“Naime, svega oko dva posto vlakova pokriva svoje troškove prihodima od prijevoza putnika, a preostali su nerentabilni.”
Ova izjava zapravo daje najveći dokaz poslovno-menadžerske nesposobnosti uprave koja vodi HŽ. Naime, kada se usporedi cijena usluge sa kvalitetom, dostupnošću i pouzdanosti te usluge dolazimo do zaključka da je ona 5 ako ne i deset puta veća od nečega realnog. To je razlog što ljudima korištenje te usluge nije ni privlačno te ju zbog toga ne koriste, a samim time nije ni rentabilna. Uzmite samo za primjer bilo koje relacije unutar zagrebačkog područja, mjesečne karte za tu relaciju i onda usporedbu te cijene sa cijenom, recimo, mjesečnog pokaza ZET-a na istoj dionici te što se nudi (broj stanica/područja koje je obuhvaćeno, broj linija/voznih termina, kašnjenja….) i lako će se doći do zaključka koliko zapravo takva usluga vrijedi odnosno koliko ju HŽ precjenjuje. Ako tu logiku primijenimo i na ostatak HŽ usluge (npr. dionica Zagreb-Rijeka cijena/trajanje putovanja u odnosu na recimo autobusni prijevoz) ispada da se nikome ne isplati voziti vlakom po RH, a to je isključivo krimen uprave HŽ-a.