[color=blue]Nedavno[/color]
Neo, uistinu ne vidim razloga da radis retrospektivu kroz cijelu godinu.
[color=blue]IGH-u idejni projekt ceste Banja Luka – Doboj[/color]
Posao projektiranja vrijedan je dva milijuna eura, a izgradnja prometnice oko pola milijarde eura
Ministarstvo prometa i komunikacija BiH dodijelio je posao izrade idejnog plana šezdesetak kilometara autoceste Banja Luka – Doboj Institutu građevinarstva Hrvatske. IGH je posao u Republici Srpskoj dobio u konkurenciji 21 tvrtke iz Japana, Malezije, Kanade, Njemačke, Italije, Grčke, Španjolske i Nizozemske. Vrijednost izrade projekata je oko 2 milijuna eura, a vrijednost izgradnje autoceste oko pola milijarde eura. Izgradnju će financirati svjetske bankarske institucije. Autocesta Banja Luka – Doboj bit će najvažnija prometnica u RS jer će se spajati s autocestom na koridoru 5C. IGH će u izradi idejnog plana autoceste izvršiti sve istražne radove kao što su ispitivanje nosivosti tla za izgradnju više od sto budućih mostova. Istodobno se IGH natječe i za posao idejnog projekta na koridoru 5C. “Mi se za taj natječaj pripremamo već jako dugo, izradili smo idejni projekt i očekujemo da će do kraja godine biti sve dovršeno vezano uz natječaj”, rekao je nedavno Poslovnom dnevniku Jure Radić predsjednik Uprave IGH. Javni poziv zatvoren je krajem prošlog mjeseca i u tijeku su provjere referenci koje su dostavile kompanije. Prema proceduri, od 21 kompanije bit će odabrano njih deset, i to na osnovi referenci u dosadašnjoj realizaciji ovakvih projekata, kojima će biti poslana natječajna dokumentacija za raspisivanje pravog natječaja i dostavljanje ponuda. Ministarstvo očekuje da će se te procedure završiti u najkraćem mogućem roku te će uz prethodne dogovore s entitetima u studenom moći biti potpisan ugovor o izradi glavnog projekta za tri dionice autoceste.
[color=blue]Pohod na Makedoniju težak 300 milijuna €[/color]
Nakon Todorićeve objave o ulaganjima od 200 milijuna, hrvatske tvrtke Končar, IGH i M SAN dogovaraju poslove vrijedne 100 milijuna eura
Skopje je sve češće odredište investitora iz HrvatskeU širenju hrvatskih kompanija na regionalna tržišta novi značajni impuls stiže najavljenim ulaganjem u iznosu od 200 milijuna eura Agrokora u Makedoniju pri čemu je za poslovno povezivanje Ivice Todorića s makedonskom Vladom zaslužna privatna konzultantska agencija Magra u vlasništvu nekadašnjeg ministra vanjskih poslova Mate Granića. Granić, koji je obavio u cijelini logistički dio probijanja leda za ulazak najvećeg hrvatskog poduzetnika na makedonsko tržište, kaže za Poslovni dnevnik da upravo danas otvara u Skoplju regionalni ured Magre te najavljuje tijekom ovog tjedna odlazak u Makedoniju, konkretnije na “teren” u Strumicu, delegacije stručnjaka Agrokora u pratnji Granićeva glavnog suradnika Mate Kalajžića. “Dogovorili smo da poslovnu delegaciju Agrokora također primi državni tajnik i direktor makedonske agrobeze Kristijan Delev te nekolicina ministara. U ovom poslu je najvažnije što konzalting prati interese hrvatskih poduzetnika te im osiguravamo da imaju odličan tretman”, kaže Granić. Iako Granić ne želi komentirati konačni iznos najvjerojatnijih ulaganja temeljem aktualnih razgovora ostalih hrvatskih poduzetnika, zainteresiranih za ulazak na makedonsko tržište – nakon Agkrokora najozbiljniji kandidati su Končar, Institut građevinarstva Hrvatske i M SAN – ne spori da je realan podatak da će ove godine ta tri poduzetnika po svemu sudeći relazirati investicije od oko 100 milijuna eura na makedonskom tržištu što je podatak koji je Poslovni dnevnik dobio iz pouzdanih izvora biznisa.
Prema tim informacijama, Končar bi prvi trebao u Makedoniji realizirati velik posao. Taj je ugovor naizgledniji i težak je oko 70 milijuna eura, a tiče se gradnje HE za koju je međunarodni tender u tijeku. Navodno je također predsjednik uprave IGH-a Jure Radić spreman na promptno uključivanje u dobivanje posla projektiranja dijela Koridora 10 od Skoplja prema Bugarskoj, što može iznositi oko 15 milijuna eura, a s tim u svezi se može čuti da je ambicija Radića da dobije i izvođenje radova. IGH je, čini se, zainteresiran i za akviziciju makedonskog instituta iz građevinske branše. Što se tiče M SAN-a, izvori tvrde da je realna njihova investicija od oko 20 milijuna eura u novu kompjutersku tvornicu. Makedonske vlasti su ponudile Nexe grupi zemljište za gradnju cementne tvornice, a i na Podravki je samo da odluči o tome uklapa li im se strateški pozicioniranje njihova regionalnog centra u Makedoniji jer su im tamo širom otvorena vrata, kao što je slučaj i s Dukatom. S obzirom na Todorićevu najavu o ulaganju u dvije godine 200 milijuna eura te priduže li im se oko 100 milijuna eura novih ulaganja u Makedoniju od Končara, IGH-a i M SAN-a, ulaganja samo njih iznosila bi u relativno kratkom roku 300 milijuna eura čime se, slaže se i Granić, ovdašnji poduzetnici približavaju razini investicija iz Hrvatske u Srbiju. Hrvatska je u 15-ak godina u Srbiju uložila 286 milijuna eura, a samo u posljednjih godinu dana od toga je uloženo više od 100 milijuna eura, a ulaganja traju i dalje.
Neo, uistinu ne vidim razloga da radis retrospektivu kroz cijelu godinu.
Kolega Ivek123, čemu panika? To su sve nove vijesti. I gdje ste vi do sad? Prodali IGH?
[color=blue]IGH radi projektnu dokumentaciju za nizinsku prugu Zagreb – Rijeka[/color]
Dvokolosiječna pruga između Karlovca i Rijeke imat će 29 kilometara tunela te 11 kilometara mostova
Nakon što su Poslovni dnevnik, a potom i Večernji list objavili informaciju da je Institut građevinarstva Hrvatske na natječaju dobio posao izrade projektne i studijske dokumentacije izgradnje drugog kolosijeka pruge Zagreb – Karlovac i nove pruge Karlovac – Rijeka oglasio se i HŽ Holding. U priopćenju su objasnili da je natječajnu dokumentaciju otkupilo devet tvrtki od kojih su samo dvije dostavile ponudu. Povoljnija je bila ona IGH teška 74,9 milijuna kuna. IGH se obvezao da će u roku od godinu dana od potpisivanja ugovora, koji će, kako se očekuje, biti potpisan ovaj tjedan, izraditi dokumentaciju za idejno rješenje drugog kolosijeka pruge Hrvatski Leskovac – Karlovac i nove pruge Karlovac – Rijeka, studiju provedivosti investicijskog projekta te pruge, kao i njezina utjecaja na okoliš, stručnu podlogu za ishođenje lokacijske dozvole, idejni projekt i načelnu dozvolu za građenje za dionicu Josipdol – Novi Vinodolski te glavni projekt i građevinsku dozvolu za tunele Kapela 1, Kapela 2 i Kapela 3. Predviđeno je da 7 milijardi bude plaćena nova nizinska dvokolosiječna pruga između Karlovca i Rijeke, na kojoj će biti čak 29 kilometara tunela s čijim probijanjem bi gradnja počela te 11 kilometara mostova. Ta je pruga dio koridora koji povezuje riječku luku s Botovom na granici s Mađarskom, dugog 274 kilometra, od čega bi trasa od Rijeke do Zagreba iznosila 158 kilometara i vlakovi bi je svladavali od 60 do 90 minuta. Riječ je o početku realizacije prijedloga nacionalnog programa izgradnje i održavanja željezničke infrastrukture od 2007. do 2011. Tim je programom planirano da se u petogodišnjem razdoblju u razvoj infrastrukture uloži 9,6 milijardi kuna, a u održavanje postojeće investiralo bi dodatnih 5 milijardi kuna. Osnovni cilj je nizinskom prugom Rijeka – Josipdol – Karlovac te rekonstrukcijom dionice Karlovac – Zagreb stvoriti temeljne pretpostavke brze i sigurne pruge kojim bi se sa sadašnjih 15 milijuna tona godišnje kapacitet luke Rijeka povećao na 25 do 30 milijuna. Na dionici od Zagreba do Botova nužno je izgraditi još jedan kolosijek. Ta pruga koja ide preko Koprivnice i Dugog Sela duga je 77,8 kilometara, a stajat će oko 2 milijarde kuna. Dionica od Zagreba do Hrvatskog Leskovca u dužini 11 kilometara, vrijedi 230 milijuna kuna, od Hrvatskog Leskovca do Karlovca u dužini od 40 kilometara milijardu kuna, a potez od Karlovca do Rijeke (121 km) stoji sedam milijardi kuna. Osim veće brzine, sigurnosti i kapaciteta novom prugom smanjila bi se i dužina trase za 54 kilometra, što bi omogućilo da se od Mađarske do Rijeke dođe za dva sata. Vlada, kao glavni financijer početka gradnje, nada se da će time Rijeka postati konkurentnija lukama na sjeveru i zapadu Europe za dopremu robe s Dalekog istoka prema srednjoj Europi. Cilj je da se kontejneri brodom dopreme do Rijeke nakon čega bi se prebacivali u vagone i željeznicom otpremali dalje prema Europi.
[color=blue]IGH radi idejno rješenje za HŽ vrijedno 10 mln eura[/color]
Natječaj HŽ-a za izradu idejnog rješenja za gradnju željezničke pruge od mađarske granice do Rijeke dobio je u konkurenciji sa još jednim ponuđačem Institut građevinarstva Hrvatske, piše današnji Večernji. Vrijednost idejnog rješenja će HŽ stajati 10 milijuna eura.
Ukupna vrijednost radova na toj trasi se procjenjuje na preko 10 milijardi kuna, od čega 7 otpada na novu dvokolosiječnu prugu između Karlovca i Rijeke. Prvo će se krenuti u gradnju tunela, a na navedenoj ruti biti čak 29 kilometara tunela, a 11 kilometara pruge biti će na mostovima. Duljina pruge od mađarske granice do Rijeke biti će 274 kilometra, a vlakovi će njome moći voziti brzinom od 160 kilometara na sat čime će se vožnja skratiti na nešto više od dva sata. Pruga bi trebala biti gotova do 2013. godine.
[color=blue]Veliki poslovi [/color]
Do kraja godine IGH planira odraditi poslove u vrijednosti oko 600 milijuna kuna, no, prema rezultatima za prvo tromjesečje taj će cilj vjerojatno i premašiti. Osim infrastrukturnih objekata, IGH kroz tvrtke kćeri ulaže i u stanogradnju te će uz Bundek graditi poslovno-hotelski kompleks koji će imati stanove i podzemne garaže, a na parkiralištu u Cesarčevoj istražuju mogućnost gradnje poslovno-stambenog kompleksa s podzemnom garažom. U Dubrovniku IGH s partnerima razvija kompleks Radeljević u Gružu, na kojem će graditi pedesetak tisuća kvadrata stambeno poslovnog prostora, a slične projekte planiraju realizirati i u Zadru i Splitu.
Kolega Ivek123, čemu panika? To su sve nove vijesti. I gdje ste vi do sad? Prodali IGH?
Malo putujem. Prodao? Pa jos nisam niti na 25% targeta. Ima vremena. Malo mi je tesko pratiti forum kada Neo naleti sa spamom. [smiley2]
Ma pusti ti Kolegu Matrixa. Da ne radi on to, radio bih ja.
Nego, updt………[smiley11]
[color=blue]Ulaganje u obrazovanje:[/color]
Dragan Primorac posjetio je Institut građevinarstva Hrvatske i zajedno s direktorom Jurom Radićem obišao laboratorije. Primorac je rekao da je učinjen znatan napredak u reformi obrazovanja. Ono što se donedavno samo mislilo sada ima stručnu i financijsku potporu, rekao je i pozvao IGH da se uključi u projekte i primanje znanstvenih novaka. Radić je podsjetio kako IGH ima 888 stručnjaka, među kojima je 20 doktora znanosti, 63 magistra i 409 diplomiranih inženjera, a još je 139 stručnjaka na poslijediplomskom studiju hrvatskih i međunarodnih sveučilišta.
[color=blue]Početak izgradnje koridora 5C u BiH 2009.[/color]
Početak gradnje prvih dionica autoceste na koridoru 5C kroz BiH, i to od sjeverne točke spajanja s dijelom autoceste kroz Slavoniju od Svilaja do Karuše (59,8 km), od Donje Gračanice do Kaknja (23 km) i od Mostara na jug do južne točke spajanja s dijelom autoceste kroz Hrvatsku do Ploča (58 km) predviđen je za 2009. godinu. Ukupna dužina tih dionica je 130,8 km. Te bi dionice, kako ocjenjuju u Vijeću ministara BiH, trebale biti dovršene do kraja 2012. nakon čega bi počela gradnja zahtjevnijih i skupljih dionica autoceste od Karuše do Donje Gračanice (31 km) te tri dionice od Vlakova do Jablanice (Vlakovo – Tarčin 19,7 km, Tarčin – Konjic 21,1 km, Konjic – Jablanica 14,5 km). Prema studiji izvedivosti autoceste kroz BiH koju su predstavili IGH i sarajevski IPSA institut izgradnja će stajati 3,2298 milijardi eura bez PDV-a. Dužina autoceste na koridoru 5C kroz BiH bit će 336 km. U BiH se nadaju kako će država financirati izgradnju autoceste od Sarajeva do Kaknja i prema jugu od glavnog grada BiH do Tarčina. Već je izgrađena dionica od Sarajeva do Podlugova, a pri završetku je dionica od Podlugova do Vioskog. Sljedeća donica koja će se graditi je od Visokog do Kaknja. Kroz ravničarski dio Bosanske Posavine cijena izgradnje jednog km autoceste bit će oko 11 milijuna eura.