iako je generalno svima gadno, ove firme koje imaju cape-ove su doslovno pravi nesretnici u ovom trenutku.lome li ih , lome
Sakrili gubitke u investicijama
"..Prvo što upada oči u financijskom izvješću je nova prepravljena bilanca za 2010. godinu. Nema više gubitka od 47, već tek 12 milijuna kuna. Kako? Uprava se dosjetila primijeniti drugu knjigovodstvenu metodu koja se bazira na nabavnoj vrijednosti broda, a ne tržišnoj. Kako to izgleda u praksi najbolje prikazuje slučaj Solina, nedavno isporučene novogradnje sagrađene u Brodosplitu. Brod je pogođen za 35 milijuna dolara i takva je vrijednost ušla u bilancu. No, time je ostalo skriveno da je Jadroplov na Solinu izgubio 11 milijuna dolara, jer je upravo tolika razlika do njegove trenutne tržišne vrijednosti. Dakle, samo na tom brodu gubitak iznosi preko 60 milijuna kuna, dok je Uprava iskazala zanemariv ukupni gubitak od 1,2 milijuna kuna…"
Koliko god mi se nije dopadalo knjigovodstvo prošle uprave mislim da je realnije oslikavaklo vrijednost firme. Redovno godišnje usklađenje vrijednosti brodova je ponekad dobitnika pretvaralo u gubitaša. Na jednom takvom kvartalnom izvješće popušio sam pristojnu svotu. Ovo šta imamo danas je škverska škola. Koliko je bilo sanacija škverova i restruktuiranja kad su nas uprave ovjeravale da su sad zdravi i idu u svijetlu budućnost a onda bi ih vrlo bliska budućnost brutalno demantirala. Ja mislim (šta ne znači da sam u pravu pa vi prosudite) da je pronjena računovodstvenog modela manevar čuvanja fotelje. Poruka je vidite Liniću i Čačiću kako sam ja pametan. U ovo malo vremena šta sam na vlasti gubitaša sam pretvorio u dobitnika. Jednim potezom pera. [rolleyes]
[/quote]
Svaka čast kolega Tech., stvar je hebeno jednostavna a mi razbijamo glave…
[thumbsup]
Kolege Techman i matrix90, koja bi po vama mogla biti trenutna realna vrijednost Jadroplova? Dakle, bez knjigovodstvenih akrobacija, ono čisto realna tržišna vrijednost. Pri tome ne mislim na trenutnu cijenu dionice. Koliko trenutno stvarno vrijede Jadroplovovi brodovi, nekretnine, novac, plus potraživanja i dugovanja.
I u tom kontekstu, koja bi bila vrijednost u nekom najgorem scenariju? Svi brodovi u rezalište ili prodaju po diskontnim cijenama, prodaja nekretnina, također sve po super-diskontnim cijenama, saniranje svih dugovanja. Koja cifra bi na kraju takve rasprodaje ostala? Znam da je danas teško pronaći kupca za bilo što, ali zato sam i koristio termin super-diskont.
Jedini sam luzer na topiku, pa ću pričati malo sa sobom…
Zašto ovaj na prodaji uporno čuči s ovih 150 kom na 73,99?
Zašto ne istrese do 72,02 i poštedi i nas i sebe muke?
Pa u igri je nekih 200 i kusur kuna.
I da je day trader, što je JDPL nema nikakvog smisla (jer nema tu nikakvog trade-a, ni dnevnog ni mjesečnog), mogao bi prežaliti te novce.
Koja tragikomedija od burze i dionice.
I stvarno, iskusniji i educiraniji kolege, dajte mi molim vas objasnite jedanput za svagda, koji je smisao naloga od 14 komada? I što prodavatelj i kupac ovih danas protrgovanih 5 komada imaju na pameti? Zavrtili su čitavih 365,05 kuna sa kojom svrhom? Održavanja svakodnevne likvidnosti ili što?
I zašto protekla dva dana nisu zavrtili barem kojih 145 kuna na ovoj dionici?
I teorija o održavanju likvidnosti (ne znam zbog čega je bitna) ili nekakvih tromjesečnih prosjeka (nemam pojma za koga) mi polako pada u vodu.
mislim da se zamaraš totalno nebitnim stvarima
Kreće odbijanac i višetjedni rast:
Kolege Techman i matrix90, koja bi po vama mogla biti trenutna realna vrijednost Jadroplova? Dakle, bez knjigovodstvenih akrobacija, ono čisto realna tržišna vrijednost. Pri tome ne mislim na trenutnu cijenu dionice. Koliko trenutno stvarno vrijede Jadroplovovi brodovi, nekretnine, novac, plus potraživanja i dugovanja.
I u tom kontekstu, koja bi bila vrijednost u nekom najgorem scenariju? Svi brodovi u rezalište ili prodaju po diskontnim cijenama, prodaja nekretnina, također sve po super-diskontnim cijenama, saniranje svih dugovanja. Koja cifra bi na kraju takve rasprodaje ostala? Znam da je danas teško pronaći kupca za bilo što, ali zato sam i koristio termin super-diskont.
Igre brojaka su za swingere. To ti mene ne zanima.
Smeta mi što se želi navući ljude, na prozirnu priču.
Koliko vrijedi. Pa vrijedi ti onoliko, koliko je kupac na tržištu spreman ponuditi u datom trenu(tku).
P.S. Prije nego uzmes u obzir BVPS, prelistaj topic unazad i uzmi u obzir stanje na tržištu.
Kolege Techman i matrix90, koja bi po vama mogla biti trenutna realna vrijednost Jadroplova? Dakle, bez knjigovodstvenih akrobacija, ono čisto realna tržišna vrijednost. Pri tome ne mislim na trenutnu cijenu dionice. Koliko trenutno stvarno vrijede Jadroplovovi brodovi, nekretnine, novac, plus potraživanja i dugovanja.
I u tom kontekstu, koja bi bila vrijednost u nekom najgorem scenariju? Svi brodovi u rezalište ili prodaju po diskontnim cijenama, prodaja nekretnina, također sve po super-diskontnim cijenama, saniranje svih dugovanja. Koja cifra bi na kraju takve rasprodaje ostala? Znam da je danas teško pronaći kupca za bilo što, ali zato sam i koristio termin super-diskont.
Ne držiš monologe ali kako ne čitam redovito odgovaram sa zadrškom. Vrijednost JDPL više ne možeš išćitat iz bilanci. Talenat u akciji spoašavanja svoje guze promjenio računovodstvenu tehniku pa više nema realne vrijednosti brodova. U svakom slučaju malo proguglaj pa ćeš nač odgovor.
Vrijednost JDPL=(vrijednost brodova-iznos zaduženja i gubitaka+upravna zgrada+ambulanta pomoraca+zemlja nekadašnjeg servisa) x 0.8 (20% diskonta)
Kolega Techman, zahvaljujem na odgovoru.
Postavio bih vam još samo jedno pitanje, da malo prestanem gnjaviti sve oko sebe s Jadroplovom.
Koja je vaša procjena po pitanju tog brodara, a samim tim i sudbine dionice. Što možemo očekivati u bližoj budućnosti?
Dugo se spominje mogućnost privatizacije, ja sam pak zapilio o mogućnosti nekakve likvidacije firme, stanje pak na svjetskom brodarskom tržištu je teško, i bez nekakvih nagovještaja oporavka, cijena dionice JDPL-a se mjesecima muči s cijenama, koje su uz sve spomenuto ipak nekako ispod očekivanja, likvidnosti gotovo i nema, pitanje realnog P/B u situaciji kad je osim dugova sve drugo nepoznanica… Što mogu očekivati sadašnji i potencijalni dioničari JDPL-a.
Čini mi se da ste jednom spomenuli negdje na formu kako još nisu vremena za ulaganje u bilo kojeg hrvatskog brodara. No moje je pitanje, kad biste se za to ipak odlučili, koji bi vam bio najprihvatljiviji hrvatski brodar prema sadašnjoj cijeni dionice, a koji po nekakvim perspektivama ne nužno reflektiranim na cijenu odnosnu zaradu po dionici?
Kolega Techman, zahvaljujem na odgovoru.
Postavio bih vam još samo jedno pitanje, da malo prestanem gnjaviti sve oko sebe s Jadroplovom.
Koja je vaša procjena po pitanju tog brodara, a samim tim i sudbine dionice. Što možemo očekivati u bližoj budućnosti?
Dugo se spominje mogućnost privatizacije, ja sam pak zapilio o mogućnosti nekakve likvidacije firme, stanje pak na svjetskom brodarskom tržištu je teško, i bez nekakvih nagovještaja oporavka, cijena dionice JDPL-a se mjesecima muči s cijenama, koje su uz sve spomenuto ipak nekako ispod očekivanja, likvidnosti gotovo i nema, pitanje realnog P/B u situaciji kad je osim dugova sve drugo nepoznanica… Što mogu očekivati sadašnji i potencijalni dioničari JDPL-a.
Čini mi se da ste jednom spomenuli negdje na formu kako još nisu vremena za ulaganje u bilo kojeg hrvatskog brodara. No moje je pitanje, kad biste se za to ipak odlučili, koji bi vam bio najprihvatljiviji hrvatski brodar prema sadašnjoj cijeni dionice, a koji po nekakvim perspektivama ne nužno reflektiranim na cijenu odnosnu zaradu po dionici?
Mislim da je JDPl najmanje zaduženi brodar a to je danas u ovoj krizi jedan od ključnih momenata. Ne treba zanemariti niti to da je država većinski vlasnik pa može očekivati i državnu pomoć jer je i država njega uz pomoč šefujućeg talenta koristila za spašavanje splitskog škvera.Zadnji bulker nije trebao a da su došla dva kakav je bio plan Jace i škverana moguće da bi vaši strahovi bili opravdani iako ni ovo nije dobro.
Šta se tiče privatizacije malo morgen. Pa gdje bi politika stavljala mahom nesposobne uhljebe da nema poduzeča u državnom vlasništvu. Jedno pitanje. Da ste vlasnik pomorske firme koga bi rađe vidjeli u njenom nadzornom odboru. Genijalce koji su u NO državnih poduzeća ili ljude koji su stručni u pomorstvu i svojim znanjem mogu pametno savjetovati i nadzirati.
Kolega Techman, apsolutno shvaćam o čemu pišete i što ste htjeli sugerirati.
Radim u državnoj firmi i iz prve ruke znam kako to izgleda kad u struci i biznisu politika kolo vodi.
Sve se radi kako ne treba, sve se radi da to bude što skuplje i lošije za firmu, odnosno da drugi imaju što više koristi od iste, a o uhljebljavanju da ne govorim.
I isto se priča o privatizaciji već godinama…
Čini mi se da je ostalo neodgovoreno pitanje o malim nalozima na kupnji i prodaji. S obzirom na vaša pitanja, čini mi se da vi niste oslobođeni minimalne provizije?
E, pa ako češće i više trgujete obično se možete izboriti za bolje uvjete trgovanja, dakle nižu proviziju i manju/ukidanje minimalne. Dalje, ako ste skloni uprosječivanju kupnje/prodaje kroz više manjih naloga onda je sasvim prirodno vidjeti takve male naloge. Ujedno, slaba je i likvidnost pa to ide jedno s drugim.
Ono što ja ne razumijem je kad se pojave oni biseri od naloga i transakcija od 1 komada na dionicama niske jedinične cijene. Da imam brokersku kuću, takav klijent bi dobio crveni karton ili bi mu vratio minimalnu naknadu.