Neka nas još malo ovako…. [lol] [thumbsup]
Mnogima će biti uskoro jeftino i na >200 kn.
Ovdje će se dogodit sindrom INA,KSST…..pitanje je samo kad
Zašto?
Aha na to ste mislili. Jednog dana hoće, da. Pa?
Majko mila s tom privatizacijom više. Drugi post na ovu temu je bio 29.12.2005. i od tada se neprestano govori o privatizaciji. Moje skromno mišljenje je da je jadroplov trebalo privatizirati kad je brodarsko tržište cvjetalo, jer se tada mogao "uvaliti" nekom po 3-4x većoj cijeni nego što je danas. Postoje dvije stvari zbog kojih mislim da JDPL neće u privatizaciju u nekom kratkom roku a to je: 1) Zbog situacije u brodogradnji (konkretno Brodosplit) – treba čekati privatizaciju samih brodogradilišta, valjda će situacija se nekako riješit u Uniji 2) Brodarsko tržište u globalu – vozarine su niske, ne znam koliki dio prihoda od vozarina uopće pokriva operativne troškove pojedine vrste brodova (živo me zanimaju izvješća svih naših brodara za 1Q).
S druge strane, možda bi neko i privatizirao jadroplov u smislu dok je ovako "jeftin" i dok je tržište u banani s naznakom kasnijeg profitiranja u smislu kad tržište ozdravi, međutim knjige narudžbi brodova za isporuku u 2012. je smanjena u odnosu na 2011. za nekih 10-12%, pa ne znam ni sam kad očekivati neki značajniji oporavak tržišta (možda konačno eliminiranje svih single hullova sa svjetskih mora?).
@ ileontic
Kolega država je imala ozbiljnu namjeru to napraviti a i timing je bio povoljan. Kao i mnogo drugih stvari u lijepoj našoj korupcija je pokvarila račune. Fond za privatizaciju je raspisao natječaj za konzultanta koji je trebao procijeniti vrijednost. Javilo se sedam timova a pobjedio je tim građevinara. Natječaj je pao ali na žalost i tržište. Ja sam vodio jedan tim i onako od oka JDPL je tada vrijedio 200.000.000,00 USD. Danas je ta cifra misaona imenica i nije čudo da ga država ne želi prodati u ovom trenutku. A može i zgodno poslužiti [lol]
Ima još jedna stvar. Knjiga naruđbi i broj novogradnji nisu iste brojke. Ima dosta brodova ugovorenih 2007-8 koje imaju odgođenu isporuku pa ove i iduće godine idu vani.
Moram ovo izdvojiti iz članka Dalmacijanewsa : Jamčit ćemo svojim dobrim poslovanjem, toliko dobro stojimo da ćemo i drugima pomoći – pojasnio je Peronja…
Čisto sumnjam da će pomoć onima koji su im pomagali kad je trebalo…
SUBVENCIJA DRŽAVE JE LEGALNO NAJBOLJA PROVIZIJA!!!
i tu prestaje sva priča… [sealed]
Zatišje na kupnji, na prodaji, a i na temi.. imamo Mexican standoff na djelu.. ali čini se da podtlak ipak lagano vuče prema gore.. :):
Dali netko moze postati Fearnleys report? Zahvaljujem
Učitelju! Pa gdje ste? 🙂
Vidim da je na ATPL kolega malibu bio ažuran, al ovdje nije još nitko postao, pa evo ja posljednja 2 weekly-a.
Nadam se da će|te iznijeti i neka svoja razmišljanja o shipping sektoru. Ujedno, ako ste i izašli iz brodara kad ste prestali pisati čestitam na tajmingu. Možda ovo prikupljate materijale za ocijeniti tajming ulaska? [wink]
Osobno držim da se ne treba žuriti, no povremeno grickanje biranih brodara moglo bi se pokazati jako isplativim kroz koju godinu.
trenutno imamo slijedece:
euro/dollar 1,425( uz sentiment daljnjeg jacanja eura barem jos 6 mjeseci)
brent oil 122$
vozarine oko 15000$
do kraja 2011 70milj tona neto novih kapaciteta+slijedi monetarno stezanje(jucer kina podigla kamatnjak, sutra se ocekuje ECB)