eh da, naše velike tvrtke su “kalibrirane” na skupo bojanje tunela i neplaćanje podizvođača, to je njihov izvor profita, a ne poslovna, organizacijska i tehnološka znanja.
vijadukt je bolji od toga, ali sami neće moći a nema ih tko pratiti.
da nije bilo pošasti zvane linić, u ove tri godine mračne vlade, ne samo da bi propali svi glavni izvođači koji su trebali i zaslužili propasti, nego bi se dosad već na tržištu formirali novi, a uspješni podizvođači bi opstali.
no mi imamo obratnu situaciju: tržišno neuspješni su dekretima sačuvani, a istim takvim dekretima uništeni su podizvođači koji su uspjeli na tržištu, ali ne mogu protiv boljševičke mafije.
Ovo je glupost na kvadrat…od kad su građevinari bivše juge gradili po Libiji,Iraku i drugim vkjbnma svijet se unzada 25 godina stubokom promjenio…
‘Izvoz’ građevinskih radova komplet sa radnicima i opremom skoro da uopće više ne postoji bar ne u onom Yugo-obliku…
Danas se prvenstveno izvozi kapital i know-how, a u našoj građevini ovo drugo još i postoji ali ovo prvo ne.
Dakle najbolji primjer za to je Bechtel u Hrvatskoj oni su tu imali zaposleno samo ljude na managerskim pozicijam sve ostalo je bila domaća ‘jeftinija’ radna snaga’
Drugi primjer je Dubai i okolica, tamo poslove dobivaju velike tvrtke iz Usa I Europe ali posao odrađuju pakistanci i indijci za cca 100-200$
Samo je naš Konstruktor tamo slao tesare i drugo osoblje za 2000-3000$ pa se nisu mogli načuditi gubitku u kataru
Bilo bi vrijeme da i novinari shvate da ‘izvoz’ građevine kao u doba Yuge više ne postoji pogotovo ne u zemlje kao što je kazahstan i slično gdje je radna snaga jeftinija od naše
hrvatski građevinari od tolikih prilika u sve većim su neprilikama, nema više državne “sise” da preko proračuna pljačkaju visokim cijenama na izvođenju radova i sada su “caput”.