INA: Skuplje gorivo, osim supera 95 i plavog dizela
ZAGREB – Hrvatska naftna tvrtka INA izvijestila je danas da će od ponoći povisiti maloprodajne cijene naftnih derivata između 0,1 i 2,2 posto, osim supera 95 i plavog dizela, koji će iduća dva tjedna zadržati sadašnju cijenu.
Od 3. do 16. travnja na Ininim benzinskim postajama eurosuper 95 prodavat će se po cijeni od 8 kuna po litri, što je poskupljenje za 0,1 posto ili jednu lipu.
Litra supera plus 98 stajat će 8,25 kune, što je za 1,2 posto ili 10 lipa više nego do sada.
Eurodizel će poskupjeti za 1,9 posto i umjesto sadašnjih 7,01 stajat će 7,14 kuna.
Litra dizela stajat će 7 kuna, odnosno 2,2 posto više.
Porast će i cijena loživog ulja – ekstra lakog za koje će nakon ponoći biti potrebno izdvojiti 4,45 kuna ili 1,1 posto više nego do sada.
Nepromijenjene ostaju cijene supera 95 od 7,75 i plavog dizela od 4,05 kuna.
Cijene naftnih derivata, po Pravilniku o utvrđivanju cijena naftnih derivata, mogu se mijenjati svaka dva tjedna ovisno o cijenama na mediteranskom tržištu i tečaju dolara.
Eurodizel će poskupjeti za 1,9 posto i umjesto sadašnjih 7,01 stajat će 7,14 kuna.
A zasto se mi tu fino ne skupimo, platimo si jedan tanker (za pocetak) da nam recimo na benzinskoj pumpi u Venezueli natoci goriva do vrha, dofuramo to sim, zdilamo i:
1) em bi zaradili masno
2) bili bi drasticno jeftiniji od konkurencije
3) zabavili bi se dobro u Venezueli [smiley2]
A da ne velim koja je tek cijena da gorivo kupis na veliko a ne na pumpi (Iran je jos jeftiniji)
A zasto se mi tu fino ne skupimo, platimo si jedan tanker (za pocetak) da nam recimo na benzinskoj pumpi u Venezueli natoci goriva do vrha, dofuramo to sim, zdilamo i:
1) em bi zaradili masno
2) bili bi drasticno jeftiniji od konkurencije
3) zabavili bi se dobro u Venezueli
A da ne velim koja je tek cijena da gorivo kupis na veliko a ne na pumpi (Iran je jos jeftiniji)
Kaj bi onda INA radila?
Lajos Alács: Da Mol ima većinu, bila bi veća cijena Inine dionice
Modernizacija Ine nije samo obnova rafinerija već i mreže crpki, kaže izvršni direktor Sektora strategije i razvoja poslovanja grupe Mol
Uoči razdjeljivanja dodatnih sedam posto dionica Ine njenim sadašnjim i bivšim zaposlenicima, te bliženja lock-up perioda, nakon kojeg će Mol moći dodatno okrupniti vlasnički paket u Ini, o mađarskim planovima s hrvatskom naftnom kompanijom razgovarali smo s Lajosem Alácsom, članom Uprave Mola i izvršnim direktorom Sektora strategije i razvoja poslovanja grupe Mol.
Zašto je Mol stavio veto na odluku o Ininu smanjenju udjela u Adria LNG konzorciju?
Mol nije uložio veto već je zatražio detaljnije objašnjenje zašto bi Inin udio u Adria LNG konzorciju trebao biti smanjen sa 22 na samo 10 posto, kada Ina ne samo što je vodeća hrvatska naftna i plinska kompanija, već je i investirala u LNG projekt. Zahtjev je primljen s razumijevanjem od strane Inina većinskog vlasnika, hrvatske Vlade. Mi želimo stvarati vrijednost u Ini, a ne rasipati postojeće vrijednosti. MOL vjeruje u važnost LNG projekta i podržava Inino sudjelovanje u njemu zato što projekt ima potencijal stvaranja vrijednosti u najboljem interesu Ininih dioničara.
Bliži se lock up period nakon kojeg Mol može okrupnjivati udio u vlasništvu Ine. Na koji način to planirate učiniti?
Mol je u potpunosti podržao inicijalnu javnu ponudu (IPO) Ininih dionica budući da njihovim uvrštenjem na Zagrebačku i Londonsku burzu poslovanje postaje transparentnije, a tvrtka odgovornija prema dioničarima, čime dugoročno postaje učinkovitija i profitabilnija. Takvo je bilo i naše osobno iskustvo kao Grupe koja je u 100-postotnom privatnom vlasništvu i koja je lider u središnjoj i istočnoj Europi. Iako Zakon o privatizaciji Ine predviđa određene korake, ipak još nisu utvrđeni svi detalji, a to je nešto o čemu se još moramo dogovoriti. Već smo više puta javno rekli da Mol želi veći udio u Ini, ali to nije samo zato da bismo imali veću moć. Razlozi su isključivo poslovne prirode. Ina bi s Molom kao većinskim dioničarem mogla raditi mnogo bolje, što znači da bi se i cijena dionica Ine mogla znatno povećati. To je u interesu svih Ininih dioničara.
Postoje spekulacije da već sada mnogi kupuju ili već jesu kupili dionice kako bi ih preprodali Molu. Kako to komentirate?
Nemam komentara jer Mol ne može imati uvid u namjere malih dioničara Ine.
Hoćete li kupovati dionice Ine na burzi ili ćete se o daljnjoj prodaji njena udjela pokušati direktno pogoditi s hrvatskom Vladom?
Sve su opcije otvorene. Smatramo da je Ina vrlo kvalitetna tvrtka i želimo imati i veći udio u njoj od postojećih 25 posto.
Kako komentirate ulazak Zarubježnjefta u vlasništvo Rafinerije Bosanski Brod, koja je direktna konkurencija Rafineriji nafte Sisak?
Konkurencija na tržištu ojačala je i Mol i zato je i više nego dobrodošla. Čvrsto vjerujemo da ulazak Zarubježnjefta u Bosanski Brod neće ugroziti sisačku rafineriju ako se modernizacija i Ine i sisačke rafinerije bude odvijala prema potrebnoj dinamici.
Mađarski su članovi Uprave Ine i sami nedavno komentirali kako se modernizacija hrvatskih rafinerija mora ubrzati. Što se radi na tome?
U cijeloj Europi postoji velika potražnja za kvalitetnim gorivom koji proizvode naše dvije rafinerije. Mogli bismo ga prodati za višu cijenu od one po kojoj ga prodajemo Ini, no mislimo da je naša dužnost kao strateškog partnera pomoći Ini dok stupanj moderniziranosti rafinerija ne dopusti podmirivanje njenih potreba. I zbog toga smo zagovornici modernizacije rafinerija u Sisku i Rijeci bez čega je budućnost Ine problematičnija.
Alien:
”
A zasto se mi tu fino ne skupimo, platimo si jedan tanker (za pocetak) da nam recimo na benzinskoj pumpi u Venezueli natoci goriva do vrha, dofuramo to sim, zdilamo i:
1) em bi zaradili masno
2) bili bi drasticno jeftiniji od konkurencije
3) zabavili bi se dobro u Venezueli
A da ne velim koja je tek cijena da gorivo kupis na veliko a ne na pumpi (Iran je jos jeftiniji)
”
Kaj bi onda INA radila?
S tak punim dzepovima nemrem ti opisat kak bi me bolio djon kaj bi Ina radila [smiley2]
S tak punim dzepovima nemrem ti opisat kak bi me bolio djon kaj bi Ina radila [smiley2]
A daj nemoj biti takav!
Alien:
”
S tak punim dzepovima nemrem ti opisat kak bi me bolio djon kaj bi Ina radila [smiley2]
”
A daj nemoj biti takav!
Kakav? Mislis ko INA da me boli djon za sve? Ja ti volim reciprocitet jako kolega [smiley2]. Usput odi na https://www.cia.gov/cia/publications/factbook/ pa usporedi koliko nafte vadi HR a koliko SLO i onda mi probaj suvislo objasniti zasto mi imamo skuplje gorivo neg Slovenci (mozes komotno i Austriju uzet za usporedbu)
Kakav? Mislis ko INA da me boli djon za sve? Ja ti volim reciprocitet jako kolega [smiley2]. Usput odi na https://www.cia.gov/cia/publications/factbook/ pa usporedi koliko nafte vadi HR a koliko SLO i onda mi probaj suvislo objasniti zasto mi imamo skuplje gorivo neg Slovenci (mozes komotno i Austriju uzet za usporedbu)
To ni meni nije jasno. Hrvatska ima najskuplje gorivo u regiji (SLO, SRB, BiH, CG, MAK).
To ni meni nije jasno. Hrvatska ima najskuplje gorivo u regiji (SLO, SRB, BiH, CG, MAK).
A mislim da se slazemo da je kvaliteta Ininog goriva losija (x analiza i clanaka je to dokazalo) i od Tifona i od OMV-a a bogami i od Slovenaca. Dakle deru nas ko sansku kozu, prodaju nam price i bajke ko neki dan Dragicevic da ak se ovak nastavi da mogu zatvorit firmu za 5 godina. Rafinerije su mogli do sad modernizirat vec x puta i podici kvalitetu ali zasto bi netko trosio novce za modernizaciju doklegod si odredjeni krug moze davat masne place, a raja u vecini drzave bas nema izbora pri kupovini (dakle, trziste osigurano). Kao dionica su krasna stvar i zaradio sam nesto, no ko firma su otpad zesci. Da drzava ne stoji iza njih i da su liberalizirali trziste (za tu pricu Shell vec odavno ima spremnu lovu za gradnju pumpi) Inu bi stranci pomeli takvom brzinom da bi to bilo grdo za gledati. Ja preferiram kupovat hrvatsko no ne bas pod svaku cijenu i ne srot.