Pitam koliko su koštali, jer ako je svaki koštao 37 mil. $, to je ukupno oko 110 mil. $. Ili nekih 650 mil. kuna. Ukupni krediti su trenutno 265 mil. kuna. od čega je nekih 65 mil. kuna za starije brodove Trogir, Mosor i Split. Dakle, za nove brodove uzet je kredit otprilike 200 mil. kuna. Prema tom izračunu ispada da su 450 mil. kuna uplatili u kešu?
Aha dobro znaci ovdje usporedjujemo predmjevam kruske i jabuke.No nema veze mozemo i to. Ako su brodovi ATPL ice class naspram JDPL bonaca class onda mi je tek ona cijena po kojoj su placeni bonaca class jos nevjerojatnija. I dobro ste rekli nije sve kako se cini vec je jos i gore.
Pa ako ćemo o kruškama i jabukama ima ih još u voćnjaku. Zanimljivo je kako svi napadaju JDPL zbog cijena brodova, dok je valjda sasvim normalno da je ATPL svojih 7 novogradnji ugovorila za 275 mil usd ili prosječno 39,3 mil USD po brodu. Radi se o 4 panamaxa i 3 supramaxa, s time da su im supramaxi po mojim bilješkama plaćeni oko 40 mil USD! Kako je to moguće?! Pa jel to skuplje od Jadroplovovih?
Dakle, to je flota veća od cijelog Jadroplova. Zašto se tu ne komentira da su preplaćeni i da bi po sadašnjim cijenama novogradnji bili oko 187 mil USD, dakle 88 mil manje? Jer su građeni po tada važećim cijenama pa nema prigovora? Šta ćeš, moraš obnovit flotu?
E pa onda zašto ne bi i Jadroplov i njihove cijene gledali malo blagonaklonije. Naime, tu je po meni preplaćen samo posljednji brod. Prethodna 2 su po meni sasvim u redu. Pogledajte kada su ugovoreni i kakve su tada bile cijene novogradnji.
Dakle, pripazite malo i sami šta su kruške, a šta jabuke. Cijene danas i cijene nekad ne mogu se samo tako uspoređivati i biti general poslije bitke. Za 3-4 godine ja ću vam točno moći reći kada ste trebali kupiti brodare.
Cuj đeneral poslije bitke ces biti jedino sebi,meni neces sigurno jer ovo nije ni moja bitka ni moj rat pa sad il pukovnik il pokojnik.
Inače, mislite li da će oporavak cijena brodara koji su toliko potcijenjeni u odnosu na NAV, a pritom imaju sasvim solidnu bilancu (dakle Jadroplov), čekati na oporavak vozarina?
Ili će se približavanje NAV-u desiti i prije oporavka vozarina, u anticipiranju daljnjeg rasta?
Po mom izračunu NAV JDPL trenutno iznosi oko 280kn. Koliko će se još nagristi prije početka oporavka, 20%.. 30%.. 40%?
Ma da padne još 50% biti će 140kn. Sada mu je cijena 60kn, dakle više od upola manja i od toga.
Pogledajte sadašnje vozarine i cijene brodova. Kako bi moralo izgledati brodarsko tržište da NAV Jadroplova padne još 50%? Koliko je tako nešto realno za očekivati?
Cuj u te NAVove se pretjerano ne kuzim ali indikativno je da se ovdje non stop preko FIja stima cijena dionice otprilike nominala ,i ako gledas samo to i ne gledas poslovanje u cjelini i kontinuitetu onda to izgleda ok mada drzim da je takvo usko gledanje greska. Sada kad govorim o kontinuitetu i poslovanju pitao bi te da povuces paralelu izmedju JDPL i ATPL i kazes mi gdje bi prije ulozio pare??
Cuj u te NAVove se pretjerano ne kuzim ali indikativno je da se ovdje non stop preko FIja stima cijena dionice otprilike nominala ,i ako gledas samo to i ne gledas poslovanje u cjelini i kontinuitetu onda to izgleda ok mada drzim da je takvo usko gledanje greska. Sada kad govorim o kontinuitetu i poslovanju pitao bi te da povuces paralelu izmedju JDPL i ATPL i kazes mi gdje bi prije ulozio pare??
S obzirom da je JDPL trenutno u mnogo boljem položaju od ATPL, moglo bi se reći da je poslovanje JDPL-a bilo bolje i to dosta. Zato sam i uložio nešto novaca baš u ovog brodara.
U kontekstu presude dr. Ivi Sanaderu za ratno profiterstvo postavlja se pitanje da li ima prostora za takvu jednu optuznicu i na ovoj dionici da se ne dozvoli zastara koju sudac Franetovic za sada uspjesno pokusava ostvarit. Dionicarima bi to dakako bilo u interesu kad se zna da je ovdje doslo do promjene agregatnog stanja imovine koja se po nekim iznosima isparila i do vrijednosti od milijardu kuna(zar ne bi bilo bolja i dionicarima da firma ima ili vecu flotu ili ovakvu novcanu vrijednost).Dobro je Jadroplov i ziv kad se vidi koliki su ga i koliko cerupali. Intersantno je da je na jednom od ovih linkova i dokument kojega sam svojedobno postao na ovom threadu,ali mi je Techman pojasnjavao invoice jer valjda misli da ne znam citat brojke i slova.
Ne shvaćajući da se radi o povijesno neponovljivom, basnoslovno visoko vrijednom brodarskom tržištu od 2004. do 2008. godine, totalno nekompetentni i nesposobni nadzorni odbori odobravali su Papićevo poslovanje i katastrofalne investicije. Od 2007. do 2008. godine kupljena su tri broda za 134 milijuna dolara, a danas ti brodovi vrijede 60-ak milijuna dolara. Cijena dionice Jadroplova sa 834 kune u 2008. godini, pala je na današnjih 100 kuna. Bez obzira na to, nakon Papićeve smjene 2011. godine, financijski devastirani Jadroplov gradi novi skupi brod, a kadrovsku politiku Jadroplova vodi Uprava Brodosplita”, kaže Toula.
Papic je u ovome svemu mala beba i postavljen od strane vecinskog vlasnika tj drzave. Znaci provodio je volju vecinskog vlasnika.Njegova greska je u tome sto nije pokazao zube i odstupio ako je znao da takve odluke nisu dobre za poslovanje kompanije.Medjutim njegova uloga u ovome je marginalna niti ne znam kako bi se to moglo nazvat. Mozda nesavjesno poslovanje ili tako nesto.Pravi kriminal se ovdje odigrao daleko ranije.Zato ne smijemo dozvolit da padne u zaborav.Valjda ce jednog dana pravi akteri ove lijepe hrvastke price o brodarstvu u Rvata biti procesuiran,a imovinska korist oduzeta. Zato treba konstantno upozoravat i ne dozvolit da na ovo padne prasina. Iskreno se nadam da ce svi akteri ove pljacke doci jednog dana pred lice pravde i na kraju biti i osudjeni za ovo i nikada pomilovani.Pomilovanje je sramota,ali kad znamo tko je ovo milovao sve Vam je jasno. Treba vidjeti koliko je ovaj milovatelj dobio za svoje predsjednicke kampanje od ovih aktera.
Ne vidim u poslovanja Jadroplova ništa posebno loše ili dobro, 2004.-2008. zarađivali su kao i svi drugi brodari, nakon toga izgubili na novogradnjama kao i mnogi drugi. Za jedan dio od ovih 135 mil. $ dobili su državne poticaje pa je cifra na kraju manja. Koliko su na novogradnjama izgubili ULPL, TNPL i ATPL? Ili recimo Eagle Bulk Shipping, Genco ili Dryships? Razlika je u tome što Jadroplov vodi relativno konzervativnu politiku pa je i dalje financijski stabilan, dok su Eagle, Genco i Dryships pred bankrotom.
A ovo što je firma devastirana prije 2002. godine, mislim da to za današnje dioničare nije važno. To je bilo važno za tadašnje dioničare kada je dionica bila 20 kn.
…A ovo što je firma devastirana prije 2002. godine, mislim da to za današnje dioničare nije važno. To je bilo važno za tadašnje dioničare kada je dionica bila 20 kn.
Upravo pogresno.To je vazno za sve dionicare odnosno sudionike na trzistu kapitala pa i za one koji nisu dionicari JDPL. Procesuiranje kriminala se mora provesti jer to uljeva sigurnost i povjerenje u trziste kapitala.Zmireci na ovakve anomalije i ponasajuci se prema njima kao da nisu nas problem sutra mogu postati nas problem negdje drugdje. Zato i te kako treba inzistirati na procesuiranju svog kriminala pa i ovog. A zar ne bi bilo lijepo da se odredjeni novac,imovina nezakonito stecena oduzme i vrati onome od koga je otudjena. Zar to ne bi bilo dobro za sadasnje dionicare????
Frenki, istinu govoriš, ali treba još mnogo takvih kriminalnih procesa riješiti da se ulije nekakva sigurnost u ovo tržište kapitala. Evo aktulnog primjera, Sanader osuđen ali to se nije osjetilo na našoj burzi.
Više se ja uzdam u nisku zaduženost i činjenicu da imovina Jadroplova znatno premašuje obveze, što rijetko koji brodar danas ima.