izgleda da je otpor na 79-80 a danas se pokušava jdpl rušiti jer atpl ide dole ali mislim da je otpor prejak i da je još faza akumulacije na ovim razinama .vidi se da se bid ne spušta ispod 82-83.
ima zanimljiv članak u slobodnoj o brodarima,stavim link kad nadjem u online izdanju.
e da je bilo pameti pa da je jurčić postao premijer umjesto mili-vanili latinologa.
hajde procjene, jel se u prvom kvartalu rast flote spustio na rast potražnje? ima netko podatke o isporukama u ožujku?
Najveca opasnost za buducnost jadroplova je u mogucim kupovini preskupog broda u BRODOSPLITU(37 milijuna $ je bila cijena zadnjeg) a prodavati starije brodove po trenutnoj trzisnoj cijeni od 7-8 mil $ po brodu.Znaci za 4 starija handymax broda +kredit se moze dobiti 1 brod iz brodosplita.
Eto zasto je jadroplov nekad imao 27 brodova a danas ih ima 7.
o tome sam već prije pisao,sa ispravkom da će brodsplit morati biti konkurentan jer se ipak promijenila situacija i moglo bi se prigovoriti da se ide na ruku privatnom vlasniku brodsplita.ali postoji realna opcioja da se kroz financiranje gradnje brodova za jadroplov pomogne brodosplit da zadrži radnike i djelatnost idućih par godina.
da je bilo pameti i da se dugoročno razmišljalo moglo se od klastera brodgradnja-brodari napraviti svjetsko čudo po kome bi hrvatska bila poznata,plus da se liberaliziraju zakoni o brodarstvu pa da i drugi stavljaju brodove pod našu zastavu.
koreanci su dolazili učiti kod nas i danas su najači u brodogradnji.mada bi ova kriza sa sjevernom korejom mogla nama ići na ruku da se ugovoraju brodogradnje kod nas i još lobirati da rusi grade nove brodove tu a ne u kini.
[/quote]
Najveca opasnost za buducnost jadroplova je u mogucim kupovini preskupog broda u BRODOSPLITU(37 milijuna $ je bila cijena zadnjeg) a prodavati starije brodove po trenutnoj trzisnoj cijeni od 7-8 mil $ po brodu.Znaci za 4 starija handymax broda +kredit se moze dobiti 1 brod iz brodosplita.
Eto zasto je jadroplov nekad imao 27 brodova a danas ih ima 7.
drys u pozitivi.
Najveca opasnost za buducnost jadroplova je u mogucim kupovini preskupog broda u BRODOSPLITU(37 milijuna $ je bila cijena zadnjeg) a prodavati starije brodove po trenutnoj trzisnoj cijeni od 7-8 mil $ po brodu.Znaci za 4 starija handymax broda +kredit se moze dobiti 1 brod iz brodosplita.
Eto zasto je jadroplov nekad imao 27 brodova a danas ih ima 7.
E, to je već nešto. Sad to već sliči na pravi horor, bravo!
No kako su na ovom mjestu ipak poželjniji filmovi bliži stvarnosti, ja bih malo intervenirao u vaše podatke.
Skupi brodovi u splitskom škveru? Koliko je meni poznato posljednji brod je plaćen negdje oko 30-33 mil usd, što je dosta manje od 37 i u razumnim je okvirima u odnosu na svjetske cijene U VRIJEME NARUDŽBE. Naručen je u 06/2011, svjetska cijena NB supramaxa oko 31,5 mil$ U TO VRIJEME. Problem? Skandal? Horor? [emo_ooooo] Mrak film!
Kažete starije brodove prodavati po sadašnjoj tržišnoj cijeni 7-8 mil?
Starije brodove? 7-8 mil? Tu zasigurno mislite na Don Franu Bulića i Split, jedino oni su tu negdje po sadašnjoj tržišnoj vrijednosti, možda i oni ipak malo više, recimo 7-9 mil usd. Ostali su preko 10 mil usd, po reportu iz 01/2013.
No, ako bi i prodali ta 2 za 7-9 mil usd te išli na HR novogradnju, ako bi opet bila pa i do 15% skuplja od trenutne tržišne cijene (25,5 mil$), to bi značilo cijenu od 28-29 mil, što je daleko manje od gore spomenutih i krivih 37 mil. Problem? Skandal? Horor? [emo_ooooo] Mrak film!
Zanimljivo kako sve vaše podatke moram ispravljati u smjeru koji je povoljniji za JDPL. Jel to zaista iz neznanja ili namjerno iznosite krive podatke?
Rekli ste da imate puno dionica JDPL, čak ste rekli vjerovatno puno više od mene, no čini mi se da puno manje znate o njemu, ili je nešto drugo u pitanju?
Ono što je meni nevjerovatno je, koliko često i ne samo na ovoj dionici ljudi ne razlikuju probleme firme/dionice relativno na njenu cijenu. Da je JDPL danas preko 300kn, imalo bi smisla kritizirati i font kojim su napisana imena brodova, ali na cijeni od 80-ak kn i pri uvjetima rekordno niskih valuacija brodova, pa ipak P/NAV-a oko 0,3 mnoge sitne zamjerke su nebitne. A kao što vidite ove krupnije zamjerke poput skupih novogradnji su i netočne.
hajde procjene, jel se u prvom kvartalu rast flote spustio na rast potražnje? ima netko podatke o isporukama u ožujku?
Ukupno isporučeno za 2013.g. do 1.4. 55 supramaxa od 280 naručenih,ovim tempom svaki treći neće biti isporučen,a tako je i sa cijelom flotom drybulkera,u naruđbama 1007brod,a isporučeno 187 do 1.4.
Monthly Report March 2013
hajde procjene, jel se u prvom kvartalu rast flote spustio na rast potražnje? ima netko podatke o isporukama u ožujku?
Ukupno isporučeno za 2013.g. do 1.4. 55 supramaxa od 280 naručenih,ovim tempom svaki treći neće biti isporučen,a tako je i sa cijelom flotom drybulkera,u naruđbama 1007brod,a isporučeno 187 do 1.4.
Monthly Report March 2013
[/quote]
da, tako izvještavaju athenian shipbrokers, zato zapravo i postavljam pitanje. za potvrdu bih radije pričekao izvještaj platoua. jer kao prvo ovi su već imali prilično nepouzdane podatke prije, naime za siječanj su objavili brojku od samo 40 bulkera ukupno, što sigurno nije bilo točno, i onda su ponovno isto stanje objavili i kao stanje poslije veljače. no dobro, svakom se omakne pogreška, ali i ovih 187 brodova je prilično sumnjivo, jer ako odbijemo tonažu koju je platou naveo za prva dva mjeseca ispalo bi da je rast u ožujku bio samo nekih 2 mil dwt što mi je teško vjerovati.
ali kad bi to bilo točno i kad onda od toga odbijemo nekih vjerojatnih otprilike 6,5 mil skrepanoga u prva tri mjeseca, došli bismo na nekih 9 mil rasta flote u prva tri mjeseca. to bi značilo da je već u prvom kvartalu (s posebno jakim isporukama u siječnju) flota rasla samo oko 1.4% odnosno ispod nekog pretpotavljenog rasta potražnje. dakle turning point bi bio već iza nas. a meni se čini da bi to ipak bilo malo prerano.
vidit ćemo do petka kako će se još kretat vozarine, blaži ili veći pad,ali smatram da je većina drhtavih ručica već odletila odavde…
Mali supramaxi EQUINOX klase (51-52000 tona) se ne grade nigdje u svijetu od 2002. godine a u BRODOSPLITU mozda i 2013.g.!? a skuplji su od najvecih panamaxa 80.000+ tona nosivosti,s dalekog istoka.
Baltic Dry-indeksen faller 2,1 prosent til 877 poeng onsdag.
Capesize 4.270 dollar (- 5,7 prosent)
Panamax 9.036 dollar (- 2,2 prosent)
Handysize 7.970 dollar (- 1,1 prosent)
Supramax: 9.656 dollar (- 1,0 prosent)
Dakle vozarine nastavljaju pullback, ali obratite pažnju da se supramaxi i dalje drže dosta bolje od panamaxa. Trenutno je spread oko 7%.