jako puno loših vijesti:
– Crna gora zaprijetila je da do kraja ovog mjeseca (jo š 3 dana!) moraju biti dostavljena prava jamstva ili je posao propao
– ishodovali jamstva ili ne, naši građevinari teško su narušili svoj ugled kao i šanse za dobivanje bilo kakvog većeg posla vani u budućnosti
– Crna Gora intenzivno pregovara s grčko-izraleskim konzorcijem oko sklapanja ugovora čim za par dana istekne rok IGH za dostavu jamstva
– naša država ne da jamstva jer nema para
– banke ne daju jamstva jer ne vjeruju u profitabilnost ovog posla
– IGH i THNK pod istragom HANFE zbog davanja lažnih iskaza burzi, moguće kazne do 3 milijuna kuna
-moguće tužbe ulagača koji su prevareni službenom izjavom Jure Radića da su predana jamstva krenuli u kupnju dionica IGH i digli cijenu IGH na burzi s 2700 na 3300 kn
Svakim danom što smo bliže isteku roka (kraj ovog tjedna) psihoza za prodaju dionica IGH i THNK bit će sve veća, a u petak možemo očekivati masovnu rasprodaju jer se nitko neće usuditi dočekati službenu objavu u ponedjeljak da je posao propao [embarass]
Ovo su činjenice koje stoje na mjestu.
Mislim da je jedini izlaz za imaoce IGH današnje navodno očitavanje ZABE o davanju kredita.
Luković je svoje dionice riješio još 12.1.2008. samo par dana prije stampeda koji traje još i danas, a sad je opet u prilici maznut lovu.
Svima.Koliko po Vama vrijedi IGH institut, bez ovog posla?
ako dođe do ovog posla-trenutna vrijednost dionica je realna-ako ne dođe onda onda oko 2000 kn..
http://www.seebiz.eu/hr/burze/mali-dionicari-tuzbama-protiv-igh-i-tehnike%3f,69188.html
o tome sam pisao neki dan ….
HANFA ISTRAŽUJE
Mali dioničari tužbama protiv IGH i Tehnike?
http://seebiz.eu/hr/burze/mali-dionicari-tuzbama-protiv-igh-i-tehnike%3f,69188.html
Koji dioničari tuže oni kaj se nisu istigli iskrcati na vrijeme ili ono kaj su propustili vožnju?
[lol] [lol] [lol] to se i ja pitam??? [yawn]
Index ponovo jaše:
FIJASKO STOLJEČA
jedna stvar je ovdje vrlo zanimljiva, crne "vijesti" dolaze sa svih strana, ali nema nikakvog iskrcaja, a kupnja je vrlo jaka iznad 2900 kn. Meni to ukazuje da veliki već znaju ishod i da strpljivo čekaju s nalozima na kupnji ako netko nasjedne pa da dokupe 🙂
umjesto da sada u CG potpisuju ugovor sakrili se ko miševi i ne javljaju se……..ili ipak imaju asa u rukavu pa mudro šute…….nebi bilo prvi puta da se provuku kroz iglene uši……..a ni da fulaju……
Bankari: Bar-Boljare je ekonomski neodrživ projekt
PODGORICA – Indikativno je da je iz evropskih banaka EBRD i EIB zvanično saopšteno da te dvije institucije nijesu dale garancije Konstruktoru za izgradnju autoputa. Kako saznaje Portal Analitika, razlog izostanka garancija je u tome što bankari smatraju da je projekat – ekonomski neodrživ.
„Hrvatska ponuda je nerealno niska, nemoguće je za taj iznos novca završiti takav projekat”.
To je bio je prvi komentar predstavnika grčko-izraelesko konzorcijuma Aktor-HCH kada su, 18. marta prošle godine, zvanično objelodanjene ponude za izgradnju autoputa Bar-Boljare.
Godinu dana nakon toga, Hrvatima polako izmiče „posao stoljeća”: malo ko zaista vjeruje da Hrvati do kraja ovog mjeseca mogu da obezbijede bankarske garancije od 814 miliona eura za nastavak gradnje autoputa.
Naime, hrvatska ponuda je za više od milijardu eura jeftinija od grčke – što svakako pubuđuje sumnje da je, možda, Konstruktor svjesno išao ispod realne cijene kako bi, po svaku cijenu dobio posao. Hrvati su, posljednjih nekoliko godina, dobijali velike poslove u inostranstvu zahvaljujući najjeftinijim ponudama. Da li su se – u slučaju Crne Gore – malo više zabrojali u računici?
Ogromna razlika između hrvatske i grčke ponude: Hrvati su za kompletan autoput ponudili neto vrijednost od 2,77 milijardi eura, od čega bi učešće države bilo 1,74 milijarde eura. Konstruktor je za glavnu dionicu budućeg autoputa od Podgorice do Mateševa ponudio cijenu od 910 miliona eura, uz učešće države od 603 miliona eura.
Grčko-izraelski konzorcijum je za kompletan autoput ponudio cijenu od 3,92 milijardi eura uz učešće države od 2,78 milijardi eura, dok je za dionicu od Podgorice do Mateševa ponuđeno 1,2 milijardi od čega bi državno učešće bilo 845 miliona eura.
Odmah se uočavaju ogromne razlike u ponuđenim cijenama, što svakako nije uobičajeno za isti projekat. Možda se u toj činjenici krije razlog zbog čega tako teško ide obezbjeđivanje garancija za gradnju autoputa.
Indikativno je da je iz evropskih banaka EBRD i EIB zvanično saopšteno da te dvije institucije nijesu dale garancije Konstruktoru za izgradnju autoputa. Nezvanično, kako saznaje Portal Analitika, razlog izostanka garancija je što bankari smatraju da je projekat – ekonomski neodrživ.
Vlada je, ne želeći da gubi vrijeme, zakazala drugu rundu pregovara sa Grcima za 26. februar, vjerujući da mogu da ih privole da ponudu za gradnju autoputa dovedu na nivo Konstruktora. Grci tvrde da imaju novac za gradnju autoputa i da bankarske garancije za njih ne predstavljaju problem.
Za razliku od Konstruktora koji je poznata firma sa iskustvom u poslu gradnje puteva, o grčko-izraelskom konzorcijumu nema značajnijih podataka. Kako Portal Analitika nezvanično saznaje, Aktor je poslovno i vlasnički povezan sa grčkim milijarderom i brodovlasnikom Viktorom Restisom.
Restis je preko svojih firmi, već nekoliko godina prisutan u Crnoj Gori. Grčki milijarder je, zvanično, koncesionarni vlasnik bisera crnogorske obale: grada-poluostrva Svetog Srefana i Rudnika mrkog uglja u Beranama. Glavni Restisov čovjek za grčke investicije u Crnoj Gori je poznati crnogorski biznismen Dragan Perović koji ima dobre veze u vrhu crnogorske vlasti.
Preko Petrosa Statisa, svog povjerljivog čovjeka, Restis je postao jedan od najvećih kupaca akcija Luke Bar (MNSE:LUBA) tokom prošle godine. Pored toga, grčki milijarder je jedan od vlasnika kompanija „Goldenenergy” i „Public power corporation”, koje su dostavile ponudu za dokapitalizaciju crnogorske Elektroprivrede.
Ukoliko Hrvati na vrijeme ne dostave garancije, a grčka ponuda bude ocijenjena kao preskupa, onda se može aktuelizovati treća „zamrznuta” ponuda – konzorcijuma austrijske „Alpine”!
[bye] [bye]