Super. Sada samo da se sjetimo da nam treba 200-tinjak takvih mostova koji bi povezivali prometno kopno i otoke. nabrojimo neke: 1. Stinjan – Stolež veli Brijuni-Mali Brijuni,
2.Most Porozina – Cres,
3. Most Merag-Plavnik-Cres,
4. Most Mišnjak – Stinica na RAbu,
5. Most Goli Otok, Sveti Grgur, Lopar na RAbu,
6. Most Žigljen Prizna na Pagu,
7. Most Turanj – otok Babac – Pašman na Pašmanu,
8. Most Drvenik Mali – otok Drvenik Veli – hrid do Vinišće,
9. Most Drvenik Veli – Šolta – Brač,
10. most Brač – Hvar,
11. most Blato – Sućuraj na Hvaru,
12. most pelješac – korčula,
13. most Pelješac – Šipan – Lopud – koločep,
itd.
Mostovi se mogu sufinancirati sa 15 eur ili sto kuna po prolasku na rampi prvih 15 godina. Radovi bi trajali 3-5 godina i sredstva za povlašenje bi iznosila preko 3,5 milijardi eura što i nije tako puno za infrastrukturu.
Možda dalmatinci neće to htjeti, ali pravilnom edukacijom i informiranjem svi bismo shvatili da ćemo jedino tako i daleko najbrže razviti sve otoke. I ništa nećemo izgubiti osim ionako dotrajale trajektne flotile.
I to nije ništa nova ako pogledamo Key West ispod Floride – ta do Kube amerikanci idu autima. Ili da pogledamo kako su nizozemci povezali mostovno svoje otoke pred svojim lukama.
jer most jedan kao nijedan.
E da: Ono što nam doista treba jeste most Savudrija iznad Umaga – Lignano Sabbiadora da se oslobodimo prometnog kolapsa preko Slovenije te imamo direktni cestovni pravac do Italije odn Venecije. S takvim realiziranim projektom možemo godišnje uprihoditi od turizma u stotinama milijardi eura od zapadnoeuropskih gostiju.