Ono što vam uvaženi kolega smootko pokušava objasniti je da u slučaju dokapitalizacije koja će se lako moguće morati dogoditi zbog naručenih brodova ( bila je zato uvjet i u ovom propalom natječaju )ide podvlačenje crte i revalorizacija imovine u bilanci. A tada ide nova procjena brodova, bitno manja nego što je sada zavedena u knjigama. A tada vam to znači da će smanjenjem vrijednosti nastati GUBITAK u poslovanju. A da bi dokapitalizacija mogla biti provedena gubitak mora biti saniran. A biti će saniran smanjenjem kapitala samim time i nominale. A to znači da bi se lako moglo dogoditi da nominala bude smanjena na nekih 70-80 kuna i da po toj cijeni ide dokapitalizacija izdavanjem mnoštva NOVIH dionica.
Kad bi došlo i do revalorizacije, ona ne bi smanjila kapital (niti nominalu) ispod 130 kn (31.12.14. je oko 370 kn), jer znamo koliko u najgorem slučaju vrijede brodovi danas (o tome se govori već mjesecima).
Izračun:
kapital = 85 mil. USD
brodovi u bilanci = 137 mil. USD
procjenjena tržišna vrijednost brodova nekoliko postova prije (čak i od onih koji stalno blate ovu dionicu) = 82 mil. USD
učinak revalorizacije: 137 – 82 = 55 mil USD (= -240 kn po dionici)
neto kapital nakon revalorizacije: 370 – 240 = 130 kn.
Tako da niti nove dionice niti dokapitalizacija ne bi mogla biti nikako ispod tog iznosa.
A čisti NAV JDPL danas (kad je situacija na tržištu najlošija ikad) je cca 110 kn, tako da je nerazumno govoriti o nižim vrijednostima od ove.
A znamo da će država svakako htjeti prodati, a ne samo dokapitalizirati JDPL, tako da ovo nije baš izgledan scenarij.
Ali koliko god se neki trudili prikazati da ovo ne vrijedi ni 70 kn, svaki pokušaj će ispasti nerazuman, jer ovo VRIJEDI (i DUPLO) više od toga.
Pa zar je Debeljak bio lud kad je davao 130 prije par mjeseci?!
A zašto se sada nije javio ne znam, možda se orijentirao na nešto drugo.
Zato lovcima u mutnom [emo_palacd]!
A budući da bismo u životu drugima uvijek trebali željeti ono što želimo i sebi, onda neka svi oni koji kažu da ovo vrijedi 60 ili 70 kn, slobodno ponude svu svoju imovinu na način da svaku novčanicu od 100 kn prodaju drugima po 50 kn – vjerujem da će se kupaca naći!
Pozdrav.
– vlasnik država
– Kratkoročno ili čak dugoročno negativno poslovanje
– Potrebna velika količina novca za stabilizaciju stanja
Čuvajte se, sve je protiv Vas, a država najviše.
Jadroplov već pozitivno posluje zahvaljujući tečajnim razlikama, čudi me da takvi stručnjaci ne čitaju sveobuhvatnu dobit. Drukovi su vam prejeftini, a dionica vam izmiče zbog pohlepe i škrtosti.
Ne pisite gluposti. Nismo mi nikakve kolege. To sto product tankeri trenutno posluju bolje od bulka je posljedica trenutnog odnosa ponude i potraznje za tim tipom brodskog prostora i nista vise. A taj je opet posljedica rasta potraznje za derivatima uslijed pada cijena nafte i sl. I sami znate da kad isti uravnotezi, da ce se situacija promijeniti. Taj trenutak je tu, mozda blizu. TPNG je smisljena prica da se Tankerska ocisti od vecine dionicara i da se dionice uvale raji i mirovincima, a da odabrani poberu lovu na Matici.
Zivimo u nestabilnom i promjenjivom svijetu i tvrdnje tipa ovo je dobro, a ovo nije mogu se promijeniti doslovno u dan. Tako da i vise ne obmanjujte javnost i dionicare time da Jadroplov nema vrijednosti i da je skup. Ako vam je skup vi ga ne kupujte. Cekajte dokap kojeg ne mora uopce biti. A ako ga i bude zna se koliko su akumulirani gubitci i zna se kolika je trzisna vrijednost imovine i dugova. To je jos uvijek prilicno vise od trzisne cijene dionice.
A ja osobno nemam nista protiv eventualnog dokapa ako ce isti ici po procijenjenom NAV-u uz umanjenje knjigovodstvenog kapitala za gubitke. Pitanje je “samo” ceka li nas oporavak ili ne. Izbacivanje ili svodjenje drzave na manjinskog dionicara povecalo bi interes za dionicom i mnogo bi bolje i preciznije ista u konacnici bila i vrednovana. Mirovinci su u TPNG bili podmetnuli ledja, iako su to trebali uciniti i u JDPL, no drzava se ipak odlucila za prodaju. Isti takav model drzava moze primijeniti i u JDPL. Spin uz dokap. Al za svaku takvu matematiku i novi kapital potreban je odrziv oporavak.
Po meni,Jadroplov cekaju “teski dani”!!!!
Bez dokapitalozacije.sve opcije su otvorene!!!
Mogucnosti uspjesne privatizacije su sada nikakve.po meni !!!!
Pokusalo se prodati prije 5 godina I sada !!!
Koliko godina nas ceka do novog natjecaja?
Nista ja ne vidim pozitivno ovdje!!!!
Jadroplov već pozitivno posluje zahvaljujući tečajnim razlikama, čudi me da takvi stručnjaci ne čitaju sveobuhvatnu dobit. Drukovi su vam prejeftini, a dionica vam izmiče zbog pohlepe i škrtosti.
[emo_palacg]
@Skroznovi
Ne pisite gluposti. Nismo mi nikakve kolege. To sto product tankeri trenutno posluju bolje od bulka je posljedica trenutnog odnosa ponude i potraznje za tim tipom brodskog prostora i nista vise. A taj je opet posljedica rasta potraznje za derivatima uslijed pada cijena nafte i sl. I sami znate da kad isti uravnotezi, da ce se situacija promijeniti. Taj trenutak je tu, mozda blizu. TPNG je smisljena prica da se Tankerska ocisti od vecine dionicara i da se dionice uvale raji i mirovincima, a da odabrani poberu lovu na Matici.
Zivimo u nestabilnom i promjenjivom svijetu i tvrdnje tipa ovo je dobro, a ovo nije mogu se promijeniti doslovno u dan. Tako da i vise ne obmanjujte javnost i dionicare time da Jadroplov nema vrijednosti i da je skup. Ako vam je skup vi ga ne kupujte. Cekajte dokap kojeg ne mora uopce biti. A ako ga i bude zna se koliko su akumulirani gubitci i zna se kolika je trzisna vrijednost imovine i dugova. To je jos uvijek prilicno vise od trzisne cijene dionice.
[emo_palacg]
Svaka čast na fer borbi protiv dežurnih drukera!
Po meni,Jadroplov cekaju "teski dani"!!!!
Bez dokapitalozacije.sve opcije su otvorene!!!
Mogucnosti uspjesne privatizacije su sada nikakve.po meni !!!!
Pokusalo se prodati prije 5 godina I sada !!!
Koliko godina nas ceka do novog natjecaja?
Nista ja ne vidim pozitivno ovdje!!!!
Ali VAS JDP NE zanima![emo_zacudjen]
Pa zašto se brinete za druge?!
Morati će vam se uručiti nagrada za dušebrižništvo dioničara JDPL![emo_namigusa]
Po MENI (i po matematici) JDPL vrijedi 130 kn, a po VAMA?
Iznesite realnu brojku da je čujemo, samo ne tipa: Ja bih kupio po xx kn, pa da se to smatra REALNOM cijenom!
E moj kolega![emo_palacd]
Ma nema tu nikakve borbe protiv nikoga. Stanje u sektoru je lose. Oporavka jos nema na vidiku, no cijela firma je vrednovana trzisno oko 120 mil. kuna sto je opet znacajno ispod trzisne vrijednosti imovine umanjene za dugove. E sad, sve ce ovisiti o vozarinama u sljedecih nekoliko mjeseci i mogucnosti uprave da razvrgne ili odgodi ugovore za novogradnje. O tome ne znamo nista ili gotovo nista. Sve opcije su “na stolu” i prodaja i dokap, a sad kakvi su izgledi za svaki scenarij neka svatko sam procjeni. Jadroplov nije izoliran slucaj i za sve domace, kao i inozemne bulk brodare situacija nije povoljna, al u dogledno vrijeme i ona se moze promijeniti. Sto ce biti, vidjet cemo al postojeci dionicari i/ili buduci ulagaci trebaju biti svjesni svih mogucih opcija koje se ovdje navode.
@Pozitiva 2
Nadam se da ce ova tvrtka “prezivjeti”ova krizna vremena!!!
Mislim da o nekim brojkama ne vrijedi “razglabati” jer se nisu “nikoga dojmile ” u natjecaju!
Za mene je ovo kraj rasprave na ovoj temi.
Sad su svi dobili jasan uvid u sve vrijednosti i opcije (a to je bio jedini cilj mog pisanja), tako da nema više potrebe za komentiranjem bilo čega.
Svima puno sreće u odlučivanju, a sve koji žele komentirati pozivam na smislene, svrsishodne i ne previše pristrane komentare jer takvi komentari ispadaju neuvjerljivi i samo mogu govoriti loše o svom autoru.
[emo_smijesak]