Po mojim saznanjima lock up period pocinje teci danom upisa dionica, a tkz. drugi krug bi trebao ici sistemom da se preostali (neprodani broj dionica u prvom krugu) podijeli na one koji su u prvom krugu izrazili zelju sudjelovati u drugom krugu. Znaci da nece biti nelimitiranih uplata, rezanja paketa i sl.
Jednostavno, zar ne?
Molim da mi netko pokuša objasniti cijena ine unazad tjedan dana konstantno pada a barel nafte raste na 92 dolara? dali to fondovi ruše cijenu pred radnicima koji trebaju dobiti svoje pakete pa da se onda napakiraju i izigraju narod kao i do sada.[smiley14]
Molim da mi netko pokuša objasniti cijena ine unazad tjedan dana konstantno pada a barel nafte raste na 92 dolara? dali to fondovi ruše cijenu pred radnicima koji trebaju dobiti svoje pakete pa da se onda napakiraju i izigraju narod kao i do sada.
Vrlo jednostavno igra fondova,pošto su oni jedini pravi igrači na domaćem tržištu i oni odlučuju kad će što koliko i kada rasti.
Molim da mi netko pokuša objasniti cijena ine unazad tjedan dana konstantno pada a barel nafte raste na 92 dolara?
rast cijene dionice i cijene barela su obrnuto proporcionalni jer INA ne može značajno dizati cijene goriva. zar ne?
Izgleda da će svi koji zadrže dionice INA-e godinu dana od IPO-a biti na kraju kažnjeni, a ne nagrađeni. Kako se sada čini, nećemo ovdje još dugo na zelenu granu.
Volio bih da me svake godine tako kazne[smiley1]
Molim da mi netko pokuša objasniti cijena ine unazad tjedan dana konstantno pada a barel nafte raste na 92 dolara? dali to fondovi ruše cijenu pred radnicima koji trebaju dobiti svoje pakete pa da se onda napakiraju i izigraju narod kao i do sada.[smiley14]
neki predvidjaju da ce barel nafte do americkih izbora otici do 120$… da li to znaci da mora i dionica INE porasti?
Evo kako je bilo u travnju kad su zadnji put cjene podivljale,
Vjesnik
Smanji li marže, INA gubi novac za investiranje
Zbog kronično prenapregnutog državnog proračuna teško je očekivati da će Vlada bar privremeno smanjiti trošarine na naftne derivate
ZAGREB – Još uvijek nije jasno kako Vlada namjerava obuzdati stalna poskupljenja goriva zbog ponovno rekordnih cijena nafte, što je prošli tjedan na sjednici Gospodarsko socijalnog vijeća najavio premijer Ivo Sanader.
Prema njegovim riječima, Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva dobilo je zadaću promijeniti pravilnik o formiranju cijena goriva. »Ta promjena omogućit će Upravi Ine da se ne dižu cijene svaki tren kao rezultat lančane reakcije svjetskog rasta cijena«, rekao je Sanader.
Međutim, u Ministarstvu gospodarstva kažu da ne znaju kakve se promjene pravilnika mogu očekivati i kada jer još analiziraju razne mogućnosti da bi se moglo ublažiti poskupljivanje goriva.
»Situacija je izuzetno složena, a prostor za promjene jako sužen jer je najveći dio ulaznih troškova koji utječu na cijene derivata izvan naše kontrole«, kažu u Ministarstvu misleći prije svega na ponovo rekordno visoke svjetske cijene nafte.
Ilustriraju to podatkom da je cijena tone benzina na za Inu referentnom mediteranskom tržištu prošli tjedan za samo četiri dana porasla čak za 45 dolara, a eurodizela s 538 na 577 dolara.
Osim ponovnog produljivanja roka za usklađivanje cijena sa sedam na 14 dana, jedna od mogućih promjena moglo bi biti novo smanjivanje uvozne carine u formuli za određivanje cijene goriva, već znatno smanjene početkom ove godine. Do kraja prošle godine po formuli se mogla uračunati maksimalno dopuštena carinu na uvoz naftnih derivata od 14 posto, što je od 1. siječnja po naputku Ministarstva gospodarstva smanjeno na 4,2 posto, koliko se plaća na uvoz derivata iz EU-a.
Sada u Ministarstvu razmišljaju o novom smanjivanju udjela carine u formuli jer je iz Rumunjske i Bugarske dopušten bescarinski uvoz, a najviše se, prema njihovim podacima, uvozi iz Mađarske i Rumunjske. Ali kad bi se u izračunu cijena dopuštena carina od 4,2 posto čak potpuno ukinula, to bi vrlo malo utjecalo na maloprodajne cijene goriva, kažu u Ministarstvu.
Zbog kronično prenapregnutog državnog proračuna teško je očekivati da će Vlada, kao što to rade u drugim tranzicijskim državama, barem privremeno smanjiti trošarine na naftne derivate kako bi se smanjila njihova vrtoglava poskupljenja.
Zato većina stručnjaka smatra da će, ako svjetske cijene nafte nastave rasti (OPEC i trgovci očekuju rast prema 80 do 100 dolara po barelu), Ina zbog toga morati smanjiti svoje marže. Međutim, pitanje je neće li to ugroziti njezina nužna velika ulaganja. Prije svega u modernizaciju zastarjelih rafinerija, kako bi sva goriva zadovoljavale europske standarde kvalitete, u što bi do 2010. trebalo uložiti oko 4,5 milijardi kuna. Unatoč tome, u Ini nisu htjeli komentirati Sanaderove najave uz objašnjenje da još ništa nije definirano. Sličan odgovor dobili smo i iz Inina strateškog partnera MOL-a. Stručnjaci, međutim, sumnjaju da će Mađari dopustiti eventualno ukidanje tržišnog određivanja cijena jer bi to obezvrijedilo njihovo ulaganje. No, s druge strane, očekuje se da će biti prilično popustljivi, jer su zainteresirani da postanu većinski vlasnik Ine.
»Pravilnik o određivanju cijena goriva morat će se što prije izmijeniti i zbog tehničkih problema kod korištenja formule, jer su od 1. siječnja uvedeni novi standardi kvalitete goriva, pa se mijenjaju kotacije na stranim tržištima«, kaže pomoćnik ministra Željko Tomšić.
»Sanader nam je na GSV-u najavio izmjene pravilnika ovaj tjedan, pa ćemo, ako to ne napravi, zatražiti objašnjenje«, kaže predsjednik Nezavisnih hrvatskih sindikata Krešimir Sever. Prema njegovim riječima, pro
rast cijene dionice i cijene barela su obrnuto proporcionalni jer INA ne može značajno dizati cijene goriva. zar ne?
Ne bi se baš složio kolega,pretpostavljam da su rabati uvijek isti za naftne kompanije,a što se tiče cijene goriva ona raste kako raste i cijena nafte.Dakle veća cijena isti rabat na veću cijenu posljedica veća zarada.
Nova vlada,nova nada!Najjači mi je bio SDP unazad nekoliko godina,na izborima prodavali med i mlijeko,socijalu umirovljenicima,a kad su dobili izbore prvo što su napravili linić je masovno slao firme u stečaj-radnike na burzu,a Mato Crkvenac ni više ni manje NEGO PODIGAO CIJENU benzina za 25%.To mu nisam mogao nikako zaboravit,ali me sad stalno proganja ta misao kako bi sad kad sam dioničar INE takvo poskupljenje dobro došlo mom portfelju…[smiley1]Pričam to iz mog iskustva tj. nakon ovih izbora koji su vrlo blizu imat ćemo sasvim novu situaciju ,bez obzira tko pobijedi..,Kao i obično kod nas se uvijek mora prije dogodit nekakva sapunica ala Santa Barbara,ali to me neće pokolebat da prodam ovu dionicu…očekujem od nje puno,puno više….[smiley2][smiley2][smiley2]
I još nešto.Nakon prodaje dionica radnicima država prestaje biti većinski vlasnik,a onda će biti sasvim druga priča između ostalog i oko određivanja cijena nafte i plina.Čvrsto sam uvjeren da će Uprava,Mol i ostali zainteresirani inzistirati na slobodnom određivanju cijene,a pogotovo na tome da se parazitima poput Petrokemije i drugih uvedu realne tržišne cijene plina,a država će se postaviti kao i u slučaju HT-a,tj. zadovoljit će se dividendom.