Mišljenja sam da izračun NAV-a Jadroplova mora biti drugačiji nego kod drugih brodara.
Evo i zašto – Peter Dohle. Za one koji ne znaju, ako bi Jadroplov prijevremeno htio zatvortiti obvezu prema PD-u odnosno prijevremeno otplatiti preostali dio leasinga imao bi obvezu i platiti 30% razike trenutne tržišne cijene i cijene po kojoj je sale&lease back obavljen, odnosno 30% porasta cijene.
Evo što to znači: ako Bulić tržišno vrijedi 40 milijuna dolara, a prodan je Dohle-u za 15 mil $ (napomena: iznosi su hipotetski), prilikom prijevremenog zatvaranja obveze morao bih Dohle-u isplatiti i 7,5 mil $ zbog porasta vrijednosti.I tako isto i za Zrin i Pride.
Dakle, klasičan izračun NAV-a (vrijednost brodovlja + kratkotrajna imovina – ukupne obveze) nije precizan jer on pokazuje SADAŠNJU neto vrijednost (tj. NAV) Jadroplova, no to isto tako znači ako bi se Jadroplov TRENUTNO likvidirao da bi morao platiti određenih 30% Dohle-u za određena tri broda. I zato NAV mora biti prilagođen, i mora se nastaviti prilagođavati dokle god postoji obveza prema Peteru Dohle-u. I to umanjuje NAV za nemali postotak. Zato će prilikom isteka obveze prema PD Jadroplov vrijediti znatno više.
Kako ne bi tapkali u praznom, dvije stvari su nam bitne prilikom izračuna REALNOG NAVa: po koliko je koji brod prodan PD-u, i kada završava sale&lease back?
Ja imam neke svoje neprovjerene informacije pa ako netko zna precizne odgovore na gornja dva pitanja, molio bih ga da ih otkrije. Jako puno bi/nam pomogao. Može i na PM. Tajnost, ako je potrebna, garantirana.
Eto, to je moje razmišljanje (na glas). Vidim da imamo ekipu s pristojnim znanjem pa bih cijenio njihovo mišljenje o gore iznesenom. Bosun, vidim da si ti priložio nedavno svoj izračun NAV-a, pa bi možda ti mogao dati komentar i drži li to uopće vodu? I ostale pozivam…
Srdačan pozdrav
Mišljenja sam da izračun NAV-a Jadroplova mora biti drugačiji nego kod drugih brodara.
Evo i zašto – Peter Dohle. Za one koji ne znaju, ako bi Jadroplov prijevremeno htio zatvortiti obvezu prema PD-u odnosno prijevremeno otplatiti preostali dio leasinga imao bi obvezu i platiti 30% razike trenutne tržišne cijene i cijene po kojoj je sale&lease back obavljen, odnosno 30% porasta cijene.
Evo što to znači: ako Bulić tržišno vrijedi 40 milijuna dolara, a prodan je Dohle-u za 15 mil $ (napomena: iznosi su hipotetski), prilikom prijevremenog zatvaranja obveze morao bih Dohle-u isplatiti i 7,5 mil $ zbog porasta vrijednosti.I tako isto i za Zrin i Pride.
Dakle, klasičan izračun NAV-a (vrijednost brodovlja + kratkotrajna imovina – ukupne obveze) nije precizan jer on pokazuje SADAŠNJU neto vrijednost (tj. NAV) Jadroplova, no to isto tako znači ako bi se Jadroplov TRENUTNO likvidirao da bi morao platiti određenih 30% Dohle-u za određena tri broda. I zato NAV mora biti prilagođen, i mora se nastaviti prilagođavati dokle god postoji obveza prema Peteru Dohle-u. I to umanjuje NAV za nemali postotak. Zato će prilikom isteka obveze prema PD Jadroplov vrijediti znatno više.
Kako ne bi tapkali u praznom, dvije stvari su nam bitne prilikom izračuna REALNOG NAVa: po koliko je koji brod prodan PD-u, i kada završava sale&lease back?
Ja imam neke svoje neprovjerene informacije pa ako netko zna precizne odgovore na gornja dva pitanja, molio bih ga da ih otkrije. Jako puno bi/nam pomogao. Može i na PM. Tajnost, ako je potrebna, garantirana.
Eto, to je moje razmišljanje (na glas). Vidim da imamo ekipu s pristojnim znanjem pa bih cijenio njihovo mišljenje o gore iznesenom. Bosun, vidim da si ti priložio nedavno svoj izračun NAV-a, pa bi možda ti mogao dati komentar i drži li to uopće vodu? I ostale pozivam…
Srdačan pozdrav
a koje su tvoje informacije, kada ističu te opbveze prema PD?
Dva stara članka iz Slobodne , 2005.: http://arhiv.slobodnadalmacija.hr/20030723/split02.asp http://www.slobodnadalmacija.hr/20050910/temedana02.asp
Ima dosta istine ali ipak treba clanke uzesti sa rezervom jer su pisani pod pseudonimom. Marjan Pintaric se oglasavao dosta cesto vezano za pomorstvo i neki clanci su bili placeni pamfleti. Primjecujete li u JDPL jednu konstantu. Gdja Nada Kundid je lice za sva vremena.
Mišljenja sam da izračun NAV-a Jadroplova mora biti drugačiji nego kod drugih brodara. Evo i zašto – Peter Dohle. Za one koji ne znaju, ako bi Jadroplov prijevremeno htio zatvortiti obvezu prema PD-u odnosno prijevremeno otplatiti preostali dio leasinga imao bi obvezu i platiti 30% razike trenutne tržišne cijene i cijene po kojoj je sale&lease back obavljen, odnosno 30% porasta cijene. Evo što to znači: ako Bulić tržišno vrijedi 40 milijuna dolara, a prodan je Dohle-u za 15 mil $ (napomena: iznosi su hipotetski), prilikom prijevremenog zatvaranja obveze morao bih Dohle-u isplatiti i 7,5 mil $ zbog porasta vrijednosti.I tako isto i za Zrin i Pride. Dakle, klasičan izračun NAV-a (vrijednost brodovlja + kratkotrajna imovina – ukupne obveze) nije precizan jer on pokazuje SADAŠNJU neto vrijednost (tj. NAV) Jadroplova, no to isto tako znači ako bi se Jadroplov TRENUTNO likvidirao da bi morao platiti određenih 30% Dohle-u za određena tri broda. I zato NAV mora biti prilagođen, i mora se nastaviti prilagođavati dokle god postoji obveza prema Peteru Dohle-u. I to umanjuje NAV za nemali postotak. Zato će prilikom isteka obveze prema PD Jadroplov vrijediti znatno više. Kako ne bi tapkali u praznom, dvije stvari su nam bitne prilikom izračuna REALNOG NAVa: po koliko je koji brod prodan PD-u, i kada završava sale&lease back? Ja imam neke svoje neprovjerene informacije pa ako netko zna precizne odgovore na gornja dva pitanja, molio bih ga da ih otkrije. Jako puno bi/nam pomogao. Može i na PM. Tajnost, ako je potrebna, garantirana. Eto, to je moje razmišljanje (na glas). Vidim da imamo ekipu s pristojnim znanjem pa bih cijenio njihovo mišljenje o gore iznesenom. Bosun, vidim da si ti priložio nedavno svoj izračun NAV-a, pa bi možda ti mogao dati komentar i drži li to uopće vodu? I ostale pozivam… Srdačan pozdrav
Umjesto u ekran zadnje dane vise buljim u tete po Paklenim otocima i Zlatnom ratu. Sa Splosnom plovidbom Sale and lease back je PD potpisao na 10 godina. Pretpostavljam da bi isto moglo biti i sa JDPL. Preciznije informacije nakon G.O.
samo da znate da nisam u potpunosti objektivan…. (posjedujem dionice JDPL i TNPL)
to znaci da JDPL ako bi sada ugovarao brodove, ne bi smio ugovoriti ispod 50000 $/dan.
racunom sam dosao do podatka da je prosjecni dnevni prihod po brodu i po danu za protekli kvartal iznosio oko 26000 $/dan. povecanje od gotovo 100%. naravno, kada svi ugovori budu po novim vozarinama.
toknezev je prije nekog vremena napisao post u kojem je govorio o utjecaju dolara na prihode brodara. mislio sam, sta ovaj prica, to je zanemarivo. uzeo sam kalkulator i racunao. konkretno za JDPL, 1 % jaci dolar znaci do 3000000 Kn veci prihod po kvartalu. (ovisno o angaziranosti brodova u tih 90 dana) TNPL jos bolja prica jer imaju 6 bulk carriera + tankere, a ATPL pogotovo.
hvala zaboravnom, ovo je jos jedna pozitivna vijest za nasu firmu. makar za one koji planiraju biti duze vrijeme u njoj.
Za jedan brod sale&lease back ističe 2008. , a za druga dva 2009.
Jesi siguran?
Ja sam prije koji minut saznao, iz izvora koji mi se čini da bi trebao znati o čemu se radi, da S&L back ističe 2012.
No pričekat ćemo Techmana i njegove informacije (koje su se do sada pokazale točnima), kako bi potvrdio ili opovrgnuo.
Ricardo, da, treba paziti na dolar.
Vidim da si se dotaknuo atpl. Kod njih je situacija malo drugačija jer imaju jako velike obveze trenutno u dolaru te činjenica da su im prihodi i obveze u istoj valuti aprecijacija/deprecijacija te valute (dolara) se međusobno anuliraa. Te je ATPL relativno imun na tečaj. a i Predsjednik uprave je nemali broj puta izjavio da se forward ugovorima štite od promjene tečaja
No to je moje mišljenje. Ne nužno i točno.
samo da znate da nisam u potpunosti objektivan…. (posjedujem dionice JDPL i TNPL) to znaci da JDPL ako bi sada ugovarao brodove, ne bi smio ugovoriti ispod 50000 $/dan. racunom sam dosao do podatka da je prosjecni dnevni prihod po brodu i po danu za protekli kvartal iznosio oko 26000 $/dan. povecanje od gotovo 100%. naravno, kada svi ugovori budu po novim vozarinama. toknezev je prije nekog vremena napisao post u kojem je govorio o utjecaju dolara na prihode brodara. mislio sam, sta ovaj prica, to je zanemarivo. uzeo sam kalkulator i racunao. konkretno za JDPL, 1 % jaci dolar znaci do 3000000 Kn veci prihod po kvartalu. (ovisno o angaziranosti brodova u tih 90 dana) TNPL jos bolja prica jer imaju 6 bulk carriera + tankere, a ATPL pogotovo. hvala zaboravnom, ovo je jos jedna pozitivna vijest za nasu firmu. makar za one koji planiraju biti duze vrijeme u njoj.
Ricardo vodi racuna da nisu samo bulkeri u floti JDPL. Kontejnerasi biljeze pad a mislim da jedan ima skoru obnovu chartera i realnost je 21-22000 ako me pamcenje dobro sluzi (jucer 10 sati u gliseru na suncu i obilje razgolicenih teta sta utice na koncentraciju).