Kolege znalci, kako bi izgledao kraj jedne ovakve brodarske firme.
Mislim pri tome kako bi taj kraj izgledao za dioničare.
Postoje li kakvi primjeri u bližoj povijesti?
Pretpostavljam da sve ide na rasprodaju, pa koliko se dobije za to.
A to bi kod JDPL u najboljem slučaju značilo eventualno zatvaranje kredita.
I što, vrijednost dionice je u tom slučaju 0 kuna??? Ili se dobije konačna dividenda od viška imovine pri rasprodaji. Pa svi vlasnici dobiju po recimo 20 lipa za svaku dionicu.
I koliko po vama treba čekati taj trenutak?
Ispričavam se zbog crnjaka, ali trgovanje ovom dionicom i stanje na tržištu mi ne daje nadu za bilo kakav oporavak, već više ukazuje na polagano ali sigurno umiranje.
Pod “konačnom dividendom” sam mislio na eventualnu pozitivnu razliku između vrijednosti rasprodane imovine i ukupnih obveza.
Iz aviona se vidi da sam potpuno nestručan za ovakve teme, ali nadam se da ste shvatili poantu pitanja.
Ma ovdje nece valjda biti taj crni scenarij,ali pocme ti sa zapljenama brodova po lukama u svijetu jer nisu podmireni racuni za gorivo,djelove,spizu,place… I onda se ti brodi prodaju na licitacijama. Recimo Atlantic frigo od mediteranske je prodan za 650 iljada dolara,a da je isa pod staro zeljezo vridija bi 1,8 za koliko ga je broker kasnije preprodao 4 mjeseca kasnije rezalistu u Tuzli.
korisniče frankie,
tebe mora da jako muči taj jadroplov – nemaš njegove dionice, a svakodnevno pišeš. Mislim, ne pišeš na ovoj temi zato što se brineš da dobri ljudi ne potroše svoje pare uzalud, nema nitko takvu empatiju, nešto drugo tebe muči. Kaži ti nama što ti je taj jadroplov nažao učinio. Navukao si se na taj jadroplov k’o beba na dudu, sam veliš da si već preko 30 postova ovdje napisao…puno, puno…svaka čast[emo_smijeh]
Kolege znalci, kako bi izgledao kraj jedne ovakve brodarske firme.
Mislim pri tome kako bi taj kraj izgledao za dioničare.
Postoje li kakvi primjeri u bližoj povijesti?
Pretpostavljam da sve ide na rasprodaju, pa koliko se dobije za to.
A to bi kod JDPL u najboljem slučaju značilo eventualno zatvaranje kredita.
Kolega, kojom ste metodom izračunali da bi JDPL nakon prodaje flote eventualno uspio zatvoriti kredit? Možete li to malo argumentirati?
Ja sam prema cijenama brodova na Platou i Optima Shipbrokersima izračunao da flota vrijedi 600 mil. kuna. Neto dug je 240 mil. kuna. S obzirom na tržišnu kapitalizaciju od 91 mil. kuna, ovo Jadroplov svrstava među najpodcjenjenije brodare među svima za koje sam uspio naći podatke.
korisniče frankie,
tebe mora da jako muči taj jadroplov – nemaš njegove dionice, a svakodnevno pišeš. Mislim, ne pišeš na ovoj temi zato što se brineš da dobri ljudi ne potroše svoje pare uzalud, nema nitko takvu empatiju, nešto drugo tebe muči. Kaži ti nama što ti je taj jadroplov nažao učinio. Navukao si se na taj jadroplov k'o beba na dudu, sam veliš da si već preko 30 postova ovdje napisao…puno, puno…svaka čast[emo_smijeh]
Ne rekao sam da nisam napisao vise od 30 jer se ne bavim trivijalnim stvarima poput tebe. Mozda da mi pocmes brojat krvna zrnca ili tetovaze ubuduce?? Drzim da moje pisanje na temi vise pridonosi razumjevanju brodarstva i poslovanja pa samim tim i cijene dionice nego tvoje. Za firmu mogu biti i sentimentalno vezan.Kao sto sam rekao obitelj je dobila stan u zgradi gdje i danas zivi 90% bivsih zaposlenika jadroplova ili djece istih.Vecinu zaposlenika Jadroplova i osobno poznajem poput bivseg direktora Papica…
No nema veze vratimo se na stan,kazem dobili jer budi siguran da Jadroplov vise takvo nesto nece napravit. Samo da dobijes percepciju kakva je to firma bila i kakve je stanove djelila i na kakvim lokacijama. Naglasak stavljam na bila. I nije samo Jadroplov bio odlican brodar. Vecina brodara u Hrvata su bili odlicni.A kako stvari stoje gledajuci LPLH izgleda da zabivamo zadnju brokvu u kapsil.
Sto se smjeha tice znaj da poslije smijeha najcesce dolazi plac a vjerujem da se od svoga ulaganja bas neces grohotom smijat nego naprotiv.
Neće tu biti plača, za ona 4 starija broda su krediti već gotovo u cijelosti otplaćeni (tko ne vjeruje nek pogleda koliko je kreditno zaduženje Jadroplova bilo npr. u 1. kvartalu 2011.). Dva od tih brodova su izgrađena 2001., jedan 1998. a jedan 1997. To je nekih 40 mil. dolara ili 235 mil. kuna vrijednosti za koju se ne treba brinuti.
Kolega topalov5, moram priznati da mi vaši postovi dolaze kao neki melem na rane.
A procjenu da u najgorem scenariju, sva imovina JDPL-a ide za pokriće kredita sam bubnuo odokativno. Znam samo da bi u takvom slučaju sva imovina išla po super diskontu. Da ne govorim o stvarima što je također uvaženi kolega frankie pripomenuo, poput zapljene brodova u lukama, licitacije tipa daj šta daš i slično. Onda su tu valjda i nekakve otpremnine zaposlenicima, pa tek na kraju toga dolazimo mi dioničari.
A kad kola krenu nizbrdo…
Da netko ne vjeruje u oporavak JDPL-a, da netko ne želi tu dionicu niti pipnuti na bilo kojoj cijeni, to mogu shvatiti.
Ali da netko prodaje ovu dionicu na sadašnjim cijenama i sa trenutnim bidom, e to ne kužim baš nikako?
mediteranska je propala, brodarski dio lošinjske plovidbe (LPLH) će također ubrzo u stečaj, tako da ne znam što ovdje očekuejte!?!? brodarstvo je uz građevinu najpogođenije ovom krizom i po meni veće su šanse da propadnu nego da se spase [emo_palacd]
A procjenu da u najgorem scenariju, sva imovina JDPL-a ide za pokriće kredita sam bubnuo odokativno. Znam samo da bi u takvom slučaju sva imovina išla po super diskontu. Da ne govorim o stvarima što je također uvaženi kolega frankie pripomenuo, poput zapljene brodova u lukama, licitacije tipa daj šta daš i slično.
Ok, kad bi im svi brodovi sad bili zaplijenjeni pa se prodali za trećinu vrijednosti, onda dioničari ne bi dobili ništa. Samo što se to neće dogoditi.
Znaš zašto Lošinjska nije prodala svoje brodove? Zato jer nije mogla, a i nebi im ništa značilo jer odavno vrijede manje nego je na njima kreditno zaduženje. Zadnjih par kvartala su samo skupljali gubitke za banku. I zato će sad biti zaplijenjeni.
Kod Jadroplova nije takva situacija. I još da ti kažem nešto što sam već ranije pisao, a kolega frenkie, koji je malo veći stručnjak od mene za ovu tematiku, je potvrdio. Svaki brod je registriran na svoju firmu. Brod se kupuje na način da se dio uplati u kešu, a ostalo daje banka, s tim da banka stavlja hipoteku na brod. Ako vrijednost broda padne ispod vrijednosti kredita, banka gubi, i ne može se naplatiti iz drugih dijelova brodarske firme. To npr. daje nadu na Lošinjskoj plovidbi da neće sve biti izgubljeno. Ali na Jadroplovu čak i nije toliko važno, jer su za 4 starija broda krediti gotovo otplaćeni, a za nove je pri kupnji ulupano valjda 300 mil. kuna keša, tako da je i tu zaduženje znatno manje od njihove trenutne vrijednosti, iako im je vrijednost pala i kupovani su po znatno višoj cijeni od tadašnje tržišne.
Zahvaljujem topalov5 na zanimljivim informacijama.
Btw. ako se vas par znalaca vrti oko ovog topica, odnosno dionice, to mi daje nadu da još nije sve izgubljeno s tom firmom.
E sad na kojoj je cijeni čekate, odnosno kad planirate i kad bi mogao biti taj ulaz…