@200cent
I rulet je sa tri nepoznanice…osim crvenog i crnog…postoji još i zeleno…u tome slučaju oni koji su stavili na crveno i na crno gube…
techmane, jel postoje neki brodari u svijetu koji danas zaista imaju opex za supre 4250? ako uzmemo da JDPL po brodu po danu troši 2750 dolara previše dnevno, znači 8 mil godišnje, to znači da je prošle godine i uz najniže vozarine zapravo trebao imati oko 15-18 mil kuna dobiti, da se nije razbacivalo novcem?
@ 200cent
Kolega zahvaljujem. Jedan vrlo suvisao post.
@ marcipan
Kolega pokušaj shvatiti nešto što nije vezano samo za JDPL već to doživljavaš u svakodnevnom životu. Kada dođe do trgovine? Samo onda kada je trgovac nešto ponudio po nekoj cijenio a kupac spreman tu cijenu i platiti. Sva ostala lamentiranja o vrijednostima ovakvima ili onakvima, NAV-u i slično su bespredmetna.
@ georgija
Znam trenutno za jednog na 4500.
Ključno pitanje…da li će Jadroplov doživjeti oporavak tržišta?
Napravit ću jednu paralelu…1998. godine kod nas su manje banke i štedionice zapale u tehničku insolventnost. Bilance su pokazivale situaciju relativne stabilnosti, ali novaca bilo nije. Navedene su završile u stečaju, a dan danas DAB (agencija za sanaciju banaka)raspolaže viškom novca iz njihove likvidacije ili stečaja. Dakle pravne osobe su nestale, dioničari su ostali bez imovine, a na kraju se ukazao višak kapitala!
Hvala Techmanu…ne moram se 100% slagati, ali definitivno poštujem izrečeno!
Slična situacija oko vrijednosti je kad prodaješ auto star 15 g koji si platio 25.000€, a sad na tržištu vrijedi 3.000. Problem je što tebi on vrijedi 8.000 jer vozi, koči, hladi, niš ne lupa i nedaš ga samo tako … još ako si taxist i radi ti lovu evo još jednog problema oko procjene
@ pinball
…i ostaje ti auto za vazda. E ali ne lezi vraže. Auto si u međuvremenu otplatio, održavanje je jeftino jer nije moderna zvijer da joj ne možeš pristupiti bez tvorničkog kompjutora i može ga popravit svaki mehaničar u fušu. Jednom riječju auto te ne opterečuje. Pitao bi te da li bi inzistirao na nerealnoj cijeni da kasniš rate leasinga, da vozač koji je član sindikata ne prima platu, da ne plačaš servisere. Jednom riječju da toneš zajedno sa njim. Da li bi ga prodao za neku cijenu koja je niža od tvoje zamišljene?
Nije baš sretno uspoređivati vrijednosti brodova sa vrijednošću auta. Kod auta njegova vrijednost vremenom konstantno opada, eventualno može porasti nekim ivensticijskim ulaganjem. Kolega Pinball je spomenuo taxi, kod taxi vozila vrijednost se dodatno umanjuje od 4 do 10%.
Vrijednost brodova međutim, osim starosti ovisi i o vozarinama.
@ pinball
…i ostaje ti auto za vazda. E ali ne lezi vraže. Auto si u međuvremenu otplatio, održavanje je jeftino jer nije moderna zvijer da joj ne možeš pristupiti bez tvorničkog kompjutora i može ga popravit svaki mehaničar u fušu. Jednom riječju auto te ne opterečuje. Pitao bi te da li bi inzistirao na nerealnoj cijeni da kasniš rate leasinga, da vozač koji je član sindikata ne prima platu, da ne plačaš servisere. Jednom riječju da toneš zajedno sa njim. Da li bi ga prodao za neku cijenu koja je niža od tvoje zamišljene?
moje razmišljanje je slično .. bitno je jedino di je granica boli i kako se odgađanjem/nerješavanjem problema ona uvijek pomakne još dalje
Nemojmo pričati bedastoće.
Vrijednost od preko 100 je upravo trenutna tržišna vrijednost sve imovine umanjena za sve trenutne obveze.
Dakle, nema mjesta za priču “taj brod (ili auto) ne vrijedi toliko i toliko”, ovo su realne trenutno utržive cijene.
A vrijednosti po kojima se imovina vodi u bilanci je npr. 31.12.14. čak oko 370 kn.
Dakle, to je ta famozna “zamišljena” vrijednost JDPL, ali govoriti da je 100 nerealno je jako neozbiljno!
I kao što kolega marcipan reče, g.Techman je tu na forumu u svojevrsnom sukobu interesa (kao i svi mi koji imamo dionice), a ne da se pokušava predstaviti kao “nezavisan i realan” promatrač, koji samo želi iznijeti realno stanje!
Svi mi iznosimo realne stvari, e sad zašto nam se procjene toliko razlikuju, to je jako zanimljiva stvar!
Trenutna tržišna vrijednost je 60-tak kuna!
[/quote]
Da, tržišna sa prometom od par tisuća kuna!
Pa kako vi ne razumijete jednu stvar:
situacija s JDPL u ovom trenutku je sljedeća:
da se idu prodati svi brodovi, zemljište i zgrade, poplaćaju sve obveze i krediti, isplate otpremnine radnicima, ostalo bi dioničarima “višak” cca 100 kn po dionici.
I to sve po trenutnim cijenama brodova na svjetskom tržištu, koje bi se mogle realizirati gotovo trenutno.
Isto vrijedi i za procjenjenu vrijednost nekretnina.
A oni koji žele loviti ribe u mutnom, neka slobodno zažmire na te činjenice i čekaju 30 kn!