Sve dok iz top 10 drze dionice i ne rasprodaju, drzim i ja svoje. Oni bi vec odavno prodali kad bi postojao neki alarm, a neki od njih su kupovali po 145-150..
ovaj kupac s 500 komada je stvarno uporan, vjerojatno je kupio bar 2-3 tisuće komada na cijenama od 145 do 155…svaka mu čast, netko bi na nekoj drugoj dionici spominjao branjenje cijene, sindikate i slično, a ovdje u ovoj situaciji to i ne bi baš držalo vodu, meni se čini da čovjek jednostavno kupuje JDPL!
Nisam baš shvatio kritiku pa da pojasnim.
Mislim da ovi koji su predali pismo namjere znaju na koji se način utvrđuje početna cijena za razliku od velike većine ovdje koji imaju problema i sa "abecedom" tj kad i zašto ide ponuda i koja su pravila tu u igri.
Pismo namjere je prema medijma poslalo 20ak zainteresiranih kupaca. Jedan dio njih nije uopće u poziciji da ponudi novac koji je ovdje u igri ali su poslali pismo za svaki slučaj. Znamo koliki je NAV i koliko ovo vrijedi. Znamo da ima ozbiljnih imena među kupcima.
Isto tako znamo da je prodavatelj u banani i da neće praviti problem o 20% više manje ako ima kupca, tj sumnjam da će zbog 20% niže cijene rušiti natječaj.
Očekujem pristojne ponude, ali znamo i da će kupci pokušati kupiti po što nižoj cijeni, a ne višoj. Mogu se nadbidavati ali samo do nekih razina, nije ovo neka ekskluziva, monopol, tržišni udjel i sl. Kupuju se flota polovnih brodova i nešto dugova. Ako bi kroz privatizaciju brod trebali platiti isto koliko i bilo koji drugi na tržištu polovnih brodova nebi im to bilo previše interesantno, tj nebi bilo 20 kupaca. To sam želio istaknuti.
Kupiti nešto po 10-20% ispod NAV-a po meni je povoljno. Koliko su konkurentni ovi krediti koje JDPL ima, ne znam, i tu će investitor izračunati koliko mu se kupnja isplati. To je i ključ cijene koju se isplati ponuditi i eventualno će diskontirati cijenu. Ako su krediti npr 1-2% skuplji od onih koje može dobiti taj investitor to ruši cijenu za razliku u kamati na N godina. Isto tako je po pitanju ugovora koje brodovi imaju.
Nije moje područje pa se ne upuštam u analize i ne prognoziram cijenu, samo malo "dociram"
Reagirao sam ovdje samo zato što se danima ovdje nešto propituje (kad , zašto i po koliko ide ponuda dioničarima), pa je došlo do nesporazuma oko zakona o preuzimanju i zakona tj uredbe koja regulira prodaju dionica.
Imao sam JDPL (samo par sto komada), sad više nemam, a vidim da mogu kupiti ponovo po 10ak% jeftinije, a mislim da će zbog nestrpljivih i nesigurnih biti prilike za još 5-10%. No to i nije baš nešto važno niti mjerodavno, pogotovo na količine sa kojima se ja tu igram. Novcima sam ograničen pa hvatam plus u međuvremenu na nekoj drugoj po meni izvjesnijoj poziciji. Ako se na vrijeme realizira možda se i vratim da zajednički čekamo otvaranje ponuda.
U ove 3 tvrtke koje su sada u igri za privatizaciju na svima se moglo (na manjim količinama) izaći pa ponovo uči po više od 10% nižoj cijeni i to je svakom malo iskusnijem na ZSE bilo jasno, pitanje je dali mu je 10% u mjesec dana zanimljivo. Meni je, pogotovo kad to vrijeme iskoristim novac negdje dalje.
Hvala na Oskaru. Kako ono ide. Prvo bi se zahvalio mojim roditeljima, pa ekipi, pa…
Nema na cemu. Al pisu se neke samorazumljive stvari. Kupci hoce jeftinije, a prodavatelj skuplje. Spekuliranje nije nelegitimno, ali stvari se uvijek ne dogode u skladu s ocekivanjima. Samo toliko.
Nažalost nisu svima samorazumljive. Postupak prodaje, postupak preuzimanja itd. Nije to svim sijelo. Ovo se slažem za kupce i prodavatelja (kad nije država jer kod njih ima svašta) ali generalno ni tu ne mislim da ima neka loša namjera. No država se često odluči da neke svoje dodatne interese ostvari i ne ponaša se baš tržišno. Nebi smjeli ali stalno pokušavaju pa kad su oni u pitanju moraš biti na oprezu.
Mislim da tko želi može iz mog posta izračunati i koju cijenu očekujem pa da ovo svakako nije bio “druk” na dolje.
No da bi početna cijena mogla biti i niža od očekivane zaključujem samo iz Uredbe i dosadašnjih događanja. (nije do sada objavljeno da su nekom dali da radi procjenu pa se možda posluže prosjekom jer im to uredba dozvoljava)
Ne vidim zašto uopće postavljati početnu cijenu ako se unaprijed ograđuju da ne moraju prihvatiti ponudu ako im ne odgovara.
Primijetimo da u Uredbi po meni brkaju se pojmovi početna cijena i procjena vrijednosti trgovačkog društva. Svi znamo da u današnje vrijeme je vrijednost i tržišna vrijednost prilično različita (kod JDPL je to i puno jasnije i transparentnije nego negdje dalje)
Koliko vrijedi taj m2 Spačve ili Merzelicine autokuće??
Ovdje se u istom članku spominje procjena vrijednosti temeljena na poslovanju i knj.podacima sa vrlo grubim ili nejasnim parametrima, a onda se paralelno za neke slučajeve uzima tržišna vrijednost (prosjek na burzi) tj tržišna vrijednost na osnovu toga. Ovo je onda vrlo arbitrarno, a procjenitelj se kao i kod slučajeva Spačeve i Merzelice može uvijek ograđivati.
mozda je meni nesto promaknulo u ovih zadnjih 6 mjeseci, ali kao sto sam vec rekao procjena vrijednosti jdpl je napravljen krajem prosle godine, tada se i znalo da je tsakos grupa zainteresirana,od tada jadran kapital i s njom povezane osobe, opcenito top 10 kupuje velike kolicine, cijena ide od mid 60 do danasnjem raspona 140-150.
@ gorgija
zasto mislis da bi bilo povoljnije privatizirati jdpl prije par mjesece nego danas? koliko sam vidio na platou za 4 mjesec, cijene na second hand marketu su bolje, nego sto su bile u drugom.
@ gorgija
zasto mislis da bi bilo povoljnije privatizirati jdpl prije par mjesece nego danas? koliko sam vidio na platou za 4 mjesec, cijene na second hand marketu su bolje, nego sto su bile u drugom.
mnogi izvještavaju da kupci ne pristaju na last done. zadnji intermodal weekly recimo kaže With the exception of Capes, May average prices for the rest of the dry bulk segments are down compared to last month. ništa neočekivano. svi znaju da će uskoro biti skuplje ali pokušavaju iskoristiti trenutak i malo stisnuti na dolje dok spot pritišće sentiment.
jadroplov ima brodove od 42-52.000 tona a prosjek mu je oko 47.000 dwt što je HANDYMAX veličina (40-50.000).
zadnjih nekoliko mjeseci prema seasure market reportu uopće nema PERIOD TIME CHARTER vozarina za tu veličinu brodova.
a spot vozarine su za HANDYSIZE oko 7300 a za velike SUPRAMAXE(55-58.000) oko 9500 usd dnevno,a to govori da će imati godišnji gubitak u rangu zadnje 2 godine.
patetican je ovaj sa jednom dionicom 145 kn koju je vjerovatno prodao sam sebi da podruka na dolje…..nadam se da nitko vise ne nasjeda ne te “priholoske” stoseve
TOP 10 opet kupuje! [emo_cool]
http://www.mojedionice.com/trg/IzvDionicariPromjene.aspx?sifSim=JDPL-R-A
TOP 10 opet kupuje! [emo_cool]
http://www.mojedionice.com/trg/IzvDionicariPromjene.aspx?sifSim=JDPL-R-A
Taj valjda ulaže i posljednju kunu na JDPL kad je uspio skupiti za cijelih 8 komada [emo_smijeh]
Znači da je dosta siguran u investiciju [emo_cool]