Pilapila, stavi copy/paste onog šta je najvažnije ako možeš. Stranica traži prijavu koju nas večina nema!
[/quote]
arrow Libija otvara vrata hrvatskim građevinarima
Libija otvara vrata hrvatskim građevinarima PDF Ispis E-mail
ImageU Libiji već posluje devet hrvatskih tvrtki, a na radu u toj zemlji je oko 500 hrvatskih građana. Zagrebački Viadukt gradi cestu vrijednu 120 milijuna eura, a registrirao se kod libijskih vlasti i za dobivanje novih poslova
Igor Vukić
vukic@privredni.hrOva email adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili Javascript
Libija je zaista veliko gradilište i već dulje vrijeme svima iz građevinarstva govorim da tamo treba pokrenuti posao, kaže Joško Mikulić, predsjednik Uprave Viadukta, tvrtke koja je prije dvije godine ušla na libijsko tržište. Započeli su gradnju ceste duge 300 kilometara koja povezuje gradove Nalut i Ghadames. Riječ je o investiciji vrijednoj 120 milijuna eura, a gradnja bi trebala biti dovršena za godinu dana.
O poslovnim prilikama u Libiji razgovaralo se u HGK-Komori Zagreb, koja je u suradnji s hrvatskim veleposlanstvom u Libiji organizirala posjet predstavnika američke tvrtke AECOM, angažirane kao konzultanta u provedbi brojnih libijskih infrastrukturnih projekata. Prema riječima Samija Talje, predstavnika AECOM-a, u Libiji se planiraju ili već počinju realizirati investicije vrijedne najmanje 50 milijardi američkih dolara. U 68 gradova izgradit će se stambena naselja, s ukupno 120.000 stambenih jedinica, u kojima će živjeti oko 625.000 stanovnika. “Kad bi svi bili na jednom mjestu, nastao bi grad veći od Bostona, Osla ili Las Vegasa”, rekao je Talje.
Veliki investicijski val
Novcem zarađenim od prodaje nafte i plina Libija je započela veliki investicijski val. Uz stambene jedinice gradit će se ceste, željeznica, mostovi, plinska mreža, vodovodi, telekomunikacijske mreže, hoteli, škole, zračne luke, džamije… Želi se postići potpuna urbana preobrazba zemlje te Libija pomalo postaje novi investicijski Abu Dabi ili Dubai. Ulaganja su već privukla mnoge kompanije iz Europe, Kine i Južne Afrike, a potrebe za iskusnim građevinarima, arhitektima i dizajnerskim studijima te nadzornicima gradnje teško je i procijeniti, rekao je Talje.
AECOM je američka konzultantska tvrtka za projektni menadžment, a libijska Uprava za stambenu izgradnju (Housing and Infrastructure Project Board – HIB) angažirala ih je kao savjetnika za provedbu infrastrukturnih projekata. Predstavnicima tridesetak hrvatskih građevinskih tvrtki stručnjaci iz AECOM-a objasnili su osnove procedure registracije i prijave na natječaje za projekte HIB-a.
Kod HIB-a se već registrirao i Viadukt koji bi nakon cestogradnje želio krenuti i u nove poslovne projekte. “Dosadašnja iskustva su vrlo dobra, a da nije tako, ne bismo se ni trudili proširiti poslove”, kaže Joško Mikulić. Nisu imali loša iskustva ni s lokalnom birokracijom ni s domaćim radnicima. Za Viadukt u Libiji sada radi oko 250 ljudi. Njih stotinu došlo je iz Hrvatske, a riječ je uglavnom o inženjerima, tehničarima i ostalim stručnim kadrovima. Angažirali su oko 120 libijskih radnika, većinom vozača kamiona i ostale građevinske mehanizacije. Zaposlili su i nešto radnika podrijetlom iz Tajlanda. U Libiji je inače dosta radnika iz Južne i Jugoistočne Azije, a mnogo ih je iz Egipta, kojih je najviše upravo u građevinskom sektoru.
Zajednički nastup
Među problemima poslovanja spomenuto je povremeno kašnjenje plaćanja koje je najčešće posljedica reorganizacije u upravnim tijelima koja organiziraju ove velike projekte. “Treba imati dovoljno strpljenja, ipak je to Libija. No kad posao jednom krene i stvari se uhodaju, prestaju i problemi s plaćanjem”, istaknuo je Sami Talje.
U Libiji je sada prisutno devet hrvatskih tvrtki. Uz Viad
EK: Pelješki most nije uvjet za uspostavu schengenskog režima
Pelješki most nije uvjet za uspostavu schengenskog režima, pojašnjava Europska komisije na upit Večernjeg lista je li gradnja mosta neophodna s obzirom na to da je nedavno na Vladi RH istaknuto kako bi gradnja mosta olakšala ulazak u EU.
U Europskoj komisiji pojašnjavaju da će nakon pristupa Hrvatska morati primjenjivati Schengenski granični sporazum, odnosno morat će osigurati slobodan protok prometa za građane Europske unije, ali i za one koji to nisu, ali i da se primjena schengenskog režima može učiniti sukcesivno. Kažu i da međunarodni granični prijelazi (kao što su oni između Hrvatske i Bosne i Hercegovine) moraju imati najmanje po pet traka prometa za izlaz i ulaz, veterinarsku i fitosanitarnu kontrolu, kao i carinsku kontrolu.
"Na hrvatskim je vlastima da odluče koji je najbolji način zadovoljenja tih kriterija", kažu u Komisiji. Odnosno, gradnja mosta nije uvjet, ali je očito da je iz nekih drugih razloga most Vladi prioritet. No, Večernji ističe da je trenutačno i upitno kolikom brzinom gradnja može početi, s obzirom na to da Hrvatske ceste razmišljaju o raskidanju ugovora o gradnji mosta s konzorcijem Konstruktor – Hidroelektra – Viadukt.
Izgleda da je EU u posljednje vrijeme postala opravdanje Vladi za mnoge poteze koji su u njezinu interesu, za razliku od nekog prijašnjeg razdoblja kada je bilo jasno rečeno što EU poručuje. Primjerice, nedavno je Vlada poručila kako EU tvrdi da bi prijevremeni izbori utjecali na dinamiku i završetak pregovora.
Na kraju se ispostavilo da to nikada izričito u Bruxellesu nije rečeno, odnosno EU je bio jasan da se neće miješati u unutarnje političke procese. Da već dulje vrijeme nema transparentnosti Vlade u prenošenju stajališta iz EU primjećuju mnogi stručnjaci, a time se možda i izbjegava suočavanje s pravim problemima na koje EU upozorava.
(pd)
šefe [cry] [bye] [cry]
Bechtel želi graditi autoceste u sklopu Koridora 11
Američki građevinski div Bechtel zainteresiran je za gradnju Koridora 11 u Srbiji i autoceste od Kruševca do Kraljeva, a na tim poslovima bi zaposlio lokalno stanovništvo
Bankamagazin / Poslovni dnevnik
Objavljeno 21.10.2010
Američki građevinski div Bechtel zainteresiran je za gradnju Koridora 11 u Srbiji i autoceste od Kruševca do Kraljeva, a na tim poslovima bi zaposlio lokalno stanovništvo, izjavio je predstavnik te kompanije za Europu, Afriku i Bliski istok David Welch, piše Poslovni dnevnik.
On je, tijekom sastanka sa srbijanskim ministrom za infrastrukturu Milutinom Mrkonjićem rekao da bi taj posao Bechtela bio i poziv drugim američkim kompanijama da dođu, investiraju i rade u Srbiji, prenosi portal Novosti.
"Vi određujete tempo izgradnje. Nećemo dovesti tisuće Amerikanaca da ovdje rade, već ćemo angažirati tisuć lokalnih radnika", kazao je Welch. On je istaknuo da ta građevinska tvrtka, koja je izgradila autocestu Zagreb-Split, predlaže novi model izgradnje, koji garantira i kvalitetu i brzinu u poslu, odgovara europskim standardima i omogućava investitoru apsolutnu kontrolu u skladu s važećim zakonima.
Mrkonjić je podsjetio da se, tijekom nedavnog susreta s crnogorskim ministrom za promet Andrijom Lomparom, došlo na ideju da ista tvrtka koja bude gradila Koridor 11 u Srbiji, nastavi graditi tu autocestu i kroz Crnu Goru, do Bara.
EK: Pelješki most nije uvjet za uspostavu schengenskog režima
Pelješki most nije uvjet za uspostavu schengenskog režima, pojašnjava Europska komisije na upit Večernjeg lista je li gradnja mosta neophodna s obzirom na to da je nedavno na Vladi RH istaknuto kako bi gradnja mosta olakšala ulazak u EU.
U Europskoj komisiji pojašnjavaju da će nakon pristupa Hrvatska morati primjenjivati Schengenski granični sporazum, odnosno morat će osigurati slobodan protok prometa za građane Europske unije, ali i za one koji to nisu, ali i da se primjena schengenskog režima može učiniti sukcesivno. Kažu i da međunarodni granični prijelazi (kao što su oni između Hrvatske i Bosne i Hercegovine) moraju imati najmanje po pet traka prometa za izlaz i ulaz, veterinarsku i fitosanitarnu kontrolu, kao i carinsku kontrolu.
Hrvatskim je vlastima da odluče koji je najbolji način zadovoljenja tih kriterija;, kažu u Komisiji. Odnosno, gradnja mosta nije uvjet, ali je očito da je iz nekih drugih razloga most Vladi prioritet.
šefe [cry] [bye] [cry]
Pročitaj malo bolje, novinar je skreno pažnju na potrebu ili ne potrebu gradnje mosta, a ne da li će se graditi ili ne !
EK je dvosmislena kao i naša vlada jer most nije uvijet, ali bez njega nema EU u prijevodu.
Nitko ti ne brani da prohodaš pustinju bez vode, a da li možeš to je drugo pitanje .
Pročitaj malo bolje, novinar je skreno pažnju na potrebu ili ne potrebu gradnje mosta, a ne da li će se graditi ili ne !
EK je dvosmislena kao i naša vlada jer most nije uvijet, ali bez njega nema EU u prijevodu.
Nitko ti ne brani da prohodaš pustinju bez vode, a da li možeš to je drugo pitanje .
Daj, ne znam stvarno što ti je trebala ova blamaža od posta. Ja da sam na mjestu tebe i drugih imalaca dionica ove firme bi se radije nadao nozi za Actor i gradnji autoputa u CG nego Pelješkom mostu jer osim gadnog silovanja proračuna RH nema šanse da se nađe novac za njegovu gradnju. Tu je prića jako, jako jednostavna, follow the money, nađi investitora i imaš most, nema investitora – nema mosta. Dakle, tko će po tebi financirati gradnju mosta?
BTW, ne znam jesi li primjetio vijest da u slijedećoj godini RH treba otplatiti rate kredita mjesećno u vrijednosti tri ovakva mosta? Još uvijek misliš da će se most graditi u dogledno vrijeme?
@loris
ja ne znam jel ti ne razumiješ što piše ili se praviš bedast?! jasno i glasno piše da "EK: Pelješki most nije uvjet za uspostavu schengenskog režima" i dalje se pojašanjava "da se primjena schengenskog režima može učiniti sukcesivno."
Nadalje kažu: "gradnja mosta nije uvjet, ali je očito da je iz nekih drugih razloga most Vladi prioritet."
jasno i glasno su rekli da Vlada Rh i Jaca Kosor LAŽU tj. da EU ne traži gradnju Pelješkog mosta i da je to samo alibi vladi!! Time su vladi izbili iz ruke zadnji argument kojim su pokušavali progurati nepotrebnu gradnju preskupog mosta u ovo doba recesije i hrvatske prezaduženosti!
@fajrunt
pa zašto cenzurirate i novinare ? Evo članka ;
Ponavljam , naglasak nije na potrebi ili ne o gradnji mosta.
@Elroy : Tko će financirati ? Onaj koji želi koncesiju nad ekplatacijom mosta, a ima ih dovoljno kolega! Ovdje nije problem novac niti njegova nabava neke druge igre su u pitanju .
Zata sam siguran da igradnja mosta upoće nije upitna, ali da li će ga raditi naši ili strani građevinari e to je vrlo upitno kako mirušu izjave iz vlade zadnjih dana.
"EIB i fondovi – izvor financiranja
Nakon što je Vlada izjavila da je Pelješki most uvjet za EU, bilo je logično da pokuša zatražiti novac od fondova EU ili predstaviti projekt pred Europskom investicijskom bankom. U EIB-u su rekli da razgovora o mostu nije bilo, a niti su angažirani lobisti da pokušaju fondove uključiti u financiranje."
prenosi Večernji list
Most će se sigurno raditi jer je samo tako Hrvatska u cjelini,a ne putovnicom u svoju zemlju ito je za mene dobro.Druga stvar -pa zar ne vidite šta se sve radi za vlast u državi.Vladajuća stranka -koja ima izuzetno veliku podršku i iz EU I amera sigurno izvući lovu za most-vjerojatno iz nekakvih predpristupnih fondova.Vjerojatno se puno Vas neće složiti sa mojim razmišljanjima,ali pričekajte srijedu kad će se izglasavati nepovjerenje vladi.A ruku na srce naše sve građevinarce može iz ovakve krize izvući samo tako veliki projekti i to u Hrvatskoj-ne vani jer bauštlci u cijelom svijetu su na koljenima i bore se za svaki posao.Hrvatska je prefini kolač da bi ga prepustili istočnim zemljama.Vlada ostaje i most se radi -moje mišljenje.
@Elroy : Tko će financirati ? Onaj koji želi koncesiju nad ekplatacijom mosta, a ima ih dovoljno kolega! Ovdje nije problem novac niti njegova nabava neke druge igre su u pitanju .
Geez, molim te, tko to želi koncesiju nad mostom koji nema nikakvu komercijalnu isplativost?
Što nam donosi googlanje sa EBRD i Pelješki most, prvi link: Europska banka za obnovu i razvoj namjerava iduće godine sudjelovati u privatizaciji hrvatskih hotela, spremna je kreditirati potencijalne kupce brodogradilišta, dok financiranje gradnje mosta za Pelješac nije nimalo izgledno, rekla je u razgovoru za Poslovni dnevnik Charlotte Ruhe, direktorica EBRD-a za Hrvatsku.
Banka, čiji ukupni kapital iznosi 20 milijardi eura, sada radi na strategiji ulaganja za razdoblje od 2010. do 2013. godine. Iduće godine EBRD bi u Hrvatsku trebao uložiti oko 250 milijuna eura, što je iznos jednak ovogodišnjem i dvostruko veći u odnosu na 2007. i 2008. godinu.
Otklonili su špekulacije kako nakon ulaska Hrvatske u članstvo EU postoji mogućnost sudjelovanja u financiranju Pelješkog mosta.
– To uopće ne razmatramo – istaknula je Ruhe, piše Poslovni dnevnik.
Mislim da većina Vas ne zna čitati između redaka.Pa zar mislite da Hrvatska ništa ne vrijedi.Možda Vama ne ali pametnim ljudima puno , a pogotovo love.Kladim se u sve šta imam da ako bi Hrvatska odbila članstvo u EU na ovakav način kojim nas sve zaje….za tjedan dana bili nova članica EU. A šta se tiče samog Pelješca -most vuče nove mogućnosti zarade za sve .Samo glupo mi je to i objašnjavati ljudima koji dijela stotice na novinarske gluposti , umjesto da otvore oči , vide šta imamo i zahvale bogu na prirodi i ljepotama koje nam je dao.Sjetite se ovog posta jednog dana i vidjet ćete da sam bio u pravu,a sad mi bzo zabiberite jedinicu i hvatajte se u novinarskih spletki i navlakuša.
pustite drukere, nek se zabavljaju.
U povijesti svijeta nije zapisana činjenica u kojoj građevina nije bila pokretač izlazska iz krize .
Građevina i infratsrukuralni projekti državnog značaju su uvijek temelj i nisioc pokretača ekonomije iz krize, ali to ne znači da će IGH raditi, samo napominjem da građevine će biti kao i poljoprivrede.
Još kada bi se ovaj 8-i dioničar IGH-a malo suzdržao od trejdanja ?