Prognozu za cijenu INE je teško dati, ovisi o tome kako će se odmah u ponedjeljak na otvaranju posložiti
K\P.
Evo moje slobodne prognoze za neke druge dionice do kraja godine: ATPL oko 400, DLKV oko 150, IGH 900 – 1000, INGR – ne bih davao prognozu jer posjedujem puno, BLJE oko 100, LEDO 6000, uglavnom na mnogim dionicama bi se trebao izgraditi novi "plato" vrednovanja i nova potpora. Neke će narasti drastično, neke će stagnirati, a ima i onih koje će pasti u manjim postotcima.
deblokirana INA=likvidnostI=rast
27.4 .2011———16.12.2011. INDEKS
crobex 2232,82 ———1.754,23——-78,57 PAD 21,43%/ostale dioinice i više_iNA mirovala/
INA 4.200—————? taj upitnik =3.293
dakle,da se trgovalo INOM valjda bi ona kao i sve ostalo išla po narodnoj kud svi turci tu i mali Mujo.
I ovo bi bilo pučkoškolski.
Tko je unutra blokiran saćuvao je 25% u odnosu na nas nesretnike koji je nemamo.
Ali sutra to može izgoriti,a može se i umnožiti,a na to ne možemo utjecati mi već oni gore tj.
MOL,mirovinci i hrvatska država.
Varijanta 1
Mol je blizu ulaska u raj tj.do 50% +1 dionica i vjerovatno nastavlja sa kupnjom.Dao Bog.
Tada bi cijena trebala biti preko 4.000 kn.Mislim da je to jako dobra.Nova likvidnost donosi rast
svih dionica na ZSE.
Varijanta 2
Država i mirovinci postupaju uobičajeno kao veleizdajnic malih dioničara i omogućuju MOLu
da se dočepa tih 50%,bez da se kilavi na burzi i to se riješava u blok transakciji.
E tada smo izvisili,cijena dionice pada,ali to bi se trebalo saznati tek za koji dan pa bi ipak
trebali rasti do tada,a onda nazad u ponor sve dionica,a INA naročito.
Varijanta3
Putin na bjelom konju/Gazprom/kupuje sve u šesnaest i dionica ide u nebo5.500 do 6000 kn dok se
ne skupi dovoljan broj da ni država,a ni MOL ne mogu imati više od 50% pa se za izglašavanje bitnih
odluka moraju dogovoriti MOL i država,a ako se ne dogovore, odlučivati će Putin kome će dati za pravo,kao što je radio Friščić u predhodnoj vladi,naravno i manjinci.Ako se to dogodi idemo u ludi
rast do Nove godine.
I zato će kešoljupci krenuti kupnju,a već se to vidjelo i u petak na kraju trgovanja pa ćemo rasti
bez ubzira što se dogodilo sa INA .Što cijena INE bude viša rasti ćemo više.
Na ZSE će teći med i mlijeko,a vama vlasnicima INE želim da teče med od kadulje i punomasno
kozje mlijeko!
jedno pitanjce. negdje sam procitao u ZPDD-u da preuzimatelj na onu ponudjenu javnu cjenu, u ovom slucaju 2800kn, mora isplatiti onim dionicarima koji su pristali na tu ponudu razliku u cjeni ako se poslje ispostavi da je taj isti ponudjac kupovao i po vicim cjenama tu istu dionicu.
jesam li ja to dobro shvatio i dali se to onda isto odnosi na one koji su im prodali po onoj zadnjoj ponudi ili sam ja nesto zabrijao [smiley]
Ne mora, jer je prošlo više od godine dana .
I zato je ‘ADZ uštopao i blokirao trgovanje, a fol branili lijepu našu…..
Predotvaranje od 09:30 do 14:00.
lp
Nekom nije stigao novac, pa svi moramo čekati popodne ?
Zanimljiv dio iz današnjeg Jutarnjeg, otvoreni intervju sa Samodolom:
"Vrhunac svega je da već 2002. godine imate poznatu situaciju sa pitanjem Sirije i planiranog dotoka nafte sa tamošnjih polja, koja uopće nije bila prikazana u ponudi. Tko je bio za to zadužen? Oni koji su imali podatke, a to su ljudi u Ini koji su znali što se događalo na terenu. Pitanje je što je tada prezentirano. Ako imate situaciju da je Sirijsko nalazište na kojemu su istraživanja već bila potvrđena i koje je bilo spremno za eksploataciju tada vrijedilo 20 milijardi dolara, od čega se znalo da Ini ide polovica, a da se četvrtina Ine prodavala za 505 milijuna dolara, postavlja se pitanje tko je sjedio na tim informacijama. One uopće nisu bile ponuđene na uvid investitorima. Istovremeno znamo da je vlasnik susjednog polja u Siriji bio Mol čija su istraživanja bila neuspješna. A kada nastavite istragu dođete do toga da su ljudi koji su tada bili na tim poslovima u Ini (Naftaplinu) kasnije završili kao zaposlenici Mola."
Objavljeno u Nacionalu br. 371, 2002-12-24
POZADINA POTPISIVANJA SPORAZUMA S MMF-OM
Vlada je potpisala štetan sporazum s MMF-om samo zato da proda Inu
Nepovoljni stand by aranžman s MMF-om koji je Hrvatski sabor ratificirao u prošlu srijedu razbio je sve iluzije o uspješnosti gospodarske politike Vlade Ivice Račana
Novi stand-by aranžman s Međunarodnim monetarnim fondom razbio je sve iluzije o uspješnosti gospodarske politike Račanove vlade.
Uvjeti na koje je pristala Vlada na dramatičan su način potvrdili da Račanov kabinet nema vlastiti gospodarski program i da nema snage sam provesti neophodne reformske zahvate.
Činjenica da je Vlada u izbornoj godini bila prisiljena sama staviti oko vrata MMF-ovu financijsku omču najbolje pokazuje u kakvoj se bezizlaznoj situaciji našla: morala se obvezati na donošenje krajnje nepopularnih mjera, kao što su praktički zamrzavanje plaća, nova otpuštanja, donošenje novog, antiradničkog zakona o radu u kojemu se smanjuje otkazni rok i otpremnine, na financijske restrikcije poput zabrane davanja novih jamstava za kredite.
HSS se protivio prodaji Ine ali nakon što je to postalo dio sporazuma s MMF-om za koji su glasali i HSS-ovi zastupnici, morat će pristati na prodaju najveće hrvatske kompanijeVlada je, tvrde ekonomski stručnjaci koje je konzultirao Nacional, pristala na sve te grozne uvjete isključivo zbog toga da osigura ostanak na vlasti.
Novi stand-by sporazum Vlada, naime, nije potpisala jer je on od nacionalnog interesa i značaja, nego zato da dobije carte blanche za daljnje zaduživanje u inozemstvu pod koliko-toliko prihvatljivim uvjetima.
I, što je možda još važnije, da u sljedeća tri mjeseca proda 25 posto dionica “Ine”, najvrednije hrvatske tvrtke u državnom vlasništvu.
Zakon je izglasan u Hrvatskom Saboru 2002. a potpisao ga je Zlatko Tomčić .
[/quote]
HRVATSKI SABOR
696
Na temelju članka 88. Ustava Republike Hrvatske, donosim
ODLUKU
O PROGLAŠENJU ZAKONA O PRIVATIZACIJI
INA – INDUSTRIJE NAFTE d.d.
Proglašavam Zakon o privatizaciji INA – Industrije nafte d.d., koji je donio Hrvatski sabor
na sjednici 19. ožujka 2002.
Broj: 01-081-02-1301/2
Zagreb, 26. ožujka 2002.
Predsjednik
Republike Hrvatske
Stjepan Mesić, v. r.
ZAKON
O PRIVATIZACIJI INA – INDUSTRIJE NAFTE d.d.
Članak 1.
Ovim se Zakonom uređuje privatizacija INA – Industrije nafte d.d. (u daljnjem tekstu:
INA d.d.).
Članak 2.
INA d.d. je vertikalno integrirano poduzeće koje zajedno s ovisnim društvima kapitala u
svom isključivom vlasništvu čini INA grupu.
Članak 3.
Ovisna trgovačka društva članice INA grupe i sve ostale dionice i udjeli u vlasništvu INE
d.d., neće se posebno privatizirati na temelju ovoga Zakona. Tim dionicama i udjelima
sukladno važećim propisima i ograničenjima iz ovoga Zakona raspolaže INA d.d.
Postupak privatizacije
Članak 4.
(1) Privatizacija INE d.d. provest će se:
1. prijenosom bez naknade 7% dionica hrvatskim braniteljima i članovima njihovih
obitelji,
2. prodajom do najviše 7% dionica zaposlenicima i ranije zaposlenima u društvima koja
čine INA grupu (u daljnjem tekstu: zaposlenici), pod posebnim pogodnostima koje će utvrditi
Vlada Republike Hrvatske,
3. prodajom do najviše 25% plus jedna dionica strateškom ulagatelju,
4. prodajom najmanje 15% dionica u postupku javne ponude sukladno propisima koji
uređuju izdavanje i promet vrijednosnih papira, i to:
– hrvatskim državljanima, uz pravo prvenstva, pogodnostima i pod uvjetima koje će
utvrditi Vlada Republike Hrvatske prilikom uvrštenja dionica INE d.d. na službenu kotaciju,
– domaćim pravnim osobama i stranim ulagateljima, bez prava prvenstva i posebnih
pogodnosti prodajom putem javne ponude,
5. prodajom ili zamjenom preostalog dijela dionica sukladno tržišnim prilikama
strateškom ulagatelju ili na tržištu kapitala na temelju odluke Vlade Republike Hrvatske i uz
prethodnu suglasnost Hrvatskoga sabora,
6. iz preostalog dijela dionica izuzet će se potreban broj dionica za naknadu bivšim
vlasnicima.
(2) Republika Hrvatska zadržava vlasništvo nad 25% plus jedna dionica INE d.d., koja će
se privatizirati na temelju posebnog zakona nakon prijama Republike Hrvatske u članstvo
Europske unije.
(3) Postotci dionica navedeni u stavku 1. i 2. ovoga članka utvrđuju se u odnosu na
temeljni kapital INE d.d. prije pokretanja privatizacije na način propisan u stavku 1. točki 1.
do 4. ovoga članka.
(4) Redoslijed i dinamiku privatizacije iz stavka 1. točke 1. do 4. ovoga članka utvrđuje
Vlada Republike Hrvatske uz suglasnost Hrvatskoga sabora s tim da će se prodaja dionica iz
stavka 1. točke 2. ovoga članka obaviti nakon prve prodaje dionica u postupku javne ponude.
Prihodi dionica INE d.d.
Članak 5.
(1) Dividenda ostvarena na temelju dionica u vlasništvu Republike Hrvatske prihod je
državnog proračuna.
(2) Nije prihod državnog proračuna dividenda ostvarena od dionica koje će biti u smislu
odredbe članka 4. stavka 1. točke 1. ovoga Zakona prenesene bez naknade.
Prodaja dionica strateškom ulagatelju
Članak 6.
(1) Vlada Republike Hrvatske donosi odluku o broju dionica koje se u smislu članka 4.
ovoga Zakona prodaju strateškom ulagatelju, provodi postupak prodaje, izbor strateškog
ulagatelja i zaključuje ugovor o prodaji.
(2) Prodaja dionica se provodi prikupljanjem ponuda. Poziv za sudjelovanje u postupku
prodaje mora se dostaviti najmanje trojici mogućih ponuditelja koji su u prethodno
provedenom postupku na temelju javnog poziva iskazali svoj interes da postanu strateški
ulagatelji INE d.d.
(3) Strateški ulagatelj može biti jedna ili više pravnih osoba koje obavljaju gospodarsku
djelatnost vezanu za proizvodnju, preradu i prodaju nafte i plina i koje istovremeno
preuzimaju solidarnu odgovornost za uredno ispunjenje svojih ugovornih obveza.
(4) Ugovor o prodaji dionica sklapa se između Republike H
Zaštita interesa i sigurnosti Republike Hrvatske
Članak 10.
(1) Za vrijeme dok je Republika Hrvatska vlasnik 50% i više dionica INE d.d., INA d.d.
odnosno njezina tijela mogu samo uz suglasnost Vlade Republike Hrvatske donositi odluke,
odnosno sklopiti pravne poslove ili poduzeti pravne radnje koje se odnose na prodaju,
odnosno zajedničko ulaganje čija vrijednost prelazi vrijednost 3% imovine INE d.d.
(2) Za vrijeme dok je Republika Hrvatska vlasnik 25% i više dionica INE d.d., Vlada
Republike Hrvatske može donijeti odluku da INA d.d. odnosno njezina tijela mogu samo uz
suglasnost Vlade Republike Hrvatske donositi odluke, odnosno sklopiti pravne poslove ili
poduzeti pravne radnje koje se odnose na prodaju, odnosno zajedničko ulaganje čija
vrijednost prelazi vrijednost 25% imovine INE d.d.
(3) Vlada Republike Hrvatske može sa strateškim ulagateljem sklopiti ugovor o načinu
korištenja prava glasa iz dionica INE d.d. kojih je vlasnik Republika Hrvatska i načinu
korištenja prava iz stavka 1. i 2. ovoga članka. Tim ugovorom se na treće osobe ne mogu
prenijeti ovlaštenja Vlade Republike Hrvatske iz stavka 1. i 2. ovoga članka i pravo glasa iz
dionica INE d.d. kojih je vlasnik Republika Hrvatska.
(4) Za vrijeme dok je Republika Hrvatska vlasnik 10% i više dionica INE d.d., niti jedan
drugi dioničar ili s njim povezana osoba ne može, osim u slučaju prodaje iz članka 6. ovoga
Zakona, bez posebnog odobrenja Vlade Republike Hrvatske postupno ili odjednom steći
dionice INE d.d. čiji ukupan nominalni iznos čini više od 10% temeljnog kapitala, odnosno
nekog drugog prethodnim odobrenjem Vlade Republike Hrvatske odobrenog postotka
dionica, a koje daju pravo glasa u glavnoj skupštini INE d.d.
(5) Za čitavo vrijeme dok je Republika Hrvatska vlasnik jedne ili više dionice INE d.d. s
pravom glasa u glavnoj skupštini, INA d.d., odnosno njezina tijela mogu samo uz suglasnost
Vlade Republike Hrvatske donositi odluke, odnosno sklapati ili poduzimati pravne radnje u
odnosu na:
– prestanak društva,
– odricanje od dozvole ili ovlaštenja za obavljanje djelatnosti, ili koncesije od interesa za
Republiku Hrvatsku,
– promjenu tvrtke,
– premještanje sjedišta INE d.d. u inozemstvo.
(6) U slučaju pokretanja postupka likvidacije nad INA d.d ili njezinim pravnim
sljednikom, a za čitavo vrijeme dok je Republika Hrvatska vlasnik jedne ili više dionica INE
d.d. s pravom glasa, Republika Hrvatska ima pravo prvokupa cjelokupne, odnosno dijela
imovine INE d.d. po procijenjenoj tržišnoj vrijednosti.
Članak 11.
(1) Za vrijeme dok je Republika Hrvatska vlasnik 25% i više dionica INE d.d., Vlada
Republike Hrvatske će periodično, a najmanje tromjesečno, izvještavati Hrvatski sabor o
tijeku privatizacije INE d.d
(2) Izvješće iz prethodnog stavka je državna tajna.
(3) Za nadzor ostvarivanja prava radnika u procesu restrukturiranja i privatizacije osnovat
će se zajedničko povjerenstvo Vlade Republike Hrvatske, uprave i sindikata.
(4) Povjerenstvo iz prethodnog stavka izradit će tekst socijalne klauzule kojim će se
urediti pravni položaj radnika u ugovorima o prodaji dionica iz članka 6. stavka 4. ovoga
Zakona.
Učinci Zakona
Članak 12.
U ime Republike Hrvatske sva prava iz dionica INE d.d u vlasništvu Republike Hrvatske
ostvaruje Vlada Republike Hrvatske, osim u slučajevima kad je to ovim Zakonom povjereno
Hrvatskom saboru.
Članak 13.
INA d.d. može jednokratno, prije pokretanja ili za vrijeme provedbe bilo koje faze
privatizacije po članku 4. stavku 1. ovoga Zakona izraditi početnu bilancu sa stanjem na dan
pokretanja postupka privatizacije ili pojedine faze, sukladno odredbama članka 10. stavka 2. i
članka 12. Zakona o računovodstvu (»Narodne novine«, br. 90/92.) koje vrijede za
novoosnovana trgovačka društva.
Stupanje na snagu
Članak 14.
Ovaj Zakon stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa: 310-05/02-01/01
Zagreb, 19. ožujka 2002.
HRVATSKI SABOR
Predsjednik
Hrvatsk
Deblokada Ine: ‘Sutra bi moglo biti svega, pa i prelaska u mađarske ruke’
Tvrdeći kako se u naftnoj kompaniji sada zna postupati s povlaštenim informacijama, Hrvatska agencija za nadzor financija (Hanfa) u četvrtak je naredila zagrebačkoj burzi da ukine privremenu obustavu i od ponedjeljka omogući trgovanje dionicama Ine. Na sklapanje prvih transakcija ulagači će ipak morati malo pričekati.
Iznimno naime od redovite prakse, kada se predotvaranje odvija u razdoblju između 9:30 i 10:00 sati, produženo za trajanje varijabilnog završetka koji može iznositi najviše pet minuta, predotvaranje dionice Ine 19. prosinca trajat će, izvijestila je Zagrebačka burza, od 9:30 do 14:00 (produženo za trajanje varijabilnog završetka).
Priče da bi Mol već u ponedjeljak mogao postati novi većinski vlasnik Ine, brinu novu vladu. Trgovanje Inom obustavljeno je prije sedam i pol mjeseci, pa se u novoj vladi pitaju podmeće li im netko i zašto se s deblokadom nije moglo pričekati još 15 do 20 dana.
Komentirajući Hanfinu odluku da nakon mjeseci protivljenja (baš nakon izbora) Ini dozvoli trgovanje, Dragan Kovačević, gospodarski strateg Hrvatske narodne stranke (HNS), u izjavi za Dnevnik 3 Hrvatske radiotelevizije ocijenio je kako je ta odluka "vrlo dvojbena u vremenu i prostoru u kojem je donesena".
Objasnio je kako se odluka, prema jednom pravnom tumačenju, donosi na zadnji dan mandata sadašnje Uprave Hanfe i dovodi se do toga da se ona jednostavno možda ne može više pobiti. "Ali problem u svemu tome je – zašto se uopće sedam i pol mjeseci obustavilo trgovanje dionicom Ine – a sada se, dok još nije ustrojena nova Vlada, otpušta, pa na tržištu u ponedjeljak možemo imati svega i svačega?", pita se Kovačević.
Trenutna vlasnička struktura
Govoreći o strukturi današnjeg vlasništva Ine, Kovačević je podsjetio kako Mol ima u ovom trenutku 49,02 posto dionica Ine, država ima 44,8, mirovinski fondovi 4,25, dok slobodne dionice u prodaji imaju 1,86 posto. "To znači da teoretski, ali i u praktičnom smislu, Mol u ponedjeljak može postati većinski vlasnik 50 posto plus jedne dionice Ine", kazao je Kovačević.
Ina će tako, kaže on, praktički preći u mađarske ruke dok Hrvatska još uvijek nema formiranu vladu. "To je jedna vrlo loša odluka regulatora, odluka koja liči na podmetanje novoj vladi. Mišljenja je da je Hanfa mogla pričekati s odlukom dok se ne uspostavi model razgovora između nove vlade i Mola, što je po njemu jedino moguće rješenje.
"Hrvatsku javnost i gospodarstvo zanima kako će se Ina dalje razvijati, kako će se investirati, na koji način će obnavljati rafinerije, kako će stvarati i otvarati nova tržišta. To zanima Inine dioničare, bili oni sa strane države ili sa strane Mola", kazao je.
Po cijene u Budimpeštu
Ako se preuzimanje sutra dogodi, ne ostaje previše manevarskog prostora za sadašnju vladu, složio se. I do sada je taj prostor za vladu bio sužen jer su upravljačka prava Ine data Molu na upravljanje bez obzira što nije imao 50 posto plus jednu dionicu, kaže. Napominjući kako je preuzimanje teško izvesti u jednom danu, ‘jer su dionice Ine raštrkane’, Kovačević je upozorio kako ipak postoji mogućnost da Mol sutra postane vlasnik 50 posto plus jedne dionice ine.
Upitan hoće li se onda dogoditi da ćemo po cijenu plina i struje ići u Budimpeštu, kazao je kako misli da se to neće dogoditi.
Jeste li Vi novi šef Hanfe? ‘O tom, potom’
Prokomentirao je Kovačević i isticanje mandata dosadašnjem šefu Hanfe Anti Samodolu. Upitan je li upravo on budući šef regulatora, odgovorio je: "O tom, potom!". Kazao je kako prije svega treba formirati Sabor, a potom i vladu.
Kazao je da u Hanfu dobrodošao onaj tko misli da ona treba raditi bolje, u cilju razvoja tržišta kapitala, "a ne po nekim policijskim ili nekim drugim režimima". Treba joj čovjek koji će ju pretvoriti u insttituciju koja treba razvijati tržište kapitala, kazao je.
Pitam se :
Dal