Ono što vam uvaženi kolega smootko pokušava objasniti je da u slučaju dokapitalizacije koja će se lako moguće morati dogoditi zbog naručenih brodova ( bila je zato uvjet i u ovom propalom natječaju )ide podvlačenje crte i revalorizacija imovine u bilanci. A tada ide nova procjena brodova, bitno manja nego što je sada zavedena u knjigama. A tada vam to znači da će smanjenjem vrijednosti nastati GUBITAK u poslovanju. A da bi dokapitalizacija mogla biti provedena gubitak mora biti saniran. A biti će saniran smanjenjem kapitala samim time i nominale. A to znači da bi se lako moglo dogoditi da nominala bude smanjena na nekih 70-80 kuna i da po toj cijeni ide dokapitalizacija izdavanjem mnoštva NOVIH dionica. Recimo svim zainteresiranima. A ja sam siguran da se postojeći neče javiti, ali bi se mogao javiti Debeljak. Bolje 70 ili 80 nego 120 zar ne? A to nije dobro za postojeće dioničare jer se radi o razvodnjavanju kapitala a bome se i fundamenti u bitnome smanjuju. Ako bude tako onda više nije jeftin JDPL na 75.
Jeste li na to implicirali kolega smootko?
lp
Pa postojeci dionicari takodjer mogu sudjelovati u dokapu, nevidim gdje je tu problem. Neka oni samo otpisu vrijednost i smanje kapital na teret gubitaka, ta operacija ce opet vrednovati firmu u dokapu znatno vise od treuntnih trzisnih cijena. Proucite slucaj TPNG. On je i ovdje primjenjiv. Osim toga drzava sigurno nece dokapitalizirati.
Debeljak se nece domoci Jadroplova naprosto je on novce za takvu operaciju nema, a kako stvari stoje nece ih ni imati.
[/quote]
I sami znate da, hipotetski gledano, kada bi dokap bio po 75, cijena na burzi bi pala ispod cijene dokapa, kao i kod nekih drugih dionica do sada što smo imali prilike za vidjeti ( BLJE, VPIK itd. ).
Tako da od postojećih vjerojatni nitko ne bi sudjelovao, jer bi imao priliku kupiti na burzi jeftinije ili u boljem slučaju po toj cijeni.
A ako će ići dokapitalizacija, morati će napraviti revalorizaciju, što će biti gubitak koji će po inerciji automatski djelovati negativno na cijenu na burzi, bez obzira bila ona 75 ili 100.
To je moje mišljenje, ne moram ja biti u pravu.
lp
…znači da bi se lako moglo dogoditi da nominala bude smanjena na nekih 70-80 kuna i da po toj cijeni ide dokapitalizacija izdavanjem mnoštva NOVIH dionica. Recimo svim zainteresiranima. A ja sam siguran da se postojeći neče javiti, ali bi se mogao javiti Debeljak. Bolje 70 ili 80 nego 120 zar ne? A to nije dobro za postojeće dioničare jer se radi o razvodnjavanju kapitala a bome se i fundamenti u bitnome smanjuju. Ako bude tako onda više nije jeftin JDPL na 75.
Jeste li na to implicirali kolega smootko?
lp
Ma jesam. I na to i na druge stvari. Pa dobro ljudi jel svi shvaćate koliko ovdje ima nepoznanica, u jednadžbi očekivane vrijednosti JDPL? Neću pisat brojke jer mi se ne da argumentirati, ni računati ni analizirati dionicu kojom se ne bavim, na periferiji mi je, pa ću samo nabaciti malo food for thought.
Ne znam jel vama, ali meni je kao investitoru posao da nađem investicije sa što boljim risk/reward omjerom, s predvidljivim rizikom. Dakle sa šta manje rizika doći do što bolje zarade.
Meni ovdje rizik uopće nije predvidljiv, a potencijalna nagrada mi je nedovoljno visoka da bih se uopće bavio ovom dionicom išta više od letimično.
Vi koji ste ovdje bullish ste se izgleda uhvatili one no risk no profit pa je otjerali u krajnost i zaključili da treba tražiti najveće rizike ako želiš zaraditi?
Dakle, bulk market je u raspadu, ali vi redom govorite kad je ovako nisko ne može niže, što znači da ide oporavak? KRIVO! Može ostati loše još godinama. Loš market djeluje na pad narudžbi brodova i povećanje scrapinga u POKUŠAJU da se balansira tržište. Što ako se poklopi dodatno usporavanje svjetskog gospodarstva?
Osim toga vi gledate na scraping kao nešto što se tamo negdje događa drugim brodarima. Pa JDPL ima 5 brodova koji bi mogli završit kao scrap ako se kriza produži. A prije nego odu u scrap za par milja komad napravit će još gubitaka od par milja. Trenutni NAV JDPL smo otprilike izračunali, kad se ovo ukalkulira gdje smo? Dakle gubici od vozarina i prodaja brodova u scrap.
A 4 novogradnje, upitno je koliko će JDPL platit za njih, tu je onaj čudan deal sa brodogradilištem, nekakav joint venture, zaboravio sam detalje.
No za očekivat je da će njihov udjel u tim brodovima biti skuplje plaćen od tržišne vrijednosti tih brodova. Dakle opet imamo otpis vrijednosti.
Za one koji su unutra bilo bi najbolje da država sutra šta prije raspiše privatizaciju s labavim uvjetima koja će napokon uspjeti ili će bar dionica narasti pa možete prodati a onda ako i ne uspije izvukli ste se.
No država će moguće otezati sa privatizacijom, em što je izborna godina, em što svi bruje da se sad više ne isplati ić u privatizaciju.
Dakle trebat će ići u dokapitalizaciju da isfinanciraju novogradnje.
Nemam pojma kako oni misle provest tu dokapitalizaciju a iskreno i ne zanima me, bavim se drugim dionicama. Kad dođu nove informacije i vrijeme za razmišljati o JDPL onda ću se njime baviti.
No pretpostavljam da će dokapitalizacija prije privatizacije, u državnoj režiji, značiti dodatno obaranje vrijednosti dionice.
Zbog svega toga, mislim da je pametnije jasniju situaciju dočekati bez dionica.
Za kraj, ja ovdje ništa kategorički ne tvrdim, niti drukam da padne da kupim. Ovo su naprosto moji razlozi zbog kojih ja zaobilazim JDPL. Vjerovali ili ne Jadroplovu želim sve najbolje i ne bih volio doći u priliku da ga kupujem za kunu, osim od izvjesnog nazovikolege kupoprodajnim ugovorom izvan burze.
…znači da bi se lako moglo dogoditi da nominala bude smanjena na nekih 70-80 kuna i da po toj cijeni ide dokapitalizacija izdavanjem mnoštva NOVIH dionica. Recimo svim zainteresiranima. A ja sam siguran da se postojeći neče javiti, ali bi se mogao javiti Debeljak. Bolje 70 ili 80 nego 120 zar ne? A to nije dobro za postojeće dioničare jer se radi o razvodnjavanju kapitala a bome se i fundamenti u bitnome smanjuju. Ako bude tako onda više nije jeftin JDPL na 75.
Jeste li na to implicirali kolega smootko?
lp
Ma jesam. I na to i na druge stvari. Pa dobro ljudi jel svi shvaćate koliko ovdje ima nepoznanica, u jednadžbi očekivane vrijednosti JDPL? Neću pisat brojke jer mi se ne da argumentirati, ni računati ni analizirati dionicu kojom se ne bavim, na periferiji mi je, pa ću samo nabaciti malo food for thought.
Ne znam jel vama, ali meni je kao investitoru posao da nađem investicije sa što boljim risk/reward omjerom, s predvidljivim rizikom. Dakle sa šta manje rizika doći do što bolje zarade.
Meni ovdje rizik uopće nije predvidljiv, a potencijalna nagrada mi je nedovoljno visoka da bih se uopće bavio ovom dionicom išta više od letimično.
Vi koji ste ovdje bullish ste se izgleda uhvatili one no risk no profit pa je otjerali u krajnost i zaključili da treba tražiti najveće rizike ako želiš zaraditi?
Dakle, bulk market je u raspadu, ali vi redom govorite kad je ovako nisko ne može niže, što znači da ide oporavak? KRIVO! Može ostati loše još godinama. Loš market djeluje na pad narudžbi brodova i povećanje scrapinga u POKUŠAJU da se balansira tržište. Što ako se poklopi dodatno usporavanje svjetskog gospodarstva?
Osim toga vi gledate na scraping kao nešto što se tamo negdje događa drugim brodarima. Pa JDPL ima 5 brodova koji bi mogli završit kao scrap ako se kriza produži. A prije nego odu u scrap za par milja komad napravit će još gubitaka od par milja. Trenutni NAV JDPL smo otprilike izračunali, kad se ovo ukalkulira gdje smo? Dakle gubici od vozarina i prodaja brodova u scrap.
A 4 novogradnje, upitno je koliko će JDPL platit za njih, tu je onaj čudan deal sa brodogradilištem, nekakav joint venture, zaboravio sam detalje.
No za očekivat je da će njihov udjel u tim brodovima biti skuplje plaćen od tržišne vrijednosti tih brodova. Dakle opet imamo otpis vrijednosti.
Za one koji su unutra bilo bi najbolje da država sutra šta prije raspiše privatizaciju s labavim uvjetima koja će napokon uspjeti ili će bar dionica narasti pa možete prodati a onda ako i ne uspije izvukli ste se.
No država će moguće otezati sa privatizacijom, em što je izborna godina, em što svi bruje da se sad više ne isplati ić u privatizaciju.
Dakle trebat će ići u dokapitalizaciju da isfinanciraju novogradnje.
Nemam pojma kako oni misle provest tu dokapitalizaciju a iskreno i ne zanima me, bavim se drugim dionicama. Kad dođu nove informacije i vrijeme za razmišljati o JDPL onda ću se njime baviti.
No pretpostavljam da će dokapitalizacija prije privatizacije, u državnoj režiji, značiti dodatno obaranje vrijednosti dionice.
Zbog svega toga, mislim da je pametnije jasniju situaciju dočekati bez dionica.
Za kraj, ja ovdje ništa kategorički ne tvrdim, niti drukam da padne da kupim. Ovo su naprosto moji razlozi zbog kojih ja zaobilazim JDPL. Vjerovali ili ne Jadroplovu želim sve najbolje i ne bih volio doći u priliku da ga kupujem za kunu, osim od izvjesnog nazovikolege kupoprodajnim ugovorom izvan burze.
[/quote]
Prestrašna priča, fuj, ovolika trakavica od posta, a povjerovati da te ne interesira, pa čemu ovoliki gubitak vremena na pisanje i “analize” vrijednosti ???
Dakle, JDPL nije ni HMST ni HIMR pa da možete mirno unutra čekati privatizaciju koja se kad tad mora desiti kad procijenite da im je vrijednost veća od tržišne cijene. JDPL je brodar, vrijednost mu je izrazito dinamična, a dinamika tržišta je negativna i možda još potraje. Osobno ne očekujem brz oporavak marketa, no za slučaj da se varam kupio sam ulaznicu u vidu malih, opreznih pozicija u ATPL i DSX. Za ATPL smatram da ima natprosječno dobru bilancu u odnosu na ostale brodare, a ekipa iz DSX mi je fenomenalna i mislim da im mogu vjerovati da će napravit odličsn posao, mada su Grci 🙂
I da, svjestan sam da mogu još pasti, nastojat ću aktivnim trgovanjem smaniti gubitak, ALI ZATO MI POZICIJE I JESU MALE I OPREZNE, pa ne likujte.
I sami znate da, hipotetski gledano, kada bi dokap bio po 75, cijena na burzi bi pala ispod cijene dokapa, kao i kod nekih drugih dionica do sada što smo imali prilike za vidjeti ( BLJE, VPIK itd. ).
Tako da od postojećih vjerojatni nitko ne bi sudjelovao, jer bi imao priliku kupiti na burzi jeftinije ili u boljem slučaju po toj cijeni.
A ako će ići dokapitalizacija, morati će napraviti revalorizaciju, što će biti gubitak koji će po inerciji automatski djelovati negativno na cijenu na burzi, bez obzira bila ona 75 ili 100.
To je moje mišljenje, ne moram ja biti u pravu.
lp
Evo ipak moram reagirati ponovno.
Pa iz kojeg razloga Vi trenutnu cijenu na burzi spominjete u priči o dokapitalizaciji?!
Na prethodnoj stranici imate izračun koliki bi bio učinak revalorizacije u najgorem slučaju i koliki bi bio novi book – 130 kn (gotovo duplo više od cijene koju vi spominjete).
Zato Vas molim da brojkama baratamo ispravno, a ne kako se kome sviđa!
Jer od 75 do 130 ima “samo” skoro 80%!
Dakle, JDPL nije ni HMST ni HIMR pa da možete mirno unutra čekati privatizaciju koja se kad tad mora desiti kad procijenite da im je vrijednost veća od tržišne cijene. JDPL je brodar, vrijednost mu je izrazito dinamična, a dinamika tržišta je negativna i možda još potraje. Osobno ne očekujem brz oporavak marketa, no za slučaj da se varam kupio sam ulaznicu u vidu malih, opreznih pozicija u ATPL i DSX. Za ATPL smatram da ima natprosječno dobru bilancu u odnosu na ostale brodare, a ekipa iz DSX mi je fenomenalna i mislim da im mogu vjerovati da će napravit odličsn posao, mada su Grci 🙂
I da, svjestan sam da mogu još pasti, nastojat ću aktivnim trgovanjem smaniti gubitak, ALI ZATO MI POZICIJE I JESU MALE I OPREZNE, pa ne likujte.
Grijesis za ATPL, al dobro, vrijeme ce pokazati. Firma jest likvidna ali zbog prodaje imovine. Duga je jos hrpa Flota je realtivno dobra i mlada, no Panamax podsektor, sudeci prema vozarinama, unutar bulka je ali doslovno groblje. Barem trenutno.
@fahrudin
Da je ATPL odličan pick ne bih se gnjavio sa DSX. Ali kako nije odličan pick, a definitivno nije ni vrijeme za grlom u jagode tj. brodare, napravio sam tu diverzifikaciju.
S time što ATPL ima dodatan bonus, koji se na ovim razinama može uspoređivati sa bonusom privatizacije JDPL. To je da ATPL nema većinskog vlasnika pa je moguć i po toj osnovi rast dionice. Dodatno, na ATPL bar mogu računati da će se ponašati prema tržišnim zakonima koji su mi koliko toliko predvidljivi, za razliku od “nevidljive” ruke RH koja može upropastiti JDPL.
Da ne ispadne da drukam za ATPL još jednom ponavljam da mislim da nije vrijeme za ulazak u brodare izuzev manje, špekulativne pozicije, kakva je i moja.
U biti mislim da se u DSX čak može i investirati, kao što rekoh vjerujem u njihov management i držim da će odraditi odličan posao. Sad recite da drukam za rast DSX :):
Da ne ispadne da drukam za ATPL…
Sad recite da drukam za rast DSX :):
1. Naravno da to radite, na isti način i u istoj mjeri kao i što se za mene stalno govori da ja to radim za JDPL (a isto ne radim).
2. Možemo to reći i tako da iznosite realna predviđanja i stanje, ali to isto uvijek radim i ja.
3. A mogao bih i ja za te dvije Vaše odluke o investiranju reći puno negativnog (ali realnog), ali naravno neću jer mi nick (ali i osobnost) to ne dozvoljava niti bih to ikada radio.
4. Smatram da uistinu nema smisla govoriti protiv dionica koje me ne zanimaju (btw. zanimaju me itekako i te 2 ali ne ovog časa).
Zato apeliram na sve forumaše: iznosite realne stvari, ocjene i procjene, a ne jeftine, sebične i potpuno neutemeljene komentare!
@ g.smootko
Ovo ništa nije namijenjeno Vama, već je samo moj nastavak na gore citirane Vaše 2 rečenice, ali svakako jest npr. g.bibanumu, bisakovom i sličnim dežurnim ……… (znaju oni što su)!
I sami znate da, hipotetski gledano, kada bi dokap bio po 75, cijena na burzi bi pala ispod cijene dokapa, kao i kod nekih drugih dionica do sada što smo imali prilike za vidjeti ( BLJE, VPIK itd. ).
Tako da od postojećih vjerojatni nitko ne bi sudjelovao, jer bi imao priliku kupiti na burzi jeftinije ili u boljem slučaju po toj cijeni.
A ako će ići dokapitalizacija, morati će napraviti revalorizaciju, što će biti gubitak koji će po inerciji automatski djelovati negativno na cijenu na burzi, bez obzira bila ona 75 ili 100.
To je moje mišljenje, ne moram ja biti u pravu.
lp
Evo ipak moram reagirati ponovno.
Pa iz kojeg razloga Vi trenutnu cijenu na burzi spominjete u priči o dokapitalizaciji?!
Na prethodnoj stranici imate izračun koliki bi bio učinak revalorizacije u najgorem slučaju i koliki bi bio novi book – 130 kn (gotovo duplo više od cijene koju vi spominjete).
Zato Vas molim da brojkama baratamo ispravno, a ne kako se kome sviđa!
Jer od 75 do 130 ima "samo" skoro 80%!
[/quote]
Kolega napisao sam hopotetski.
A što se izračuna tiče, jedno su želje drugo realnost.
I ovi na Petrokemiji nisu očekivali onakve gubitke.
A nisu niti jadnici u Đuri.
A bome nisu niti jadnici na Vupiku.
A pogotovo nisu očekivali onakve gubitke jadnici u Belju.
Ali se ipak desilo što se desilo. Ne kažem da će ovdje biti tako, ali se slažem sa smootkom da što više vrijeme prolazi to je lošije za JDPL, sve dok su vozarine ovako nisko, kao i cijene brodova. A, koliko sam ćuo iz tog sektora vani, nadaju se oporavku krajem 2016. Ako tako zaista bude, onda je jako loše. Ne tvrdim da se sve neće okrenuti u pozitivnom smjeru, međutim sada je situacija kakva je – LOŠA.
lp
@pozitiva2
Moram priznat da ne razumijem logiku po kojoj stalno citirate mene pa kažete da se na mene ne odnosi. Ali ok, najbolje da okončamo diskusiju. Ja sam isto svoje rekao, pritom nisam pisao s ciljem da ikog obmanjujem a dopuštam da sam u nečemu pogriješio, pogotovo u predviđanjima. Ipak, do sada me dobro išlo.
Inače, za DSX držim da ne mogu drukat jer to podrazumijeva nagovor da netko zbog toga kupuje i diže cijenu. DSX se trguje vani i toliko je likvidna da ne vjerujem da ovo čita itko tko bi je mogao značajnije pomaknuti. Evo sad je na oko milion usd prometa nakon sat ipo trgovanja.
Za ATPL mi se čini da će još dolje.
@pozitiva 2
Kada ce te prestati iznositi lazne i neutemeljene ocjene o podcjenjenosti dionica Jadroplova!!!
Prestanite “sotonizirati” sve one koji utemeljeno i opravdano iznose realne procijene I stavove vezano za probleme brodarskog sektora i napose ovog brodara.
Ako ne bude dokapitalizacije ne znam kako ce Jadroplov “prezivjeti”!!!
Stanje je lose, a bolji dani she he naziru.
@pozitiva 2
Kada ce te prestati iznositi lazne i neutemeljene ocjene o podcjenjenosti dionica Jadroplova!!!
Prestanite "sotonizirati" sve one koji utemeljeno i opravdano iznose realne procijene I stavove vezano za probleme brodarskog sektora i napose ovog brodara.
Ako ne bude dokapitalizacije ne znam kako ce Jadroplov "prezivjeti"!!!
Stanje je lose, a bolji dani she he naziru.
Nikoga “relanog” ja ne sotoniziram, samo one koji kažu “još će to dolje” ili pak “ide to gore” zato jer “bih ja to htio”, a neka se u tome pronalaze oni koji rade tako!
Dok takvi budu govorili to, ja ću realno pisati koliko je JDPL podcijenjen na ovim razinama.
Što se mene tiče, rasprava je gotova, neka svako odlučuje kako želi, ali onda ne treba nitko ni iznositi svoje “želje” u kojem smjeru bi trebalo ići.
Ja kažem: fundamenti JDPL u ovom jeku najnižih vozarina su: revalorizirani book 130, NAV 110, Vi kažete stanje u sektoru je loše (i potpuno se slažem da je) i tu može biti kraj svih naših dosadašnjih rasprava!
Ja neću govoriti “mora rasti”, vi nemojte govoriti “mora padati”, a kupci i prodavači neka odluče kamo će, jer Vi izgleda niti kupujete niti prodajete pa Vas nije ni briga kuda će, zar ne?
A država pak neka odluči hoće li još jednom pokušati prodati ili izvršiti dokapitalizaciju (pa onda prodati), samo mora se znati kojim vrijednostima se barata, a ne da netko kaže “ići će dokapitaliazcija po 10, a onda će se moći na burzi kupovati po 5”!
To pak ne mogu odobriti i dopustiti!
Trenutna realna vrijednost JDPL da se ide u likvidaciju (a ne moja pusta želja) je cca 110 kn (svi se slažu oko toga), vrijednost na burzi je cca 70 kn, prodavači neka prodaju ako misle da će ta vrijednost pasti ispod 70, a kupci neka kupuju ako misle da se ta vrijednost neće puno mijenjati i da će prodaja ići iznad sadašnjih 70 kn po koliko sad mogu kupiti.
The end!