ricardo: ” prije ce prodaja pomesti kupnju ali dobro, znalci, treba mi jedna informacija: ovo su odsjecci iz atlant bulletina: Brzina isporuka u usporedbi s narudžbama od 1990. pokazuje da su bile samo tri godine, 1992., 2001. i 2002., kada je godišnji broj narudžbi bio manji od isporuka. To su bile godine niske stope rasta. Predviđamo da bi isporuke u 2007 mogle prijeći 80 milijuna tona nosivosti. Kao posljedica toga vjerojatno će broj narudžbi biti blizu brojke od 100 milijuna tona nosivosti. Ovo može biti vrlo oprezno razmišljanje imajući u vidu povijest od 1990. i stopu rasta 2007., ali mi vjerujemo da je 2006. bila izvanredna godina. Broj novih narudžbi je znatno ispod 169 milijuna tona i predstavlja pad on nekih 40%. Od 2003. obujam rashodovanja tonaže bio je osobito nizak, u prosjeku oko 20% od isporuka novogradnji, a manje od 10% u 2005. i 2006. u usporedbi s 70% za vrijeme prethodnog ciklusa. Bilo kakvo smanjenje vozarinskih stavova trebalo bi se uravnotežiti povećanim rashodom tonaže. Treci najbitniji u kojem se kaze da trenutno u svijetu plovi 6500 bulk carriera nosivosti vece od 5000BRT ne mogu naci. U tom dijelu se kaze da je ukupna starost te flote x godina. E problem je da se ne sjecam ovog broja x. koliki je. jos kaze da ce na prve naznake krize mnogo brodova zaploviti prema rezalistima. Moje pitanje je: da li mozda postoji jos jedan razlog za tako nagli rast BDI? a to bi bilo da ce se broj bulk carriera jako smanjiti do 2012. usprkos sto ih je do 2012 naruceno 2000 ili tako nesta. U biti molio bih kolege da stave prosjecnu starost bulk carriera u svijetu sa 2007. tako da mogu dalje racunati. smatram da ce JDPL ici u kupnju polovnih brodova na nacin kako je kupila ovaj zadnji. Novac na racunu im je sasvim dovoljan da se ni ne moraju znacajnije zaduziti. ” Kao sto rekoh ranije vidim prodaju Ista i kupnju nesto ala Trogir. Ist je dosta star i istrosen. Running cost mu je sigurno veci nego kod Trogira .
Samo su zakasnili s kupnjom…..cijene bulkova su sad previsoke, možda je vrijeme za kupiti kontejneraša?
Techman: ” ricardo: ” prije ce prodaja pomesti kupnju ali dobro, znalci, treba mi jedna informacija: ovo su odsjecci iz atlant bulletina: Brzina isporuka u usporedbi s narudžbama od 1990. pokazuje da su bile samo tri godine, 1992., 2001. i 2002., kada je godišnji broj narudžbi bio manji od isporuka. To su bile godine niske stope rasta. Predviđamo da bi isporuke u 2007 mogle prijeći 80 milijuna tona nosivosti. Kao posljedica toga vjerojatno će broj narudžbi biti blizu brojke od 100 milijuna tona nosivosti. Ovo može biti vrlo oprezno razmišljanje imajući u vidu povijest od 1990. i stopu rasta 2007., ali mi vjerujemo da je 2006. bila izvanredna godina. Broj novih narudžbi je znatno ispod 169 milijuna tona i predstavlja pad on nekih 40%. Od 2003. obujam rashodovanja tonaže bio je osobito nizak, u prosjeku oko 20% od isporuka novogradnji, a manje od 10% u 2005. i 2006. u usporedbi s 70% za vrijeme prethodnog ciklusa. Bilo kakvo smanjenje vozarinskih stavova trebalo bi se uravnotežiti povećanim rashodom tonaže. Treci najbitniji u kojem se kaze da trenutno u svijetu plovi 6500 bulk carriera nosivosti vece od 5000BRT ne mogu naci. U tom dijelu se kaze da je ukupna starost te flote x godina. E problem je da se ne sjecam ovog broja x. koliki je. jos kaze da ce na prve naznake krize mnogo brodova zaploviti prema rezalistima. Moje pitanje je: da li mozda postoji jos jedan razlog za tako nagli rast BDI? a to bi bilo da ce se broj bulk carriera jako smanjiti do 2012. usprkos sto ih je do 2012 naruceno 2000 ili tako nesta. U biti molio bih kolege da stave prosjecnu starost bulk carriera u svijetu sa 2007. tako da mogu dalje racunati. smatram da ce JDPL ici u kupnju polovnih brodova na nacin kako je kupila ovaj zadnji. Novac na racunu im je sasvim dovoljan da se ni ne moraju znacajnije zaduziti. ” Kao sto rekoh ranije vidim prodaju Ista i kupnju nesto ala Trogir. Ist je dosta star i istrosen. Running cost mu je sigurno veci nego kod Trogira . ” Samo su zakasnili s kupnjom…..cijene bulkova su sad previsoke, možda je vrijeme za kupiti kontejneraša?
Vec sam pisao da je trziste containerasa nesigurnije nego bulk. Izlaze sve veci i veci brodovi i nezna se di je kraj. Kod bulkera su dimenzije zadane i nije problem pratiti rast novogradnji. Slazem se da je trziste polovnih brodova visoko ali kako ima dosta casha i zaduzivanje bi moglo biti ispod uobicajenog ne vidim opasnost. U iduce 2-3 godine ce se amortizirati razlika u cijeni.
520,00 400 14:57:45
520,00 1685 14:57:42
520,00 700 14:57:42
518,00 69 14:46:40
522,97 27 14:10:44
518,00 15 13:48:40
ideš [smiley2]
nastavno na 3.000 od jučer…
To te ja pitam…
Uf, nadokupio bih jos ali nema casha.
Sto prodati???
Zamijeniti malo TNPL za malo JDPL da podebljam…
Prijedlazite…
To te ja pitam… Uf, nadokupio bih jos ali nema casha. Sto prodati??? Zamijeniti malo TNPL za malo JDPL da podebljam… Prijedlazite…
Podrzavam. I kao uvjek savjet moj a odluka tvoja.
Nilski konj ima sve manje i manje municije[smiley1] po mome proračunu nemože imati više od 11000 kom može samo manje.Napomena JDPL nije odradio ni jedan posto rasta od rasta vozarina .Još malo i krećemo
ako je i bilo, bilo je izloženo manje od 10 min…
Pa da, mene nije bilo 5 min [smiley2]