Na žalost članak je dug i pretpostavljam da je to razlog što nije išao online. Inaće objavljen je u prilogu Spektar Slobodne Dalmacije od Subote.
Evo probaj ovo. Spremi kao JPG. Ostavio sam sliku u velikoj rezoluciji pa možeš povećati tekst da bude čitljiv.
@Techman
ja sam pročitao članak odmah u subotu, izuzetno stručno ste ukazali na problem Jadroplova. Međutim, kao spas vidite da država pomogne sa zajmom i kreditom? Ako bi taj kredit išao u krpanje rupa, na isplatu plaća viška zaposlenih i dobroplaćenih nepotrebnih radnih mjesta, a da ostane sve po starom, što bi to pomoglo? Samo bi tvrtka postala zaduženija, a bez povećanja vrijednosti, odnosno firma bi manje vrijedila. Za par godina bi se kredit potrošio, i onda bi situacija bila još teža. Da ja upravljam Jadroplovom, pa da dobijem taj kredit, kupio bih još koji polovan brod (par godina star), jer su sada povoljni. Zatim bih sredio višak zaposlenih, plaće sveo na onolike koliko omogućuju trenutni prihodi da se preživi kriza. Pa za par godina ako dođe do oporavka super, ukoliko ne dođe, pušing, kao što će se vjerojatno desiti ubrzo nastavi li Jadroplov ovako. Ovo je malo kockarski, ali vrijedilo bi pokušati.
@Moller
što bi po tebi DUUDI trebao napraviti pa da ne kupuješ ponovo po 54? 😉
@ bibanum
Ako si pažljivo pročitao članak vidio si da sam ja svođenje zaposlenih na potrebnu mjeru stavio među prioritetima. I za to ti treba novac jer ne možeš ljude sprašit na ulicu. Trebaju dobiti pristojne otpremnine. Treba pokrpiti dugove prema dobavljačima i istovremeno raditi na smanjenju OPEX-a gdje je jedna od ključnih stavki posada. E sad pitanje je da li plate prilagoditi stranoj konkurenciji ili zaposlit na nižim pozicijama strane posade. Znači državnu pomoć treba pratiti čitav paket mjera za optimalizaciju poslovanja od kojih sam nabrojio samo neke.
Hvala što ste nam omogućili da pročitamo članak. Već sam pohvalio forumaše na temi Atlantske plovidbe da imaju jako dobre i argumentirane komentare i analize (dobar dio njih to jesu) – a sada moram pohvaliti tako nešto i ovdje (prvenstveno mislim na sadržaj članka). Još kad bi i odgovorni slušali i poslušali ovakve analize i savjete – gdje bi nam bio kraj. No sada smo i mi dio Europe, pa možda i za nas još ipak nije kasno. Jedino kako promijeniti mentalitet naših ljudi?
@ bibanum
Ako si pažljivo pročitao članak vidio si da sam ja svođenje zaposlenih na potrebnu mjeru stavio među prioritetima.
Ne ide to u ovoj državi sa našim sindikatima. Rađe će gledati kako firma propada nego da prihvate restrukturiranje i kresanje viška. A vidimo kako vlasti slušaju sindikate (monetizacija autocesta, outscouring itd). Dakle, to što ste predložili bilo bi sjajno da se provede, međutim, nažalost ništa od toga. Ako kredit dođe, trošit će se po starom, a možda zaposle i još kojeg crtača 😉
Vidim da svi pjevaju hvalospjeve našem g.Techmanu, ali gledam i gledam, i nigdje ne mogu naći gdje je to izrekao da JDPL vrijedi u najboljem slučaju 1 kn.
Upravo suprotno, trenutno u najgorim mogućim uvjetima i najnižim cijenama brodova, on ga procjenjuje (kao veliki pesimist glede ove tvrtke) na 85 mil.USD – znači na preko 100 kn po dionici!
Naravno da gosp.dotični mora izjaviti i nešto relano, a ne samo komentirati na koliku će cijenu dionica, bez ikakvog pojašnjenja.
A što se tiče problema JDPL, oni su jasni i malom djetetu (kao uostalom i u bilo kojoj drugoj tvrtci u vlasništvu države).
Da nema njih, i da da ovi koji upravljaju prodajom ne rade možda u nečijem trećem interesu, kupci bi se već u prvom krugu bili žestoko otimali za preuzimanje.
Dakle, da sumiramo članak, svi navedeni problemi JDPL rješivi vrlo lako samo da postoji malo volje vlasnika, neto imovina vrijedna 100-tinjak kn po dionici, u slučaju skorog oporavka brodarske djelatnosti i malo realnijih uvijeta prodaje, ide ovo bez problema za duplo više od trenutne cijene na burzi!
Ja bih osobno rekao da intervjuirani gosp.ima ponajviše osobnog nezadovoljstva glede JDPL, budući da na temelju njegovih evaluacija i s njegovim savjetovanjem nije uspjela kupnja od navedenih kompanija iz članka, pa sad ima neodoljivu potrebu ukazati na već dobro znane stvari.
A kolege koji se klanjaju dotičnom intervjuiranom, neka pažljivije čitaju napisano, a ne da trče pred rudo!
vidim da ima vas kojima je intervju techmana Slobodnoj otvorio oči…sipate riječi hvale…
svaka čast…čovjek zna posao…ali nije nam taj članak i intervju otkrio ništa što već nisamo znali….barem oni koji su imalo upućeni i koji su se interesirali…
ja niti sam sudski vještak za brodostrojarstvo i brodogradnju, niti sam ekspert za pomorstvo, niti sam radio u toj struci…a opet ako se potrudite i prelistate stranice unatrag na forumu iznio sam da je cijena jadroplovove flote (u vrijeme pisanja) oko 90 milijuna $….u međuvremenu je pala još…pa se u članku iznosi da je trenutna oko 80 milijuna…isto sam navodio i za upravnu zgradu…a nisam ni iz Splita, niti sam stručnjak za nekretnine….pa sam rekao da za tu nekretninu mogu dobiti maksimalno 10 milijuna $….a nisam samo ja…nego bilo je još ovdje kolega koji su zagovarali otprilike iste iznose….jedino je fahrudin imao neke svoje računice….pogotovo što se tiče upravne zgrade….
međutim što sada reći na pisanje čovjeka na ovoj temi koji je vlasnik konzultantske tvrtke koja je pakirala Jadroplov, kako stoji u intrevjuu, za jednu veliku svjetsku firmu koja je bila zainteresirana…
pa zanimljivo je kako se techman oglasio sada, a ne prije kada su se sastavljali uvjeti natječaja….pa šta onda nije dao intervju…zvao novinare (kada mu je toliko stalo do jadroplova) i rekao kakvo je stanje u jadroplovu i koji je način da ga se spasi ili proda nekome od velikih igrača?
Konzultantske tvrtke rade na proviziju….kome se to pakira jadroplov i to po što nižoj cijeni?
nekome iz Hamburga?
Gosp. Techman je kao stručnjak iznio svoje viđenje stvari u Jadroplovu. Vidimo da ga nitko nije demantirao, znaći da je blisko takvim kako ga je iznio. Međutim, gosp. Techman je između ostalog predložio i mjere koje bi dovele do spasa Jadroplova, a time i cijene dionice.
Vidim da se uglavnom svi slažu oko trenutne vrijednosti Jadroplova. Ali na burzi se ne kupuje sadašnjost već budućnost. Zato i jeste cijena na burzi ispod realne vrijednosti. Jadroplov svake godine generira 30-ak mil. kn gubitka. Takvim trendom za 5-6 godina Jadroplov će izgubiti svu vrijednost. Zato je cijena ovakva kakva je.
… mali prilog diskusiji:
techmana sam uočio još 2009. s tehnički potkovanim komentarima, ali je odmah bilo uočljivo da čovjek ima pomalo egocentričan pristup, zbog čega je i pomalo gubio kredilibitet kod većine sudionika (koliko sam shvatio, tj. uočio) … Glede ovih zadnjih događaja pitam ga otvoreno zašto kao poznavalac okolnosti oko jadroplova nije na vrijeme upozorio na ovaj scenario koji je u kratkom roku strmoglavio cijenu dionice sa 150 na 60 kn!? … Članak koji je priložio sam pročitao. kompetentnost je očigledana, ali ne nužno i objektivnost. Potrebno bi bilo čuti i drugu stranu … U ovom kontekstu sjećam se novinara Žuvele koji je nestao s novinarske scene kad je otvoreno (pro)pisao o stanju i načinu rada u splitskom škveru … Nekada sam i sam plovio na brodovovima Jadroplova i sjećanja uglavnom potiču loše emocije – poglavito na račun neprofesionalnog kadra. Vjerujem da je danas stanje drugčije … U ovom grotlu imam hrpu dionica vrijednosti životne ušteđevine i ova događanja bole … Kao i saznanje da ima toliko bezgalvih dioničara u ovoj zemljici koji ni sami neznaju što i kako bi s pojedinim dionicama … A g. Techman se mogao i javiti prošlo ljeto kad je cijena dosegla 160 kn – možda s preporukom da se proda brže bolje, jer će dolje … Ovako (što uostalom i sam kaže) reagira kad je loše i voli ljutiti drukere!? … Pa bilo bi valjda logičnije da se duri na one druge … 🙂 … p.s. a
ja sam rekao da ne moraš biti stručnjak da danas uz sve dostupne informacije napraviš procjenu flote….
izvješća su također dostupna…pa nismo otkrili toplu vodu…znamo svi da generira gubitke…i nije jedini…
cijena na burzi je takva kakva jest…a rezultirala je slijedom neuspjelih prodaja nesposobnog vodstva…za koje smo također znali….a znamo i kakvi nam vode državu….ali cijenu nisu srušile samo neuspjele prodaje već i ovakvi novinski članci i intervjui….na svaki ovaj novinski natpis cijena dionice reagira…i tako je na ne velikim prometima cijena pala sa 140 kn na ispod 60….a kome je to u interesu? budućem kupcu…jer ove da bi opstalo, morat će se privatizirati….država se pokazala kao loš gospodar ne jedanputa….
eto….samo me to bode u oči da su se stručnjaci sada sjetili govorit…a kada je trebalo, nigdje nikoga….a istovremeno imaju konzultantske tvrtke koje su sudjelovale ili namještale navedeno društvo za prodaju….
a tko garantira da sada konzultant ne odrađuje posao za kupca?
nije techman ovdje autoritet od jučer. još se sjećam kako je dionica početkom 2013 naglo otišla na više razine nakon što je objavio da je kupio 500 komada negdje ispod 55.
samo što su stavili namjerno tendenciozan naslov, kako je to uvijek u hrvatskim medijima. pa nema loše vođenje firme veze s tim što sad vrijedi 10 puta manje od onih 200 mil iz 2007.
athenian shipbrokers za supramaxe/handymaxe krajem 2007 navodi ove cijene
5y 74.5
10y 60.5
15y 46
20y 36
dakle današnja flota JDPL po tadašnjim cijenama bi vrijedila ugrubo 3*75 + 3*48 + 2*40 = 449 mil dolara, dakle cijela kompanija 375 mil dolara više nego sada tj. oko 395 mil, ili duplo više od tadašnje vrijednosti od 200 mil.