IPKT (IPK Tvornica ulja d.d. Čepin)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska IPKT (IPK Tvornica ulja d.d. Čepin)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

A što da onda mislimo o IPKO-R-A koji je većinski (apsolutni) vlasnik IPKT-R-A.
Pozdrav

Bez straha, pohlepe i sentimentalnosti.

Zna se kome je 2 + 2 = 5,6,7,………i t.d..

Vlasnici prvih 10 računa na kojima je ubilježena najveća količina vrijednosnog papira IPKT-R-A
Stanje na dan: 28.04.2006

Naziv vlasnika računa Mjesto
IPK OSIJEK D.D. OSIJEK, HRVATSKA
SLAVONSKA BANKA D.D. OSIJEK, HRVATSKA
ŽUPANOVIĆ ANTE ROGOZNICA, HRVATSKA
URBAN VLADIMIR ZAGREB, HRVATSKA
PAJNIĆ ROBERT ZAGREB, HRVATSKA
ANDABAKA IVICA ZAGREB, HRVATSKA
ŠKOJO FRANJO OSIJEK, HRVATSKA
DUBROVNIK CESTE D.D. DUBROVNIK, HRVATSKA
PAHOR PETER KOSINOŽIĆI, HRVATSKA
SALAJ DARKO ĐAKOVO, HRVATSKA

marcello

Nitko ne komentira polagani prelazak IPKT u pozitivu (tromjesečni rezultati)!

http://www.vse.hr/kotacije/jdd/ipkt/IPKT-2006-03-31.xls

Nitko ne komentira današnji osvrt ministra Vukelića o biodizelu:

Održavanje 30-dnevnih zaliha nad kojima skrbi Agencija trebala bi, smatra, plaćati država, i to iz cijena trošarina, koje, upozorava Linić, u cijeni derivata sudjeluju s 53 do 57 posto. “Zbog visokih trošarina, cijena derivata na hrvatskom tržištu najviša je u regiji i među najvišima u Europi”, upozorio je. Linić smatra da bi kroz taj zakon trebalo utvrditi i obvezu Ine da u određenim rokovima s tržišta makne goriva koja ugrožavaju okoliš i zdravlje građana. Upravu Ine optužio je da je neodgovorna i da se ne bavi razvojem.

Vukelić mu je odgovorio da je iz Uredbe koju je nedavno donijela Vlada jasno da 2009. na hrvatskom tržištu više neće biti loših goriva. Utvrđeni su, kaže, i jasni rokovi za modernizaciju rafinerija, kao i tko će snositi odgovornost ako se ti rokovi prekrše. Najavio je da će se pred Saborom uskoro naći i poseban zakon o biodizelu te da će se graditi rafinerija za biodizel, za koju, tvrdi, već ima zainteresiranih investitora.
O zakonu raspravljaju saborski klubovi.
http://vijesti.hrt.hr/ShowArticles.aspx?ArticleId=9924

A vec se gradi u Ozlju[smiley13]

"Naucio sam…da dobre prilike nikada nisu izgubljene: netko ce se uvijek posluziti onima koje ti propustis."

To je dobar privatni potez. Do 2010 svaka 10 litra trebat će biti neorganskog porijekla, znači ili bio-dizel, etanol i t.d. S obzirom na tadašnju potrošnju država će (ili već netko radi na tome) morati osmisliti daleko veće kapacitete. Da li će to biti već postojeće tvornice ulja prilagođene bio dizelu ili nešto drugo……..ali morati će biti!
Prije toga treba riješiti okrupnjavanje malih poljoprivrednih površina, korištenje dosad nekorištenih (vele čak 300.000 ha) poljoprivrednih površina. Stimulacija sadnje uljarica. Uglavnom pravac je EU jasno zacrtala a nepoštivanje će imate velike ekonomske i političke posljedice.

marcello

Evo jedan tekst od 17.5.2005. nek se nađe da ljudi ne zaborave.

____________________________________________
Čepinska Uljara i INA zajedno kreću u proizvodnju biodizela

OSIJEK – Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodnoga gospodarstva dobilo je napokon, nakon četiri, godine pozitivno mišljenje mjerodavnih ministarstava i institucija, na prijedlog zakonskog teksta o proizvodnji biodizela. Doznali smo to od Mladena Pavića, glasnogovornika Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodnoga gospodarstva (MPŠ), koji je istaknuo kako će već u srijedu Vladi Republike Hrvatske biti upućeno izvješće i prijedlog o pokretanju zakonske procedure, a prema predviđanjima, dodaje, Hrvatska bi ovo ljeto trebala dobiti Zakon o proizvodnji biodizela. To znači da bi već ove jeseni trebala krenuti i proizvodnja uljane repice za potrebe proizvodnje biodizela, no Pavić napominje kako je za sada još prerano govoriti o površinama.
Podsjetimo, projekt biodizela pokrenut je još prije četiri godine, no do sada je zbog nerazumljivih razloga stajao po ladicama. Za to je vrijeme gotovo cijela Europa uspjela razviti tržište uljanom repicom, čije žetve budu unaprijed prodane. Hrvatska, koja prema nekim procjenama ima oko 250.000 hektara poljoprivrednog zemljišta koje nitko ne obrađuje, uljanu repicu proizvodi na samo 15.000 hektara, a za potrebe proizvodnje jestivog ulja, uljanu repicu, u najvećim količinama uvozi. O proizvodnji biodizela, unatoč tomu što će ulaskom u Europsku uniju Republika Hrvatska biti obvezna prije svega trošiti i proizvoditi biodizel – motorno gorivo koje se dobiva iz ulja uljane repice, do sada nije nitko ni razmišljao. Zanimljivo je kako nikome nije smetalo što u Europi biodizel osim Hrvatske jedino još ne proizvodi Albanija te Bosna i Hercegovina. Jedino što je učinjeno za to vrijeme je formiranje radne skupine koja ima zadaću definirati plan i pripremiti sve aktivnosti za provedbu nacionalnog projekta, na čijem je čelu prof. dr. Tajana Krička s Agronomskog fakulteta iz Zagreba.
U očekivanju zakona, s pismima namjere javile su se i brojne fizičke i pravne osobe iz zemlje i inozemstva, koje sa svježim novcem žele pokrenuti proizvodnju biodizela. Za proizvodnju biodizela trenutno je najozbiljnije zainteresirana čepinska Uljara i INA koje su se, kako doznajemo, već kandidirale za nacionalni projekt i potpisale međusobni sporazum.– . Na bazi prinosa uljane repice od 3,5 tona/ha planirano je proizvoditi 60.000 tona biodizela. Iako neki misle da je riječ o preambicioznom projektu smatramo da trebamo iskoristiti naše komparativne prednosti – površine i postrojenja. Osim toga, naglasio bih kako u projekt ne ulazimo napamet već na temelju njemačkih provjerenih iskustava, kaže dr. Ivan Bačić, predsjednik Uprave IPK Osijek d.d., te dodaje kako će čepinska Uljara biodizel proizvoditi za poznatog kupca – INU. Budući da projekt zahtijeva određene investicije, a IPK Tvornica ulja Čepin jedina je tvrtka iz IPK Grupe koja je ostala neprivatizirana nameće se pitanje tko će isfinancirati kako proizvodnju sirovine tako i finalnog proizvoda. Međutim, dr. Bačić, ističe kako će čepinska Uljara ubrzo dobiti strateškog partnera koji će pomoći da se razvojni projekt i privatizacija riješe u jednom potezu.

Autor: Z.RUPČIĆ
http://www.glas-slavonije.hr/trazi2.asp?ID=41230

Pa normalno da će proizvoditi za INU, a za koga bi drugog i mogli…za Gazprom ili BP valjda?

“……….Međutim, dr. Bačić, ističe kako će čepinska Uljara ubrzo dobiti strateškog partnera koji će pomoći da se razvojni projekt i privatizacija riješe u jednom potezu.”

Opcija izvoza je kod takve vrste sada (i u budućnosti) traženog proizvoda uvijek otvorena. Ovisi šta je ugovoreno sa INA-om, da li će taj strateški partner biti iz Hrvatske ili inozemstva?
Predpostavimo da strateški partner sa razvojnim projektom i tehnologijom dodje iz inozemstva neće sigurno uložiti kapital pa “poklanjati” proizvod a da ga ne koristi maksimalno za sebe.
Uostalom INA ionako voli uvoziti jer tu se dijeli “slatko” pa je moguće da ubuduće bio dizel teče u obadva pravca, na veselje svih zainteresiranih [smiley2]

marcello

Evo još novosti:

POČINJE PROIZVODNJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://vijesti.hrt.hr/ShowArticles.aspx?ArticleId=10012%5Bsmiley2%5D

Dionica o kojoj svakako treba razmisliti.
Međutim treba reći i slijedeće – tvrkka je iznad svih granica prezaduženosti , sadašnje stanje govori da tvrtka bez dotoka svježeg kapitala neće biti u mogučnosti podmirivati svoje preuzete obveze , a što će dovesti u konaćnici do neizbježnoga…..
Unatoć svemu i ja pratim događaje oko ove dionice, tko zna…

[b]MOŽE LI BOLJE ?![/b]

Da se zadovolje samo potrebe gradskih prijevoza i i linijskih autobusa (gdje će ekologija prvo tražiti efekte) biti će potrebni ogromni kapaciteti proizvodnje biodizela. Da ne govorimo o INA-i i godišnjim postocima koje će morati povečavati u skladu s zahtjevima EU. Nešto se pokreće, više o tome u Vjesniku – Teme dana:
ZET može voziti na biodizel za šest mjeseci
http://www.vjesnik.hr/html/2006/05/17/Clanak.asp?r=tem&c=3
Povoljna je okolnost da kod dizelaša treba izvršiti samo izmjenu filtera ili manja preuredjenja!

marcello

New Report

Close