Koridor kod Neuma za samo 5 milijuna eura – dogovorili su to ministri prometa Hrvatske i BiH, a sve kako bi se Hrvatska povezala s krajnjim jugom. Zeleno svjetlo mora dati Bruxelles. Stručnjaci kažu – to je odlično rješenje.
Deca deca vi ste se meni smijali kada sam rekao da zaboravite pelješki most?
hahaha kakav Pelješki most – to je bio jedan od kradezea gluposti….
čuvajte se – rekao sam vam gdje je dno na ovoj dionici…daleko daleko jakooooo daleko
zamisli ovo htjeli potrošiti 5 mlrd kuna a ovi će 5 ml euro…hehehe tek sada igh nebu niš radio
Naizgled, nova je Vlada našla povoljnije, gotovo idealno rješenje teritorijalnog povezivanja juga Hrvatske i eto, sve će biti krasno i lijepo. A i jeftino.
No, zabrinjava površnost i jednostranost kojom se pristupilo rješavanju tog vrlo kompleksnog i za Hrvatsku iznimno važnog problema, u kojem mogu biti ugroženi naši vitalni interesi. Jest, kratkoročno ćemo uštedjeti odustajanjem od izgradnje pelješkog mosta, jer je poveznica preko BiH kraća i ide samo kopnom.
Ali dugoročno, izravno i neizravno, na ćupriji ćemo izgubiti i platiti barem stostruko. Odnosno, nećemo prestati plaćati dok konačno ne dođemo pameti i povežemo državni teritorij, na što imamo pravo poveljom UN-a.
Ako dobijemo koncesiju na spojnicu kroz BiH, trebat ćemo je sami izgraditi i potom održavati. I umjesto da ulaganjem u prometno povezivanje od Pelješca napravimo Kaliforniju te utrostručimo turistički promet na Korčuli, zanemarit ćemo njihov razvoj i interese.
Zauzvrat ćemo razvijati dubrovačko zaleđe i Trebinje, gdje se već planira zračna luka trostruko većega kapaciteta od dubrovačke.
Nepovoljno i skupo rješenje
Najveći rizik ovog “povoljnog i jeftinog” rješenja je u vrlo izglednom bosanskom protuzahtjevu za koridorom prema luci Ploče, gdje nam je već nagrizen suverenitet. Premda će to biti presedan u EU-u, koridori će se rješavati simetrično, u zaleđima Neuma i Ploča.
A riječ je o 300 milijuna eura, što je manje od pet posto godišnjeg turističkog prometa. Zbog toga bi most sam sebe isplatio u nekoliko godina i postao najisplativija investicija od osnutka Hrvatske.
Zbog čega nova Vlada nije uzela u obzir da je odluka prethodne možda korisna za Hrvatsku. Jest, prikupljali su se politički poeni, jest, koštalo bi (puno) više nego što treba i vjerojatno bi bilo krupnih špekulantskih marifetluka sa zemljištem oko trase. Ali, koristi bi bile nemjerljive. U svemu prste zasigurno imaju svjetski moćnici, zbog strateških interesa, no zar 90-ih nisu Dalmatinu ucrtavali preko Bihaća, pa smo je, srećom, ipak u cijelosti izgradili preko vlastitog teritorija?
ŽELJKO MARUŠIĆ
Raspisati referendum
Pitanje Pelješkog mosta vitalno je za hrvatske interese, pa o njemu ne bi smjeli odlučivati samo političari i stručnjaci izabrani njihovom voljom. Zbog toga treba razmisliti i o referendumu, u kojem bi građani izravno odlučili o stvari koja bitno utječe na turizam, gospodarstvo i razvoj cijelog juga Hrvatske te štiti nacionalne interese.
Pet velikih gubitaka
1. Suverenitet luke Ploče
2. Stagniranje Pelješca i Korčule
3. Ustupci kod Velikog i Malog škoja
4. Koncesijski troškovi spojnice kroz BiH
5. Prelijevanje zračnog prometa u Trebinje
Srećom, Vlada je podržala druge velike infrastrukturne projekte u kojima glavnu riječ vodi Institut IGH, kao što su nova zagrebačka zračna luka i nizinska pruga od Rijeke do Zagreba.
Dioničarska struktura IGH bit će promijenjena na štetu malih dioničara’
kako Vas jure guzi to je divota..hehehe a vi ste i dalje vrlo optimistični…
od 1200 vam govorim da se maknete iz ove dionice jer može samo dolje, a vi i dalje po meni…
kada cete shvatiti koliko je sati?
ima dosta dionica na crobexu koje su ok i koje rastu, imaju promet i imaju budučnost -IGH JE MRTAV ONOG TRENUTKA KADA JE DRUG IVO NAPUSTIO BROD – IGH PAST TENC
činjenica – igh je izrastao na hdz korupciji i na istoj će okončati
http://www.nacional.hr/clanak/129495/krah-slavonskog-gradevnog-diva
jos jedan na izdisaju….a oni jos i imaju poslova….
Naizgled, nova je Vlada našla povoljnije, gotovo idealno rješenje teritorijalnog povezivanja juga Hrvatske i eto, sve će biti krasno i lijepo. A i jeftino….
Članak je žali bože vremena na njegovo čitanje.
Srećom, Vlada je podržala druge velike infrastrukturne projekte u kojima glavnu riječ vodi Institut IGH, kao što su nova zagrebačka zračna luka i nizinska pruga od Rijeke do Zagreba.
Nizinska pruga…to je ona studija IGHa koja je ocijenjena neupotrebljivom (a naplaćena 75+14 mil kuna, novci hrvatskih poreznih obveznika) pa je raspisan natječaj za novu gdje se IGH ne smije javiti?
IGH diskvalificiran s EU natječaja za projekt nizinske pruge
ZAGREB Institut građevinarstva Hrvatske, kao i sve tvrtke koje su sudjelovale u izradi idejnog projekta i idejnog rješenja, kao i studija opravdanosti i utjecaja na okoliš nove nizinske pruge, neće moći sudjelovati na EU natječajima za tu istu prugu. Ako se IGH ili bilo koji njegov podizvođač i javio na natječaje za financiranje dvije dionice nizinske pruge iz IPA fonda, koji su zatvoreni u kolovozu, njihove ponude neće biti razmatrane, doznajemo iz izvora bliskih europskoj administraciji koja se bavi fondovima. A to zapravo znači i da se u strogom postupku provođenja EU natječaja za financiranje infrastrukturnog projekta izgradnje nizinske pruge neće razmatrati niti ponude nekog konzorcija u čijem je sastavu IGH, Željezničko projektno društvo ili neka druga firma koju je IGH koristio kao podizvođača u izradi tehničke dokumentacije za cijelu trasu nizinske pruge, prema ugovoru potpisanom 2007. godine.
http://www.novilist.hr/Vijesti/Hrvatska/IGH-diskvalificiran-s-EU-natjecaja-za-projekt-nizinske-pruge
http://www.nacional.hr/clanak/129495/krah-slavonskog-gradevnog-diva
jos jedan na izdisaju….a oni jos i imaju poslova….
Pomalo prema 600 kuna.
http://www.nacional.hr/clanak/129495/krah-slavonskog-gradevnog-diva
jos jedan na izdisaju….a oni jos i imaju poslova….
Pomalo prema 600 kuna.
[/quote]
bit ce tu i nominale ,treba vremena
http://www.nacional.hr/clanak/129495/krah-slavonskog-gradevnog-diva
jos jedan na izdisaju….a oni jos i imaju poslova….
Pomalo prema 600 kuna.
[/quote]
bit ce tu i nominale ,treba vremena
[/quote]
Može doći i na minimalu,ali na zse postoje dionice i "dionice". U ove druge spada igh,koji u jednom danu na objavi neke vijesti,a ne posla dobivenog,odradi rast 50 % ,ako ne i više. Tko prati live dionicu jako dugo zna o čemu pričam.
Nema veće špekulantske dionice na zse.
http://www.nacional.hr/clanak/129495/krah-slavonskog-gradevnog-diva
jos jedan na izdisaju….a oni jos i imaju poslova….
Pomalo prema 600 kuna.
[/quote]
bit ce tu i nominale ,treba vremena
[/quote]
Može doći i na minimalu,ali na zse postoje dionice i "dionice". U ove druge spada igh,koji u jednom danu na objavi neke vijesti,a ne posla dobivenog,odradi rast 50 % ,ako ne i više. Tko prati live dionicu jako dugo zna o čemu pričam.
Nema veće špekulantske dionice na zse.
[/quote]
badava to za one koji su kupili po 1000-1200 ili više…može narasti sada za 50% a opet su u minusu a gdje je 400 kuna ili još niže
Unatoč tome što svoje ogromne nagomilane dugove pravdaju lošim stanjem u građevinskoj industriji i prikazuju situaciju manje dramatičnom, Lider piše kako iz dobro upućenih izvora doznaje da su tvrtke u ogromnim problemima te da gube vrijedne poslove jer ne mogu dokazati svoju kreditnu sposobnost.
Ovu četvorku zatvara IGH koja neće uspjeti, barem kako sada stvari stoje, financirati komercijalne zapise nominalno vrijedne 11,1 milijun eura koji dolaze na naplatu u lipnju. Zaključak je da se sada kada više ne dobivaju tako lako poslove od države, nekoć privilegirani građevinari grčevito se bore za opstanak. Njihovo preživljavanje ovisi o i novoj vlasti koja ima nije naklonjena.
A TKO BI IM I BIO NAKLONJEN KADA SU NAS OPLJAČKALI, A SADA BI GRADILI MOSTOVE KOJI POVEZUJU ZRAK I ZRAK A KOŠTA PREKO 5 MLRD KUNA.
– za 5 mlrd kuna se pokrene pola slavonije za uzgoj češnjaka ili takve neke profitabilne vrste, a ne most koji je rupa bez dna.
I na kraju tko bi suludi most održavao – opet ljudi koji NIKADA preko njega neće niti prijeći
http://www.nacional.hr/clanak/129495/krah-slavonskog-gradevnog-diva
jos jedan na izdisaju….a oni jos i imaju poslova….
Pomalo prema 600 kuna.
[/quote]
bit ce tu i nominale ,treba vremena
[/quote]
Može doći i na minimalu,ali na zse postoje dionice i "dionice". U ove druge spada igh,koji u jednom danu na objavi neke vijesti,a ne posla dobivenog,odradi rast 50 % ,ako ne i više. Tko prati live dionicu jako dugo zna o čemu pričam.
Nema veće špekulantske dionice na zse.
[/quote]
Ako dokapitalizacija ne prođe sve je moguće.Nelikvidnost bi mogla ugroziti IGH.
Ali dokapitalizacija će proći,prva vjerovatno bliže 100% nego minimalnih 35%.
Nakon izdavanja i zamjenskih dionica u drugom krugu IGH bi trebao dodatno popraviti likvidno0st.
U slućaju da obe etape prođu 100% prikupilo bi se cca 400 mil kn,te bi se za toliko trebale smanjiti i
financijske obaveze ili bi se sredstva koristilča za završetak započetih projekata.
Novi BV ne može biti nikako ispod 1300 kn,a sa ovih maksimalno 400 miol kn bi se smanjili
financijski troškovi za minimalno tridesetak milona kuna koje bi se pojavili kao dobit,pa bi i 1000 kn po dionici bilo fundamentalno jeftino.
Ja igram na 1000 ,vi na 400.
Dakle,ja igram na uspješnu prvu i drugu dokapitalizaciju.