Evo jedna zanimljivost o cijeni brodova koja se spominje u zadnje vrijeme, prosljeđujem post sa ATPL: 3.maj gradi kanađanima jedan za “samo” 60 mil$:
http://www.novilist.hr/Vijesti/Rijeka/3.-maju-gradnja-dva-bulk-carriera-za-kanadskog-brodara [novilist.hr]
kolega kaže:
“umjesto jednog od 60 mil.$,, mogli su kupiti cijelu ATPL, + dobiti hotel za relax uprave i djelatnika u Dubrovniku i još mi im ostalo 20.tak mil.$ na žene da potroše :)))))”
Pa ti sad reci što je jeftino a što skupo!
Ako utvrdimo da je NAV u zoni do 25 mil usd, a da flota vrijedi oko 82 mil usd, jasno je da pomak vrijednosti flote od +/-10% ima ogroman utjecaj na NAV.
Baš ste zapeli danas s obezvrijeđivanjem ove tvrtke!
Dakle na kraju se ipak SLAŽETE (ali tu nema hoću ili neću jer brojke ne znaju za pristranost) da je ČISTI NAV kad se odbiju sve moguće trenutne otegotne okolnosti oko 130 kn, ali se žestoko držite toga da je trenutnih 7x kn na burzi previše?!
..za dionicu tvrtke koja se prodaje i gdje bi ta REALNA cijena jednostavno morala biti i ostvarena, za razliku od situacije kad se s tvrtkom ne događa ništa bitno…
Pa molim malo dostojanstvenog ponašanja u pisanju, bez obzira na to što biste htjeli kupiti po 1 kunu!
[/quote]
@pozitiva2
Kolega, ako zaista vjerujete u to što pišete, ne znam jel vam za to kriv nepopravljivi optimizam koji se ogleda u vašem nadimku ili samo rupetine u znanju, ali svakako ako trgujete u skladu s vašim pisanjem, bojim se da ćete uskoro prozivati institucije koje ne rade svoj posao, hanfu, uskok i ostale dežurne krivce, sve osim onog u ogledalu, jasno.
Kažem ako tako trgujete jer vidim da u postovima izvrćete tuđe riječi i selektivno prenosite ono što vam odgovara, kao evo i u zadnjem postu o bulk carrierima za 60 mil usd.
Vaš osvrt na moje postove i zaključci o mojim zaključcima su potpuno promašeni. Nadam se da je ostalim kolegama to posve jasno.
A vaše prozivanje da pišemo sa više dostojanstva mi je naprosto apsurdno, nakon što u istom postu napišete da sam se ja dakle složio da NAV vrijedi 130. Odakle taj zaključak ako može prosvjetljenje? Čini mi se da su vam u računici brojke bile malo pristrane.
@marcipan
nece znatno nize od 70?! citiram te. 😄
@pozitiva2
Vaš osvrt na moje postove i zaključci o mojim zaključcima su potpuno promašeni. Nadam se da je ostalim kolegama to posve jasno.
A vaše prozivanje da pišemo sa više dostojanstva mi je naprosto apsurdno, nakon što u istom postu napišete da sam se ja dakle složio da NAV vrijedi 130. Odakle taj zaključak ako može prosvjetljenje? Čini mi se da su vam u računici brojke bile malo pristrane.
Ništa nisam promašio, nadam se ja da je to svima ostalima jasno, a zacijelo je.
A o vašem “dostojanstvenom” i neutralnom pisanju neću uopće trošiti riječi, dovoljno je pročitati vaša zadnja 2-3 posta.
A o NAV-u, pa u prethodnom postu ste se složili (začudo!) da je oko 25 mil.USD, a koliko je to po dionici? Vjerojatno 30 kn?
Nikada neću shvatiti tako zlonamjerne ljude poput vas koji iznoseći neistine drukaju neprestano na dionicama za KOJE IH NIJE BRIGA niti IMAJU INTERESA za iste!
A moje pisanje je samo rezultat VAŠEG pisanja (čitaj drukanja, blaćenja, neopravdanog strašenja…).
Da nema vašeg, ne bi bilo ni mog pisanja jer ionako nema nikakve svrhe.
A za kraj o JDPL:
Ovo je dionica na kojoj treba imati samo (ne čak ni previše) strpljenja.
Za razliku od dionica kod kojih nema privatizacije i gdje je smjer (kratkoročno naravno, dugoročno su sve dionice na ZSE podcjenjene) neizvjesan, tu je samo pitanje dočekati trenutak novog natječaja.
Jer prodaja će se morati dogoditi a kad se bude znalo da prolazi, cijena ide gore (iznad 100 sigurno).
Zato samo čekati novi krug.
rasprava koliki je NAV imala je smisla prije isteka roka za obvezujuće ponude. sada je za odluke o kupnji ili prodaji bitno samo kamo će cijene brodova odsad nadalje. ako budu rasle, i dionica će koštati sve više, ako budu padale, dionica će biti još jeftinija.
A o NAV-u, pa u prethodnom postu ste se složili (začudo!) da je oko 25 mil.USD, a koliko je to po dionici? Vjerojatno 30 kn?
Da, molim vašu točnu i nepristranu računicu po kojoj ste došli do 130 kn s kojima se ja navodno slažem. Ako ne znate izračunati priznajte to pa ću ja.
Dakle, bazirate je na vrijednosti JDPL 25 mil usd koju sam istina spomenuo, pa dajte molim vas koliko je to po dionici?
A da ne bude poslije rekao sam ovo, rekao sam ono, da naglasim odmah i ovo. Ctiram sam sebe:
Ako utvrdimo da je NAV u zoni do 25 mil usd..
Možda vam nije jasno značenje riječi “zona” i “do”? Ili vam naprosto odgovara zaobići njihovo značenje?
A koliko ste toga natrackali i insinuirali da sam rekao ili mislim, to je naprosto gadljivo čitati. S obzirom da čak imam osjećaj da niste zlonamjerni, molim vas da preispitate sami sebe, možda pročitate moje postove bez filtera da sam druker. Ako ostanete tvrdoglavi ostat ćete i bez novca, to vam je tako, tu školu sam prošao.
25 mil USD x 7,15 = 180 mil.kn / 1,637 mil dionica = cca 110 kn po dionici.
Sadašnja cijena = vrijednost malo iznad 15 mil.USD
Pa netka svatko procjenjuje da li će kupovati ili prodavati u to ja ne diram niti sugestiram ikome išta – za razliku od nekih drugih.
A što se tiče da sam se okomio na Vas, nisam uopće.
Zapravo to je bio više odgovor na pisanje g.bisakovog i njegove “proročanskih” izjava o kretanju cijene i vrijednosti JDPL, a na što se Vi onda nadovezujete, a budući da je nemoguće ( i nepotrebno) odgovarati svakom autoru pojedinačno ispadne da je namjenjeno upravo jednoj osobi, a nije.
Na negativno pisnje, moram odgovoriti suprotnim (ali realnim i točnim), pa neka onda svatko prosuđuje po svom.
Da nitko ne piše potpuno bezvezne izjave poput: “mora gore” ili “mora dolje” zato “jer on tako kaže” i želi to, uopće ne bih pisao niti jednog posta.
A sad je i uistinu dosta pisanja na ovoj temi, znamo kolika je realna cijena, a kad će se i po kojoj cijeni prodati, do tada samo čekati rasplet.
A o NAV-u, pa u prethodnom postu ste se složili (začudo!) da je oko 25 mil.USD, a koliko je to po dionici? Vjerojatno 30 kn?
Da, molim vašu točnu i nepristranu računicu po kojoj ste došli do 130 kn s kojima se ja navodno slažem. Ako ne znate izračunati priznajte to pa ću ja.
Dakle, bazirate je na vrijednosti JDPL 25 mil usd koju sam istina spomenuo, pa dajte molim vas koliko je to po dionici?
A da ne bude poslije rekao sam ovo, rekao sam ono, da naglasim odmah i ovo. Ctiram sam sebe:
Ako utvrdimo da je NAV u zoni do 25 mil usd..
Možda vam nije jasno značenje riječi "zona" i "do"? Ili vam naprosto odgovara zaobići njihovo značenje?
A koliko ste toga natrackali i insinuirali da sam rekao ili mislim, to je naprosto gadljivo čitati. S obzirom da čak imam osjećaj da niste zlonamjerni, molim vas da preispitate sami sebe, možda pročitate moje postove bez filtera da sam druker. Ako ostanete tvrdoglavi ostat ćete i bez novca, to vam je tako, tu školu sam prošao.
[/quote]
Jel 25, 30 ili 50 mil. usd trenutno je manje vazno. Pravo je pitanje jel ovo kraj downtrurna u sektoru i da li cemo imati dugotrajnu stagnaciju ili ce u dogledno vrijeme ipak krenuti odrzivi oporavak. Naznaka za to jos nema, no tako je bilo i kad se indeks odbio od resistancea na 2000 bodova pa je otplahutao na 500+ levele. Dakle kvaka je u tome sto ce biti za najmanje 6’mjeseci i dalje. Sudeci prema prethodnom iskustvu nije nemoguce da indeks napravi dostatan reversal, ono sto je problematicnije jest cinjenica da ce resistane na 2000 bodova i dalje biti jaka brana. Tako gledano nekome je najmanje 40% ili 50% diskonta na NAV malo, a nekome mnogo.
Po ovim cijenama prodaju ocajnic.ALi neka prodaju. Da oni ne prodaju mi ne bi mogli kupovat.
Ono što vam uvaženi kolega smootko pokušava objasniti je da u slučaju dokapitalizacije koja će se lako moguće morati dogoditi zbog naručenih brodova ( bila je zato uvjet i u ovom propalom natječaju )ide podvlačenje crte i revalorizacija imovine u bilanci. A tada ide nova procjena brodova, bitno manja nego što je sada zavedena u knjigama. A tada vam to znači da će smanjenjem vrijednosti nastati GUBITAK u poslovanju. A da bi dokapitalizacija mogla biti provedena gubitak mora biti saniran. A biti će saniran smanjenjem kapitala samim time i nominale. A to znači da bi se lako moglo dogoditi da nominala bude smanjena na nekih 70-80 kuna i da po toj cijeni ide dokapitalizacija izdavanjem mnoštva NOVIH dionica. Recimo svim zainteresiranima. A ja sam siguran da se postojeći neče javiti, ali bi se mogao javiti Debeljak. Bolje 70 ili 80 nego 120 zar ne? A to nije dobro za postojeće dioničare jer se radi o razvodnjavanju kapitala a bome se i fundamenti u bitnome smanjuju. Ako bude tako onda više nije jeftin JDPL na 75.
Jeste li na to implicirali kolega smootko?
lp
Ono što vam uvaženi kolega smootko pokušava objasniti je da u slučaju dokapitalizacije koja će se lako moguće morati dogoditi zbog naručenih brodova ( bila je zato uvjet i u ovom propalom natječaju )ide podvlačenje crte i revalorizacija imovine u bilanci. A tada ide nova procjena brodova, bitno manja nego što je sada zavedena u knjigama. A tada vam to znači da će smanjenjem vrijednosti nastati GUBITAK u poslovanju. A da bi dokapitalizacija mogla biti provedena gubitak mora biti saniran. A biti će saniran smanjenjem kapitala samim time i nominale. A to znači da bi se lako moglo dogoditi da nominala bude smanjena na nekih 70-80 kuna i da po toj cijeni ide dokapitalizacija izdavanjem mnoštva NOVIH dionica. Recimo svim zainteresiranima. A ja sam siguran da se postojeći neče javiti, ali bi se mogao javiti Debeljak. Bolje 70 ili 80 nego 120 zar ne? A to nije dobro za postojeće dioničare jer se radi o razvodnjavanju kapitala a bome se i fundamenti u bitnome smanjuju. Ako bude tako onda više nije jeftin JDPL na 75.
Jeste li na to implicirali kolega smootko?
lp
Pa postojeci dionicari takodjer mogu sudjelovati u dokapu, nevidim gdje je tu problem. Neka oni samo otpisu vrijednost i smanje kapital na teret gubitaka, ta operacija ce opet vrednovati firmu u dokapu znatno vise od treuntnih trzisnih cijena. Proucite slucaj TPNG. On je i ovdje primjenjiv. Osim toga drzava sigurno nece dokapitalizirati.
Debeljak se nece domoci Jadroplova naprosto je on novce za takvu operaciju nema, a kako stvari stoje nece ih ni imati.
@fahrudin
uvaženi kolega, sličnost između JDPL i TPNG je jedino što su obje brodarske kompanije. Ključno je međutim što se prva bavi pomorskim prijevozom rasutih tereta gdje su katastrofalno niske vozarine bez naznake oporavka, godinama gomila gubitke te ima državu za gospodara, dok je druga kompanija za prijevoz naftnih derivata gdje nivo vozarina omogućava sasvim pristojno poslovanje, u privatnom je vlasništvu te ima Upravu s jasnom vizijom budućnosti.
Bilo kakve usporedbe radi isticanja podcjenjenosti i ‘perspektivnosti’ JDPL nisu dobronamjerne i smatram da služe obmanjivanju nedovoljno informiranih.