INA (INA-Industrija nafte d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska INA (INA-Industrija nafte d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

želim zadržati svoje ( inine ) dionice na 10 godina. ima li kakvih fiskalnih problema ? [smiley]


želim zadržati svoje ( inine ) dionice na 10 godina. ima li kakvih fiskalnih problema ? [smiley]

Za sada ne!



Da budem pošten iznenađen sam da je se INA održala iznad 2800 usprkos svim ovim pritiscima.

Ne razumijem baš ova iznenađenja i čuđenja.

1. Normalno je da pri ovakvoj depresiji na tržištu velik broj investitora trpa novac u INA-u koju će u najgorem slučaju prodati MOL-u za barem 2800,00 Kn i tako se spasiti od trenutno popriličnih gubitaka na burzi. Isto tako im to omogućava da poslije prodaje ponovno prebace svoj kapital u dionice koje će biti još jeftinije nego danas. Slična je situacija i sa ZTNJ, koji se eto ne komentira toliko. Kako stara narodna kaže bolje vrabac u ruci nego golub na grani, a trenutno su svi burzovni golubovi na odstrijelu.

2. Tko kaže da veće količine ne kupuje neka tvrtka ili tvrtke u MOL-ovom vlasništvu i tako dobivaju dodatne udjele koje će poslije samo prebaciti MOL-u?

Za mene predstavlja veće čuđenje tko prodaje po ovim cijenama kad ima osiguranih 2800,00 Kn, a po mišljenjima dijela forumaša može dobiti znatno više? Možda onaj tko zna da neće dobiti ništa više od 2800,00 Kn, pa se sada prebacuje u neku drugu dionicu koja je na dnu?
[/quote]

Sve to stoji, ali moraš priznati da je pritisak na kompletnu burzu ogroman. Mislim da u ovom trenutku nitko ne kupuje za MOL jer se ipak radi o relativno malim količinama koje se trgovane od objave cijene, 0,3% najviše. MOL-u odgovara da dionica potone što više, a držati je iznad 2800 da bi na burzi sakupio 1% je kontraproduktivno za ponudu u cijelini.
Mislim da nema ni logike da netko kratkoročno stavlja novac u INA-u na razini od nekoliko kuna iznad ponude. Po meni dva su osnovna motiva:
1) Vjerovanje da će stići kontraponuda ili da će OMV početi kupovati na burzi
2) Vjerovanje da će mirovinci ostati u dionici, a veliki broj malih investitora izaći. U tom slučaju free float bi se znatno smanjio a ostali bi samo oni koji nemaju namjeru prodavati na 2800 i oni koji imaju sredstva da znatno nadokupljuju. Kako mirovnici moraju plaćaju iz svog džepa razliku između zajamčenog godišnjeg prinosa (koji sada stoji na oko 0,2%) i ostvarenog godišnjeg prihoda (sada negdje oko -7%), vrlo je vjerojatno da bi oni iskoristili mali free float da smanje razliku.

The nine most terrifying words in the English language are: "I'm from the government and I'm here to help" - Ronald Reagan


DA nije MOL predao ponudu za INU, naše bi tržište palo, ma INA bi pala ispod 1500 kn po dionici, eto onda se mnogi čude kada netko ponudi malo novaca, kada sami nemamo discipline i ne vrednujemo svoj rad i kompanije………..

Šteta, onda bi ja dokupio – pa zaradio! [thumbsup]

Slažem se pritisak je ogoroma, isto tako ovo je jako dobra prilika za mnoge koji imaju casha, poput mirovinaca s mjesečnim priljevom love, da jeftino kupuju ili preslože svoje portfelje.

U točku 1. mi je vrlo teško povjerovati, jer stvarno nema nikakvih, ni najmanjih naznaka, za tako nešto. Ne vidim šta bi OMV s tom ponudom dobio, a isto tako čak i da uspije nadjačati MOL i kupiti udio, OMV ne bi u konačnici imao neke veće koristi, jer ne dobiva kontrolni paket niti ga može dobiti.
Na kraju krajeva dovoljno je sjetiti se što se radilo s Actavisom koji nije bio vladi "poželjan partner". U ovoj državi OMV-ova ponuda bez suglasnoti vladajućih se čini još besmislenijom.

OMV-u bi prije bilo u interesu steći kontrolni paket u MOL-u, ako je to ikako moguće i "ubiti jednim udarcem dvije muhe".

Možemo to i na taj način gledati, makar, ja na onaj dio pod 2 gledam na malo drugačiji način, npr. koji bi MOLu bio interes da cijena padne ispod 2800,00 i da se opet natječe s nekim od fondova i/ili drugim igračima koji će na kraju opet prodat ili ne prodat iste dionice MOL-u po 2800,00 kn. Iznad 2800,00 kn je sigurna kupnja jer se pri toj cijeni MOL natječe samo s kupcima koji ulaze u dionicu INA-e na dugoročnom planu (10 god.), a svi kratkoročni špekulanti izlaze iz igre. MOL zna da je to 2800,00 kn jeftino za ovu dionicu, i mislim da bi mogli bez problema kupit sve što je i do 100,00 kn više od njihove javne ponude.

[i]1 i 1 nisu 2 već 11 ;)[/i] [i]Klasa Hrvatski realist, realni pesimist[/i]

na top 10 se vidi da fondovi kupuju, zasto bi prodali molu po 2800?

voit Ime munaa, Alien


Slažem se pritisak je ogoroma, isto tako ovo je jako dobra prilika za mnoge koji imaju casha, poput mirovinaca s mjesečnim priljevom love, da jeftino kupuju ili preslože svoje portfelje.

U točku 1. mi je vrlo teško povjerovati, jer stvarno nema nikakvih, ni najmanjih naznaka, za tako nešto. Ne vidim šta bi OMV s tom ponudom dobio, a isto tako čak i da uspije nadjačati MOL i kupiti udio, OMV ne bi u konačnici imao neke veće koristi, jer ne dobiva kontrolni paket niti ga može dobiti.
Na kraju krajeva dovoljno je sjetiti se što se radilo s Actavisom koji nije bio vladi "poželjan partner". U ovoj državi OMV-ova ponuda bez suglasnoti vladajućih se čini još besmislenijom.

OMV-u bi prije bilo u interesu steći kontrolni paket u MOL-u, ako je to ikako moguće i "ubiti jednim udarcem dvije muhe".

Možemo to i na taj način gledati, makar, ja na onaj dio pod 2 gledam na malo drugačiji način, npr. koji bi MOLu bio interes da cijena padne ispod 2800,00 i da se opet natječe s nekim od fondova i/ili drugim igračima koji će na kraju opet prodat ili ne prodat iste dionice MOL-u po 2800,00 kn. Iznad 2800,00 kn je sigurna kupnja jer se pri toj cijeni MOL natječe samo s kupcima koji ulaze u dionicu INA-e na dugoročnom planu (10 god.), a svi kratkoročni špekulanti izlaze iz igre. MOL zna da je to 2800,00 kn jeftino za ovu dionicu, i mislim da bi mogli bez problema kupit sve što je i do 100,00 kn više od njihove javne ponude.

Na žalost jako kratkovidno gledanje,

OMV bi imao to da bi , ako prevlada MOL u dob. jav. ponudi mogao kao jaći suvlasnik(pod pretpostavkom da dobije BF) od MOL-a utjecati iinzistirati na daljnem toku privatizacije INA-e

Ima li kakvih svježih vijesti ili polu-vijesti iz BF?
Mislim da o njima najviše ovisi da li će MOL podebljati ponudu.

http://www.net.hr/vijesti/hrvatska/page/2008/09/18/0343006.html

Hrvatske zračne luke ostaju bez goriva

Zračnim lukama proširila se panika nakon što je Ina najavila da im od petka više neće isporučivati kerozin. O krizi će danas raspravljati i Vlada od koje se očekuje interventni uvoz.

Sve zračne luke u Hrvatskoj u četvrtak su dobile dopis Ine u kojem stoji da od petka, 19. rujna, više nije u mogućnosti isporučivati avionsko gorivo JET A-1, odnosno kerozin.

Do poteškoća u opskrbi s aviogorivom navodno je došlo u Rafineriji nafte Rijeka i to zbog smanjenog kapaciteta proizvodnje koje ne zadovoljava potrebe tržišta.

Stoga Ina opskrbu obustavlja do daljnjeg, čime je zračne luke dovela pred gotov čin. Naime većina njih ima male zalihe kerozina pa se nakon obavijesti proširila panika.

Najgore u svemu je to što čarter sezona još uvijek traje, a baš ti zrakoplovi najveći su potrošači kerozina u manjim zračnim lukama. A veliki problem najava predstavlja i zrakoplovima na linijama za Rusiju i Skandinaviju koji se redovito pune iz tankova Ine.

Iako o tome nitko službeno ne želi govoriti, Slobodna Dalmacija saznaje da je u zračnoj luci u Zadru od 100 tona kapaciteta na raspolaganju ostalo još 30 tona kerozina.

"Ovo je vrlo nepovoljno za nas, pitanje je kako će aviokompanije reagirati kad ih obavijestimo da će gorivo moći dobiti u manjim količinama ili ga uopće neće dobiti. Pitanje je može li zrakoplov nositi gorivo za povratni let, a i ako nosi nekoliko tona goriva, to opet znači povećanu potrošnju. Upitno je koliko je to u interesu aviokompanije. Croatia Airlines kod nas ne uzima gorivo jer leti iz Zagreba, ali ako tamo bude kriza s kerozinom, dogodit će se da će doći na ‘tankanje’ u Rijeku", komentira direktor Zračne luke Rijeka Mario Pašćenko postavljajući ujedno pitanje zašto Ina nije uvezla gorivo.

Ni on ne želi govoriti o tome s kolikim količinama kerozina raspolažu u Rijeci.

Dubrovačka zračna luka pak dopis Ine nije dobila, no njen direktor Tonči Peović tvrdi da imaju dovoljno kerozina još za sljedećih pet do sedam dana.

U Splitu napominju da bi dugotrajnija kerozinska suša mogla stvoriti velike probleme, posebice kod letova s udaljenih destinacija, dok će onima s bližih kao što je München sve ići kao i do sada jer će zrakoplovi moći krcati povratno gorivo na letovima prema Splitu.

No krizu bi trebala riješiti Vlada, piše Slobodna Dalmacija, dodajući da je najvjerojatniji ishod interventni uvoz kerozina.

Ovaj komentar nije preporuka za kupnju ili prodaju. Moje računice i razmatranja mogu biti netočni i nesuvisli, stoga se nikako pri mogućim investicijskim razmatranjima nemojte oslanjati na njih.

Količina dionica za koje je u Depozitoriju s prethodnim uredovnim danom obrađen primitak KA-POP obrazaca i upisan prihvat ponude za preuzimanje:
4.413 dionica

Ovaj komentar nije preporuka za kupnju ili prodaju. Moje računice i razmatranja mogu biti netočni i nesuvisli, stoga se nikako pri mogućim investicijskim razmatranjima nemojte oslanjati na njih.

jel ko čuo da rusi šeću i razgledavaju! kojim dobrom?


Količina dionica za koje je u Depozitoriju s prethodnim uredovnim danom obrađen primitak KA-POP obrazaca i upisan prihvat ponude za preuzimanje:
4.413 dionica

Baš sam želio pitat koja je to količina dionica? u nekom postotku ili omjeru? kolko imaju mali dioničari?

New Report

Close