JDPL (Jadroplov d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska JDPL (Jadroplov d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

gdje ste ga pročitali?

a evo malo o arestiranju Trogira i u Slobodnoj

http://slobodnadalmacija.hr/Dalmacija/Split/tabid/72/articleType/ArticleView/articleId/182622/Default.aspx

Uistinu, bez svoje samostalnosti, narod ne može biti narodom, osobom, nego je samo puk - množina čeljadi! Dokle budemo imali domaćih izdajica, dotle ćemo imati tuđinca gospodara!


ima. FI fenomenalan, odavno ovako dobar nije bio. [shocked]

http://www.index.hr/vijesti/clanak/bilanca-skriva-istinu-jadroplov-iskazao-minus-od-12-milijuna-kuna-a-samo-na-solinu-izgubili-11-milijuna-dolara-/628978.aspx

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

Toula je novi Klaus.
🙂

A BALVANA!!! :) :) :)

A ne znam sto je to dobro u ovom novom FI-u.Dobro se zna da je Jadroplov platio Brodosplitu za svoje posljednje Supramax prinove zajedno 89 milijuna dolara ilitiga u prosjeku 45 milja komad. Istovremeno slican brod moze se kupiti u Kini za 25, a u Vijetnamu i za 21 milijun dolara. Tokom ove godine vozarine za slicne brodove varirale su od 5 do 17 tisuca dolara na dan. Uzme li se u obzir da samo dnevna eksploatacija takvih brodova stoji oko 5000 dolara , namece se pitanje kako isplatiti brodove, te kada i kako pokriti razliku u cijeni. Brodarima nije lako, tereta ima i nema na trzistu, vozarine variraju a Vlada ih istovremeno prisiljava da brodove grade na domacim navozima i svjesno srljaju u gubitak.
Danas i u Japanu je moguce kupiti bulk carriera za daleko manju cijenu od slicnih brodova izgradjenih u Hrvatskoj.Post Panamax bulker od 98 000 DWT, jedinica proizvedena u Tsuneishi Shipyardu kosta 25 milijuna dolara, dok kamsarmax iz Kine kosta milijun manje.
Matematika ne ide u prilog racunici domacih strucnjaka. Da li kratkotrajno spasiti brodobradnju, ili unistiti hrvatsko brodarstvo odnosno i ono malo sto je od njega preostalo? Atlantska Plovidba gradi brodove vani i relativno sigurno brodi uzavrelim pucinama brodarskog biznisa. S druge strane, ostatak brodarskih kompanija slijepo slijedi naputke vlade i grcaju u nimalo idilicnoj situaciji svjetske burze tereta.
Sto i kako dalje? Brodogradjevne radnike treba kratkorocno spasiti ili se preorijentirati na profitabilnije poslove od konvencionalnih brodova ? Kako biti konkurentan na trzistu a istodobno i profitabilan? Da li domaci brodari moraju svjesno uletati u vatru sigurnog gubitka samo da bi primirili tenzije medju razocaranim i uspanicenim radnicima?
Problema je puno, i previse, te je krajnje vrijeme da se izradi strucan plan i elaborat spasavanja navedenih privrednih grana. Gori pod nogama, nazalost ne samo od ljetnih vrucina.

Uistinu, bez svoje samostalnosti, narod ne može biti narodom, osobom, nego je samo puk - množina čeljadi! Dokle budemo imali domaćih izdajica, dotle ćemo imati tuđinca gospodara!

Naši škverovi (više) ne mogu preživljavati samo od narudžbi domaćih brodara. Prema tome, držim da će se taj problem riješiti na ovaj ili onaj način.
Što se JDPL tiče, držim da je glede i unatoč svim dubiozama izgubio daleko najmanje supstance, tj. NAV-a u odnosu na ostale brodare, stoga ga još uvijek držim najboljom kupnjom.

U ovim medijskim napadima na JDPL često zna biti i hrpa gluposti. Recimo ovo s promjenom računovodstvene politike.. jednostavno su se "vratili" na računovodstvenu politiku ostalih naših, a i svjetskih brodara. Meni osobno je bila možda i draža prijašnja politika tržišne revalorizacije.

U tome i je problem sto se u nas stvari rjesavaju na ovaj ili onaj nacin umjesto onako kako nalaze struka,a ocito je kompaniji profitabilnost zadnja rupa na sviralu. Oni nisu tu da naprave profit i maksimiziraju zaradu.Ovaj ili onaj nacin je jadroplov kostao cca 50 milja dolara na ova dva broda.Ovaj ili onaj nacin za Jadroplov je znacilo pola pije pola sarcu daje odnosno za iste pare su se mogla uzest jos dva broda.
A ova dva broda ce se otprilike isplatit nikad. Jedino ako sestre Zaninovic ne uplate koju kunu od svog djeparca.A kako rade pravi brodari pogledajte Fredriksena samo u segmentu bulkova radi lakse usporedbe pa vidite kako se radi posal.
A nama u nadzorne i upravne odbore sjede Katice za sve. Evo konkretno u Jadroplov nakon sto je otisao veliki strucnjak za brodarstvo Kruno Peronja dosla gospodja koja je kad je SDP prethodno bio na vlasti bila strucnjak za macuhice i sadnju zelenila po gradu,mada jasno ni za to nema skolu. U medjuvremenu dok su sjedili u oporbi je marljivo ucila i postala strucnjak u pomorstvu. Meni je osobno ovo cjelozivotno ucenje za svaku pohvalu.

Uistinu, bez svoje samostalnosti, narod ne može biti narodom, osobom, nego je samo puk - množina čeljadi! Dokle budemo imali domaćih izdajica, dotle ćemo imati tuđinca gospodara!

Očito da postoje problemi, ali to je sve već i prije bilo uračunato u cijenu. Inače ne bi omjer NAV-a i trenutne tržišne kapitalizacije bio ovakav. Tako da mislim da pad koji se ovih dana dogodio nema previše smisla. I loše izvješće i loše upravljanje smo već valjda uračunali u cijenu, inače ne bi nikad pala ispod 100 kuna.

Mislim da je tržište potpuno krivo procijenilo brodare. Tj. previše ih je srušilo. Evo ukratko na primjeru Jadroplova. Vrijednost brodova+materijal (benzin i sl.) iznosi oko 750 milijuna kuna. To je čak relativno likvidna imovina, dakle uz diskont od nekih 20% bi se valjda mogla odmah prodati. Nadalje, u imovini imamo 140 milijuna kuna potraživanja prema državi s kojima će se zatvoriti obveze prema dobavljačima, to možemo jedno i drugo zanemariti. Još je tu 80 milijuna kuna u depozitima i 45 milijuna keša, dakle 125 milijuna kuna čiste love. Obveze prema bankama su oko 285 milijuna kuna. Razlika između relativno likvidne imovine (brodovi+depoziti+keš) i obveza iznosi dakle oko 590 milijuna kuna. Meni nikako nije jasno kako tržišna kapitalizacija može biti 5 puta manja. Pa nije to neka lažirana imovina ili imovina koju nitko ne želi, nego brodovi koji se svakodnevno prodaju i keš.
Možda je Jadroplov izgubio na gradnji brodova u Hrvatskoj, ali to je stvar prošlosti, pitanje je da li će se i dalje potpisivati takvi ugovori. Osim toga tu je i moguća privatizacija. Uglavnom, rekao bih da bi cijena prije trebala biti 300 kuna nego 70 kuna, pa vas molim da me demantirate jer sam očito potpuno u krivu ili je netko tu lud.

To sto si napisa drzi vodu,ali imamo na ZSE i mnogo drugih dionica sa slicnim pokazateljima i cijena je unatoc tome tamo gdje ne bi trebala bit.S obzirom da kupnjom dionica kupujes nekakvo ocekivanje ocito je da je ocekivanje sa ovakvom upravom s obzirom na poteze vidljive na ova dva broda katastrofalno.Znaci mozes ocekivat kupnju jos kojeg broda sa gubitkom od 20 milja dolara.Na taj nacina se ovaj akumulirani kapital topi jos vise,a trenutno na bulk marketu brodari grcaju s obzirom na to da s najmom jedva pokrivaju troskove. Evo se konstantno ide za jeftinijom posadom.NEdavno je Gear bulk koji nije klasicni bulk operator nakon godina i godina zaposljavanja hrvatske posade otkanta sve hrvatske pomorce i zamjenio ih jeftinijom posadom. Mada svjesni da je to dugorocno lose rjesenje ocito sila Boga ne moli.

Uistinu, bez svoje samostalnosti, narod ne može biti narodom, osobom, nego je samo puk - množina čeljadi! Dokle budemo imali domaćih izdajica, dotle ćemo imati tuđinca gospodara!

Mislim da se brodovi danas ne mogu prodati niti uz 50% diskonta, a pogotovo skupo preplaćeni Jadroplovovi. I da se svi brodovi uspiju prodati, pitanje je li bi Jadroplov bio u stanju zatvoriti sva dugovanja prema bankama. A prihoda nema niti će ga još dugo biti.
No pravo pitanje za mene je trenutno, tko to pod svaku cijenu bježi iz Jadroplova zadnjih dana. Čim se malo skupi jada na bidu, odmah istresanje. No bid je nikakav, pa i to istresanje nije moguće u takvoj mjeri kakvu prodavatelj priželjkuje.
Zašto netko prodaje Jadroplov na cijeni ispod 70 kuna?
Zašto je čekao ove cijene i ovakav bid? Možda previše zna o budućnosti Jadroplova, pa bježi glavom bez obzira. No ako je takav dobar poznavatelj stanja, zašto nije bježao davno prije, odnosno zašto se uopće našao unutra? Nešto se promijenilo, Jadroplov sad ima nesposobnu upravu ili je možda odlučio kupovati super skupe hrvatske brodove ili je stanje u brodarstvu eskaliralo u negativnom smislu? Pa to sve odavno imamo.
Nikad neću shvatiti logiku ulaganja na burzi. Sve izgleda jednostavno, prodaje onaj tko vjeruje u pad, kupuje onaj koji vjeruje u rast, a niti jedan ne može racionalno objasniti svoje vjerovanje. Zašto taj tajanstveni i marljivi prodavatelj vjeruje da ova dionica tone još dublje?
Ja sam nažalost već odavno među onima koji vjeruju u rast. Zato sam i više nego prepolovio svoju životnu ušteđevinu na ovoj neobičnoj dionici. A poznavajući sebe, da imam novaca, sad bih ju ponovno kupio, jer mi ovih 70 kuna izgleda kao poklon u odnosu na onu cijenu po kojoj sam ja kupovao ovo smeće od papira. No sad, da i hoću prodati sve što imam, nemam kome. Nema bida. Zato me fascinira ovaj uporni prodavatelj koji svaki dan uspije prodati nešto i tako si smanji cijenu za prodaju idućeg dana. Količine su takve da se ne radi o rušenju cijenu za jeftiniji ulaz. Čisto bježanje bez ikakve logike?

O, pa ovo je stvarno bila brza reakcija!
Požalio sam se kako nema bida, kad ono na bidu 9000 komada.
Cijena nije neka, ali sad ipak imamo bid.
Možda se tako i skrate muke ovog upornog prodavatelja nekih tjedan dana unatrag.
Da ne prodaje više u velebnim blokovima od 20 dionica.
I inače, što znače ove ponude na prodaji i kupnji od 15, 19, 20, 30 komada? Ili za takve ne postoje brokerske provizije, a logika je samo njima znana.
Jako me zanima, što prodavatelj Jadroplova na 68 kuna namjerava kupiti?
Dalekovod ili možda podcijenjeni IGH?
Jesam zagnjavio s retorikom, a tek se danas registrirao.
Makar gubim novac na burzi još tamo od onog IPO-a HT-a.

New Report

Close