Cartmanne, kod ovih pokazatelja i pri svojim komentarima stalno zanemaruješ jednu jako bitnu činjenicu. A to je da je INA još uvijek državna firma i da kao takva služi kao socijalna ustanova mnogim granama privrede u Hrvatskoj.
To ti potvrđuje i nalaz agencije za zaštitu tržišnog natjecanja kojim se od države traži da INI plati njene gubitke na plinskom biznisu, odnosno da zaštiti njenu konkuretnost, a ljetos smo svjedočili i ograničenju cijene supera 95 a ribare i poljoprivrednike da i ne spominjem.
Gubljenjem utjecaja države, tj njenom daljnjom privatizacijom otvara se ogroman prostor za rast profita.
S ovolikim prihodima njen EPS bi bio minimalno 220, ako usporediš odnos prihod profit kod konkurenta, a time bi i njen EPS bi u razini konkurenta pri sadašnjoj cijeni dionica.
Ako tomu dodamo i njene podcijenjene rezerve itekako se otvara prostor za još veći rast.
Prihod Ine je oko 22 mlrd kuna, ako usporedimo odnos prihod/profit kod ostalih (privatiziranih) naftnih kompanija vidjet ćemo da on ne ide ispod 10%, što bi u slučaju ine pri cijeni od 3000 kuna dalo P/E od 13,6.
Naravno da je ova procjena okvirna, i da ovisi i o strukturi proizvodnje, vlastite nafte, plin, maloprodaja, ali Ina
po svim tim pokazateljima ne odudara od prosjeka naftne industrije, naprotiv!
Drzava je INI i majka i maceha, npr. sjecas se kad je “zbog sigurnosti” bio zabranjen prijevoz “zapaljivih energenata” cestama i time sprijecen dovoz goriva u BIH? Nema to veze s sigurnoscu, to je bio znak da se nece dopustiti nikom da ugrozi poziciju INE na trzistu BIH. 75% iznosa u cijeni goriva su porezi, cestarine i ostali nameti, gubitak INE na tom polju nije bio znacajan. Jedini gubici su na podrucju zemnog plina gdje Petrokemiji, HEPu i Plivi prodaju tako reci ispod cijene, ali s druge strane kucanstvima (montmontazinom montcogimu i sl.) ne prodaju ispod cijene vec s profitom, s tim da ne treba zaboraviti kako cca. 40% zamnog plina dolazi iz INInih busotina. Ok, do nedavno su dobar dio plina bili prisiljeni prodavati talijanima, ali od ove godine se i to promjenilo. Gubili jesu, ali to nisu nikavi znacajni iznosi, ako pretjeramo 5x mozemo dodati 5kn na EPS.
A kad smo vec kod susjeda talijana prije no sto ih bacimo u fojbe pogledajmo njihovu INU – ENI, koji ima promet od 112.34 milijarde dolara, sto iznosi 151.72 dolara po dionici, a dionica se trguje za 64 dolara. U pravu si kad kazes da profitabilnost INE nije u rangu s slicnim kompanijama, ali INU jos ceka skupo moderniziranje rafinerija, a i bez toga joj je 130kn EPS plafon. 4000kn/130kn=30, a kako se drzim Warren Buffettove “i kad kupujes jednu dionicu razmisljaj kao da kupujes cijelu kompaniju”, da imam u djepu 40 milijardi tesko da bi ih se odlucio dati za 1.3 milijarde godisnjeg profita.
Dobit ine vrlo lako se presloži samo kad dođe večinski vlasnik!
Naftaplin imao dobit u devet mjeseci 250 mil. $! Dobra organizacija i preslagivanje može odmah godišnje smanjiti troškove 100 mil. $.
Nalazišta u Siriji i Egiptu VRLO IZDAŠNA!
Sada gledajte pošto se trže MOL, OMV, Petrol?
Vrlo vrlo solidna dionica, uz sve trenutačne slabosti!
Barem 10X bolja od Plive koja je upropaštena! Pogledajte Krku Novo Mesto!
Radujte se i skupljajte!
Za fondove ima vrlo malo, a FONDOVA PUNO![smiley1]
Drzava je INI i majka i maceha, npr. sjecas se kad je “zbog sigurnosti” bio zabranjen prijevoz “zapaljivih energenata” cestama i time sprijecen dovoz goriva u BIH? Nema to veze s sigurnoscu, to je bio znak da se nece dopustiti nikom da ugrozi poziciju INE na trzistu BIH. 75% iznosa u cijeni goriva su porezi, cestarine i ostali nameti, gubitak INE na tom polju nije bio znacajan. Jedini gubici su na podrucju zemnog plina gdje Petrokemiji, HEPu i Plivi prodaju tako reci ispod cijene, ali s druge strane kucanstvima (montmontazinom montcogimu i sl.) ne prodaju ispod cijene vec s profitom, s tim da ne treba zaboraviti kako cca. 40% zamnog plina dolazi iz INInih busotina. Ok, do nedavno su dobar dio plina bili prisiljeni prodavati talijanima, ali od ove godine se i to promjenilo. Gubili jesu, ali to nisu nikavi znacajni iznosi, ako pretjeramo 5x mozemo dodati 5kn na EPS.
A kad smo vec kod susjeda talijana prije no sto ih bacimo u fojbe pogledajmo njihovu INU – ENI, koji ima promet od 112.34 milijarde dolara, sto iznosi 151.72 dolara po dionici, a dionica se trguje za 64 dolara. U pravu si kad kazes da profitabilnost INE nije u rangu s slicnim kompanijama, ali INU jos ceka skupo moderniziranje rafinerija, a i bez toga joj je 130kn EPS plafon. 4000kn/130kn=30, a kako se drzim Warren Buffettove “i kad kupujes jednu dionicu razmisljaj kao da kupujes cijelu kompaniju”, da imam u djepu 40 milijardi tesko da bi ih se odlucio dati za 1.3 milijarde godisnjeg profita.
Zaboravljaš da MOL već ima 25% Ine, udio koji ga je koštao samo 3,68 mrld kuna. Dakle treba se još isprsiti samo za 20 mrld kuna da bi dobio naftu u vrijednosti 206 milijardi kuna ( bez prihoda iz ostalih djelatnosti kojima se Ina bavi )
Vidiš da ja imam te novce mislim da bi mi se isplatilo kupiti INU. Čak i kad bi je platio 23,68 mrld kuna.
Što kažeš? Kakva mi je računica?
Ne smijem ni pomisliti kako bi izgledala ova moja računica pri cijeni barela od 100 ili 200 USD?A nemoj zaboraviti da će Ameri dići cijenu barelu kad im bude odgovaralo ( “branderburška skupina” )
Howgh
Ja ne mogu pohvatati tolike brojke kao Kucilo pa ću se kroz pjesmu izraziti:
Sada gledajte pošto se trže MOL, OMV, Petrol?
Pošto se trže MOL, OMV i Petrol?
Zaboravljaš da MOL već ima 25% Ine, udio koji ga je koštao samo 3,68 mrld kuna. Dakle treba se još isprsiti samo za 20 mrld kuna da bi dobio naftu u vrijednosti 206 milijardi kuna ( bez prihoda iz ostalih djelatnosti kojima se Ina bavi )
Vidiš da ja imam te novce mislim da bi mi se isplatilo kupiti INU. Čak i kad bi je platio 23,68 mrld kuna.
Što kažeš? Kakva mi je računica?
Ne smijem ni pomisliti kako bi izgledala ova moja računica pri cijeni barela od 100 ili 200 USD?A nemoj zaboraviti da će Ameri dići cijenu barelu kad im bude odgovaralo ( “branderburška skupina” )
Po kojoj cijeni si racunao barel i koliko barela?
Još jedna lijepa pjesmica, da nije sve u “teškom” tonu nešto za senzibilniju mladež:
Mislim, danas nije vrijeme za rasprave već za pjesmu, piće i izlaske, za one koji to mogu.
Tako je.
Uostalom, pustite MOL na miru. Ljudi rade svoj posao.
Oni kupe malo Ine, OMV (koji vec ima udjel u MOLu) kupi jos malo MOLa – i eto nas opet u Austro-Ugarskoj.
Samo je pitanje tko ima vise para od nafte; MOL (Rusi) ili OMV (Arapi)?
Još jedna lijepa pjesmica, da nije sve u “teškom” tonu nešto za senzibilniju mladež: Vaš link Mislim, danas nije vrijeme za rasprave već za pjesmu, piće i izlaske, za one koji to mogu.
Složio bi se sa vama kolega ..
nije vrjeme za raspravu već za izlazak i poneko piće , a bogami i pokoju trebicu .. hehe
i ja sam malo zbunjen i ošamućen ….
K tome, Bosancima je trebalo 400 godina da se prikljuce… Tako i sada Enegopetrol zadnji stize u sretnu obitelj
Jedino me muce boje. Habsburgovci su bili crno-zuti. OMV je zelen, MOL crven, a INA plava.
Mozda su to Austrijske Alpe, Hrvatski Jadran i Madzarski gulas/kulen.
Jel’ Energopetrol mozda zuti, pa da imamo sve osnovne boje?