svaki dan pomalo dole,do nekih novih dobrih vijesti
Pad uvoza u Kinu prepolovit će vozarine
Autor/izvor: Marina Šunjerga – marina.sunjerga@seebiz.eu
PEKING – Taman kada se svjetska trgovina počela oporavljati, brodare očekuje još jedna kriza ove godine, a glavni krivac je Kina, koja je spustila uvoz sirovina na rekordno niske brojke, čime je stvorena podloga za rušenje cijena brodskog prijevoza.
Cijena najma velikih brodova prepolovit će se, kažu analitičari, odnosno spustit će se s trenutnih 37,8 tisuća na tek 18 tisuća dolara. Već ugovoreni poslovi odradit će se, uvjeren su, prema promijenjenim okolnostima, odnosno po naknadama nižim za sedam posto.
Vozarine, koje su tijekom godine već pale za gotovo 60 posto, morat će se prilagoditi padu trgovine, koji će se kretati oko 16 posto. Kina je pozvala na smanjenje proizvodnje čelika i cementa, prošlog tjedna, a brodari s druge strane u pogon puštaju novih 146 velikih brodova. “Pritisak nove flote brodova bit će nepodnošljiv’, upozorio je analitičar Andreas Vergottis iz Tufton Oceanicu, koji upravlja s najvećim brodarskim hedge fondom u svijetu. Analitičar smatra da će morati proći još mnogo vremena i rizika prije no što se brodarstvo potpuno oporavi. Vozarine za najveće brodove tijekom posljednjih sedam godina fluktuirale su za više od 50 posto.
Ipak, čak i s vozarinama od 18 tisuća dolara brodari bi trebali profitabilno poslovati, jer su analitičari procijenili troškove na otprilike 7,5 tisuća dolara. Oporavak trgovine na globalnoj razini mogao bi malo ublažiti probleme.
Ekonomija SAD-a smanjila se manje od očekivanja ekonomista u drugom tromjesečju, a Njemačka je izašla iz recesije, što je potaknulo rast povjerenja u poslovanje. Trgovina na globalnoj razini u lipnju je porasla za 2,5 posto, što je najveći napredak u gotovo godinu dana. Brodovima se prevozi gotovo 90 posto roba, kojima se trguje. Brodari su 2008. imali nevjerojatnu godinu, u kojoj je vozarina u lipnju skočila na ogromnih 234 tisuća dolara na dan.
Ne kužim što se svi uzbunili oko ovog članka, kao da je to nešto novo. To je stara vijest.
bdi?
Pad uvoza u Kinu prepolovit će vozarine
Autor/izvor: Marina Šunjerga – marina.sunjerga@seebiz.eu
PEKING – Taman kada se svjetska trgovina počela oporavljati, brodare očekuje još jedna kriza ove godine, a glavni krivac je Kina, koja je spustila uvoz sirovina na rekordno niske brojke, čime je stvorena podloga za rušenje cijena brodskog prijevoza.
Naglasak je na najmu velikih brodova (Capesize) kojih JDPL uopće nema u svojoj floti, JDPL ima u floti srednje i manje brodove i nije okrenut samo teškim teretima, tako da će i dalje poslovati uspješno što će pokazati već 3q.
Vozarine, koje su tijekom godine već pale za gotovo 60 posto, morat će se prilagoditi padu trgovine, koji će se kretati oko 16 posto. Kina je pozvala na smanjenje proizvodnje čelika i cementa, prošlog tjedna, a brodari s druge strane u pogon puštaju novih 146 velikih brodova. “Pritisak nove flote brodova bit će nepodnošljiv’, upozorio je analitičar Andreas Vergottis iz Tufton Oceanicu, koji upravlja s najvećim brodarskim hedge fondom u svijetu. Analitičar smatra da će morati proći još mnogo vremena i rizika prije no što se brodarstvo potpuno oporavi. Vozarine za najveće brodove tijekom posljednjih sedam godina fluktuirale su za više od 50 posto.
Ipak, čak i s vozarinama od 18 tisuća dolara brodari bi trebali profitabilno poslovati, jer su analitičari procijenili troškove na otprilike 7,5 tisuća dolara. Oporavak trgovine na globalnoj razini mogao bi malo ublažiti probleme.
Ekonomija SAD-a smanjila se manje od očekivanja ekonomista u drugom tromjesečju, a Njemačka je izašla iz recesije, što je potaknulo rast povjerenja u poslovanje. Trgovina na globalnoj razini u lipnju je porasla za 2,5 posto, što je najveći napredak u gotovo godinu dana. Brodovima se prevozi gotovo 90 posto roba, kojima se trguje. Brodari su 2008. imali nevjerojatnu godinu, u kojoj je vozarina u lipnju skočila na ogromnih 234 tisuća dolara na dan.
Obzirom na flotu jdpl smatram da on nije ugrožen padom vozarina capova, a niti novogradnjama panamaxa. Postoji brodar FreeSeas Inc. koji mi se po strukturi flote čini sličan jdpl, za kojeg, barem prema mišljenjima, nema straha. Nije loše pogledati komentare o tom brodaru, procjene za budućnost i sve pokušati usporediti sa jdpl (+da za jdpl postoji mogućnost privatizacije-što tumačim kao dodatni +)-upravo je naglasak na tome da će bolje prolaziti brodari sa manjim brodovima. Molim ovo ne shvatiti kao bilo kakav druk, i dapače komentar je dobrodošao [smiley]
Ovo je moj post od 22.08. i samo kolega former91 je prokomentirao. Upravo sam tim postom mislio na sadržaj ovog članka od danas, odnosno sličnih članaka.
obavijest svima:
Zbog krize se obustavlja promet svim vozilima koje koriste naftu i derivate. Ako želite nešto prevesti morem, snađite se sami….
Al ga razvlače ovi sa BDI-jem. Jel to ispao neki drastični pomak (gore ili dolje, svejedno) koji ne smiju da objave da ne mi bilo stotinjak milijuna srčanih udara širom svijeta kad ga porčitaju?? [lol]
zar nije danas nekakav praznik pa valjda zato nema bdi-ja [undecid]
Danas je JDPL kao i ostali brodari na ZSE oštro pao, ohrabruje ipak činjenica što pad nije bio slobodan već uz solidan promet od preko milijun kuna,što dokazuje da za ovu dionicu postoji veliki interes na ovako niskoj cijeni.
Danas je JDPL kao i ostali brodari na ZSE oštro pao, ohrabruje ipak činjenica što pad nije bio slobodan već uz solidan promet od preko milijun kuna,što dokazuje da za ovu dionicu postoji veliki interes na ovako niskoj cijeni.
…a tek je ponedjeljak [bye] [bye] [bye]
Danas je JDPL kao i ostali brodari na ZSE oštro pao, ohrabruje ipak činjenica što pad nije bio slobodan već uz solidan promet od preko milijun kuna,što dokazuje da za ovu dionicu postoji veliki interes na ovako niskoj cijeni.
…a tek je ponedjeljak [bye] [bye] [bye]
[/quote]
Pa kakve veze ima što je ponedjeljak, obično su dionice u zadnjih mjesec dana najeftinije ponedjeljkom a najskuplje petkom. U petak će kupovati po 2xx oni što su danas prodali po 19x.