INA (INA-Industrija nafte d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska INA (INA-Industrija nafte d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Ovo sve se zakuhava prije 2. kvartala, bravo kolega, dobro zapazanje koji bi treba biti izvrstan uz ovakvu cijenu goriva! Mirovinci, najveci insajderi, kupili 15 000 ( petnaest tisuca komada ) zadnjih 2 tjedna!

A Samodol izjavio da ce morati ici javna ponuda, po meni cijena ce se napucati gore da bi prosjek trgovanja bio sto veci, a podlogu u dizanju cijene dat ce rezultati 2. kvartala!

To bi moglo zahuktati trzište, mislim da su nam na vidiku lijepi dani!


OMV ili netko treći mogao bi čekati da se javno dođe do cijene po kojoj bi se dalo Mađarima i da onda krenu u skupljanje na burzi. To bi svakako dionicu torpediralo u gadne visine jer pitanje je kako bi i Mađari reagirali u toj situaciji.

U svakom slučaju ovo nam treba kao kruh i moglo bi doći do grijanja tržišta.

OMV je jedini koji je u situaciji da može pumpati cijenu INA-e, ali i obarati cijenu MOL-a. Oni su i te kako faktor u ovoj priči. U stvari dovoljno je da izgovore samo jednu čarobnu rečenicu: "Prodavat ćemo dionice MOL-a da bi kupili dionice INA-e" and magic will start. 🙂

Dobro i AZ fond ima priličnu količinu MOL-a (120000 kom barem), ali to je samo 0,11%.

U svakom slučaju slijedi nam jedna vrlo zanimljiva jesen na ovoj dionici, a i na burzi generalno.

The nine most terrifying words in the English language are: "I'm from the government and I'm here to help" - Ronald Reagan

Da na samom početku stavim jedan VELIKI DISCLAIMER: ovo je jako gruba analiza, na brzinu i tek za utvrđivanje nekakve ballpark cijene. Ako vam se sviđa ovaj pristup možemo ga zajedničkim snagama pokušati razraditi dalje uzevši u obzir što više parametara koje bi inače trebalo uzeti, poput trezorskih dionica, tečajnih razlika, vremenskih razlika, razlika u naftnim rezervama koje vjerojatno treba odvojeno evaluirati, itd… itd…

U usporedbu sam uzeo samo 2008 Q1 FI izvješća obje tvrtke, jer kod INA-e nema nikakvog smisla koristiti starije podatke zbog dobro poznate predizborne manipulacije cijenom goriva kod nas.

Znamo da je zadnja OMV-ova ponuda za MOL bila 32000 HUF po dionici. MOL-ov kapital podijeljen je na 109675502 dionica (http://www.mol.hu/en/about_mol/investor_relations/news_releases/2_june__2008/). Neto dobit MOL-a u prvom kvartalu prema preliminarnim rezultatima i “excluding special items”) bila je HUF 65.0 bn (http://www.mol.hu/en/about_mol/investor_relations/financial_reports/quarterly_results/2008_first_quarter_preliminary_results). Računica kaže 593 HUF po dionici (za kvartal!). To znači da je OMV bio spreman platiti 13.5 x neto dobit, odn. preuzeti MOL pri P/E = 13.5.

Da vidimo što to znači kada se preslika na INA-u. INA-in kapital je podijeljen na 10000000 dionica (http://www.zse.hr/default.aspx?id=10006&dionica=INA-R-A), neto dobit u prvom kvartalu je bila 596 mil. kn (http://www.ina.hr/UserDocsImages/investitori/objave/FR-1-3-2008-HRV_130508.pdf) što po dionici čini 59.6 kn (za kvartal!). Uz pretpostavljeni nastavak istog poslovanja, te isti P/E = 13.5 kod zamjene dionica (ili preuzimanja, ništa još nije sigurno) dolazimo do cifre od 3218 kn po dionici.

US took freewheeling capitalism to the limits and the wheels came off


Vidim da mnogi optužuju Drivu za ovaj potez sa zamjenom dionica. Ali kao što sam napomenuo par stranica prije nitko se ne osvrće na prošlu vlast i prodaju 25 % + 1 dionice

2000. je cijena Mola bila 5000 forinti, koliko bi tada dionica Mola dobio swapom, možda čak i više?

Ovo je tek početak pregovora i od nečega se treba krenuti,ima toga za rješavat još puno. Osobno sam siguran da će premijer Ivo i Polančec dobro odraditi ovaj posao na zadovoljstvo svih dioničara ali i građana jer bilo kakvo drugo rješenje postaje prevelik balast.
Austrijanci se neće tek tako lako predat imaju i oni svojih aduta(možda čak i jačih od Molovih) i pitanje je vremena kad će ih u ovom natjecanju gurnuti u prvi plan.
Pobjednik u ovoj igri ide u finale sa Rusima koji već sada škrguću zubima i vrebaju.
Zato nemojte se nervirati već guštajte u pripetavanju i vjerujte u naš pobjednički tim !!!


Da na samom početku stavim jedan VELIKI DISCLAIMER: ovo je jako gruba analiza, na brzinu i tek za utvrđivanje nekakve ballpark cijene. Ako vam se sviđa ovaj pristup možemo ga zajedničkim snagama pokušati razraditi dalje uzevši u obzir što više parametara koje bi inače trebalo uzeti, poput trezorskih dionica, tečajnih razlika, vremenskih razlika, razlika u naftnim rezervama koje vjerojatno treba odvojeno evaluirati, itd… itd…

U usporedbu sam uzeo samo 2008 Q1 FI izvješća obje tvrtke, jer kod INA-e nema nikakvog smisla koristiti starije podatke zbog dobro poznate predizborne manipulacije cijenom goriva kod nas.

Znamo da je zadnja OMV-ova ponuda za MOL bila 32000 HUF po dionici. MOL-ov kapital podijeljen je na 109675502 dionica (http://www.mol.hu/en/about_mol/investor_relations/news_releases/2_june__2008/). Neto dobit MOL-a u prvom kvartalu prema preliminarnim rezultatima i "excluding special items") bila je HUF 65.0 bn (http://www.mol.hu/en/about_mol/investor_relations/financial_reports/quarterly_results/2008_first_quarter_preliminary_results). Računica kaže 593 HUF po dionici (za kvartal!). To znači da je OMV bio spreman platiti 13.5 x neto dobit, odn. preuzeti MOL pri P/E = 13.5.

Da vidimo što to znači kada se preslika na INA-u. INA-in kapital je podijeljen na 10000000 dionica (http://www.zse.hr/default.aspx?id=10006&dionica=INA-R-A), neto dobit u prvom kvartalu je bila 596 mil. kn (http://www.ina.hr/UserDocsImages/investitori/objave/FR-1-3-2008-HRV_130508.pdf) što po dionici čini 59.6 kn (za kvartal!). Uz pretpostavljeni nastavak istog poslovanja, te isti P/E = 13.5 kod zamjene dionica (ili preuzimanja, ništa još nije sigurno) dolazimo do cifre od 3218 kn po dionici.

Možeš li izračunati PEG (Price Earning Growth) za MOL. Mislim da je to vrlo važan parametar jer pokazuje kretanje dobiti u odnosu na cijenu.

Evo PEG za INA-u: earnings growth 47,06% (Earnings 2Q07-1Q08 / earnings 1Q07-4Q07)
P/E ttm = 20,58 ( na cijenu od 2630)
PEG = 0,437

Nadalje INA je većinu svoje dobiti reinvestirala div yield 0,5%, dok je MOL većinu svoje dobiti podijelio div yield 4,4%. Da li i dalje vrijedi ponuda od 32000 HUF, nakon ove izdašne dividende ?

The nine most terrifying words in the English language are: "I'm from the government and I'm here to help" - Ronald Reagan

Gruba evalucija try #2. Erste je krajem prošle godine dao sector report za CEE Oil&Gas tvrtke. Iako je to s obzirom na burzovne i naftne turbulencije te razne druge faktore u zadnje vrijeme pomalo "bajat" materijal, ništa nas ne spriječava da ga iskoristimo za grube procjene. Kome se da ući u dublje analize, pokušaću attachirati originalni dokument, nadam se da će uspjeti (dosta je velik).

Target prices koje analitičari daju su 24800 HUF za MOL ("accumulate") te 3030HRK za INA-u ("hold"). Drugim riječima, u listopadu 2007. Erste je omjer ovih kompanija (ali u nekakvoj imaginarnoj HUF/HRK jedinici) procijenila na 8.18.

Za nekakav doublecheck (iako stalno tupim da je ovo sve grubo, grubo…), u međuvremenu je zbog krize tržišta MOL potonuo na 81% target pricea, a INA na 87% prema trenutnim tržišnim cijenama.

I sada pretpostavka, ako OMV nudi 32000 HUF po dionici MOL-a, te ako upotrijebimo gornji omjer, dionica INA-e bi bila evaluirana na 32000/8.18 = cca 3900 kn.

US took freewheeling capitalism to the limits and the wheels came off

Ivo i Polančec dobro odraditi ovaj posao na zadovoljstvo svih dioničara ali i građana jer bilo kakvo drugo rješenje postaje prevelik balast.

Svjetlane, prijatelju, mozes mi molim te pojasniti ovu recenicu i na sta se tocno odnosi ovo balast???

[/b]

Možeš li izračunati PEG (Price Earning Growth) za MOL. Mislim da je to vrlo važan parametar jer pokazuje kretanje dobiti u odnosu na cijenu.

Evo PEG za INA-u: earnings growth 47,06% (Earnings 2Q07-1Q08 / earnings 1Q07-4Q07)
P/E ttm = 20,58 ( na cijenu od 2630)
PEG = 0,437

Mogao bih, ali iz mog stava da što se INA-e tiče ništa doli 2008 Q1 nema smisla uzeti u razmatranje, odbijam iz principa. Ekonomija (i cifre koje izlaze iz nje) koja je bazirana na umjetnom limitu cijene, nije relevatna za proučavanje.

Pokušaj naše vlade da limitira cijenu benzina na 8kn je donio nešto olakšanja nama vozačima, ali je odmah bilo jasno da je taj plan neodrživ. S druge strane, ta vladina intervencija je jako zagrizla u INA-ine profite.

Ako si ipak raspoložen sam raditi analize, na ovom linku imaš osnovne povijesne MOL-ove podatke za proteklih par godina, za INA-u se sigurno i sam lako snađeš: http://www.portfolio.hu/en/trade/infopanel.tdp?rv=MOL


Nadalje INA je većinu svoje dobiti reinvestirala div yield 0,5%, dok je MOL većinu svoje dobiti podijelio div yield 4,4%. Da li i dalje vrijedi ponuda od 32000 HUF, nakon ove izdašne dividende ?

Dobro si primjetio, to je možda prva stvar koju lako ugradimo u model. Prema svim mojim spoznajama, isplata dividende po dionici treba za identičan iznos umanjiti vrijednost dionice (hard cold cash koji je izašao iz tvrtke) i tu nema puno premišljanja. Dakle lako se preračuna kome se da.

Ipak, smatram da ima većih grešaka u mojoj analizi koje bi primarno trebalo ispraviti… ima li netko podatak kolikim naftnim rezervama raspolaže MOL? Koliko sam upoznat, u svijetu se naftne kompanije (osobito one kojima je primaran upstream segment) procjenjuju upravo po naftnim rezervama. No, na ovoj materiji moram još dosta i sam poraditi, dugo toplo ljeto… 🙂

US took freewheeling capitalism to the limits and the wheels came off

Balast=gubitak vlast,nije narod lud rekao bi Kerum

Sanader: Zamjena donica Ine i MOL-a nije konačna, moguća i prodaja

Hrvatski premijer Ivo Sanader, koji u nedjelju u Austriji sudjeluje na Europa Forum Wachau, spomenuo je i razmjenu dionica između Ine i MOL-a, ističući kako je pitanje ponosa Hrvatske da bude suvlasnik jedne srednjoeuropske jake naftne kompanije.
http://business.hr/Default2.aspx?ArticleID=eb2d0e2b-897c-49fa-9154-55bb37d7073a&open=sec

Evo zaokreta

http://www.poslovni.hr/84935.aspx

Sanader o razmjeni dionica Ine i Mola

Osobno podržavam ideju o zamjeni dionica Ine i MOL-a, ali to nije konačna odluka. Mi ćemo još vidjeti što bi značila i daljnja prodaja Ine. rekao je premijer i najavio da će se konačna odluka donijeti kada se usporede oba modela.

Ono što tupim cijelo vrijeme, i sam sam sebi već dosadio :), ništa još nije odlučeno. Prodaja državnog udjela INA-e je i dalje otvorena neispisana knjiga. Jesen će biti vruća… [lol]

US took freewheeling capitalism to the limits and the wheels came off

New Report

Close