JDPL (Jadroplov d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska JDPL (Jadroplov d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.


Ne kužim zašto padamo 🙁

Zato jer su špekulantima popularniji građevinci HG spot,Đuro i ostali domaći gubitaši,nema fondova nema investitora, ima jako puno dnevnih špekulanata,provizije nisu velike pa se trguje za sto kn.

obožavam strvine-posebno ovce


Ne kužim zašto padamo 🙁

Da možemo jeftinije dokupljivati! [wink]

Baltic Exchange Dry Index TM 2714 (UP 10)
Baltic Exchange Capesize Index TM 3517 (DOWN 53)
Baltic Exchange Panamax Index TM 3179 (UP 41)
Baltic Exchange Supramax Index TM 2077 (UP 24)
Baltic Exchange Handysize Index TM 1055 (UP 12)

Ide BDI polako UP 🙂



Ne kužim zašto padamo 🙁

Da možemo jeftinije dokupljivati! [wink]
[/quote]


Ja si smanjujem prosjek:) Sada mi je 170,80… BDI 6000 ocekujem krajem 3mj.


Grrrr.. meni je 176,45.

UPsDATE: Sad mi je 175,85!
..nadam se da neću biti u depresiji još dugo. [pray]




Ne kužim zašto padamo 🙁

Da možemo jeftinije dokupljivati! [wink]
[/quote]


Ja si smanjujem prosjek:) Sada mi je 170,80… BDI 6000 ocekujem krajem 3mj.


Grrrr.. meni je 176,45.

UPsDATE: Sad mi je 175,85!
..nadam se da neću biti u depresiji još dugo. [pray]
[/quote]
Još da postaš BDI na temi JDPL umjesto na ATPL prosjek bi se još snizio,JDPL je bolji izbor,ali treba vremena da se to shvati.

obožavam strvine-posebno ovce

Dugo me već kopka zbog čega je JDPL toliko fundamentalno potcjenjeniji od ATPL, pa i od ostalih HR brodara.
Za TNPL mi je manje više jasno, tankeri još uvijek ne stoje tako dobro kao bulkeri, a i likvidnost dionice je nikakva pa je i manje atraktivna, uz sve ostale razloge. Međutim, JDPL je ipak koliko toliko likvidan, dosta manje od ATPL ali mu je i kapitalizacija 1/4 od ATPL.
Gledano unatrag za ATPL/JDPL se može reći da su se hrvali do 12/2008 kada je ATPL imala svoj low na ~500, a JDPL na ~115. Nakon toga JDPL "puca", te je u 03/2009 JDPL imao svoj low ~85, dok ATPL likuje na "visokih" ~610.

Ima li netko neko smisleno objašnjenje zbog čega se to desilo i zašto se i danas JDPL trguje uz toliki diskont u odnosu na NAV, na ATPL, a o USA-listanim bulkerima da i ne govorimo?

Imao sam napisat još neke ideje i razloge moguće potcijenjenosti, ali moram ići vani sad, pa ću poslije nastaviti, a možda i bolje da svoje razloge ostavim za poslije, da vas ne "kontaminiram" svojim razmišljanjem ko u jokeru "Pitaj publiku" 🙂
Nadam se da ću naći koji zanimljiv komentar kad se vratim.

Valjda su pasivni oni u TOP 10 ?

obožavam strvine-posebno ovce

A jeste se raspisali, neću do jutra sve stić pročitat 🙂 Nadam se da je to stoga što je dionica kako se ono kaže, "van fokusa investitora".
Ako je to jedini razlog potcijenjenosti, onda ja odahnuo, a uvjeren sam da će uskoro biti i u fokusu. Moglo bi biti malo više živosti i veselja na ovoj temi u doba prije i oko objave izvješća za prvi kvartal. Hm, strpljen, spašen.


A jeste se raspisali, neću do jutra sve stić pročitat 🙂 Nadam se da je to stoga što je dionica kako se ono kaže, "van fokusa investitora".
Ako je to jedini razlog potcijenjenosti, onda ja odahnuo, a uvjeren sam da će uskoro biti i u fokusu. Moglo bi biti malo više živosti i veselja na ovoj temi u doba prije i oko objave izvješća za prvi kvartal. Hm, strpljen, spašen.

jednostavno…vrijeme od brodara nije …..nece nikamo pobjec….niti jedan brodar….

SVI SU SPAMERI IGNORE !!! D,D(dugoročni dokupljivači)bloger predvodnik :-)strucnjak

No dobro, dakle pokušavam utvrditi postoje li neki rizici specifični za ovu dionicu koji opravdavaju ovu razinu cijene, jer u mojim očima je sad potcijenjena do razine "predobro da bi bilo istina". I upravo stoga sam ovako sumnjičav. Naime, ne treba biti ni Buffet ni Holmes da bi se shvatilo da se JDPL trenutno trejda na razini manje ili jednako 0,5 BV-a. Dovoljno je npr. otvoriti slijedeći link:

http://tiny.cc/WxmEW

Tu je JDPL rangiran na 4. mjesto po kriteriju P/B, odmah iza VLDS, KORF i PRFC. Krasno društvo!
Dakle, ako je već površnim pogledom jasno da je JDPL jeftin, zašto ga ne kupuju? Hm, možda bi naprosto trebalo angažirat kolegu plavog da odradi marketing i za nas.. Ionako smo mu donekle usput, dok još odrađuje LKPC. Možda bi nam dao i popust?

Evo što ja nalazim kao zamjerke JDPL-u koje bi opravdavale trgovanje uz diskont (ali ne TOLIKI diskont):

1) mala flota
2) skupe novogradnje
3) brodogradilište u problemima
4) državna firma
5) kontejneraši u floti

Ad 1) imaju dosta malu flotu i po nosivosti i po broju brodova, te su stoga podložniji riziku uslijed nekakve havarije i slično. U kojoj mjeri se to pokriva osiguranjem ne znam, ne poznam taj teren dovoljno za zaključke. Također sa manjim brojem brodova je vjerovatno teže optimizirati pokrivenost čarterima i takve stvari. No, ova točka bi se trebala popraviti dolaskom splitskih prinova u idućim mjesecima.

Ad 2) okej, skupe su.. otpiši višak i idemo dalje, opet je dionica prejeftina! A koliko kužim, u bilanci su već uskladili vrijednost novogradnji sa tržišnom cijenom (ne znam jel u cijelosti ili samo na dio uplaćenih akontacija). Svakako i s tim usklađenjem i dalje nam je NAV preko 300kn. Možda se očekuje da će nastavit sa naručivanjem skupih brodova u našim brodogradilištima? Sumnjam, a koliko mi je poznato ni EU ne dopušta više gradnju jednostavnih brodova, kao što su bulkeri.

Ad 3) ovo mi je donekle nepoznanica. Koliki je problem za JDPL što je brodogradilište u problemima? Može li se desiti da tu nešto ozbiljno kiksa? Koliko mi je poznato prvi brod je manje više riješena stvar i ostaje samo pitanje hoće li primopredaja ići kroz mjesec ili dva. No za drugi brod ne znam jesu li uspili sve sredit u smislu financiranja i tu bi eventualno moglo bit problema. Koliko je JDPL siguran u slučaju nekih težih komplikacija da će uspit izvuć uplaćene novce i tako to? Mislim, vjerovatno se tu bezveze brinem, ali pokušavam pronać razlog za ovoliku potcijenjenost, pa ako tko kuži te relacije brodar-brodogradilište-penali-odštete nek me utješi ili dodatno zabrine. Svakako, nakon primopredaje prvog ova točka se ublažava, a nakon drugog nestaje kao problem. Dakle, nadam se do kraja 3. kvartala i ovo brišemo sa dnevnog reda.

Ad 4) eh, država. Loš gospodar, al nekako mi se čini da je tu JDPL u dosta povoljnijem položaju u odnosu na hm, obične, kopnene državne firme. Ili se ipak prakticira da na JDPL brodovima plovi po 50 pomoraca, od kojih je 15 preko barba Luke, 15 preko barba Ive, a ostali nešto i rade? Zapravo tu postoji problem u smislu ograničenja plaća u državnim firmama uslijed ove krize, a kako je JDPL kapitalno-intezivna kompanija koja k tome djeluje na globalnom tržištu i kao takva traži dobre plaće na ključnim mjestima, može se desiti nekakav odljev kvalitetnih kadrova koji ne mogu postić adekvatnu kompenzaciju za svoj rad. Opet, to ne bi svrstao u tako velik i nepremostiv problem da opravdava toliku brigu u obliku ove bagatelne cijene na burzi. S druge strane, upravo ova točka nam može postati i raketno gorivo kad napokon jednom dođe do te mitske privatizacije. Dakle, ova točka je i minus i plus.. ko Amer i Rus…

Ad 5) kontejneraši se mogu navest kao nekakva bitna razlika između JDPL i ATPL, a kako je njihov market još ošamućen djeluju i kao uteg na JDPL. No, kako su oba kontejeraša imali skroz pristojne ugovore (preko 20.000 USD/d), nisu opterećivali RDiG. Kad je istekao čarter prvom prodan je. Uskoro ističe (istekao?) čarter i drugome, nadam se da će i njega prodat (šta će im samo jedan kontejneraš??), te se time rješavamo i ove točke. U zadnjem izvješću navedena je mogućnost prodaje drugog kont. (Pride), te kupnje polovnog novijeg bulkera. Nadam se da će tako i biti.

……

New Report

Close