Nafta nadomak 105 dolara!
Vjerojatno je već postalo pomalo dosadno iščitavati tekstove s beskrajnim navođenjem all-time-high etikete, no kad već imamo tu (ne)sreću da živimo u vremenu u kojem se piše povijest, prostora za alternativu jednostavno – nema.
6.3.2008 6:18:22 [thumbsup][thumbsup][thumbsup]
Ajmo INA .[thumbsup][thumbsup]
[cool][thumbsup] I koje je sad opravdanje naših vrlih nazovi stručnjaka ?[lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol]
Možda sad ode gore kad se priča da će benzin brzo na 10 kuna po litri??!
taj film nećeš još gledati jedno 8 mjeseci
Možda sad ode gore kad se priča da će benzin brzo na 10 kuna po litri??![proud][rolleyes]
Nema veze cijena!!! Samo da država da injekciju onv da nastane ludilo između nijh i mola i evo nas tu di bi i trebali biti. Nedam ju ispod 4000kn[pray]
Na Mlaki će niknuti zgrade, poslovni prostori i trgovine? Piše: Iva Balen/EPEHA
Foto: Karmen Mrkić/CROPIX
RIJEKA – Umjesto prastarih postrojenja Inine rafinerije na riječkoj Mlaki u idućem desetljeću na tom bi prostoru mogla početi gradnja novih stanova, poslovnih prostora i trgovina, ukratko novog riječkog “kvarta” s raznim sadržajima koje još treba točno definirati.
Ina se, naime, s tog atraktivnog, no danas zagađenog zemljišta s pogledom na more koji se prostire na čak 11-12 hektara za dvije godine treba odseliti u svoje postrojenje u kostrenskom Urinju, nakon čega ti tereni ostaju “slobodni” za nove sadržaje.
Kako kaže riječki gradonačelnik Vojko Obersnel, postoje planovi prema kojima bi se taj prostor prenamijenio u mješovitu stambeno-poslovno-trgovačku zonu, no upozorava i kako za sve to prvo treba pričekati da Ina odseli, a zatim i da se odluči što će doista biti sa zemljištem.
– Grad može samo definirati namjenu tog područja – kaže gradonačelnik i dodaje da je Ina vlasnik tog terena.
Prije bilo kakve prenamjene, teren je prvo potrebno i sanirati, odnosno dobro očistiti od stoljetnog zagađenja.
U Ini pak kažu da još nisu razmišljali o budućnosti tog lokaliteta te da još ne znaju što će sa zemljištem. Isto tako, još nisu napravljene kalkulacije koliko će stajati sanacija terena, hoće li to odraditi Ina ili potencijalni kupac, no sigurno je da će biti prilično skup zahvat.
Inače, već je sada definirano da će južni plato Inina teritorija zauzeti riječka luka koja se planira širiti u tom pravcu. Kako kaže Bojan Hlača, ravnatelj Lučke uprave, luka će zauzeti cijeli obalni pojas, od mora do bivše Industrijske ulice do nekadašnjeg Torpeda.
– Ne mogu reći kada će se točno to proširenje i realizirati, no to je u svakom slučaju duži razvojni projekt prije kojeg su u planu dogradnja Brajdice i Zagrebačke obale – rekao nam je Hlača.
Gradonačelnik Obersnel kaže i da će jednim dijelom zemljišta na kojem je Inina rafinerija proći cesta koja će spajati Zvonimirovu ulicu s budućom prometnicom D-403. Ona, naime, treba spojiti zapadni dio luke s obilaznicom. Taj dio zemljišta,kaže Obersnel, mogao bi otkupiti Grad ili Hrvatske ceste.
Inače, Gradsko vijeće Rijeke prošle je godine donijelo odluku da Ina mora iseliti do 2010. godine, i to nakon što je više puta u okolnim naseljima izmjerena visoka koncentracija štetnih tvari.
Na jednoj drugoj temi, stavio sam file s analizama kompanija Sofijske burze (Bugarska). U veljači stoji za naftne tvrtke:
Petrol AD PET oil trading P/E 53.3 P/BV 4.2
Oil & Gas Explor. & Production AD GAZ oil & gas expl.& prod. P/E 17.5 P/BV 2.7
Nadalje je trenutačno u Sloveniji, na Ljubljanskoj burzi:
Petrol d.d. (PETG) P/E 29.4 P/BV 3.7
Istovremeno je kod nas INA daleko ispod 2BV.
Čovjek bi pomislio da kompanija nema perspektivu, da će zamrijeti promet, turizam u RH.
Ina uskoro preuzima Krajnapetrol[thumbsup][thumbsup][thumbsup][thumbsup]
Tko kaže da se Rusi šire, širi se Ina [proud]
INA preuzima Krajinapetrol
BANJA LUKA – Banjolučki “Krajinapetrol”, drugi po veličini naftni distributer u RS, mogao bi uskoro preći u ruke hrvatske kompanije INA u sklopu šireg aranžmana o rješavanju međusobnih imovinsko-pravnih pitanja.
Radna grupa Vlade RS, kako saznaju Nezavisne novine, predložila je da se 42,3 posto državnih dionica u “Krajinapetrolu” proda kompaniji INA, koja bi sa postojećih 9,7 posto udjela postala njegov većinski vlasnik. INA bi se, sa druge strane, obvezala da će zadržati sjedište poduzeća u Banja Luci, sve radnike “Krajinapetrola” i pristala na povlačenje svih tužbi protiv banjolučkog poduzeća i zahtjeva za nadoknadu štete.
Takav prijedlog jučer je skinut s dnevnog reda sjednice Vlade RS i proslijeđen Vijeći za privatizaciju RS, koji treba o njemu dati stav prije njegovog konačnog usvajanja. Vijećem za privatizaciju predsjedava premijer RS Milorad Dodik, a čini ga nekoliko ministara i čelnika republičkih institucija, te predstavnici sindikata i privredne zajednice RS. Zaključci tog tijela koji se upućuju Vladi imaju savjetodavni, a ne obavezujući karakter.
INA godinama vodi više sudskih procesa protiv “Krajinapetrola” smatrajući kako posjeduje pravo na imovinu tog distibutera obzirom da je nastao iz dijela njihove poslovne jedinice “INA Trgovina”, koji je poslije raspada Jugoslavije ostao na teritoriju RS.
INA je pravosnažnom sudskom presudom početkom prošle godine preuzela jedan poslovni prostor “Krajinapetrola” u Banj Luci. Suočena s tim problemom, Vlada RS je formirala Radnu grupu čiji je zadatak bio da pripremi prijedlog ugovora o rješavanju imovinsko-pravnih odnosa s kompanijom INA.
“Krajinapetrol” posjeduje 14 benzinskih postaja u široj banjolučkoj regiji, skladište naftnih derivata u Dervišima kapaciteta oko 4.600 tona, skladište tečnog naftnog gasa u Ramićima čiji je kapacitet oko 210 tona i terminal za istakanje goriva i gasa.
Ostali veći dioničari “Krajinapetrola”, pored Vlade, odnosno Dioničarskog fonda RS, i kompanije INA, su “Petrobard Ltd” sa Gibraltara, koji ima 25,3 posto dionica, Fond PIO sa 6,5 posto, Fond za restituciju RS 3,25 posto, te investicijski fondovi “Zepter” i “Polara” sa 2,5, odnosno 1,3 posto.