A koliko ima dugova taj kajak klub???? Jesu svi brodovi otplaceni???? Da li nose zaradu???
Pravila iz prošlosti ne primjenjuju se na prilike u sadašnjosti, niti igru u budućnosti. Nije bitno na koliko se drži prodaja niti koja je količina na toj cjenovnoj razini.
Ne možeš znati, ali možeš pretpostaviti zbog čega je 9. račun kratio neznatno poziciju. Pretpostavka je prilično ograničena, jer to apsolutno ne mora značiti ništa. Apropo toga imas i na JDRA-R-A identičnu situaciju s Bojoplastom d.d., pa od svega ni traga, ni glasa.
Ono što jest kazao frankie, uzeo bi kao mjerodavno. Ostalo je sve manje-više poznato o nepoznatome, te ne zavrjeđuje pažnju.
Najbolje je ostaviti tržištu riječ, jer ono sve na kraju – izračuna.
Danas na lokalnoj tv Kanal 5 bio je gost ministar Hajdaš Dončić i spominjao je privatizaciju JDPL-a putem esopa i uz pomoć mirovinaca koji su kako on kaže jako zinteresirani
Upravo je bila repriza…sutra je na razgovoru u Jadroplovu i kaže da će to biti jedna ljepa priča…. [thumbsup]…al ćemo omastiti brke [wink]
Ajmo malo izračun JDPl-a napraviti:
EV/EBITDA
EV= debt + mcap – cash tj EV = assets
Ako uzmemo prošlogodišnju EBITDU (uzima se ona jer na nju ne utječe struktura kapitala/dug) i možemo je pomnožiti sa 6(što je za ok firme) dobijemo: 54*6=324 milijuna kuna.
To je dakle assets ukupno – od kojih oduzimamo debt da bi dobili equity tj mcap – 259 mil kn =
65 milijuna kuna.
Uzima se samo dug prema bankama.
Dodati ćemo natrag novac u blagajni i dobijemo 65 +52 = 117 milijuna kuna.
To je sa EBITDOM na 6 i po meni je vrlo realno.
Kada bi išli obrnutim putem i assets tj EV stvarali iz equitya po mcapu onda bi firma izgledala ovako:
106+259-52=313 milijuna kuna – ali to je smiješno pošto nema neto dobiti i dug uništava ikakvu profitabilnost – što se vidi iz pozitivne EBITD-a.
Mozete računati i FCF pa diskontirati ali po tome bi uzevši zadnjih par godina firma vrijedila još manje.
Istina P/B je nizak ali tržište ima svoju valorizaciju equity-a i dug je veći od mcapa što nikako nije dobro.
Nemam nish protiv firme dapače, samo komentar.
PS. naravno da mojedionice računaju EV metodom marketcapa (313 mil kn)- što meni ne izgleda realno.
je l’ bi mi htio danas netko izračunati sutrašnju prosječnu cijenu dionice ciljanog društva…
….a lijepo sam vam govorio: kupi, jeftino je [wink]
Danas na lokalnoj tv Kanal 5 bio je gost ministar Hajdaš Dončić i spominjao je privatizaciju JDPL-a putem esopa i uz pomoć mirovinaca koji su kako on kaže jako zinteresirani
da,da, mirovinci su zainteresirani za brodara koji ostaje bez brodova dok brodarsko tržište trese jedna od najgorih kriza u povijesti, hahahaha, koji vic [lol]
Pa cijene se formiraju na realizaciju privatizacije, a ne na ovlaš spominjanja, proći će ovdje još par godina do privatizacije. I mi ovdje spominjemo privatizaciju godinama, pa je još nema. Nuđeno je Grcima prije krize po 220, kad je na burzi bila 500, pa nisu htjeli, bilo im je skupo, a kako se sad vidi nisu pogriješili. Još godinu dana ovakvih vozarina i mnogi brodari idu u bankrot.
Osim toga ESOP i mirovinci, to je kao na Luci Ploče, prije privatizacije 1600, privatizacija na 800, a sada jedva da ima kupnje na 600.
Ali dobro, vidjet ćemo za dvije godine kad počne realizacija, možda se nakon krize javi neki kupac u preuzimanju, a ne podjela dionica zaposlenicima i mirovincima za siću. Takav način može donijeti samo daljnji pad cijene.
je l’ bi mi htio danas netko izračunati sutrašnju prosječnu cijenu dionice ciljanog društva…
….a lijepo sam vam govorio: kupi, jeftino je [wink]
Sinko moj vijesti lijepo zvuce ali evo ti u prilogu budgeti planirani za 2012 di se ide sve minimum minimuma(nema dockinga nema ni jednog velikog troska).Pa tebi je trosak za supramax znaci posada(filipinci posada,kapetan je na 8500 dolara mjesecno) i rezervni dijelovi oko 1,85 milja dolara godisnje .Znaci capex ti je minimum 6000 dolara dan.A ako si brod platija 25 milja dolara na 20 godina da bi izasa u nuli trebas vozit 20 godina na minimum vozarini od 12 iljada dan svaki dan 20 godina. A Jadnoplov je platio brodove koliko ono?????
Ali to ne znaci da se nece zaradit pogotovo ako ulaze mirovinci,ali ovo nije brodarstvo.Ovo je brodarenje na hrvatski nacin.Profit -70%.
Gore sam u postu zabuca(nepreglednost,greske na serveru,brzopletost i nepreglednost) pa ajmo ponovno.Znaci opex(operativni troskovi-posada ,dijelovi,potrosni materijal) za supramax je oko 5iljada dolara dan.Capex je za brod placen 25 milja dolara na kamati od 5% na dvadeset godina oko 7 iljada dolara dan.Znaci treba 12 iljada minimum iducih 20 godina za izac u nulu.(u ovo nisu uracunata dokovanja svakih 5 godina,vanredni troskovi,pojacan trosak kako brod stari)
Znaci trenutno pusiona cca 3500 iljade dolara dan po brodu(placenom 25 milja)
Ajmo sad racunica za Jadroplov jer je on svojeperjanice barem prema tiskovinama platio 37 svaki.
http://www.slobodnadalmacija.hr/Split/tabid/72/articleType/ArticleView/articleId/162952/Default.aspx
Ostavimo mu opex isti neka je trosak filipinske posade isti kao i hrvatske jadroplovu je capex sa cijenom od 37 milja dolara(ako nije i ivse) 10200 dolara dan.Znaci Jadroplov danas na svakoj od ove dvije perjanice gubi 6500 dolara,a u buducnosti ce prema futuresima mozda gubit samo 5.I sad da vas ja pitam tko ovo moze kupit.Jedino netko tko s brodarstvom nema veze.Mirovinci su za ovu operaciju idealni.Oni inace o nicemu nemaju veze.
The average charter rates was at Cape/US$ 3,452 per day , Panamax/US$ 4,758 per day , Supramax/US$ 8,703 per day and Handy size/US$ 6,685 per day.
The futures for three years (2012-2015) was at around Cape/US$ 13,500 per day, Panamax/US$ 9,500 per day, Supramax/US$ 10,000 per day , Handy size/US$ 8,250 per day.
http://www.coalspot.com/news/2392/indo-india-route-freight-for-supramax-remains-strong-capt-reddy/