Hotelijeri: Zarada će na kraju biti na nuli Piše: Veronika Rešković
Vrhunac sezone na terenu izgleda drukčije nego što to govori statistika. Gužve su ipak manje
ZAGREB – Vrhunac je turističke sezone. Prvi podaci turističkih zajednica pokazuju da je tijekom prošlog mjeseca na Jadranu za 1 posto više turista nego u isto vrijeme lani.
Na jadranskoj obali u srpnju se odmaralo 2,556.347 gostiju, među kojima je tek nešto više od 260.000 domaćih.
I dok je naših građana za 4 posto manje nego lani, stranci ipak bilježe porast, istina simbolički, od 1 posto.
Umjereni optimizam s početka sezone za sada drži vodu, posebno zbog rasta broja prijavljenih noćenja za 6 posto.
No, ljetna špica turističke sezone na terenu čini se ponešto drukčija. Osjećaj je da su globalno poskupljenje energenata i pad kupovne moći uzeli danak. Touroperatori već upozoravaju na manji booking u špici sezone.
Novi rashodi sve pojedu
Ocjena sezone
Touroperatori
Upozoravaju na manji booking u špici
Gužve
Manje gužve na
nekim plažama
Dojam
Manje se troši i kraće ostaje
U nekim primorskim mjestima primjećuju se manje gužve. Dojam je i da se manje troši, da gosti skraćuju odmor. Izuzetak su kružna putovanja po Jadranu. U prvih šest mjeseci ove godine u hrvatsko more doplovilo je 290 stranih cruisera, s više od 322 tisuće putnika, ili gotovo za polovicu više nego u lanjskih šest mjeseci. U Hrvatskoj udruzi hotelijera tvrde da do sada ipak ostvaruju planirano. Plan je povećanje od 2 do 3 posto u noćenjima i 4 do 5 posto u prihodima. Ipak, ne kriju zabrinutost što će, unatoč planiranom povećanju prihoda za 500 milijuna kuna, na kraju opet biti na nuli.
Razlog su, kažu, povećanje troškova, prije svega rast cijena hrane i energije. Ukratko, rast prihoda pojest će novi rashodi, što hotelijerima otežava poslovanje. Ako cijena goriva ostane ovako visoka, hotelijeri predviđaju da će se prava kriza osjetiti tek iduće, 2009. godine. Građani će se početi odricati ljetovanja. Da je potrošnja već sada manja primjećuju i neki ugostitelji.
Gosti sve više štede
Dio njih se žali
Luki bez zamjerke ali ovakav natpis je jednom rječju totalni promašaj.
Nijedan konkretan pokazatelj, osim onog o kružnim putovanjima, a taj detalj o kružnim putovanjima derogira sve ono o "dojmovima".
Današnji turizam je vrlo sofisticiran, traži ulaganja, a onaj koji ulaže neće dopustiti da njegovi gosti troše novce na "ulici". Ponuditi će mu sve a ostalim prepustiti samo mrvice, a i to ako moraju.
Gosti koji se dolaze istinski odmoriti imaju sve u hotelu i nemaju nekog razloga ići na "ulicu".
A i za takve organiziraju se razni dodatni sadržaji koji će zadovoljiti njihovu znatiželju, ali lova najvećim dijelom opet pripada hotelskoj kući.
ima, ali djelomičnu
kakva je to tema kada se ne spominje INDG …
dakako ovaj građevinski divi ima iznimno iskustvo u izgradnji hotela i hotelskih kompleksa … od duge uvale, preko hotela i pa sve do daleke nam rusije …
evo se sprema još jedan poduhvat, a to je zemljište odmah uz plažu u ičićima koje treba oploditi … navodno se sprema međunarodni natječaj za idejno rješenje …
zanimljivo štivo …
http://www.eizg.hr/AdminLite/FCKeditor/UserFiles/File/PKIEP114-vizek-1(1).pdf
Je li ovo istina što se priča za Orco grupu?
Danas u Business.hr-u: Orco zbog besparice odlazi iz Hrvatske
Ogledni primjer javno-privatnog partnerstva Vlade i Orco Grupe oko Sunčanog Hvara, što se pretvorilo u samo još jednu u nizu privatizacija završava Orcovim povlačenjem iz Hrvatske zbog nedostatka novca. Današnji Business.hr piše kako je Orcov regionalni direktor već odselio u Prag, a prodaju Sunčanog Hvara priječi još samo ugovor s Vladom.
Je li ovo istina što se priča za Orco grupu?
Danas u Business.hr-u: Orco zbog besparice odlazi iz Hrvatske
Ogledni primjer javno-privatnog partnerstva Vlade i Orco Grupe oko Sunčanog Hvara, što se pretvorilo u samo još jednu u nizu privatizacija završava Orcovim povlačenjem iz Hrvatske zbog nedostatka novca. Današnji Business.hr piše kako je Orcov regionalni direktor već odselio u Prag, a prodaju Sunčanog Hvara priječi još samo ugovor s Vladom.
S obzirom kakvo je žutilo Business.hr te kako je napisan članak teško bismo mogli zaključiti i ovakav naslov i uvod
No očito je da ORCO nema PR podršku na nivou kad ih ovako deru u medijima. Tko im je PR manager i čije PR usluge koriste?
Pročitajte i ovo:
http://pollitika.com/orco-zbog-novih-projekata-mora-prodati-pola-milijarde-eura-vrijednu-imovinu