[color=blue]Prilika za Ingru[/color]
[color=blue]Projekt “Šarengradska avenija”[/color]
U sljedećih nekoliko godina Zagreb će dobiti još jednu važnu prometnicu koja će značajno rasteretiti promet Savskom cestom. Riječ je o Šarengradskoj aveniji koja će biti jedan od najvećih prometnih projekata u metropoli u zadnjih 15 godina. Pod radnim nazivom “Projekt Šarengradska”, Grad Zagreb namjerava do 2009. godine izravno povezati Jadranski most i Ulicu Florijana Andrašeca kod Cibonina tornja. Prometnica će se 440 metara dugim dvama nadvožnjacima izdizati nad raskrižjem Selske i Savske, kod raskrižja s Albaharijevom spuštat će se na razinu zemlje, te će se s dva 1360 metara duga prometna traka vezati na Andrašecovu i sjeverni dio grada.
Vrijednost projekta procjenjuje se na oko 180 milijuna kuna, a njegovim bi se dovršetkom Savska trebala rasteretiti automobila te primarno koristiti za tramvajski i pješački promet.
Gradnja je podijeljena u dvije dionice: 2007. godine počet će gradnja prve dionice od Ljubljanske avenije do Andrašecove, duge 787 metara. Gradnja druge dionice, duge 1048 metara, počet će 2008. godine, a protezat će se od Jadranskog mosta do Ljubljanske avenije te uključivati rješavanje čvorišta Selska – Šarengradska koje je ujedno najsloženiji i najskuplji dio projekta. Odvojeni dvosmjerni kolnici biti će široki 34 do 44 metra, te podijeljeni pojasima zelenila. Pokraj kolnika bit će pješački hodnici i biciklističke staze. Gradit će se kompletna infrastruktura prometnice, nova tramvajska pruga, a na raskrižju Selske i Savske potporni stupovi nadvožnjaka koji će spajati Jadranski most i Albaharijevu.
Problemi u gradnji
Veliki problem u realizaciji projekta stvorila je dogradnja poslovne zgrade Industrogradnje na raskrižju Savske i Selske ceste, te novosagrađeni viskotlačni plinovod koji se nalazi na koridoru buduće prometnice. Nadvožnjaci će spornu zgradu jednostavno zaobići, a zbog visokotlačnog plinovoda radovi će se morati izvoditi samo ljeti kada se visokotlačni plinovod ne upotrebljava. Iako će zbog svega toga sama gradnja nove Šarengradske trajati minimalno dvije godine, dovršetkom projekta promet u širem gradskom središtu napokon bi se mogao uvelike rasteretiti.
Kao i u svakom novom projektu, najviše problema stvara otkup zemljišta koja se nalaze na trasi buduće prometnice. Upravo zbog toga vrlo je teško predvidjeti vrijeme građenja i završetka projekta, što nije specifično samo u ovom slučaju. Situacija je u ovbom slučaju iznimno složena jer će se za trasu buduće prometnice morati rušiti Osnovna škola Horvati u Horvaćanskoj, umjesto koje će se na novoj lokaciji graditi zamjenska osnovna škola. No, prije nego što se ta škola sagradi, ne može početi gradnja prometnice jer učenici OŠ Horvati neće imati gdje pohađati nastavu. Morat će se premjestiti i rasadnik Hrvatskih željeznica, te rušiti niz stambenih zgrada u jugoistočnom dijelu Knežije.
INGRA je podijeljena u specijalizirane grupacije koje rade putem zajedničke mreže predstavnika i poslovnih veza u svim velikim svjetskim centrima. Građevinska grupacija INGRE uključuje kompletnu niskogradnju, istraživanje i studije izvedivosti, projektiranje i visokogradnju
Programom grupacije pokrivena su slijedeća područja:
Energetska (hidro, termo i nuklearna) postrojenja;
Brane, tuneli, vodno gospodarstvo;
Industrijska postrojenja i silosi;
Autoceste, mostovi, vijadukti, zračne i morske luke;
Stambeni objekti, javne i poslovne zgrade,
Turistički, sportski i rekreativni objekti
Bolnice
Također cestogradnja je jedna od znacajnijih djelatnosti INGRE. INGRA od samog pocetka izgradnje autocesta u Republici Hrvatskoj ucestvuje u tom projektu.
U razlicitim organizacijskim oblicima izgradeni su vijadukt Moždenec, dužine 209 m, na dionici Breznicki Hum – N. Marof autoceste Zagreb – Gorican, dio trase dionice Sv. Rok – Maslenica, vijadukt Baricevic dužine 269 m i Božici dužine 260 m, te dionica Zadar 1 – Zadar 2 na Jadranskoj autocesti.
Nastavkom izgradnje autoceste prema Splitu, INGRA ucestvuje u izgradnji trase na dionici Benkovac – Pirovac, kao i trase, cvora Vrpolje i objekata u trasi na dionici Vrpolje – Prgomet. Na dionici Šibenik – Vrpolje INGRA je izgradila vijadukt Dubrava, dužine 160 m, te sve podvožnjake, prolaze i prijelaze.
Na izgradnji autoceste Rijeka – Rupe, INGRA je sudjelovala u izgradnji trase na dionici Jurdani – Permani.
Sve navedene poslove INGRA je kao clanica razlicitih organizacijskih oblika dobila u vrlo jakoj medunarodnoj konkurenciji. Kao partner u konzorciju hrvatskih fIrmi INGRA sudjeluje u nastavku izgradnje autoceste od Splita do Ploca u ukupnoj dužini 96,2 km cija je vrijednost blizu 5 milijardi kuna.
Poslovi projektiranja pokrivaju sve tipove građevinskih objekata kroz projektne organizacije koje djeluju bilo unutar tvrtki članica INGRE ili kao nezavisne organizacije s kojima INGRA održava stalne poslovne veze.
Godinama je Ingra u svijetu slovila za pouzdanog partnera u izgradnji turističkih kapaciteta. Stoga je upravo INGRI bila povjerena izgradnja mnogih takvih objekata. Osim turističkih INGRA se dokazala i u sportsko i rekreacijskim objektima, posebno, izgradivši gradski stadion Poljud u Splitu za mediteranske igre održane tom gradu. Svoje dugogodišnje iskustvo odlučili smo primjeniti i u Hrvatskoj tako da INGRA sve češće ulazi u investicije na području turizma.
Tu se posebno ističu programi nautičkog turizma. Kroz društvo za nautički turizam ” Južni Jadran nautika” d.o.o. Dubrovačko-neretvanska županija i INGRA pripremaju izgradnju luksuznih marina visokih tehnoloških i ekoloških kriterija prikladnih za jahte srednjih veličina. U planu je izgradnja i privezišta.
Također Ingra sudjeluje i u izgradnji turističkih kapaciteta i turističkih naselja:
Hotel Lapad, Dubrovnik
Atlanska plovidba i INGRA suvlasnici su hotela Lapad na atraktivnoj lokaciji u luci Gruž.
Planiranim radovima rekonstrukcije i novim sadržajima znatno će se podići kvaliteta hotela čime će grad Dubrovnik dodatno obogatiti svoje hotelske kapacitete.
Posedarje Rivijera
Prva zadarska greenfield investicija u turizam i prvi projekt javno-privatnog partnerstva ugovoren između Općine Posedarje i INGRE.
Projektom je planirana izgradnja:
– hotela od 4**** sa 500 ležaja i kongresnim kapacitetom za 300 osoba, otvorenim bazenskim kompleksom, wellness i spa centrom sa zatvorenim bazenom
– turističkog naselja vila kao zatvorene funkcionalne cjeline sa ukupno 700 ležaja
– marine sa 200 vezova
– raznih sportskih objekata
– ribarskog sela
– hortikulturnih sadržaja – mediteranski vrt, maslinik ,eko uzgoj voća i povrća
Već je godinama INGRA angažirana na izgradnji na području telekomunikacija. Prva iskustva na tom području stečena su na izgradnji mreže optičkih kabela u Sibiru i napredovala su izgradnji GSM mreže za operatora VIPnet-a u Hrvatskoj. Nadalje INGRA je zaključila ugovor za izgradnju GSM mreže sa JB BH TELECOM i HT MObile Communications, Mostar u Bosni i Hercegovini.
INGRA je nositelj posla u građevinskom projektu za GSM mrežu u Hrvatskoj za VIPnet od samog početka tj. od 1998. VIPnet tim odabire lokacije a INGRA ima isključivo pravo na inženjering izgradnje mreže: od projektiranja, istraživanja i ispitivanja tla, pribavljanja lokacijske i građevinske dozvole do same izgradnje i tehničke inspekcije stanica. Taj posao dobiven je na međunarodnom natječaju.
96 posto pokrića hrvatske populacije postignut je u tri i pol godine rada VIPnet sustava.
INGRA gradi dva tipa baznih stanica u izgradnji GSM mreže u Hrvatskoj: stanice na postojećem objektu i u otvorenom prostoru.