Povremeno znam zagnjaviti ljude koji nešto znaju, pa ću biti slobodan upitati kolegu frankie-a, što sam nedavno priupitao i uvaženog Techman-a.
Naime, koji po vašem mišljenju hrvatski brodar ima najveće šanse za skori vrisak? Ne mislim pri tom na Lošinjsku koja je već izdahnula.
A koji po vama nikako ne može doći u takvu situaciju, čak i da kriza brodarstva potraje neočekivano dugo?
Isto pitanje bih uputio i kolegi topalovu5, pogotovo što vidim da smo na sličnoj valnoj za JDPL.
Što mislite zašto je u ovom tekstu ispušten JDPL???
Slučajno ne može biti, jer zvuči nevjerojatno da novinar ne zna za postojanje ovog brodara. Isto tako, problemi JDPL-a nisu ništa drugačiji od ostalih.
U čemu je kvaka?
Zabrana spominjanja svetog imena, “autocenzura” zbog nečijih ineteresa ili nešto sasvim treće.
Ma kako to sve meni liči na naštimavanje što nižeg tromjesečnog prosjeka, uz što manje buke…
Situacija za to je idealna, nema bida, ulagači u velikom strahu, i povremeno se s malo prosipanja dionica po tom jadnom bidu cijena može spuštati do samog dna.
Povremeno znam zagnjaviti ljude koji nešto znaju, pa ću biti slobodan upitati kolegu frankie-a, što sam nedavno priupitao i uvaženog Techman-a.
Naime, koji po vašem mišljenju hrvatski brodar ima najveće šanse za skori vrisak? Ne mislim pri tom na Lošinjsku koja je već izdahnula.
A koji po vama nikako ne može doći u takvu situaciju, čak i da kriza brodarstva potraje neočekivano dugo?
Isto pitanje bih uputio i kolegi topalovu5, pogotovo što vidim da smo na sličnoj valnoj za JDPL.
Vidim da ti je sličan post premješten na temu ”brodari i usporedba brodara”, ali ću ti svejedno ovdje odgovoriti. Što se mojeg znanja tiče, ono je isključivo bazirano na proučavanju financijskih izvještaja (sa brodovima nikad nisam imao doticaja), pa uzmi moje mišljenje s rezervom. Dakle, s obzirom na financijske izvještaje, rekao bih da je ULPL u najvećim problemima jer joj je neto dug utprilike jednak imovini (ne po bilanci već izračunato po realnim tržišnim cijenama brodova). JDPL je prema tom izračunu u najboljoj poziciji jer su mu brodovi značajno vredniji od duga (za nekih 350-400 mil. kuna). Također, ono što ide u prilog JDPL je to što nema ugovorenih novogradnji – nisam baš deteljno proučavao ULPL, TNPL i ATPL, ali čini mi se svi imaju nešto ugovoreno, a znamo da nisu ugovoreni po trenutnim tržišnim cijenama već po onima od ranije kad su brodovi bili skuplji.
topalov5, razumno i argumentirano zboriš. Sad me još više zanima kako na to gleda frankie, koji pak više preferira dubrovačkog brodara.
E sad, kako objasniti tako mali interes za ovom dionicom.
Je li u pitanju samo opći strah, kao što je trenutno kod većine dionica, ili je to neko isčekivanje jož niže cijene.
Međutim, kako se onda na dnu natovariti većom količinom, pa da sve ima smisla.
I tko bi to trebao prodavati na dnu?
Nepostojanje bida bitno otežava vidjeti pravu sliku što se tiče potencijalnih rasprodavatelja. Osim toga, broj slobodnih dionica i nije baš neki.
A što Vlada RH misli o ovakvoj tržišnoj kapitalizaciji skorašnje udavače?
Ja mislim da je slučajno, jer je očito da autor nema pojma o brodarstvu i poslovanju kompanija. Inače ne bi napisao u naslovu da je jedino TNPL imala dobit, a sami su u izvještaju napisali da se preko 100 mil. kuna dobiti odnosi na prodaju brodova. Iz redovnog poslovanja su svi u gubitku. Komentar onog analitičara iz Erste banke je korektan, sve ostalo vrlo loše.
Ja mislim da je slučajno, jer je očito da autor nema pojma o brodarstvu i poslovanju kompanija. Inače ne bi napisao u naslovu da je jedino TNPL imala dobit, a sami su u izvještaju napisali da se preko 100 mil. kuna dobiti odnosi na prodaju brodova. Iz redovnog poslovanja su svi u gubitku. Komentar onog analitičara iz Erste banke je korektan, sve ostalo vrlo loše. S obzirom da je cijeli članak vrlo površan, nije ni čudo da su zaboravili za Jadroplov. Nije to ni prvi ni zadnji članak gdje novinari propuste spomenuti nekog od brodara
[/quote]
Načuo sam neke priče kako brodovi ATPL izgrađeni u Aziji troše znatno više goriva od ovih sa domaćih navoza…zaista ne znam puno o tome…netko zna?
U pravu si kolega. Ove domaće su stavili na djetu.
Načuo sam neke priče kako brodovi ATPL izgrađeni u Aziji troše znatno više goriva od ovih sa domaćih navoza…zaista ne znam puno o tome…netko zna?
A sto ovdje neces sve procitat. To je valjda radi poznatih hrvatskih dizel motora koji imaju iskoristivost od 55%,hrvatske hidro i aerodinamike. Nema druge za ovo je zasluzna hrvatska pamet.Sad bar znamo zasto kostaju duplo vise od kineskih.
[/quote]
Koliko je meni poznato, točno je da brodovi ATPL imaju problem sa većom potrošnjom goriva. No razlog nije (samo?) u tome što su građeni u Aziji, već što su prilagođeni za vožnju ledenim morima (tzv. ice-class), stoga imaju ojačanu oplatu i slično, što kao posljedicu ima veću potrošnju goriva.
Dakle, kolega frankie, vidite da nije sve onako kako vam se čini. To ste valjda primjetili i kad ste malo detealjnije pogledali vrijednost JDPL u odnosu na tržišnu cijenu.
Koliko je meni poznato, točno je da brodovi ATPL imaju problem sa većom potrošnjom goriva. No razlog nije (samo?) u tome što su građeni u Aziji, već što su prilagođeni za vožnju ledenim morima (tzv. ice-class), stoga imaju ojačanu oplatu i slično, što kao posljedicu ima veću potrošnju goriva.
Dakle, kolega frankie, vidite da nije sve onako kako vam se čini. To ste valjda primjetili i kad ste malo detealjnije pogledali vrijednost JDPL u odnosu na tržišnu cijenu.
Aha dobro znaci ovdje usporedjujemo predmjevam kruske i jabuke.No nema veze mozemo i to. Ako su brodovi ATPL ice class naspram JDPL bonaca class onda mi je tek ona cijena po kojoj su placeni bonaca class jos nevjerojatnija. I dobro ste rekli nije sve kako se cini vec je jos i gore.
Aha dobro znaci ovdje usporedjujemo predmjevam kruske i jabuke.No nema veze mozemo i to. Ako su brodovi ATPL ice class naspram JDPL bonaca class onda mi je tek ona cijena po kojoj su placeni bonaca class jos nevjerojatnija. I dobro ste rekli nije sve kako se cini vec je jos i gore.
Može li mi netko napisati koliko su točno Jadroplov koštali Peristil, Sveti Dujam i Solin? I ako može još na koji je način to financirano?