Dobro to si u pravu da u valuti u kojoj naplacujes prihode nosis i dug. Al opet ti je to cca 400 mil. kn duga jer 1., 2., i 5. kredit su vec vjerojatno otplaceni. 50-55 milijuna dolara duga trenutno postoji. Sto naravno nije zanemarivo. To donekle rusi NAV al ne za vise od 15 kuna po dionici. Dakle kako god okrenemo vrtimo se oko 180-220 milijuna kuna odnosno 25-30 milijuna USD NAV-a.
Pitanje je koliko su se otada zaduzili i da li su se u medjuvremeno mozda neto i razduzili od prodaje imovine.
Ne slažem se s računicom al svatko nek napravi svoju i računicu i zaključak. Dovoljno sam toga napisao. Kao što rekoh ima još argumenata, ali već i ovo je dovoljno upozorenje za sve koji misle da je JDPL jeftin, ne puno zadužen i dobra prilika na ovim razinama. Digitrone u ruke.
Ne slažem se s računicom al svatko nek napravi svoju i računicu i zaključak. Dovoljno sam toga napisao. Kao što rekoh ima još argumenata, ali već i ovo je dovoljno upozorenje za sve koji misle da je JDPL jeftin, ne puno zadužen i dobra prilika na ovim razinama. Digitrone u ruke.
I ja se s time slazem za digitron. Pa sami ste postali tabelu iz nje se jasno vidi razina duga i preostala neotplacena glavnica. Ne vidim gdje je drugi problem. Analiza cashflowa pokazala bi da JDPL puno bolje stoji od recimo ATPL gledajuci razinu vozarina po pojedinom tipu broda. Pa iako je ta usporedba nevazna, ona zorno pokazuje da unatoc krizi unutar istog sektora, JDPL je u core biznisu igrom slucaja, mnogo bolje poziciniran. Pritom ne ulazim u usporedbu vrijednosti brodova prema starosti. Pokazuje se da obnova flote od strane ATPL moze postati jako skup “sport” u nadolazecim godinama pa otuda kasnjenje JDPL u tome moze trenutno biti samo prednost, a ne nedostatak. Financijski gledano.
Lp.
@fahrudin
Hvala na razmjeni mišljenja.
Samo da nadopunim svoju zadnju misao. Dakle, ne slažem se sa računicom, ali je već u zoni plus tolerancije u odnosu na moju, bar niži dio vašeg raspona. S obzirom da se krenulo sa pričom o 0,2 booka, nezaduženom brodaru itd, htio sam malo ispravit krivu Drinu. Ako utvrdimo da je NAV u zoni do 25 mil usd, a da flota vrijedi oko 82 mil usd, jasno je da pomak vrijednosti flote od +/-10% ima ogroman utjecaj na NAV. Kad se dodaju i novogradnje, cijela priča postaje još mnogo osjetljivija. Zato smatam da je dokap prijeko potreban.
Inače, tko danas želi ulagati u bulkere, neka kupi DSX pa je miran. Sve ostalo je poprilično nemirno.
Lp
@fahrudin
Hvala na razmjeni mišljenja.
Samo da nadopunim svoju zadnju misao. Dakle, ne slažem se sa računicom, ali je već u zoni plus tolerancije u odnosu na moju, bar niži dio vašeg raspona. S obzirom da se krenulo sa pričom o 0,2 booka, nezaduženom brodaru itd, htio sam malo ispravit krivu Drinu. Ako utvrdimo da je NAV u zoni do 25 mil usd, a da flota vrijedi oko 82 mil usd, jasno je da pomak vrijednosti flote od +/-10% ima ogroman utjecaj na NAV. Kad se dodaju i novogradnje, cijela priča postaje još mnogo osjetljivija. Zato smatam da je dokap prijeko potreban.
Inače, tko danas želi ulagati u bulkere, neka kupi DSX pa je miran. Sve ostalo je poprilično nemirno.
Lp
A i njemu je vrijednost gotovo prepolovljena (DSX) u posljednjih 8-9 mjeseci. Tako da Jadroplov nije niti mogao biti izuzetak. Mislim da nije bas sve tako crno, no ponavljam, nuzan je odrzivi oporavak u cijelom sektoru. A knjigovodstvene podatke necu ni komentirat jer je zaista doslo do znacajnog odstupanja book-a od Nav-a sto bi ako potraje moglo iziskivati i uskladbu. Nadajmo se da nece.
tako je to kad se pokušava nešto prodati na padajućem tržištu a imaš istovremeno rokove za dostavljanje ponuda po nekoliko mjeseci. i prva početna cijena koja je bila ljetos (oko 24 dolara po dionici) vjerojatno bi našla kupce u trenutku kad je određena, kao i ova druga (oko 17 dolara). ali do kraja roka već je i jedna i druga bila previsoka jer su vrijednosti na tržištu pale. slažem se sa smootkovih oko 82 mil trenutne vrijednosti, a cijena koja je tražena odgovara po mojoj računici procjeni flote na oko 85 mil i u tom slučaju jasno da više nije povoljna, svakako ne ako još dodaš uvjete.
Sumnjao sam u prodaju cijelo vrijeme i žao mi je što je ovako ispalo na kraju.. Mislim da se neće JDPL još dugo vremena prodat i ne znam da li je uopće pametno opet malo kupovat na ovim razinama, možda jedino ako padne do nekih 60-ak kuna.. Smatrao sam za 2-3 dionice na ZSE(neću ih imenovat) da su najgore, al izgleda da je ovo najgora.. Imam JDPl naravno..
Kako sam jos ranije napisao.bilo je jako naivno ocekivati ponudu u “_ovom krugu”!!!
Jos je naivnije ocekivati novi natjecaj u ovoj godini!!!
Ovaj “brodar”nije niti “nezaduzen”kako se pokusava prikazati!!!
Cijena ce ,po meni,definitivno dolje i to znatno!!!!
Ako utvrdimo da je NAV u zoni do 25 mil usd, a da flota vrijedi oko 82 mil usd, jasno je da pomak vrijednosti flote od +/-10% ima ogroman utjecaj na NAV.
Baš ste zapeli danas s obezvrijeđivanjem ove tvrtke!
Dakle na kraju se ipak SLAŽETE (ali tu nema hoću ili neću jer brojke ne znaju za pristranost) da je ČISTI NAV kad se odbiju sve moguće trenutne otegotne okolnosti oko 130 kn, ali se žestoko držite toga da je trenutnih 7x kn na burzi previše?!
Pa da je i NAV 100 kn, to je i dalje 30% popusta na burzi.
Pa da se svi brodovi daju u rezalište dobila bi se ova vrijednost.
I to za dionicu tvrtke koja se prodaje i gdje bi ta REALNA cijena jednostavno morala biti i ostvarena, za razliku od situacije kad se s tvrtkom ne događa ništa bitno pa cijena na burzi može biti i puno niža od realne cijene kao što kod nas na ZSE i jest slučaj na svim dionicama!
Pa molim malo dostojanstvenog ponašanja u pisanju, bez obzira na to što biste htjeli kupiti po 1 kunu!
A za vozarine se ne brinite, uvijek su bile jako volatilne i smatram da kad krenu gore, grabiti će istim postocima kojima su i padale!
Jer probajte vi odvest nekoga autom 100 km a da vam on za to da 10 kn – vozit će se sigurno!
Svaka nelogičnost se uvijek događa ali je i uvijek kratkog vijeka.
@Pozitiva 2
Skinite “ruzicaste naocale” i sagledajte stvarnost i perspektivu.
U vecinskom drzavnom vlasnistvu i bez skore dokapitalizacije ,ovo drustvo moze imati u buducnosti velikih problema!!!
Vidite valjda da nema nitko zainteresiran za ovu tvrtku!!!!
Zanimljivo je čitati ovdje argumentirane rasprave i hvatati se digitrona, međutim, neka roba vrijedi onoliko koliko je netko spreman platiti za nju. Vidjeli smo da 120 kn ne da nitko.
Po meni je najvažniji razlog što se nitko nije javio jeste niske vozarine. I pored uvjeta natjecaja, nitko ne želi kupiti firmu i početi rad sa gubitcima. Nedavno je direktor Atlanske objasnio zašto su vozarine toliko niske: jer je Kina zabranila uvoz ugljena forsirajući domaću proizvodnju, nadalje, sad se ne mogu sjetiti, još su neke restrikcije i zabrane uveli Indija, Brazil… Što je dovelo do toga da je sa tržišta nestalo nekoliko stotina milijuna tona robe, što se naravno odrazilo i na vozarine. Do kada će ovo trajati, krajnje je neizvjesno. Postoji i drugi način oporavka, a to je smanjiti broj brodova za rasute terete, ali ni to neće preko noći.
Po meni, najbolji način da se proda ova tvrtka jeste natjecaj bez ikakvih uvjeta, bez pocetne cijene, pa neka onda investitori sami navedu koliko bi platili i kakav plan imaju sa tvrtkom. Onda CERP moze odvagati svaku ponudu, prihvatiti ili odbiti.
Uglavnom, svi koji su unutra, a i sam sam, nemaju razloga za optimizam.
@Pozitiva 2
Skinite "ruzicaste naocale" i sagledajte stvarnost i perspektivu.
U vecinskom drzavnom vlasnistvu i bez skore dokapitalizacije ,ovo drustvo moze imati u buducnosti velikih problema!!!
Vidite valjda da nema nitko zainteresiran za ovu tvrtku!!!!
O čemu vi govorite?!
Pa država zato i prodaje po ovoj cijeni i traži da kupac zatim izvrši dokapitalizaciju što bi JDPL učinilo stabilnom i zdravom kompanijom.
Da je kompanija već dokapitalizirana ne bi se prodavala po ovoj cijeni.
Pa ne znam kako uopće možete tražiti dodatni pad kad je cijena već pala za 40% u odnosu na cijenu iz natječaja koja je bila postavljena kao realna s obzirom na NAV.
I to bez ikakvog pojašnjenja i uporišta, ne znam kako si možete dozvoliti tako isprazno pisanje “mora past na kunu jer ja tako želim”.
Zar mislite da natječaj ne bi prošao ni da je bilo staviti cijenu od sadašnjih 70-ak kuna?!
Većini nas odgovara i rast i pad radi dokupa, ali treba biti realan i ne iznositi isprazne floskule “mora rasti ili mora padati” zato jer nama tako paše.
A što se tiče da “nema zainteresiranih”, ima ih itekako što se vidjelo i po pismima namjere, samo oni naravno očekuju što povoljnije uvjete sada kad ih mogu dobiti – i to ne toliko ni cijenu već blaže ostale uvjete.
Ali da će ga dobiti po 70 to mi se čini puno nerealno, bolje da onda država odmah rasproda sve brodove i imovinu i podjeli sebi i dioničarima 100-njak kn koliko bi ispalo po dionici.
Zato ne navlačite ljude da Vam prodaju po sadašnjoj cijeni koja je daleko od realne, a s čim se slažu vjerojatno svi ovdje osim par navlakača.