VL: Koliko je realna opcija da se gradnja autoceste kroz BiH financira, na primjer, prodajom državnih tvrtki, davanjem koncesija ili kreditnim zaduženjima, o čemu ministri i predsjednici vlada imaju različita mišljenja?
RADIĆ: Mi smo u Hrvatskoj iskoristili sve tri opcije. Morate znati da je tada situacija bila teža nego što je danas u BiH. Koncesionari u početku nisu bili zainteresirani za ulazaka u posao, onda smo podigli cijenu benzina za kunu i deset lipa po litri, koja je išla ciljano za gradnju autocesta. Hrvatske su se ceste zadužile kreditima jer su tako imale kvalitetan izvor novca.
VL: Sumnja se u ekonomsku isplativost pojedinih dionica budućega koridora 5 C?
RADIĆ: To su govorili i Hrvatskoj. Tvrdili su da autocesta Zagreb Split neće biti isplativa. Nema te ceste koja nema ekonomsku isplativost.
VL: Je li istina da ste razgovarali s premijerom RS-a Miloradom Dodigom i da vam je otvorio vrata za ulazak na njihovo graditeljsko tržište?
RADIĆ: Ne, nije istina, ali mi se širimo u regiji. Osim triju ureda u BiH, IGH uskoro otvara ured u Albaniji; to smo učinili u Crnoj Gori, a evo vam ekskluzivna informacija da uskoro otvaramo ured u Beogradu jer IGH želi i tamo sudjelovati.
http://www.biznis.ba/index.php?option=com_content&task=view&id=13317&Itemid=59
[color=blue]Uskoro počinje gradnja autoceste Mostar-Ploče[/color]
[color=blue]Autocesta kroz Hercegovinu 2009. godine[/color]
SARAJEVO – Dugo očekivana gradnja prvih kilometara autoceste, koja bi na međunarodnom koridoru Vc povezala Mostar i luku Ploče, trebala bi početi krajem 2009. godine. Do tog roka, kako tvrdi direktor Instituta za gradnju Hrvatske (IGH) i bivši potpredsjednik hrvatske Vlade, susjedna država Hrvatska planira dovršiti gradnju Jadranske autoceste do Ploča.
Na taj prometni smjer, koji će najvjerojatnije prolaziti kroz Popovo polje, dalje prema Crnoj Gori i Albaniji iz smjera Mostara autocesta prolazila bi trasom prema Počitelju, mostom preko Neretve južno od Međugorja i išla bi dalje preko mjesta Grabovine i Selina do Ploča.
Za gradnju te dionice zanimanje su pokazale hrvatske graditeljske tvrtke koje danas imaju dobre reference za gradnju cesta, što je nedavno jednom izaslanstvu iz BiH rečeno na sastanku u Italiji.
Kako hrvatske tvrtke ozbiljno planiraju konkurirati gradnji autoceste kroz Hercegovinu, a potom i ostatku Bosne, svjedoči izjava dr. Jure Radića, prema kojoj će najveće njihove graditeljske tvrtke uskoro biti u zajedničkom koncernu, te će tako nastupati na svim investicijama u bližem i daljem susjedstvu.
Za autocestu Mostar-Ploče struka misli da je ekonomski najisplativija dionica, koja sudjeluje u gradnji vijadukata, mostova i tunela, od kojih će jedan vijadukt biti duži od 1200 metara.
Ta trasa ocijenjena je jednom od jeftinijih na koridoru Vc.
Smjer, prema ocjeni stručnjaka, povučen je većinom kroz nenaseljena mjesta i u dobroj mjeri zaobilaze vodozaštitne zone i poljoprivredno zemljište.
Paralelno s tim smjerovima gradit će se i autocesta Banja Luka-Livno prema Splitu, a samo je pitanje kad bi ta investicija mogla početi. I za gradnju tog dijela autoceste zanimanje pokazuju hrvatske tvrtke.
[color=blue]IGH je građevinski Ericsson Tesla[/color]
Kada bi investitori, pogotovo oni krupniji i željeli poslušati novogodišnje preporuke analitičara da u 2007. godini ulažu u dionice hrvatskih građevinskih tvrtki, to ne bi mogli baš lako izvesti.
„Iz perspektive brokera problem je što na tržištu ne možete nabaviti velike količine tih dionica. Na primjer, dođe vam inozemni fond i kaže da bi uložio između sedam i osam milijuna kuna u građevinske dionice, a brokeru onda treba pola godine da ih za taj novac kupi. Dakle, svi vidimo da je tvrtka podcijenjena, a ne možemo preporučiti kupnju dionice – jer je nema za kupiti. Drugi je problem s domaćim građevinskim kompanijama što su njihove dioničke strukture pod jakim utjecajem menadžmenta“, kaže o(Vilim Klemen), voditelj odjela analize u Erste vrijednosnim papirima.
IGH razvija intelektualni kapital, to je građevinski p(Ericsson Nikola Tesla). Imaju visokokvalitetan kadar, a 50 posto zaposlenih ima visoku stručnu spremu.
Stoga IGH spada među tvrtke koje bi trebale najviše profitirati ulaskom Hrvatske u Europsku uniju, jer bi se time opseg njihova posla trebao proširiti. Osim što su daleko najjači u Hrvatskoj u segmentu projektiranja infrastrukturnih projekata, imaju velik potencijal rasta prodaje na zapadnim tržištima“, objašnjava Klemen. IGH je, ujedno, manjinski dioničar Industrogradnje i GP Dubrovnik.
[color=blue]IGH istinski gospodari Hrvatske[/color]
Svojom veličinom i znanjem mi dolazimo do poslova do kojih druge tvrtke ne mogu doći”, te dodaje da IGH ima 1051 zaposlenog, od čega je većina visoko obrazovana, te ima podružnice u Splitu, Zagrebu, Rijeci, Osijeku i laboratorije u Sisku, Zadru i Karlovcu. Mnogo ulažu u visoko obrazovani i stručni kadar budući da se bave ispitivanjem materijala i imaju vrijedne laboratorije, a jedina su građevinska tvrtka u ovom dijelu Europe koja ima certifikate Europske unije, što znači da će ulaskom Hrvatske u Europsku uniju biti jedina tvrtka u Hrvatskoj koja će zadovoljavati pravila EU. Obavljaju brojne poslove u inozemstvu, a nedavno su potpisali ugovor o izradi projekta i studije opravdanosti izgradnje autoceste Banja Luka – Doboj.
[color=blue]Možda i u Tirani otvorimo laboratorij[/color]
‘U Tirani ćemo razviti laboratorij’, najavljuje Petar Đukan. IGH, naime, zajedno sa splitskim Konstrukorom, sudjeluje u natječaju za gradnju dijela autoceste kroz tu zemlju. Za razvoj prometne infrastrukture Albaniji su sredstva na raspolaganje stavili brojni europski pretpristupni fondovi.
VL: Koliko je realna opcija da se gradnja autoceste kroz BiH financira, na primjer, prodajom državnih tvrtki, davanjem koncesija ili kreditnim zaduženjima, o čemu ministri i predsjednici vlada imaju različita mišljenja? RADIĆ: Mi smo u Hrvatskoj iskoristili sve tri opcije. Morate znati da je tada situacija bila teža nego što je danas u BiH. Koncesionari u početku nisu bili zainteresirani za ulazaka u posao, onda smo podigli cijenu benzina za kunu i deset lipa po litri, koja je išla ciljano za gradnju autocesta. Hrvatske su se ceste zadužile kreditima jer su tako imale kvalitetan izvor novca. VL: Sumnja se u ekonomsku isplativost pojedinih dionica budućega koridora 5 C? RADIĆ: To su govorili i Hrvatskoj. Tvrdili su da autocesta Zagreb Split neće biti isplativa. Nema te ceste koja nema ekonomsku isplativost. VL: Je li istina da ste razgovarali s premijerom RS-a Miloradom Dodigom i da vam je otvorio vrata za ulazak na njihovo graditeljsko tržište? RADIĆ: Ne, nije istina, ali mi se širimo u regiji. Osim triju ureda u BiH, IGH uskoro otvara ured u Albaniji; to smo učinili u Crnoj Gori, a evo vam ekskluzivna informacija da uskoro otvaramo ured u Beogradu jer IGH želi i tamo sudjelovati. http://www.biznis.ba/index.php?option=com_content&task=view&id=13317&Itemid=59
ovo je pisano na netu 3.07.2007, daj malo gledaj datume koje stavljas i skidas , mozda da nam nadjes ko je berlin obnavljao nakon bombardiranja saveznika
ovo je pisano na netu 3.07.2007, daj malo gledaj datume koje stavljas i skidas , mozda da nam nadjes ko je berlin obnavljao nakon bombardiranja saveznika
BYBER, mi svi ovdje ne drukamo, zbog specifična situacije IGH koji je pretrpio pad nanesene političkim podmetanjima, nego iznosimo činjenice da ljudi shvate vrijednost firme i njezinu jačinu.
Mislim da to imamo pravo s obzirom da je IGH među jedinima koja je pretrpila “politički” pad vrijednosti.
BYBER: ” ovo je pisano na netu 3.07.2007, daj malo gledaj datume koje stavljas i skidas , mozda da nam nadjes ko je berlin obnavljao nakon bombardiranja saveznika ” BYBER, mi svi ovdje ne drukamo, zbog specifična situacije IGH koji je pretrpio pad nanesene političkim podmetanjima, nego iznosimo činjenice da ljudi shvate vrijednost firme i njezinu jačinu. Mislim da to imamo pravo s obzirom da je IGH među jedinima koja je pretrpila “politički” pad vrijednosti.
ma ja sam za , krivo si me shvatio, al matrix ga pretjeruje s tim clancima …al ako netko daje podrsku igh onda sam to ja !!! SRETNO decki!!
Bilo je i vrijeme da krene
Znaju oni zašto kupuju je li tako kolega Von Braun, pratite vijesti oko ove dionice uskoro…
[smiley1]