Bilo bi zanimljivije da se javi netko tko se ne slaže.
Što kaže Ivana ovo i kumice na placu znaju, ukalkulirajte rezultate, ono što slijedi ,nove projekte
pa računajte.
Ivana valjda si tržila kad sam ti rekao…
Bilo bi zanimljivije da se javi netko tko se ne slaže.
Evo i g.Rakić se slaže.
Građevinari opravdano jedan od najatraktivnijih sektora na burzi
Paško Rakić, pasko.rakic@business.hr
14.05.2007 22:13
Pročitaj komentare(0)
Dok dionice građevinski sektor na burzi gotovo svakodnevno obaraju cjenovne rekorde tako rastu i očekivanja investitora od budućih rezultata tih kompanija pozicionirajući graditeljstvo kao jednu od burzovno najatraktivnijih grana biznisa. Unatoč djelomično opravdanim bojaznima dijela igrača na tržištu da se uglavnom radi o izrazito skupim dionicama ipak se može zaključiti da je optimizam ulagača u najvećoj mjeri utemeljen.
Prema ocjenama poznavatelja najveći utjecaj na buduće poslovanje imat će formiranje budućeg klastera u visokogradnji oko IGH dok se u niskogradnji gdje je jedan takav neslužbeni klaster već poodavno i formiran presudan faktor će biti nastavak državnih investicija u cestogradnju, a nakon tog i u željezničku infrastrukturu.
Građevinci su svjesni da razjedinjeni teško mogu konkurirati snažnoj inozemnoj konkurenciji čiji su veći prodor dosad uspješno suzbijali, pa stoga ni vlasničko povezivanje srodnih tvrtki kako bi se osnažila suradnja također nije isključeno.
Dosadašnja kretanja ukazuju da perjanice sektora poput Ingre, Tehnike, Viadukta, Hidroelektre, IGH i Dalekovoda uglavnom odlikuje visoka likvidnost uz, gotovo bez iznimke, višestruki porast vrijednosti u proteklih godinu dana. U istom razdoblju sve tvrtke bilježe snažan rast prihoda i dobiti(neke i višestruki rast dobiti) što je uglavnom rezultat restrukturiranja poslovanja te povećanog angažmana kapaciteta dijelom uvjetovanog dijelom i povoljnim vremenskim prilikama.
Živost na burzi dodatno potiču i preuzimanja u kojima graditelji sudjeluju, poput primjerice suradnje IGH i Dalekovoda u slučaju TLM-a i interesa za preuzimanje mostarskog Aluminija te česta vlasnička preslagivanja, naravno praćena neizbježnim špekulacijama. Investitorima također honoriraju i trend ulaganja tvrtki iz branše u financijsku imovinu(Ingra, Tehnika, Dalekovod).
No, neosporno je da su očekivanja investitora od ugovorenih poslova ključni element koji formira tržišne cijene građevinskih kompanija, iako je potrebno naglasiti da računica kod takvih poslova, pa i njihova konačna profitabilnost nije do kraja jasna.
Procjenjujući buduća kretanja može se zaključiti da će tvrtke u visokogradnji i inženjeringu profitirati od daljnjeg rasta cijena nekretnina, što je karakteristično za sva tržišta u procesu približavanja EU, unutarnje bi se rezerve i neracionalnosti koje karakteriziraju neke od tvrtki niskogradnji i danas kreiraju diskonte u odnosu na prosjek tržišta, u budućnosti mogle pokazati velikim potencijalom.
Napomena: Sukladno članku 105a. stavak 1. Zakona o tržištu vrijednosnih papira autor teksta obavještava da nije, niti je ikada bio vlasnik spomenutih dionica. Obavijest se odnosi i na povezane osobe u smislu Zakona.
Autor posta ima u svom portfelju dionice IGH[smiley2]
Evo zašto se slažem za sutra, još jedna potvrda ,komentar vrijednosti projekta je suvišan.
14.05.2007 18:45
PRUGA DO RIJEKE
Projekt od 10 milijuna eura Radiću
Autor Dražen Ćurić
Institut građevinarstva Hrvatske, kojem je na čelu bivši ministar obnove dr. Jure Radić, pobijedio je na javnom natječaju za izradu idejnog rješenja gradnje željezničke pruge od mađarske granice do Rijeke. Međunarodni natječaj objavile su Hrvatske željeznice, a trajao je četrdeset dana. Bile su, doznajemo, samo dvije valjane ponude.
Dvije ponude
Naša je ponuda najbolja potvrdio nam je dr. Jure Radić, precizirajući da će izrada idejnog rješenja stajati Hrvatske željeznice oko 10 milijuna eura.
Sutra je posljednji dan roka ulaganja žalbe tvrtki koja nije prošla na natječaju. Ne bude li žalbe, do kraja tjedna potpisat će se ugovor Hrvatske željeznice i Institut građevinarstva Hrvatske. Očekuje se da će doći premijer Sanader.
Nakon što se izradi idejno rješenje za cijelu trasu od mađarske granice do Rijeke, počet će gradnja pruge, u etapama. U HŽ-u doznajemo da će se prvo graditi tuneli, koji su najskuplji i tehnički najzahtjevniji, a radovi bi mogli početi najkasnije u jesen ove godine.
Moguće je da radovi počnu i u lipnju optimistični su u HŽ-u.
Najprije bi se trebali početi graditi veliki tuneli, koji su predviđeni na potpuno novom dijelu pruge od Karlovca do Rijeke. Sadašnja je trasa izrazito brdsko-planinska, puna je zavoja, uspona te u konačnici spora. Nova pruga ide potpuno novom trasom, imat će puno tunela, mostova, no zato će biti kraća od sadašnje čak 54 kilometra, dakle gotovo trećinu.
No zato će na njoj biti dosta posla te bi se troškovi mogli popeti na čak sedam milijardi kuna. Na tom će se dijelu bušiti čak 29 kilometara tunela (dva su duga oko 23 kilometra), a čak će 11 kilometara buduće pruge biti na mostovima. Ostali dijelovi pruge nisu toliko zahtjevni, pa će trošak remonta i gradnje drugoga kolosijeka iznositi oko tri milijarde kuna.
Posao od 10 milijardi
Kada projekt bude završen, a prema nekim optimističnim predviđanjima, to bi moglo biti već 2013. godine, pruga će biti dvotračna, vlakovi će u istom trenutku moći voziti u oba smjera. Put od mađarske granice do Rijeke trebao bi trajati nešto više od dva sata jer će se na novoj pruzi razvijati brzine veće od 150 kilometara na sat.
U hrvatskim se poslovnim krugovima već počelo govoriti o poslu stoljeća jer se ukupna vrijednost procjenjuje na više od 10 milijardi kuna. Kada se tome pridoda i rekonstrukcija čvora Zagreb, koji još nije u planu, cijela se investicija penje na vrtoglavih 15 milijardi kuna. O kakvom je pothvatu riječ, možda najbolje govori podatak da je autocesta Zagreb Split od Bosiljeva da Splita stajala oko 17 milijardi kuna.
Jutros je bilo na HRT-u u ‘Dobro jutro Hrvatska’ na Vijestima.Sky is the limit[smiley2][smiley8][smiley9][smiley2]
prva kupnja 11 komada na 9.000, prodaje NEMA [smiley2][smiley2]
Uf…
jako, nema sto, prerano prodao….
Uf…
jako, nema sto, prerano prodao….
Treba razlikovati priliku od navlakuše.
Blokada
Zašto blokada? Pa, zadnja cijena je 8K odnosno porast je nula.
prva kupnja 11 komada na 9.000, prodaje NEMA [smiley2][smiley2]
Ja ne prodajem heh
[smiley2]