Možda nisam dovoljno pažljivo pročitala tekst…spominje li se negdje hoće li plaća radnika ostati ista(…osim ako već nije minimalna…) ili će svi “iznajmljeni” radnici pasti na minimalac , a HT zaraditi na razlici…?
Sta te boli neka stvar kakva ce biti placa radnika? Bit ce onolika koliko odredi poslodavac a ovisi o ponudi radne snage na trzistu rada za zahtjevane poslove.
plaće su outsourcingu gotovo u pravilu veće, ali se više i radi i nema mjesta ni za koga tko neće raditi.
zato se sindikati državnih službi svim silama opiru outsourcingu, njima je prioritet ležerno ljenčarenje a ne bolja plaća.
..još nije poznato..što je pozadina ovog slučaja…!,,vjerojatno će se uskoro saznti…
nisu veće plaće jer onda ne bi bilo nikave uštede uvođenjem outsourcinga..u krivu si…plaće su manje(minimalne, uz skraćeno radno vrijeme gdje god je to moguće) pogotovo za one za koje se sindikat borio da ne padnu u agencije. Nije problem u količini posla već u skraćivanju radnog vremena i u skladu s time plaći manjoj od minimalne(cijele9.
miami, mislim da je to legalno i elegantno smanjivanje plaće. Radnici će biti sretni da nisu poslani na burzu a HT će pospremiti razliku…Nadam se da nisam u pravu.
Prednosti i nedostaci:
1. Outsourcing se uglavnom uvodi na radna mjesta sa 1/2 poslovine radnog vremena a ima ih u raznim firmama podosta..
2. Uvođenjem servisa nema dodataka poslovima čišćenja ../ npr. radnik ako čisti, može i usput raznositi poštu, sortirati robu, prenijeti pakete i sl..
3. Uvođenjem servisa uštedjeli smo ma svim obavezama iz radnog odnosa koji
se odnosi :
– ne moramo plaćati prijevoze
– nema troška materijala za čišćenje jer je u cijeni usluge
– ne moramo plaćati božićnice, uskrsnice i sl..
– nema plaćenog godišnjeg odmora a koji je za radna mjesta 1/2 gotovo izjednačen
s punim radnim vremenom..
– nema poreza ni doprinosa
– odbiajamo PDV na uslugu… itd.itd
Nedostaci:
– 1. nema mogućnosti anexa dodatnih nepredviđenih sitnih poslova koje
obavlja čovjek / javljanje na telefon, prijenos pošte, nabava
potrepština iz trgovine za potrebe firme, ..i sve ostale sitne poslove
koji se pojavljuju u svim tvrtkama a vezano je uz održavanje….
Istina je da imaš manje obaveza prema radniku iz outsourcinga jer o svemu brine agencija, ali sumnjam da to nije preplaćeno. Radim u jednoj takvoj i vidim puno nedostataka glede kvalitete jer nas je premalo i doista radimo i ubijamo se, ali odrađujemo i zamjene(ne uzima se dodatna radnica za zamjene) tako da se radi prilično površno zbog nedostatka vremena i premalo ljudi, a posla kao u priči. I doista se puno radi.
nisu veće plaće jer onda ne bi bilo nikave uštede uvođenjem outsourcinga..u krivu si…plaće su manje(minimalne, uz skraćeno radno vrijeme gdje god je to moguće) pogotovo za one za koje se sindikat borio da ne padnu u agencije. Nije problem u količini posla već u skraćivanju radnog vremena i u skladu s time plaći manjoj od minimalne(cijele9.
tipično za puno naše javne komunikacije, energično govorite o nečemu o čemu mislim da znate vrlo malo ili ništa.
da ste ikad vidjeli troškovni račun jedne servisne agencije – a ja sam nekoliko takvih i sastavljao, znali biste da oni profit mogu ostvariti samo ako maksimalno iskoriste svaki radni sat u danu, i da se svaki taj sat radi s natprosječnom efikasnošću.
zato je bespredmetno govoriti o tome da će se davati minimalna plaća nekome od koga se očekuje natprosječan učinak, kao i o tome da bi se išlo na smanjenje dnevnih radnih sati kako bi se uštedjelo na radnicima. još je frederick taylor utvrdio da takva poslovna politka vodi u propast, i njegova učenja i nakon 150 godina izvrsno funkcioniraju u svim nemarksističkim ekonomijama svijeta.
dapače može se govoriti o tome da će svaki radnik zarađivati puno više, ali i da će vjerojatno imati i dosta prekovremenih (koji se moraju platiti po zakonu), jer će svaki poduzetnik koji išta zna o tom poslu ići na “sigurnu” prekapacitiranost od bar 120-130%, koja se u naglim poslovnim promjenama može i povećati – upravo zato da bi osigurao čuvanje radnih mjesta sigurnošću u pokrivanju fiksnih troškova.