Može li se u kontekstu odličnih turističkih pokazatelja za ovaj produženi vikend očekivati to isto i za glavninu sezone?
Vidimo da se svijet izvlači iz recesije, indexi potrošačkog optimizma rastu u svim državama odakle su nam glavni posjetitelji, strah za gubitak posla je sve manji….
A za vrijeme ove krize građani su puno više štedjeli no trošili….A sada punih džepova i računa ravmo u HR na odmor!
Može li se u kontekstu odličnih turističkih pokazatelja za ovaj produženi vikend očekivati to isto i za glavninu sezone?
Vidimo da se svijet izvlači iz recesije, indexi potrošačkog optimizma rastu u svim državama odakle su nam glavni posjetitelji, strah za gubitak posla je sve manji….
A za vrijeme ove krize građani su puno više štedjeli no trošili….A sada punih džepova i računa ravmo u HR na odmor!
mogu samo potvrditi tvoje tvrdnje. bio sam neki dan u poreču i grad je krcat kao da je 8. mjesec. dakle, ljudi nas nisu zaboravili. čujem da je isto u rovinju, makarskoj, a vidim da je i opatija krcata. dakle, bit će turizma. 5-10% manje gostiju ništa ne znači. bitno je koliko troše.
Može li se u kontekstu odličnih turističkih pokazatelja za ovaj produženi vikend očekivati to isto i za glavninu sezone?
Vidimo da se svijet izvlači iz recesije, indexi potrošačkog optimizma rastu u svim državama odakle su nam glavni posjetitelji, strah za gubitak posla je sve manji….
A za vrijeme ove krize građani su puno više štedjeli no trošili….A sada punih džepova i računa ravmo u HR na odmor!
mogu samo potvrditi tvoje tvrdnje. bio sam neki dan u poreču i grad je krcat kao da je 8. mjesec. dakle, ljudi nas nisu zaboravili. čujem da je isto u rovinju, makarskoj, a vidim da je i opatija krcata. dakle, bit će turizma. 5-10% manje gostiju ništa ne znači. bitno je koliko troše.
[/quote]
Službeni posatci DZS za prva 4. mjeseca su vrlo ohrabrujuća budući da su neizvjesnost i negativne vjesti bile jak faktor odvraćanja od putovanja. Pad od 4% u prva 4. mjeseca je daleko niže od crnih prognoza koji su nam iz dana u dan servirani putem tiska.
Obzirom da se optimizam vraća, da se prestalo s otpuštanjima i da je neizvjesnost glede možebitnog gubitka posla ishlapila ja očekujem da će se HR u ovoj sezoni u turizmu popeti još malo na ljestvici poželjnih destinacija. Štednja akumulirana u vrijeme neizvjesnosti jedva čeka da se potroši na nekoj destinaciji u HR.
UPRAVO TO NAM SIGNALIZIRA OVAJ PRODUŽENI VIKEND.
Službeni posatci DZS za prva 4. mjeseca su vrlo ohrabrujuća budući da su neizvjesnost i negativne vjesti bile jak faktor odvraćanja od putovanja. Pad od 4% u prva 4. mjeseca je daleko niže od crnih prognoza koji su nam iz dana u dan servirani putem tiska.
Kolega sad je vec 6. mjesec i nedavno Vam je na TV bilo da je pad u prvih PET mjeseci sad vec oko 10% (domaci gosti pad 11%, strani 8% ili tak nekak je receno). Vidjet cemo sto nosi sezona.
Nije vazno br. dolazaka vec broj nocenja (nikad ne kazu sto mjere).
Isto tako vazno za reci je da se promijenila struktura hotela (sve vise je 4 i 5 zvjezdica).
Iako zbog recesije cijene negdje jesu spustane mislim da je REVPAR u globalu porastaoa a to je dobro
Službeni posatci DZS za prva 4. mjeseca su vrlo ohrabrujuća budući da su neizvjesnost i negativne vjesti bile jak faktor odvraćanja od putovanja. Pad od 4% u prva 4. mjeseca je daleko niže od crnih prognoza koji su nam iz dana u dan servirani putem tiska.
Kolega sad je vec 6. mjesec i nedavno Vam je na TV bilo da je pad u prvih PET mjeseci sad vec oko 10% (domaci gosti pad 11%, strani 8% ili tak nekak je receno). Vidjet cemo sto nosi sezona.
[/quote]
To su NESLUŽBENI podatci!
I jš jedna važna činjenica! A to je da NESLUŽBENI podatci za prvih pet mjeseci nisu DESEZONIRANI, pa onda nisu ni USPOREDIVI.
Ako se iz SLUŽBENIH podataka za prvih 5. mjeseci 2008. ISKLJUČI blagdan TJELOVO, onda su 2008. i 2009. USPOREDIVE!
Ako se tako postupi onda su pokazatelji za 2009. BOLJI od pokazatelja za 2008. godinu!
Nije vazno br. dolazaka vec broj nocenja (nikad ne kazu sto mjere).
nije važan niti broj noćenja, a niti ukupni prihod što će biti sljedeća stepenica u sazrijevanju naše svijesti, jer kada prestanu biti u modi i dolasci i noćenja, na redu su prihodi…
važna je samo ukupna ostvarena DOBIT, nikakve nam koristi (dugoročne) niti od dolazaka, niti od noćenja, niti od neznam kolikih prihoda ako su rashodi u industriji jednaki pa stojimo time na nuli, kapital raste po stopi 0 %… dakle propada… jedino je kratkoročni efekat u tome što se osigurava zaposlenost, dohodak zaposlenika… i u našem slučaju makroekonomska stabilnost zbog utjecaja na tečaj domaće valute ovisi i o tom obzirom na veličinu gospodarstava relativno ogroman priljev deviza… no sve su to KRATKOROČNI efekti.
Da bi naše gospodarstvo dugoročno ostvarilo neki napredak – uposleni kapital mora rasti!, inače ga uništavamo i bolje da se okanimo te industrije i pronađemo neku koju bolje znamo raditi ili je iz bilo kojeg razloga perspektivnija… kapital nam mora rasti i to po što atraktivnijim a dugoročno održivim stopama, nominalni rast iznosom ispod stope inflacije, ili čak 0 % kao što je kod nas to u prosijeku… predstavlja jednu katastrofu, i zbilja nemamo se čemu radovati da ne i ne znam koliko rekordno dolazaka ostvari neznam koliko rekordni broj noćenja i uz to sve skupa to daleko najrekordniji prihod – ako je rashod bio tu negdje sličan: sve je to jedno veliko sranje. Doslovno.
Ljudi se previše zavaravaju činjenicom da ukupni prihod zaposlenika (obzirom da je radno intenzivna djelatnost) za naše pojmove jedna značajna suma a da je dobro da raste, "pa makar kapital i gubio"… nije to baš tako pametno, i nije tako nevažno da kapital gubi. Kapital je onaj koji će se reinvestirati, dohodak zaposlenika već u puno manjoj mjeri i predstavljat će tek kratkoročni tj. jednokratni utjecaj na standard građana, potrošnju/BDP – nije dobro biti toliko kratkoročno usmjeren.
Isto tako vazno za reci je da se promijenila struktura hotela (sve vise je 4 i 5 zvjezdica).
Iako zbog recesije cijene negdje jesu spustane mislim da je REVPAR u globalu porastaoa a to je dobro
da, i ja mislim, i to je dobro, jer rashodi mislim da su porasli manje i da je time postignut jedan korak naprijed prema profitabilnosti, barem kod nekih hotelskih kuća. Kada bi još fiskalna politika išla na ruku… tečaj neću spominjati jer je to zabranjena tema, ali kada bi bilo i tih nekih vanjskih poticaja… naša hotelska industrija je došla u fazu kada (bar oni koji nisu jako opterećeni kreditima) može početi ostvarivati prihvatljivu dobit, i koju se tada može napokon normalno reinvestirati u daljini napredak konkretnih Poduzeća jednim zdravim rastom financiranim iz vlastitih izvora (pravim organskim rastom :D), Industrije kao cjeline time… a što je osnova za jednu novu epohu u hrvatskom turizmu općenito.
Danas je turizam grana koja svojim ogromnim udjelom u BDP-u a prirodom industrije (radno intenzivna) kupuje socijalnu mir i kratkoročnu makroekonomsku stabilnost, iz godine u godinu… naizgled kao da to može tako dovijeka… možda i može, ali time se ne postiže nešto posebno, stagnacija. Ali… mislim da se polako stvaraju preduvjeti da turizam postane nešto više od toga, da postane jedna ozbiljna grana našeg gospodarstva koja će donositi i napredak a ne tek puku stagnaciju – promišljeno podizanje razine na 4/5 * je bio pravi korak u tom smjeru, to je sada jedna baza za još više izazova/posla koji su tek pred nama. To nije rješenje nego tek jedan dobar okvir unutar kojega ćemo graditi dalje: ponuda/distribucija (i reklama!) naše autohtone hrane i drugih proizvoda i usluga kroz "taj kvalitetni kanal kojeg otvaramo"… itd.
što vam znači broj dolazaka gostiju koji neće ništa potrošiti. pa bolje je imati 3 gosta od kojih svaki dnevno potroši 5000 kuna nego 30 gostiju koji potroše po 100 kuna dnevno…treba prestati brojati goste. to je pogrešno. u stvari, što više gostiju, to više problema, uništenih cesta, prometnih nesreća, parkiranih auta na travnjacima i slično…dakle, prave nam štetu. bolje je manje gostiju koji troše puno više od prosjeka. tomu težimo valjda..
što vam znači broj dolazaka gostiju koji neće ništa potrošiti. pa bolje je imati 3 gosta od kojih svaki dnevno potroši 5000 kuna nego 30 gostiju koji potroše po 100 kuna dnevno…treba prestati brojati goste. to je pogrešno. u stvari, što više gostiju, to više problema, uništenih cesta, prometnih nesreća, parkiranih auta na travnjacima i slično…dakle, prave nam štetu. bolje je manje gostiju koji troše puno više od prosjeka. tomu težimo valjda..
To je ono što hoteljere i državu brine, da će doći do spuštanja cijena radi slabe popunjenosti, a to može implicirati manji turistički promet ( pogađa državu ) odnosno manju zaradu ( pogađa vlasnike ) radi uloženih novaca ( bankovnih kredita koji dolaze na naplatu bez obzira na turističku sezonu ). Što bi bilo optimalno teško je reči.
Ma gluposti.
Nikad se neide na spustanje cijene radio popunjenosti.
Imas 80% i manju cijenu, isto kao da imas 60% i vecu cijenu.
Samo sto sa vecom popunjenoscu imas vecu raubanost hotela pa trebas prije obnavljati.
Spustanje cijene je najgora opcija
Nije vazno br. dolazaka vec broj nocenja (nikad ne kazu sto mjere).
njie važan ni broj dolazaka ni broj noćenja već prihod i dobit…a tu smo užasno loši, investicije u naše hotele ne vjerujem da se vrate u manje od 10 godina, a tada je već debelo vrijeme da se ponovo sve temeljito obnovi…zato turističke dionice [bye]
To su NESLUŽBENI podatci!
I jš jedna važna činjenica! A to je da NESLUŽBENI podatci za prvih pet mjeseci nisu DESEZONIRANI, pa onda nisu ni USPOREDIVI.
Ako se iz SLUŽBENIH podataka za prvih 5. mjeseci 2008. ISKLJUČI blagdan TJELOVO, onda su 2008. i 2009. USPOREDIVE!
Ako se tako postupi onda su pokazatelji za 2009. BOLJI od pokazatelja za 2008. godinu!
Ma gle hebe mi se jesu li sluzbeni ili nesluzbeni! Nedavno sam se vratio iz dvotjednog boravka u Opatiji a skoro u isto vrijeme sam bio i prosle godine. Prosle godine guzva – ove godine pustos!!! Tak da mi uopce ne trebaju iciji podaci da vidis na svoje oci da ce biti pada. Pitanje je samo koliko.
Usput, posve se slazem sa svima koji su napisali da je broj nocenja potpuno kretenski parametar. U poslu s broji LOVA koju si zaradio a ne koliko puta ti je prosla kroz ruke. Samo nasi koji vode TZ nikak da to shvate (ili se prave blesavi sto mi je vjerojatniji scenarij).
Nadalje, meni se cini da nas konstantno vodi ekipa kojoj je jedino stalo do vlastitih interesa i kako svoje pozicije odrzati. Zasto tako razmisljam? Pa, igrom slucaja bio sam u raznim zemljama i na svoje oci vidio kako vani rade turizam. Dakle, nije nikakva mudrost poslati ekipu van ociju sirom otvorenih da kopiramo ono sto vani rade dobro i to primijenimo tu. Ali, ocigledno se to NE ZELI. Pitanje je samo zasto – no, na to pitanje mislim da sam dao moguci odgovor.