza je kao sto rekoh… gadjanje vrapca topom. Ako nisi primijetio kapital je nedavno smanjen, a po svemu sudeci bit ce jos jednom, nakon cega bi mogao uslijediti dokap. Drzava vise nece biti vecinski vlasnik, a da li ce biti netko drugi, to cemo tek vidjeti. Eto, moram nazalost rastuziti fiškala Isakovica jer ako to bude tako kako ja čaram, JDPL na njegovu veliku zalost, nece propasti.
Često se pitam zašto se uopće trudim. Uživaj s ovim draguljem od dionice
Pa to ti i kazem, nadjes vani neki brod o kojem nemas pojma, samo da je slicnog ili istog godista i klase, po mogucnosti jedan od jeftinijih i prozoves to referntnom cijenom. Pomnozis tri broja, zbrojis, dodas drugu imovinu pa oduzmes dugove i podijelis s brojem dionica i kazes to je NAV. Pa to moze svaka bena?!
NAV je ovdje sporedan. Svi svjetski brodari su ali doslovno na dnu i pravo je pitanje hoce li zaranjati nize i koliko nize i nadalje ili ce se u nekom trenutku oporaviti i promijeniti trend. Sa stajalista Jadroplova bitan je novcani tok, dug i mogucnost da se bulk sektor u dogledno vrijeme (godinu, dvije) donekle oporavi. Tko to zna i to moze ispravno procijeniti taj zna posao i vjerojatno ce zaraditi nivce, a ovo tvoje je za napredne puckoskolce i modru lastu.
U potpunosti se slažem. Inače da znaš razliku između IFRS-a (naših međunarodnih rač. standarda) i US GAAP-a znao bi da po IFRS-u se MORA jednom godišnje raditi revaluacija imovine. Kod US GAAP-a samo kad se za time pokaže potreba. U ovom slučaju to vrijedi za oboje. Smanjenje kapitala zbog smanjivanja obveza ide samo preko bilance dok smanjivanje vrijednosti imovine ide preko RDiG. Tako da bi JDPL trebao uz ovogodišnji gubitak prikazati i gubitak AOP 127 ili usklađivanje vrijednosti dugotrajne materijalne imovine od barem 400 mil kuna koji bi uz sadašnje samnjivanje kapitala dodatno smanjio stavku AOP 077 iliti gubitak poslovne godine za 400 mil kn. Moj zadnji post. Ipak si ti prevelik stručnjak za mene
I ja tebi zahvaljujem sto ces nas prestati maltretirati akademskim dociranjem glede vrijednosti i vrednovanja imovine. Takodjer ti zahvaljujem na vrhunaravnoj analizi koju ce nema sumnje iz korijena promijeniti moj pogled na sektor. Steta sto “vidovitih” poput tebe nema i vise…. na tarotu iza ponoci.
Ukupno:69,5 mil $ ili po srednjem tečaju HNB-a danas 456,82 mil kuna. Na najnovijem izvješću stoji da je vrijednost flote 930 mil kuna. Znači duplo.
A koliko je trenutna cijena dionice od 35 kn niža u odnosu na knjigovodstvenu vrijednost kapitala u bilanci???!!!
“Izračunajte” to i napišite da Vam ne kradem “analizu”!!!
Ali sad ćete naravno reći da nije bitna knjigovodstvena vrijednost dionice, a “vrijednost flote u bilanci” JE bitno???!!!
Pa kad pišete analizu napišite onda koliko što vrijedi (za one koji ne znaju koliko im vrijedi tvrtka koje su dioničari)!