Poslije ovog pada JDPL slijedi oporavak i brzo će ova dionica ponovo preko 200, a vjerojatno i do 250. Zašto smatram da će preko 200? Zato što JDPL posluje uspješno sva 3Q i godinu će završiti sa dobiti, vozarine su dobre (BDI preko 4000 bodova i vjerojatno će rasti u siječnju i veljači kada Kinezi obnavljaju zalihe), JDPL ima dobru cash poziciju, uskoro će proširiti flotu sa 2 nova bulkera, a oporavak svijestke proizvodnje će uskoro donijeti i nove poslove (ili dobre prilike za prodaju) kontejneraša.
Glikos, uskoro je širok pojam!!
Poslije ovog pada JDPL slijedi oporavak i brzo će ova dionica ponovo preko 200, a vjerojatno i do 250. Zašto smatram da će preko 200? Zato što JDPL posluje uspješno sva 3Q i godinu će završiti sa dobiti, vozarine su dobre (BDI preko 4000 bodova i vjerojatno će rasti u siječnju i veljači kada Kinezi obnavljaju zalihe), JDPL ima dobru cash poziciju, uskoro će proširiti flotu sa 2 nova bulkera, a oporavak svijestke proizvodnje će uskoro donijeti i nove poslove (ili dobre prilike za prodaju) kontejneraša.
Glikos, uskoro je širok pojam!!
[/quote]
Slažem se s tobom kolega former91 da je uskoro širok i relativan pojam, oporavak svijetske proizvodnje koji je u tijeku dovest će kroz 2-3 mjeseca do potrebe za prijevozom gotovih proizvoda, a to je posao koji rade kontejneraši. Kriza je prvo pogodila bulkere pa onda kontejneraše, sada je isti redosljed i kod oporavka.
Nitko sretniji, znači krajem 2. mjeseca slijedeće godine – oporavak kontejneraša.!?
Bumo vidli, rekla je i napravila bummmm [pray]
bdi ned 145 pkt!
Baltic Exchange Dry Index 3974 DOWN 145
BCI Baltic Exchange Capesize Index 6353 DOWN 346
BPI Baltic Exchange Panamax Index 3868 DOWN 168
BSI Baltic Exchange Supramax Index 2446 DOWN 15
BHSI Baltic Exchange Handysize Index 1137 UP 5
Da li itko išta zna o priči da ova dionica do kraja godine mora dostić određenu cijenu inače je u protivnom fondovi moraju prodavat????
ako netko zna molim za objašnjenje i njegovo mišljenje,hvala….
Mora se samo umrijeti,HANFA bi trebala prilagoditi pravilnik stanju na globalnom tržištu,ovako samo šteti manjim a kvalitetnim tvrtkama.
Da li itko išta zna o priči da ova dionica do kraja godine mora dostić određenu cijenu inače je u protivnom fondovi moraju prodavat????
ako netko zna molim za objašnjenje i njegovo mišljenje,hvala….
Mora se samo umrijeti,HANFA bi trebala prilagoditi pravilnik stanju na globalnom tržištu,ovako samo šteti manjim a kvalitetnim tvrtkama.
[/quote]
Večina firmi na ZSE je to riješila bez većih problema, kao npr AD-plastik mislim i ULPL i još neke i nije bilo tada nekih veći padova cijene.
Da ne listam unatrag , ima li netko info kad će biti preuzet PERISTIL i prodan ZRIN ?
Peristil prvi kvartal 2010. a Zrin će biti prodan kad ga netko kupi
Mora se samo umrijeti,HANFA bi trebala prilagoditi pravilnik stanju na globalnom tržištu,ovako samo šteti manjim a kvalitetnim tvrtkama.
[/quote]
Večina firmi na ZSE je to riješila bez većih problema, kao npr AD-plastik mislim i ULPL i još neke i nije bilo tada nekih veći padova cijene.
[/quote]
Nisu još sve rješene…a pravilnik je već jednom odgađan…
Hrvatski brodari protiv trenda
Početak godine nije bio sjajan za brodare, no usprkos sadašnjem optimizmu na brodarskom tržištu, dionice Atlantske plovidbe kao i Jadroplova gube na cijeni
Iako je prije desetak dana Baltic Dry Index (BDI) zabilježio svoju najvišu vrijednost u posljednjih 14 mjeseci, to se nije iskazalo na dionicama hrvatskih brodara. BDI, mjera troškova vozarina za rasute terete za 40 svjetskih plovidbenih ruta, je 19. studenog dotaknuo razinu od od 4.661 bodova, što predstavlja mjesečni rast od 64,5 posto i nevjerojatni rast od 502 posto od početka godine. Do postizanja maksimuma indeks je zabilježilo uzastopni šestnaestodnevni rast. S druge strane, dionice domaćih brodara izlistanih na Zagrebačkoj burzi uopće nisu reflektirale taj trend. Dionica Atlantske plovidbe skliznula je za tri posto u posljednjih mjesec dana kao i dionica Jadroplova dok je vrijednost Uljanik plovidbe smanjena za 4,8 posto.
BDI indeks je ove godine porastao za više od 500 posto, a prije desetak dana dosegnuo je najvišu vrijednost u zadnjih 14 mjeseci BDI indeks je ove godine porastao za više od 500 posto, a prije desetak dana dosegnuo je najvišu vrijednost u zadnjih 14 mjeseci Dobre vijesti
Rast indeksa i vozarina su dobrodošle vijesti za brodare koji su suočeni s padom prihoda i dobiti. Međutim, prije nekoliko mjeseci situacija na svjetskom tržištu bila je nešto pesimističnija. Tijekom ljeta brodarski sektor je bio suočen s velikim problemima vezano uz poremećaj potražnje, a uzroci se mogu pronaći u godinama prije financijske krize. Prije krize postojala je velika potražnja za transportom sirovine, željezne rude i ugljena u Kinu, a također i za proizvodima na tržišta Europe i Amerike. Zbog nedostatka brodova brodari su pokrenuli val novih narudžbi. Međutim tajming brodara je bio loš jer je zbog financijske krize krajem 2008. godine potražnja za transportom znatno oslabila. Dodatno, kineske željezare su u proljeću ove godine iskoristile priliku za uvoz velikih količina željezne rude po niskim cijenama. Navodno su uvezli više nego što je bilo potrebno. Zbog te činjenice analitičari nisu očekivali veće narudžbe u sljedećim mjesecima, već pad prometa i vozarine. No, korjenitu promjenu na tržištu uzrokovao je daljnji rast te izvoz pšenice iz SAD-a. Kina je u prvih deset mjeseci ove godine uvezla 515,1 tona željezne rude, što predstavlja rast od 16 posto u odnosu na ukupni iznos u 2008. godini dok je uvoz ugljena u mjesecima srpnju, kolovozu, rujnu i listopadu bio najveći u posljednjih pet godina.
Drukčija očekivanja
Zbog rasta kineskog gospodarstva, a i blagog oporavka europskog i američkog tržišta, analitičari sada očekuju da će potražnja za transportom dalje rasti. Rast vozarina će, također, utjecati i na smanjenog broja novih brodova u svjetskoj floti zbog otkaza većih broja narudžbi. No, nakon što je Baltic Dry Index dotaknuo razinu od 4.661 bodova, uslijedio je četverodnevni uzastopni pad na 4.234 bodova. Zanimljivo će biti vidjeti hoće li indeks po očekivanju zaokrenuti svoj smjer ili će idućih tjedana nastaviti s trenutnim negativnim kretanjima.
Da ne listam unatrag , ima li netko info kad će biti preuzet PERISTIL i prodan ZRIN ?
Mogu ti samo kazat za Zrin. Nikad a mozda ni tada. Kako sad stoji sudbina je rezaliste. Na trzistu containerasa je mrak.