Hrvoje,
nekada si pisao malo strucnije…ali ajde da malo pomognem.
Najvazniji dio kod China mobitela je upgrade firmware-a, koj skoro pa ne postoji. tu im je najveća mana. Da ne spominjem da u orginalima nema Goggle play nego neki drugi … pa se instalacija aplikacija ipak malo komplicira.
Druga mana jest popravak koji zbog skupog shipinga je skoro pa neisplativ.
Zadnja mana je gotovo kronična nikava baterija, koja dolazi u originalu. Ako nemate sreće (recimo ja sam kupio “Guophone G9092 Android 4.3 3G Phablet” i dobio čak dvije baterije koje su mogle izdrzati po 3-5 sati rada) onda punite mobitel skoro 3-4 puta u dva dana…Uz malo sreće (recimo opet moj slučaj) u uređaj paše neka druga (u mom slučaju Samsung Note 3 baterija) s kojom sam produžio život na do 20-ak sati…
Eto, cijena jest mala ali ovo stosam napisao mnogima neće biti po volji
Ovdje ne znas sto je gore: pristavi pepeljarkas zapeo na drugoj godini ETF-a koji je ovo napisao,urednik koji dozvoljava objavu ovakvog smeca ili ovaj jadnik gore koji je ustvari kupio uredjaj. U vrijeme kad se pristojni mobiteli u vecini europskih zemalja dobivaju sa planom, na kojim drogama moras biti da napises ovaj clanak?
Funky,nemoj strasit ljude sa “random tablet/mob ima losu bateriju stoga svi kinezi imaju losu bateriju”. Isto sa FW. mediatek ne pusta informacije o svojim chipsetima,pa je development ocajan. To ne vrijedi za one plus one,koji je snapdragon (ja mislim),a cak i ne vidim sta ce meni kao nekom “zahtjevnijem” korisniku lollipop (4.4 she moze stavit na veci broj uredaja). To je fora za kurcit se,al boze moj. Imam doogee dg550 kojeg s platio 1250 – polo no. I ima garanciju u chipoteci (novi je 1500 tamo),a mobitel dere guzove.
Članak je napisan tako-tako, ali daje informaciju o tome kako se mjenja trziste smartphone-a. Te iste promjene su do sada pokopale Nokia-u, Blackberry, HTC, Sony…, a sada lagano grickaju Samsung i Apple.
Sto se smartphone i tablet segmenta tice, Kina i kineski brand-ovi su vjerojatno vec danas na 50-60% svjetskog trzista. Razne OEM verzije koje kupujemo diljem svijeta su u stvari noname kineski proizvodi. Takvi proizvodi su samo po cijeni konkurentni, ali prema svemu ostalom su miljama daleko od npr. Apple-a i Samsung-a. Medjutim, zadnjih godina se pojavljuju i jaki kineski brandovi koji u svim karakteristikama konkuriraju top modelima etabliranih proizvodjaca. Tu je prije svega “stara” garda kao Huawei i ZTE, zatim jako ime koje je uslo u smartphone segment – Lenovo, a za njima dolaze vrlo jaki igraci kao npr Xiaomi.
Xiaomi je trenutno broj 1. u Kini ispred Samsunga, Apple-a i svih ostalih! Xiaomi je trenutno broj 3. u svijetu! (u prilogu je stanje za Q3 2014).
I te rezultate ostvaruje samo na trzistima Azije i sada ulazi na trziste Indije.
U Kini trenutno postoji stotine domacih brandova. U prvoj klasi ih je desetak (neki su i nabrojani u clanku), u drugoj klasi jos 10-15 (Zopo, Jiayu, ThL, UMI, Star…), a ostalo je treca klasa (ovo npr. sto je Funky kupio).
Top brandovi koriste top komponente kao i Samsung ili Apple s time da nisu optereceni sa bilo kojim dobavljacem. Tako da u njima nalazite Qualcomm-ove procesore,LG-eve ekrane, Corning stakla i sl.
Community za top modele je ogroman diljem svijeta pa cete vrlo lako naci razne verzije Firmware-a i rjesenja problema za pojedini model.
Osobno vjerujem u Xiaomi i mislim da ce on brzo postati mozda i broj 1. u svijetu. Imaju pametnu filozofiju malog broja modela (Mi2, Mi3, Mi4), a sa serijom Redmi su usli i u segment niskih cijena i poharali trziste. Od pocetka su krenuli sa MIUI platformom koja “imitira” izgled iPhone-a i ne izmisljaju toplu vodu. Za razliku od Applea su puno prije izbacili modele sa vecim ekranom koje ljudi zele (Samsung S i posebno Note serija). Apple se tek sa “sesticom” toga sjetio, a sa svojim low price modelima nije nista postigao jer su preskupi.
Iako mali broj modela zvuci kao nedostatak, mislim da je to prednost koju nisu prepoznali Nokia, Sony i sl. koji su imali na desetke modela (Xperia Z, J, K, L B Š Ž ili Nokia koja se pokopala sa hrpom 1234 4321 3214 i sl. modela (vidi prilog za marketshare Nokie u najboljim godinama i onaj koji je danas).
Potpredsjednik Googlea Hugo Barra zaduzen za Android i vanjske operacije je presao u Xiaomi prije nekih godinu dana. Dakle, prepoznaju slabost kineskog managementa i uzimaju ljude koji znaju posao.
Jedino sto ne stoji u ovom clanku je inovativnost. Kinezi toga jednostavno nemaju. Oni samo integriraju postojeca rjesenja sa manjim ili vecim uspjehom. Ako se radi o smartphone-u onda samo uzimaju najbolje dostupne komponente i stavljaju na dostupni OS. Vecina tih komponenti se niti projektira, niti proizvodi u Kini. Uglavnom su to drugi azijski tigrovi (Korea, Singapur i sl.).
U Kini se samo sklapa, izradjuju sporedne komponente i sl.
Medjutim, kao rezultat se dobiju vrhunski uredjaji po neusporedivo nizim cijenama.
Nasi ljudi su sve manje skepticni prema kineskoj tehnici, ali su i dalje skepticni i ne vjeruju u buducnost istih. Pogledajte samo smartphone market share kroz zadnjih par godina pa ce se vidjeti tektonske promjene i odumiranje samouvjerenih dinosaura. U tehnoloskom segmentu se svijet brze mjenja nego razmisljanja vecine ljudi.