Upravo suprotno, trenutno u najgorim mogućim uvjetima i najnižim cijenama brodova, on ga procjenjuje (kao veliki pesimist glede ove tvrtke) na 85 mil.USD – znači na preko 100 kn po dionici!
@pozitiva , pomalo sa cijenom dionice . a što ako uzmemo dugoročne i kratkoročne obveze , što je onda sa cijenom dionice ?
@Techman
ja sam pročitao članak odmah u subotu, izuzetno stručno ste ukazali na problem Jadroplova. Međutim, kao spas vidite da država pomogne sa zajmom i kreditom? Ako bi taj kredit išao u krpanje rupa, na isplatu plaća viška zaposlenih i dobroplaćenih nepotrebnih radnih mjesta, a da ostane sve po starom, što bi to pomoglo? Samo bi tvrtka postala zaduženija, a bez povećanja vrijednosti, odnosno firma bi manje vrijedila. Za par godina bi se kredit potrošio, i onda bi situacija bila još teža. Da ja upravljam Jadroplovom, pa da dobijem taj kredit, kupio bih još koji polovan brod (par godina star), jer su sada povoljni. Zatim bih sredio višak zaposlenih, plaće sveo na onolike koliko omogućuju trenutni prihodi da se preživi kriza. Pa za par godina ako dođe do oporavka super, ukoliko ne dođe, pušing, kao što će se vjerojatno desiti ubrzo nastavi li Jadroplov ovako. Ovo je malo kockarski, ali vrijedilo bi pokušati.
@Moller
što bi po tebi DUUDI trebao napraviti pa da ne kupuješ ponovo po 54? 😉
oprostite što sam tek sada uočio da ste mi postavili pitanje, evo na brzinu
DUUDImirovići bi trebali manje duditi na državnoj sisi i primati visoke naknade za neučinjeno, morali bi postaviti realne uvjete prodaje ne samo ove tvrtke, nego i svih ostalih, osim ako im nije u interesu da se nitko za ništa ne javi, a oni imaju opravdanje, evo probali smo, ne želimo prodati po niskim cijenama državnu imovinu, bolje neka još propada, možda se kasnije javi kakav naš suigrač, pa ćemo nakon dobro obavljenog posla svi moći na kavice i peke, kako su to radili i prije nas, dok smo još bili HFP, ovaj što vodi, mi ne djeluje toliko dudast koliko se pravi, uzevši u obzir njegovu privatnu imovinu, s kojom očito zna upravljati, e sad, odakle mu, to je već neka nova tema
Rekao sam da sam sa dotičnim završio ali na neznanje ne mogu a ne reagirati
Quote
Upravo suprotno, trenutno u najgorim mogućim uvjetima i najnižim cijenama brodova, on ga procjenjuje (kao veliki pesimist glede ove tvrtke) na 85 mil.USD – znači na preko 100 kn po dionici
Unquote
Procijenio sam JDPL na 80.000.000 USD ali isto tako kazao da je to idealno i da je pitanje da li je to netko spreman platiti. Procjenu sam radio na bazi prodanih brodova u Ožujku, iste tonaže i godine gradnje. Prema tome to nije ni optimistična ni pesimistična procjena. Budući da nisam imao dovoljno pouzdane podatke o dugovima nisam ni pisnuo u članku. Vrijednost JDPL je vrijednost imovine (ako i po koliko je možeš prodati) minus obaveze po kreditima, minus dug dobavljačima, minus dug pomorcima. To sam mu stavio u jednom od prethodnih postova ali ne pomaže. E sad neka pozitiva2 napravi novi izračun pa neka vidi da li mu još uvijek izlazi cifra od 100 kuna. Možda i izlazi. Neznam. Ja ne računam jednađbu sa tri nepoznanice.
nije techman ovdje autoritet od jučer. još se sjećam kako je dionica početkom 2013 naglo otišla na više razine nakon što je objavio da je kupio 500 komada negdje ispod 55.
samo što su stavili namjerno tendenciozan naslov, kako je to uvijek u hrvatskim medijima. pa nema loše vođenje firme veze s tim što sad vrijedi 10 puta manje od onih 200 mil iz 2007.
athenian shipbrokers za supramaxe/handymaxe krajem 2007 navodi ove cijene
5y 74.5
10y 60.5
15y 46
20y 36
dakle današnja flota JDPL po tadašnjim cijenama bi vrijedila ugrubo 3*75 + 3*48 + 2*40 = 449 mil dolara, dakle cijela kompanija 375 mil dolara više nego sada tj. oko 395 mil, ili duplo više od tadašnje vrijednosti od 200 mil.
I dodajmo još da je dolar u međuvremenu skočio 50%, tako da je ovo danas puno slasniji zalogaj od 2007., uz pretpostavku oporavka vozarina u dogledno vrijeme.
A kad je to po tebi trebalo reagirati? Slabo pratiš ovaj forum. Malo se vrati i čitaj moje ranije tekstove. Da li radim za kupca? Trenutno ne ali se nadam da bi mogao pa samim time nešto i zaradio. Tri firme za koje sam trebao raditi su odustale. A sad nešto za tebe ako si dioničar. Najbolje ćeš sačuvati odnosno oploditi svoj ulog u JDPL ako se privatizira. Naravno to svima nije u interesu. Mislim da slabo čitaš i analiziraš. Nije li ti čudno da je neposredno prije prve prodaje objavljeno da se ne mogu isplatiti plate??? Od mene toliko.
eto….samo me to bode u oči da su se stručnjaci sada sjetili govorit…a kada je trebalo, nigdje nikoga….a istovremeno imaju konzultantske tvrtke koje su sudjelovale ili namještale navedeno društvo za prodaju….
a tko garantira da sada konzultant ne odrađuje posao za kupca?
Naslov je uvijek redakcijski odnosno urednički i ja nism ni znao kako izgleda dok nisam kupio novinu. Mislim da naslov nije problematičan jer je JDPL zaista 2007 toliko vrijedio.
samo što su stavili namjerno tendenciozan naslov, kako je to uvijek u hrvatskim medijima. pa nema loše vođenje firme veze s tim što sad vrijedi 10 puta manje od onih 200 mil iz 2007.
trenutni kapital = 85 mil. USD
brodovi u bilanci = 137 mil. USD
procjenjena tržišna vrijednost brodova = 80 mil. USD
učinak revalorizacije: 137 – 80 = 57 mil USD (= -250 kn po dionici)
tržišni neto kapital nakon revalorizacije: 370 – 250 = 120 kn.
Neto kapital znači realna vrijednost minus realne obveze.
Kad se uzmu sve otegotne okolnosti i dodatni mogući troškovi, ne može pasti ispod 100.
A što recimo da se tržište brodova malo oporavi?
Koliki bi to utjecaj imalo na vrijednost JDPL?
Svi su zapeli kako vrijednost pada i pada, ali zar može padati dovijeka, je li ikada išta padalo dovijeka i ispod svih mogućih razina?
To bi se trebao danas zapitati svaki prodavač.
Mislim da skok dolara baš i neće pomoči jer su troškovi (velika večina) izraženi u dolarima.
I dodajmo još da je dolar u međuvremenu skočio 50%, tako da je ovo danas puno slasniji zalogaj od 2007., uz pretpostavku oporavka vozarina u dogledno vrijeme.
Naslov je uvijek redakcijski odnosno urednički i ja nism ni znao kako izgleda dok nisam kupio novinu. Mislim da naslov nije problematičan jer je JDPL zaista 2007 toliko vrijedio.
samo što su stavili namjerno tendenciozan naslov, kako je to uvijek u hrvatskim medijima. pa nema loše vođenje firme veze s tim što sad vrijedi 10 puta manje od onih 200 mil iz 2007.
[/quote]
naravno da je problematičan, pa to što se u jednom stoljetnom ili milenijskom black swanu nekoliko mjeseci na tržištu mogla dobiti ta cijena ne znači da se poslije toga zauvijek to može uzimati kao neki benchmark. i za paket jaja su se nekad mogla dobiti van goghove slike pa nitko danas ne govori da 10 jaja vrijedi milijune. makar se to s jajima se u povijesti češće ponavlja nego ovo s bulkerima 2007.
Svaki pravi burzovni mešetar će se zapitati da li će JDPL doživjeti oporavak tržišta. To je pravo pitanje.
A što recimo da se tržište brodova malo oporavi?
Koliki bi to utjecaj imalo na vrijednost JDPL?
Svi su zapeli kako vrijednost pada i pada, ali zar može padati dovijeka, je li ikada išta padalo dovijeka i ispod svih mogućih razina?
To bi se trebao danas zapitati svaki prodavač.
šjor Techman,
mišljenja sam da je kupac postojao i da još uvijek postoji…također mislim da mu pakirate jadroplov….
u prvom i u drugom pokušaju prodaje…kupcu očito nisu odgovarale neke stvari…dokap, sjedište, pomorci…između ostalog i cijena…
kupac je netko iz branše…tko ima uvid u trenutno stanje, ali i u neko buduće kratkoročno i dugoročno…kupac želi ovo što jeftinije…Vama je svejedno…jer ćete Vi ovo kupcu spakirati i dobiti svoj dio…dioničarima nije….državi će biti svejedno samo dok shvati da je bolje da netko kupi i preuzme nego što propadne…
pitanje je samo cijene….nije bila dobra po 130 niti po 120….kupac je procjenio da je previše s obzirom na stanje na tržištu i s obzirom na uvjete….država će od uvjeta u jednom trenu odustati…kada se opameti i shvati…ostaje samo cijena….s obzirom na trenutnu, a koja je rezultat prvenstveno neuspjele prodaje i članaka koji se objavljuju po novinama…a naravno i stanja u sektoru….mislim da bi kupac dobro prošao, ako procjenjuje i barata podatcima i informacijama da će u skoro vrijeme oporavak, kad bi ponudio 80-90 kn po dionici….
vi kao konzultant želite zadovoljnog kupca….i po tome ste mi na ovoj temi u sukobu interesa…ako kupac nije bio zadovoljan cijenom od 130 kn/doionici…niste bili zadovoljni ni Vi…ako će kupac biti zadovoljan sa cijenom 80 kn…biti ćete i Vi…