Ajde over nemoj se sekirati. Barem je danas bila lijepa prilika za dokup. Ja si iskreno zelim da sutra padnemo jos barem 100 kn. Barem znam kud cu s lovom od HTa [smiley]
Željko Žderić: Još vjerujem da ćemo graditi Bar-Boljare
Autor/izvor: SEEbiz / Večernji list
SPLIT – Direktor Konstruktora Željko Žderić rekao je kako se još nada da će hrvatski konzorcij na kraju dobiti posao gradnje autoceste Bar-Boljare u Crnoj Gori, piše Večernji list.
U intervjuu je dodao da je glavni problem gubitka posla bio različit pogled investicijske banke iz Europe i vlade Crne Gore na redoslijed gradnje pojedinih dionica autoceste. Smatra da je ta banka, koja misli da prvo treba graditi dionicu od Bara prema Podgorici, ključna za uspjeh projekta.
Kaže da bi kamate bile puno veće ako banka ne podrži gradnju i to bi povećalo iznos za koji se zadužuje Crna Gora. Ponovio je da je njihov model financiranja i garancije bio potpun. Dodao je da bi u svakom slučaju hrvatski radnici našli posao na gradnji ceste.
Posao nam nije propao! Gradit ćemo autocestu u Crnoj Gori
Ekskluzivno za Večernji list direktor Konstruktora govori o poslu stoljeća prvi put nakon što je crnogorska vlada odlučila raskinuti pregovore s hrvatskim konzorcijem te tvrdi da ništa nije izgubljeno…
Željko Žderić, direktor Konstruktora, tvrtke predvodnice domaćeg konzorcija koji se u Crnoj Gori natjecao za gradnju autoceste Bar – Boljare, ekskluzivno je za Večernji list odlučio progovoriti o tom poslu.
Nakon što je Savjet za izgradnju autoputova, a potom i crnogorska vlada raskinula koncesijski ugovor s Konstruktorom, IGH i Tehnikom, Žderić prvi put odgovara na pitanja zašto je crnogorska vlada to učinila, što je bilo s bankovnim jamstvima hrvatskih tvrtki… te tvrdi da će konzorcij ipak graditi autocestu Bar – Boljare. S crnogorskim Ministarstvom prometa konzorcij je, kaže, odlično surađivao…
Zašto je konzorcij izgubio posao gradnje autoceste Bar – Boljare u Crnoj Gori? Vlada Crne Gore kaže kako hrvatske tvrtke nisu predale valjana bankovna jamstva.
Osnovni problem ovog projekta je različit pogled crnogorske vlade i investicijske banke iz Europe na redoslijed izvođenja pojedinih dionica te autoceste. Iz svojih razloga vlada Crne Gore inzistira, pa je tako bilo i u tenderu, da se prvo radi najteža dionica od Podgorice prema sjeveru, banka pak inzistira da se iz prometno-ekonomskih razloga prvo gradi od Bara prema Podgorici.
Do sada nije pronađen kompromis. Naglašavam da je ta banka ključna za uspjeh ovog projekta. Bez nje veliki problem ima Crna Gora.
Dva modela financiranja
Zašto?
Jer, ako ta banka ne podrži gradnju autoceste, onda su i kamate veće, odnosno iznosi za koje će se zadužiti crnogorska vlada.
Dakle, bez te banke je u problemu i Crna Gora, odnosno posljedica izostanka dogovora o redoslijedu gradnje dionica autoceste, zbog čega se banka nije uključila u taj projekt, jest odbijanje tog projekta, a ne našeg konzorcija. I sam sam sudjelovao u traženju prihvatljiva rješenja, međutim tu blokadu može samo politika ukloniti. Svi drugi problemi su manji i lakše rješivi. I to je problem zašto do ovog trenutaka konzorcij nije dobio posao jer mi smo sve što je bilo potrebno predali crnogorskoj vladi.
Je li vam žao što je izgubljen vrijedan posao u Crnoj Gori?
Taj posao za nas još nije izgubljen, ali naravno da mi je žao što se nije sve rasplelo u ovom trenutku onako kako smo željeli.
Dakle, još se nadate da će se hrvatski konzorcij uključiti u taj posao?
Nadam se da ćemo na kraju ipak dobiti taj posao.
Vlada Crne Gore obrazložila je da prekida pregovore s hrvatskim konzorcijem jer niste predali valjana jamstva?
Mi smo Crnoj Gori predložili dva modela rješavanja financiranja autoceste. Od komercijalnih banaka prikupili smo dovoljan iznos za financiranje te autoceste, ali nismo za svaku banku predali konačne ugovore, nego je neka dala garanciju, neka prijedlog ugovora… Nakon što je Savjet za izgradnju autoputova imao prigovor na taj model, dan prije sjednice vlade Crne Gore na kojoj je donesena odluka o raskidanju koncesijskog ugovora s hrvatskim konzorcijem, predali smo konačni ugovor o financiranju tog projekta preko jednog američkog fonda i time smo ispunili sve što se od nas tražilo. Međutim, savjetnici crnogorske vlade na tom poslu iz International Financial Corporationa preporučili su vladi C. Gore da donese odluku kakvu je donijela. Razlika između nas i ostalih golema je u našu korist, a razgovor s drugoplasiranim, ali i s nama još su otvoreni i ništa nije gotovo.
Ekonomski stručnjaci kažu kako gradnja autoceste Bar – Boljare u Crnoj Gori i nije toliko važna za RH budući da bi se najveći dio novca potrošio na strani materijal i stranu radnu snagu. Kako to komentirate?
Nisam prethodnih dana bio u zemlji pa nisam čuo sve komentare, ali izviješten sam da je Ljubo Jurčić rekao kako gradnja autoceste Bar – Boljare Hrvatskoj nije interesantna jer će se kupovati strani strojevi, jer neće raditi hrvatska radna snaga. Svi ti stručnjaci govore na osnovi informacija koje nisu točne. Crna Gora je za Hrvatsku izvanredno zanimljivo tržište. Također je špekulacija i laž da je hrvatski konzorcij ponudio damping cijenu. To je korektna i normalna cijena koja zadovoljava sve naše kriterije. Kad bi ti stručnjaci znali što je ugovoreno i kad bi znali to analizirati, ne bi tako govorili.
Dakle, i dalje tvrdite da biste, ako ipak dobijete taj posao, zaposlili hrvatsku radnu snagu, da biste otvorili 5000 radnih mjesta?
Ogorčen sam zbog načina na koji se posao u C. Gori prikazivao u našoj javnosti i u nekim medijima, jer je ispadalo da je to neka isključivo moja ili Radićeva prčija, a ne da je to veliki posao u kojem bi hrvatski građevinari pronašli jedan od izlaza iz trenutačne situacije.
Koliko je bilo zluradosti u izvještavanju ispada da je cijela nacija navijala da ga izgubimo. Ako je to tako, nama je drago da smo barem malo pridonijeli da se neki vesele u ova teška vremena. Što se tiče radne snage, naravno, nitko iz Australije neće graditi autocestu.
Dionica sto je pala ona prva dva dana nakon izgubljenog posla 25% nemam ništa protiv jer da je dobila narasla bi isto toliko.
Ovo danas besramno brutalno iskrcavanje pojedinca u namjeri da je sruši sto je vise moguće nemogu nikako prihvatiti i MOLIM odgovorne da istraze tko se krije iza tog pojedinca jer je ovo prevrsilo svaki normalni ljudski razum.
U vezi firme nema nikakvih afera niti prepostavki da bi firma mogla doziviti neugodna finaciska iznanadjenja i zato smatram da je ovo ponašanje danas izazvalo reakcije kod nas dioničara da se stvarno trebamo upitat tko je ovo napravio i treba da snosi posljedice.
Vjerujem da je HANFA pravna institucija koja sve ovo pomno prati i da će nekoga doći glave.
Unaprije hvala
over25
…to vam se radi na svim građevinarima…medijska panika je velika a to "netko"koristi i pobire vrijedno za jeftine pare…napokon, pa tome i služi stvaranje kriza…s tim ciljem je stvorena i ova…pa pokupimo i mi sa njima dok je jeftino…PS: nemam IGH ali imam druge građevinare, i svi smo u istoj poziciji…
Žderić u današnjem VL tvrdi da posao još nije izgubljen jer velika je vjerojatnost ga Grci neće moći spustiti cijenu na prihvatljivu razinu. Isto tako kaže da je jedini razlog zašto nisu potpisali ugovor politika CG da se radi dionica Podgorica – Mateševo umjesto Bar – Podgorica, ali teško da će CG za ovajav redoslijed radova dobiti kredite.
Posao nam nije propao! Gradit ćemo autocestu u Crnoj Gori
http://www.vecernji.hr/biznis/posao-nam-nije-propao-gradit-cemo-autocestu-crnoj-gori-clanak-108441
Posao nam nije propao! Gradit ćemo autocestu u Crnoj Gori
http://www.vecernji.hr/biznis/posao-nam-nije-propao-gradit-cemo-autocestu-crnoj-gori-clanak-108441
vidi vidi tko nam se vratio…..:)…
Idemo u novi krug špekulacija… pripremite naloge.
Oh, što volim miris spaljenih naloga u jutro….
Posao nam nije propao! Gradit ćemo autocestu u Crnoj Gori
http://www.vecernji.hr/biznis/posao-nam-nije-propao-gradit-cemo-autocestu-crnoj-gori-clanak-108441
vidi vidi tko nam se vratio…..:)…
[/quote]
Stalno sam ja tu. Bez brige :-). Nakupovao sam jucer 80 komada, a sad cemo vidjeti da li cemo kupovati i danas ili cemo uzivati u pogledu 🙂