Vidim ja da mnogi ovdje vjeruju u vile, vilenjake i book Jadroplova.
JDPL je visoko zadužena firma koja više nema puno vremena za čekanje.
Dakle treba im dokap što prije. Ili mislite da će banke i drugari iz brodogradilišta imati razumijevanja što eto privatizacija nije prošla?
Meni se čini da je Debeljak odlučio prepustiti državi da napravi dokapitalizaciju, krizi na marketu da napravi još štete, pa možda u idućem bude imao mnogo povoljnije okolnosti.
BTW obožavam ove što viču kako sad nije vrijeme za prodaju Jadroplova. OK, ajde onda skupite 30-50 mil usd kao za Imunološki, jer netko treba platit da se preživi kriza. Najlakše je vikat ne damo naše. Ajde plati kume pa ne daj.
Vidim ja da mnogi ovdje vjeruju u vile, vilenjake i book Jadroplova.
JDPL je visoko zadužena firma koja više nema puno vremena za čekanje.
Dakle treba im dokap što prije. Ili mislite da će banke i drugari iz brodogradilišta imati razumijevanja što eto privatizacija nije prošla?
Meni se čini da je Debeljak odlučio prepustiti državi da napravi dokapitalizaciju, krizi na marketu da napravi još štete, pa možda u idućem bude imao mnogo povoljnije okolnosti.
BTW obožavam ove što viču kako sad nije vrijeme za prodaju Jadroplova. OK, ajde onda skupite 30-50 mil usd kao za Imunološki, jer netko treba platit da se preživi kriza. Najlakše je vikat ne damo naše. Ajde plati kume pa ne daj.
A gle zasto bi dokapitalizirali ako mogu prodavati imovinu, ionako imovina ne ostvaruje trenutno odgovarajuci povrat. A imovina jos uvije sigurno pokriva sve obaveze i ostavlja prostor dionicarima za restl. Kad dodje do promjene ciklusa uvijek se mogu zaduziti. Fama o dokapu brodara je potekla od jednog revizora tj. konzultanta koji je radio procjenu kuce, a koji o brodaratvu zna kao ja o proizvodnji uljane repice. Tako da o tom, potom.
Odustat ce od novogradnji i zivjeti u hibernacijskom modu dok najgore ne prodje. Jer ako oni propadnu, onda Atlantska sigurno vise ne postoji posto je ista u mnogo vecim dubiozama.
Dakle misliš da će biti prihvatljivo javnosti da Jadroplov s državom na čelu proda cijelu flotu da bi mogli izfinancirati ugovorene novogradnje? Ne bih baš rekao.
A kako izgleda kada država pokušava privatizirati firmu u problemima, pa kad ne uspije ide u dokap, mogli ste se uvjeriti u nedavnoj burzovnoj povijesti.
Smatram da JDPL nije u tako teškoj situaciji kao PTKM.. još, ali ako se nastavi loš market a država i dalje bude petljala, moguće da ćemo gledati reprizu.
Dakle misliš da će biti prihvatljivo javnosti da Jadroplov s državom na čelu proda cijelu flotu da bi mogli izfinancirati ugovorene novogradnje? Ne bih baš rekao.
A kako izgleda kada država pokušava privatizirati firmu u problemima, pa kad ne uspije ide u dokap, mogli ste se uvjeriti u nedavnoj burzovnoj povijesti.
Smatram da JDPL nije u tako teškoj situaciji kao PTKM.. još, ali ako se nastavi loš market a država i dalje bude petljala, moguće da ćemo gledati reprizu.
Zasto bi prodali cijelu flotu?
Da je prodaju u cijelosti dionicarima bi ostalo oko 150 kuna po dionici ukljucujuci i prodaju nekretnina nakon podmirenja obveza. Ima tamo stofa jos dosta, a naravno da lose poslovne odluke mogu ubrzati eventualnu propast.
Al ne vjerujem bas u takav scenarij. Jer ako Jadroplov otegne papke onda je i vecina stranih brodara pod slicnim uvjetima mrtvo. Doduse, oni su sa Uljanikom usli u odredjeni JV po pitanju novogradnji, a ako je drzavi stalo da se iste izgrade i svi imaju koristi, neka dokapitaliziraju tu tvrtku preko direktno (u sto sumnjam) ili putem mirovinaca pa ce Uljanik, Jadroplov i drzava biti suvlasnici, Uljanik osigurati uposlenost kapaciteta, a Jadroplov operirati tom flotom. Nema potrebe ni ekonomske logike da drzava dokapitalizira brodara koji ima relativno likvidnu imovinu. Brodovi se grade i flota obnavlja na kraju depresije odnosno pocetka ciklusa oporavka, a rasprodaju pri ili na vrhu konjunkture, naravno u idealnim situacijama. Time lag nazalost ne dopusta idelano ekonomiziranje produktivnom imovinom. A i Real life zna biti prilicno zeznutiji od onog imaginarnog, ocekivanog i pozeljnog.
Jadroplov je trebalo prodati brzo prije godinu i pol dana (kada je BDI tukao da probije resistance na 2000 bodova) javnim prikupljanjem ponuda i otvaranjem transparentnog procesa prodaje. Bez posebnih dodatnih uvjeta. Ovako, Zadrani su vukli na svoju stranu, Debeljak na svoju, Atlantska pak zeli nesto trece, a nitko od njih nije ni bio ozbiljan kandidat za kupovinu. To mogu biti samo strane brodarske kuce, uz odredjeni diskont na NAV i u promijenjenim trzisnim okolnostima gdje postoji ili se nazire oporavak vozarina. Sve ostalo samo je gubljenje novca, resursa i vremena.
Dovoljan je pogled na grafove vanjskih brodara i sve je jasno zasto nema kupaca. Kad i ako se okolnosti na trzistu promjene, ni njih nece nedostajati. I to onih ozbiljnih.
Kolega, jeste li sigurni da im ostane 150 kn po dionici? Sinoć sam računao vrijednost flote i ispalo mi je da im trenutnih 8 brodova u moru vrijedi 82 mil usd. Ako s tom brojkom idete dalje vidjet ćete da vam 150 kn ne drži ni vodu ni more.
Ako mislite da pretjerujem, ima tu još argumenata ali evo se susprežem, mislim da je i ovo dovoljno upozorenje.
Jadroplov je trebalo prodati brzo prije godinu i pol dana (kada je BDI tukao da probije resistance na 2000 bodova) javnim prikupljanjem ponuda i otvaranjem transparentnog procesa prodaje. Bez posebnih dodatnih uvjeta. …
Da, to je bio upravo idealan trenutak za prodaju, u ovom novijem razdoblju. Hvala sindikatima i ostalim dušebrižnicima što su svojom vikom postigli da se ubace dodatni uvjeti u natjačaj, a koji su moguće odbili ozbiljne kupce.
Kao što rekoh, najlakše je vikati ne damo naše. Ajde sad lipo platite pa da i postane vaše. Kad se ne isplati prodat, onda mora da se isplati kupit jel tako? Ajte kupite onda. A ne svi porezni obveznici moraju plaćati za njihova lobiranja.
Ne damo naše, ne damo naše? Ajte pitajte banke i ostale kreditore koliko je toga što ne damo stvarno naše? Tuđe oćemo, svoje ne damo! Koja nerazumna nacija.
Kolega, jeste li sigurni da im ostane 150 kn po dionici? Sinoć sam računao vrijednost flote i ispalo mi je da im trenutnih 8 brodova u moru vrijedi 82 mil usd. Ako s tom brojkom idete dalje vidjet ćete da vam 150 kn ne drži ni vodu ni more.
Ako mislite da pretjerujem, ima tu još argumenata ali evo se susprežem, mislim da je i ovo dovoljno upozorenje.
Ajmo jako ugrubo… 82 mil. USD je koliko? Ako uzmemo tvoju procjenu kao referencu. Oko 585 milijuna kuna, neka su svi kamatonosni dugovi (dakle ne iz poslovanja) oko 390 milijuna kuna. To ispada oko 190 milijuna kuna neto vrijednosti brodovlja, cemu valja dodati nekretnina u vrijednosti od 40-50 milijuna kuna. Neka se ostale obveze i kratk. imovina poniste i to ispada oko 240 milijuna kuna. Dakle, to ispada podijeljeno sa 1,636 mil. dionica oko 147 kuna po dionici +/- par kuna.
Eh sad, problem ce biti ako ce ovakva situacija potrajati, ako se dogodi barem odredjeni odrzivi oporavak vozarina, onda ce i imovina znacajno poskociti, u vrijednosnom smislu, a NAV porasti. Ne znam kako ce biti, al ponavljam, u situaciji dugorocne depresije propast ce mnogi brodari, a cijeli sektor biti doslovno izbrisan. Barem kada govorimo o bulku.
@fahrudin
Dugovi su većinom u dolarima ako se ne varam? Za izbjeć kruške i jabuke predlažem da koristite tečaj koji je vrijedio na datum bilance. 6,3 kn
@fahrudin
Dugovi su većinom u dolarima ako se ne varam? Za izbjeć kruške i jabuke predlažem da koristite tečaj koji je vrijedio na datum bilance. 6,3 kn
Dugovi su kako je ugovoreno, ne vjerujem da ne postoji odredjena valutna zastita za iste. To se vidi iz izvjesca o novcanom toku da nije bilo znacajnijih promjena u proteklih godinu dana do konca 2014., iako je i u tome razdoblju dolar u odnosu na EUR odnosno HRK znacajno ojacao. A nije bitno porasla ni dugorocna financijska zaduzenost u kunama sto se trebalo dogoditi ako su dugovi uglavnom u dolarima.