JDPL (Jadroplov d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska JDPL (Jadroplov d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.


sangoman: ” BDI na 9082 [smiley1] http://www.dryships.com/index.cfm?get=report” Ako bi netko bio ljubazan objasniti malo ovaj index i uputiti nas neupućene o detaljima. Kolio je rastao, kako se formira, na bazi čega i sl. Hvala.

Evo da se nadovežem na kolegu Techmana.

http://www.investopedia.com/terms/b/baltic_dry_index.asp

A shipping and trade index created by the London-based Baltic Exchange that measures changes in the cost to transport raw materials such as metals, grains and fossil fuels by sea. The Baltic Exchange directly contacts shipping brokers to assess price levels for a given route, product to transport and time to delivery (speed).

The Baltic Dry Index is a composite of three sub-indexes that measure different sizes of dry bulk carriers (merchant ships) – Capesize, Supramax and Panamax. Multiple geographic routes are evaluated for each index to give depth to the index’s composite measurement.

It is also known as the “Dry Bulk Index”.

Changes in the Baltic Dry Index can give investors insight into global supply and demand trends. This change is often considered a leading indicator of future economic growth (if the index is rising) or contraction (index is falling) because the goods shipped are raw, pre-production material, which is typically an area with very low levels of speculation.

Because the supply of large carriers tends to remain very tight, with long lead times and high production costs, the index can experience high levels of volatility if global demand increases or drops off suddenly. The Baltic Exchange also operates as a maker of markets in freight derivatives, a type of forward contract known as FFAs (forward freight agreements) that are traded over-the-counter.

Pessimism Is Your Friend

http://www.kapital-plus.net/index.php?Vijesti&prikaz=vijest&id=1828

Jadroplov danas zarađuje desetke milijuna dolara, a dionice su s 25 kuna narasle na razine iznad 500 kuna. Također po polugodišnjim rezultatima Jadroplov se iz gubitaša izdigao u profitabilnu kompaniju.

Jadroplov danas zarađuje desetke milijuna dolara, a dionice su s 25 kuna narasle na razinu iznad 500 kuna. Također po polugodišnjim rezultatima Jadroplov se iz gubitaša izdigao u profitabilnu kompaniju. Nakon gubitka od 13 milijuna kuna (1H – 2006.) iskazali su dobit od 35,8 milijuna kuna za prvo polugodište 2007. Što je uzrokovalo tako dobre rezultate naših brodarskih kompanija? Prije svega, posljedica dobrih rezultata je velika potražnja na tržištu vozarina koje će po procijeni inozemnih analitičara potrajati do 2010.

Pozitivna kretanja na svjetskom tržištu i velika potražnja na tržištu brodarskih vozarina posebno u kategoriji rasutog tereta i kontejnera imali su odraz na financijske rezultate svih brodara na našem tržištu. Jadroplov, koji trenutno ima flotu od 7 brodova (5 brodova za rasute terete ukupne nosivosti 196.171 dwt, i 2 kontejnerska broda kapaciteta 2.300 TEU svaki) će svakako profitirati od rekordnih vozarina za suhe i rasute terete (BDI indeksa) koji su od ožujka u velikom usponu. Rekordan porast BDI indeksa trebao bi se odraziti na sljedećim kvartalnim rezultatima što bi investitori trebali nagraditi pozitivnim cjenovnim pomakom dionice Jadroplova.

Polugodišnji rezultati Jadroplova prikazuju porast poslovnih prihoda od 24 posto na 164.4 milijuna kuna. Nasuprot tome poslovni rashodi su pali za 10 posto na 121 milijun kuna što je rezultiralo operativnom dobiti (EBIT) od 42,7 milijuna kuna. Uspoređujući gubitak od 1,3 milijuna kuna u polugodišnjim rezultatima 2006., rezultat je izniman. Uprava u komentarima navodi kako su bolji rezultati ostvareni “uslijed poboljšanja stanja na međunarodnom pomorskom tržištu te zbog povećanja flote za jedan brod i uslijed prodaje jednog starijeg broda.“. Međutim, treba spomenuti i smanjenje materijalnih troškova za 33 posto na 18,2 milijuna kuna koji direktno utječe na svakodnevno poslovanje, odnosno na EBIT. Ukupno gledajući financijska slika Jadroplova izgleda vrlo dobro, ali se iz nekih razloga još nije reflektirala na izvedbu svoje dionice.

Postoje dva razloga zašto tržište nije valoriziralo pozitivne trendove i visoka očekivanja od budućih rezultata u dionicu Jadroplova. Jedan je da je naše tržište nepredvidljivo, pa tako nakon objavljivanja sjajnog poslovnog izvješća cijena dionice padne. Ili je posrijedi nešto drugo? Uspoređujući Jadroplov s ostalim brodarima na našem tržištu vidljivo je da Jadroplov kaska za ostalima. Peer (usporedna) analiza ukazuje na duboki diskont tržišne cijene Jadroplova u usporedbi s drugima. Također je poznato da investitor koji izlazi sa svojim paketom iz Jadroplova također stavlja pritisak na cijenu. Glavni uteg na cijenu dionice stavlja sale&leaseback aranžman s njemačkim brodarom Peterom Dohelom za četiri svoja broda (rasuti tereti). Nijemci imaju velik utjecaj u slučaju privatizacije u svrhu čega je već napravljena procjena vrijednosti tvrtke, a ugovor s Dohelom, neslužbeno, ističe 2009. i zato se nalazi u ne baš zavidnoj situaciji.

Usporedna analiza ukazuje na podcijenjenost dionice Jadroplova. Raspon je od velikih 88 posto (referentan iznos je median) na P/B-u do malih 2 posto na P/E multipli. Kada se uzme u obzir prosjek referentnih multipli, podcijenjenost iznosi oko 38 posto. Usporedna analiza implicira na cijenu od 1.097 kuna s financijskim rezultatima za 2007e (očekivani financijski rezultati). Ako uzmemo diskont od 30 posto (diskont je uzet radi nepovoljnog ugovora s Peterom Dohelom) cijena dionice Jadroplova indicira na 768 kuna.

Pessimism Is Your Friend

Približnu cijenu od 707 kuna dobijemo ako na 512 kuna (cijena na 18.09.2007.) dodamo 38 posto koliko u prosijeku Jadroplov zaostaje za brodarskim sektorom na našem tržištu s 18.09.2007.

“Value“ investitori koji prate fundamentalne analize te kvalitativne i kvantitativne aspekte (business modele, korporativno upravljanje, financijska izvješća, ratio analysis itd.) kompanije kako bi vidjeli je li kompanija izvan tržišnog sentimenta i vrijedi li uistinu više nego što ga tržište procjenjuje na burzi (intrinzična cijena) u Jadroplovu bi svakako našli svoju metu. Uz rastući BDI indeks te financijska izvješća koja nam plasira Jadroplov te skorašnja privatizacija trebala bi se reflektirati i na pozitivnu izvedbu dionice.

Pessimism Is Your Friend

JADROPLOV? Može li bolje?[smiley2]

Pessimism Is Your Friend


JADROPLOV? Može li bolje?[smiley2]

Vidi postove iznad sebe.


JADROPLOV? Može li bolje?[smiley2]

Naravno.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

Kolega koji je napisao članak na Kapital-plusu, možda je danima proučavao što su neke kolege s foruma pisale na JDPL, i sad je napisao ovaj članak, znakovito, zar ne. U redu. šalu na stranu, brojke i činjenice, odnosno, realnost govore jedno, a to je da Jadroplovu prestoji svijetla budućnost, naročito ako se uspoređuje s ostalim brodarima koji su odradili ovogodičnji skok BDI, a Jadroplov ima u svojoj floti samo suhe terete, 5 bulkera i 2 kontejneraša. A i realna cijena, koju implicira kolega Balgač, nije daleko….. Techman i društvo, pozdrav.

Pessimism Is Your Friend


Ima samo jedan najbolji (Bellagio, ostalo je srot).

Bellagio je ok al se može sakrit pored Cesar’s Palaca. Pogledaj na google-earthu ko ima bolje bazene. O sobama neću ni trošit riječi. A da ne budem skroz off topic iskoristit cu priliku da cestitam svim dionicarima Jadroplova. Brodari su definitivno hit sektor!

(krenulo je s građevinom, sada su brodari, a uskoro na red dolaze i turisti – ovisno o rezultatima naravno
[smiley2]

The cure for low price is low price. Demand goes up, supply comes down, the price goes up.

Pa clanak i nije bas nesto savrsen.
Jer JDPL ima drugaciji accounting nego ULPL (brod isao kroz retained earnings) i takve stvari.
Jednako tako trebao je staviti kolika je tonaza ukupne flote TNPL, JDPL, ATPL, ULPL.

Nije tako jednostavno to usporediti.

OX-Bright, inspiring and easy going. You make an outstanding parent. Shoul merry a Snake or Rooster but not a Sheep

“Glavni uteg na cijenu dionice stavlja sale&leaseback aranžman s njemačkim brodarom Peterom Dohelom za četiri svoja broda (rasuti tereti). Nijemci imaju velik utjecaj u slučaju privatizacije u svrhu čega je već napravljena procjena vrijednosti tvrtke, a ugovor s Dohelom, neslužbeno, ističe 2009. i zato se nalazi u ne baš zavidnoj situaciji.

Usporedna analiza ukazuje na podcijenjenost dionice Jadroplova. Raspon je od velikih 88 posto (referentan iznos je median) na P/B-u do malih 2 posto na P/E multipli. Kada se uzme u obzir prosjek referentnih multipli, podcijenjenost iznosi oko 38 posto. Usporedna analiza implicira na cijenu od 1.097 kuna s financijskim rezultatima za 2007e (očekivani financijski rezultati). Ako uzmemo diskont od 30 posto (diskont je uzet radi nepovoljnog ugovora s Peterom Dohelom) cijena dionice Jadroplova indicira na 768 kuna. ”

Samo mali komentar na gornje tvrdnje, ugovor s Doehleom s odnosi na tri broda, a ne četiri i od toga je samo jedan brod za suhi teret druga dva su kontejneraši (vrlo bitno zbog različite situacije na ova dva tržišta. Mislim da ni datum isticanja ugovora nije točan.

Također nije mi jasno zašto zbog ugovora po kojem Doehelu pripada 30% kapitalne dobiti na tri broda diskontiramo cijeli Jadroplov za 30%


Diskont na los management?

Moguć, ali nikako u slučaju Jadroplova.
Bit ću malo zločest: nakon 13.9.2002. diskont zbog lošeg menadžmenta kod Jadroplova nema više potrebe dodavati. Tad je, naime, Toula dobio otkaz.


Mislim da revalorizacija imovine ove godine nece donijeti ni plus ni minus, bar ne neki znacajniji.

Ovisno koje će im biti polazišne vrijednosti za revalorizaciju. Ak budu uzimali ovake kake nam je Bosun ljubazno priložio, revalorizacija će biti u značajnom iznosu. Pozitivna, naravno.

Vezano za Alamov članak, ugovor s PD istječe 2012.


Uostalom, vecina brodara posjeduje nekretnine na atraktivnim
kokacijama, valjda zbog faktora povjesnog nasljedstva?

Kao recimo Atlanska plovidba kad je početkom 2003. povećala tem. kapitala za 33.260 redovnih dionica (po nominali od 300kn) koje su pridodane udjelu HFPa. Tako je ATPL dokapitalizirana za veoma vrijedno zemljište, veličine od cca 6.000 m2, u centru Dubrovnika (privremena lokacija Autobusnog kolodvora kod Hotela Stadion).

Vezano za Jadroplovove nekretnine, ima li koji Spličanin da nam potvrdi one informacije koje sam iskopao istražujući podatke o Splitu:
“- Posjeduje atraktivnije objekte na zapadnoj obali Gradske luke i na Komulovića putu, u blizini “Mljekare Split”.
– Postojeći su kapaciteti preveliki za rad oko 50 djelatnika.
– Mana je nemogućnošću potencijalnog korištenja prostora ispod zgrade zbog loše kvalitete tla.
– Skladište na Komulovića putu 5, ukupne je korisne površine 709 metara četvornih, koji “Jadroplov” trenutačno ne koristi. Iako se radi o objektu izgrađenom 1959. godine, sama lokacija bit će zlata vrijedna, posebice ako se ostvari često spominjano preseljenje glavnog željezničkog i autobusnog kolodvora u Kopilicu.”

All shipping lanes lead to China.


“Glavni uteg na cijenu dionice stavlja sale&leaseback aranžman s njemačkim brodarom Peterom Dohelom za četiri svoja broda (rasuti tereti). Nijemci imaju velik utjecaj u slučaju privatizacije u svrhu čega je već napravljena procjena vrijednosti tvrtke, a ugovor s Dohelom, neslužbeno, ističe 2009. i zato se nalazi u ne baš zavidnoj situaciji. Usporedna analiza ukazuje na podcijenjenost dionice Jadroplova. Raspon je od velikih 88 posto (referentan iznos je median) na P/B-u do malih 2 posto na P/E multipli. Kada se uzme u obzir prosjek referentnih multipli, podcijenjenost iznosi oko 38 posto. Usporedna analiza implicira na cijenu od 1.097 kuna s financijskim rezultatima za 2007e (očekivani financijski rezultati). Ako uzmemo diskont od 30 posto (diskont je uzet radi nepovoljnog ugovora s Peterom Dohelom) cijena dionice Jadroplova indicira na 768 kuna. ” Samo mali komentar na gornje tvrdnje, ugovor s Doehleom s odnosi na tri broda, a ne četiri i od toga je samo jedan brod za suhi teret druga dva su kontejneraši (vrlo bitno zbog različite situacije na ova dva tržišta. Mislim da ni datum isticanja ugovora nije točan. Također nije mi jasno zašto zbog ugovora po kojem Doehelu pripada 30% kapitalne dobiti na tri broda diskontiramo cijeli Jadroplov za 30%

Bosun u pravu si re brodova, trajanja S & L back i diskonta. Neznam ko diskontira cjeli jdpl 30 % zbog leasinga ali stvarni diskont po meni nije znacajan novac. Uznimo za kalkulaciju da su dva konteinerasa po 40 i jedan bulker 50 sto iznosi 130 milja. U trenutko potpisivanja vrijedili su oko 70 milja. Razlika je 60 milja i 30% od toga je cca 20 milja. Kad si mi poslao poruku promislio sam malo a kad sam zasiljio olovku kako kaze moj bivsi kolega moram priznati da si apsolutno u pravu.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

New Report

Close