Kljuc razumijevanja zdravstvenog osiguranja je u sigurnom dogadjaju i mogucem dogadjaju. Tu je razlika u profitabilnosti i tu je razlog odbijanja pojedinih pacijenata u privatnim osiguranjima. A da se i temeljno osiguranje moze racionalizirati- moze. Eno miami je napisala istinu.
@super, žašto bi HZZO bio vlasnik bolnica? Zar Hilton posjeduje sve hotele koje vodi? Stvar je u nerazumjevanju. HZZO u naše ime plaća bolnicama troškove, a onaj tko plaća trebao bi postaviti management. Moja šogorica je kao sestra radila u jednoj okružnoj bolnici u Njemačkoj, koja je stvarala enormne gubitke. Prije nešto više od dvadeset godina osnivači (općine i gradovi) su odlučili dati jednoj firmi, koja se bavi managentom u zdravstvu, bolnicu na upravljanje. Nakon tri godine bolnica je poslovala pozitivno. A šta je management napravio? Sve što nije core business je doživio outsourcing. Liječnici i sestre su dobili osim opisa radnih zadataka i dva-tri mjerljiva, radni procesi su bili permanetno pod kontrolom (PDCA metodama) i optimatizacijom. Osim toga, kuhinja, praonica, održavanje objekta, čišćenje objekta, ljekarna, cafe…sve u outsourcing. Nadalje, u jednom krilu bolnice napravili odjel za pacijente koji mogu i žele platiti više. Žašto ne preuzeti nešto, što se već dokazalo u praksi?
i kakve to veze ima sa HZZO-om?
u gornjem primjeru problem je bio što nisu dovoljno love izvlačili od osiguranja da pokriju troškove, a ne u tome da je osiguranje bilo u gubitku..
kako imam kolegu koji radi u takvoj “profitabilnoj” bolnici u Njemačkoj mogu vam reći kako to ide i kako su se ovi vaši izvukli iz minusa.. našli su načine kako izvući više love od osiguranja.. od povećanog opsega pretraga do skupljih tretmana, duljih boravaka u bolnici, preferiranje pacijenata sa boljim osiguranjem od kojeg je moguće izvući više love, bolje popunjavanje kapaciteta i tako dalje..
a ovo da onaj koji plaća treba postavljat upravu,, javite to DT-u tako da mi Hrvati koji plaćamo telefon i internet postavimo svoju upravu..
super 24 je u pravu..to tako funkcionira..dok kod pravih temeljnih zdr osig kao sto je NHS ili HZZO a koji se ne bi niti trebali zvati osiguranje nego zaklada ( NHS je trust ) jer ne moraju nuzno biti profitabilni potrebno je platiti tocno ucinjenu uslugu, a ne pausal koji se doznacuje bolnicama u hrvatskoj, bez obzira jesu li ili nisu neku uslugu napravili..hzzo placa pausal..u UK je to pod kontrolom family dr koji u ime pacijenta placa samo odradjenu i pruzenu uslugu, sve je pod strogom kontrolom primatelja usluge tj lijecnika obiteljske i pacijenta..bolnice se sada “tuku” za lijecnike obiteljske i njihove pacijente..cijene zdravstvenog osoblja svuda na svijetu prelaze i 50% prihoda..u svim public sustavima..to je jedini nacin da ih se zadrzi public