@oreskovic1
daj ne izmišljaj da je BV= 0 kuna. pa nisu ulagači ludi da plaćaju 220 kn nešto što vrijedi 0 kn??
@oreskovic1
daj ne izmišljaj da je BV= 0 kuna. pa nisu ulagači ludi da plaćaju 220 kn nešto što vrijedi 0 kn??
BV se gleda kao vrijednost kapitala po dionici izdavatelja
Vrijednost kapitala i rezervi je na Q3/17 negativnih 16.3 mil kn
pa je stoga BVPS cca -25 do -26 kn, dakle i manje od nula
svađate se a ne znate oko čega se svađate 😉
To je to izgleda, nema neke želje/volje još malo podići cijenu pred sutrašnju predaju ponuda za nadzor na Pelješkom mostu. Moram priznati da sam očekivao i veće dizanje cijene, ali očito nitko nema .uda stjerati dionicu u blokadu.
Sutra iza 10 bi se opet moglo ovdje igrati igru najbrži prst, a sad prema gore ili dolje ostaje za vidjeti…
To je to izgleda, nema neke želje/volje još malo podići cijenu pred sutrašnju predaju ponuda za nadzor na Pelješkom mostu. Moram priznati da sam očekivao i veće dizanje cijene, ali očito nitko nema .uda stjerati dionicu u blokadu.
Sutra iza 10 bi se opet moglo ovdje igrati igru najbrži prst, a sad prema gore ili dolje ostaje za vidjeti…
Raditi za Kineze znači raditi za nula ili s gubitkom. To svi znaju.
Kako mislite da su Kinezi najpovoljnij ? Uvijek to rade u sredinama slabe ekonomije kao naša zemlja.
Sada će natjerati naše koperante da rade na nuli i ispod, samo da imaju posao.
Kinezi kao najbolji ponuđači odnsono najpovoljniji sav teret te povoljnosti svale na kooperante i oni poberu dobit veću nego najskuplji ponuđač .
Jedino me čudi kako EU komisija dozvoljava rad s Kinezima, obzirom da oni dobri djelom financiraju ? Mora da je to neka kompenzacija Njemcima za međusobne poslove s Kinezima na teret Hrvatske.
@grga
ne bih se baš složio sa tvojim razmišljanjem, da je riječ o 2008. na dalje možda,
ali u današnje vrijeme kad su građevinari traženi po svim poljima da pristanu
raditi za bagatelu nema šanse
način poslovanja Kineza, a u cijelom svijetu je poznat i puca njima tko je tražen ili nije. Ako neće naši dovesti će Bosance …….
Nisam siguran da je ovo bilo pametno našoj Vladi, Kinezi će raditi posao ispod standarda u svakome segmentu, projektu, nadozoru, iszboru materijala i samoj gradnji, a pritom za sobom ostaviti eko katrastrofu. Kao što sam naveo, kao svugdje u svijetu. Čast iznimke London gdje su potpisali milijun osiguranja, ali naša Vlada nema snage za čista posla.
U zamjenu će ponuditi našoj Vladi kažimo prugu Rijeka – Mađarska ili sl… Volio bi da sam u krivu, ali kako od lovačkoga psa, pričara, očekivati da leti ?
@ Grga
Ne znam zašto spominjete Kineze, čini mi se da niste naučili gradivo pa evo ukratko: IGH se ne bavi izgranjom, nego projektiranjem i nadzorom. Kinezi su odabrani kao izvođač radova (izgradnja); Građevinski fakultet projektira (most, a IGH pristupne ceste), a sutra u 10.00 se predaju ponude za nadzor. To je poseban natječaj i nema veze sa Kinezima. Dakle niti će IGH (ili bilo tko drugi tko dobije posao nadzora) biti kooperant Kinezima niti će ga oni plaćati, već će onaj tko dobije nadzor brinuti da Kinezi izgrade most na vrijeme, prema projektu a da pri tome ne odstupaju od traženog, kako vi kažete “standarda” iliti kvalitete. I za to će biti masno plaćeni (do 5% vrijednosti izgradnje) direktno od investitora iliti Hrvatskih cesta.
Dakle, čujemo se sutra u 10.00 pa možemo prokomentirati (nadam se ne Kineze)…
Struka je ionako rekla da su Kinezi vrhunski mostograditelji, tak da tu vjerojatno neće biti problema.
Na TV-u su bile fotke mostova koje su sve napravili. Ovaj Pelješki im je kikiriki, tak da bu tu sve trebalo štimati.
Kak će proći kooperanti sa njima? Vjerojatno će ih plaćati na vrijeme i prema ugovorima.
To je ozbiljna firma koja ima novaca. Osim toga, zaživjet će i cijela uža regija od smještajnih kapaciteta, čak i do kafića.
Svi ti radnici tamo će morati negdje spavati, nešto jesti i negdje provoditi slobodno vrijeme.
@ Grga
Ne znam zašto spominjete Kineze, čini mi se da niste naučili gradivo pa evo ukratko: IGH se ne bavi izgranjom, nego projektiranjem i nadzorom. Kinezi su odabrani kao izvođač radova (izgradnja); Građevinski fakultet projektira (most, a IGH pristupne ceste), a sutra u 10.00 se predaju ponude za nadzor. To je poseban natječaj i nema veze sa Kinezima. Dakle niti će IGH (ili bilo tko drugi tko dobije posao nadzora) biti kooperant Kinezima niti će ga oni plaćati, već će onaj tko dobije nadzor brinuti da Kinezi izgrade most na vrijeme, prema projektu a da pri tome ne odstupaju od traženog, kako vi kažete "standarda" iliti kvalitete. I za to će biti masno plaćeni (do 5% vrijednosti izgradnje) direktno od investitora iliti Hrvatskih cesta.
Dakle, čujemo se sutra u 10.00 pa možemo prokomentirati (nadam se ne Kineze)…
Nisam naučio gradivo ?????
Tko će plaćati Nadzor ? Kinezi naravno !
Koliko košta projekt i Nadzor ? Obično 3% vrijednosti investicije, ali male, te u ovo slučaju predpostavljam 0,5-1,5% max.
Slučajno živim sa starijim sudskim Vještakom visoke gradnje.
E sada da li će ekipati napucati dionicu ili ne, uopće me ne zanima, pa se isključujem .
A dobro Grga, onda vi i vaš sudski vještak visoke gradnje valjda bolje znate od eksperta niskogradnje. 😉
Izvođač radova da plaća nadzor, to može izjaviti samo sudski vještak visoke gradnje ;), jerbo je kod visokogradnje čest slučaj da je investitor ujedno i izvođač radova, kao kod Tehnike npr. kad radi stanove za tržište. I tu je nadzor onda pro forme da se zadovolji zakonska obveza.
A inače u visokogradnji nadzor jest najčešće do 1% vrijednosti radova, ali kod niskogradnje su vam ugovori malo drugačiji, usluga nadzora je puno kompleksija, i kažem vam da cijena nadzora ide do 5% vrijednosti radova. Ovdje je doduše zbog velike investicije vrijednost nadzora procijenjena na 3%, a zbog veće cijene izgradnje od procijenjene i kraćeg roka ponuđena cijena nadzora će biti vjerojatno i niža.
Evo moja procjena je 2%. Zadovoljni?
Nakon službene objave odluke o izboru izvođača teče rok za podnošenje žalbi. No, naši sugovornici smatraju da bi u konačnici ugovor o gradnji mogao biti potpisan u roku od mjesec dana te da bi gradnja mogla početi na proljeće. Iako je predviđeni rok za gradnju mosta četiri godine, u kineskoj ponudi stoji da su oni spremni most sagraditi pola godine ranije.
Osim ovog natječaja, Hrvatske ceste 16. siječnja otvaranjem pristiglih ponuda kreću u finalizaciju natječaja za izbor nadzora gradnje mosta koja je dosad dvaput zaustavljana. Tvrtka za nadzor mora biti odabrana prije početka radova jer u protivnom niti ne mogu početi.